Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Krzysztof Dobrzeniecki w Styczeń 22, 2011, 20:23:46
-
Witam. Mam pytanie do użytkowników Citroena C5 (mk2) dotyczące instalacji gazowej, a wskazań poziomu benzyny. Jak poradziliście sobie z tym problemem, że podczas jazdy na gazie spada poziom ilości benzyny? Proszę o pomoc
-
poziom paliwa spada bo jest wyliczany przez BSI i na to nie ma sposobu , ale ja zaprojektowałem kasownik który po wyłączeniu zapłonu kasuje a właściwie emuluje tak że BSI dokonuje pomiaru benzyny w baku . Czyli po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu mamy rzeczywiste wskazania paliwa w baku. Inaczej się nie da tego zrobić konieczna by była ingerencja w program BSI. Wiem ze Citroen wypuścił samochody z LPG ale jak tam wygląda pomiar nie wiem .
-
widzę że kolega na forum LPG już się o to pytał
z tego co wiem to bardzo ciężko jest z tym , tak jak ktoś Ci odpisał na tamtym forum najlepiej jest zrobić samemu
-
Krzysztof Dobrzeniecki napisał:
Witam. Mam pytanie do użytkowników Citroena C5 (mk2) dotyczące instalacji gazowej, a wskazań poziomu benzyny. Jak poradziliście sobie z tym problemem, że podczas jazdy na gazie spada poziom ilości benzyny? Proszę o pomoc
Jeśli mogę się wypowiedzieć jako użytkownik MkI z LPG to powiem, że ja mam założony emulator, ponieważ wskaźnik paliwa na początku schodził tak jak przy jeździe na Pb. Teraz jest duuuużo lepiej, choć też trochę przekłamuje. Jest to różnica na moją korzyść :) ( przy wskazaniu przez wskaźnik poziomu paliwa 1/2 baku powinno wejść jakieś 30 l a wchodzi góra 20 litrów ). Jak dla mnie wystarczający wynik.
-
Emil Uzunow napisał:
Jeśli mogę się wypowiedzieć jako użytkownik MkI z LPG to powiem, że ja mam założony emulator, ponieważ wskaźnik paliwa na początku schodził tak jak przy jeździe na Pb. Teraz jest duuuużo lepiej, choć też trochę przekłamuje. Jest to różnica na moją korzyść :) ( przy wskazaniu przez wskaźnik poziomu paliwa 1/2 baku powinno wejść jakieś 30 l a wchodzi góra 20 litrów ). Jak dla mnie wystarczający wynik.
A mógłbyś powiedzieć jakiej firmy masz ten emulator?
-
Potrzebne jest Ci urządzonko o nazwie tank fopper. Mam założone razem z instalacją i sprawdza się, tzn przy jeździe na LPG wskaźnik benzyny opada, ale przy każdym uruchaianiu resetuje się do prawidłowego poziomu. Warunkiem działania jest utrzymywanie benzyny powyżej rezerwy.
Dobry gazownik powinien wiedzieć jak to zamontować.
Poza tym na forum około roku temu był obszerny wątek na ten temat, zdaje się także obejmujący montaż.
Przykładowa aukcja - link (http://allegro.pl/tank-fopper-emulator-citroen-peugeot-i1335612488.html)
-
Emulator mam taki (http://www.autogaz.olsztyn.pl/emulator-fle-p/) założony u siebie. Wiem, że można go założyć samemu, bo schemat wpięcia jest dziecinnie prosty. Schemat dostajesz razem z emulatorem w zestawie. Kosztował mnie coś około 100 zł.
-
naprawdę rozbawiliście mnie. Mój emulator jest o niebo lepszy od tego pokazanego a montaż jest do 4 przewodów na czujniku baku a bije o głownie tym że po resecie pokazuje prawdziwy stan paliwa i to dokładnie bo BSI pokazuje różnice po resecie 2-4 km. A zaleta jest zabezpieczenie BSI poprzez separacje galwaniczna.
-
Witam
Posiadam emulator od Marka Spychalskego. Montaż zajął mi 15 min. Urządzenie działa znakomicie. Dokładnie pokazuje stan paliwa po każdym włączeniu zapłonu.
W porównaniu do Tank Fopera (poza separacją galwaniczną) ma jeszcze jedną zaletę:
Jeżeli wybieramy się w dłuższą trasę na gazie a mamy mało benzyny (np ćwierć baku) to w włączając w odpowiedni sposób zapłon możemy spowodować że wskaźnik benzyny pokaże pełny bak. Ma to na celu nie stresowanie kierowcy w czasie jazdy komunikatami o braku benzyny. Oczywiście po ponownym uruchomieniu zapłonu wskazania wracają do prawidłowego poziomu. Nie wiem czy opisałem to zrozumiale, ale to ciekawa funkcja.
Pozdrawiam
-
Marku, czy mógłbyś opisać jak działa Twoje urządzenie? Ile kosztuje? Czy ewentualnie Ty podejmiesz się montażu? Mamy Mk II 3.0 V6 z LPG w rodzinie i nie możemy sobie poradzić ze wskazówką benzyny, która gdy wskazuje zero (przy pełnym baku) lubi przełączyć skrzynię biegów w tryb awaryjny.
-
żaden problem z montażem samodzielnym jak i mogę zamontować . Cena hmmm to handmaking wiec ok 80 zł za sztukę . Tyle ze to działa tak ze po wyłączeniu silnika kasuje BSI i po włączeniu masz prawidłowe wskazanie. Miałem kiedyś ręczne kasowanie ale denerwowało mnie to. To jest układ elektroniczny który emuluje dość pokręcony algorytm tankowania. Tyle ze w stosunku do firmowych emulatorów ma separacje galwaniczną tzn. masa czujnika jest rozdzielona z masa pompy, a to po to żeby przez przypadek nie uszkodzić BSI. Nawet się zastanawiam czy tego nie zacząć produkować i rozprowadzać w sieci LPG.
-
A czy ktoś ma może emulator firmy Vario-gaz EM-020-66. Ma on przedłużony czas resetu do 60 sec. Jeśli tak to proszę o opinie o tym wynalazku.
-
tam nie tylko czas jest ważny ale i sposób emulacji. Rozgryzienie algorytmu zajęło mi trochę czasu
-
Marku, a czy Twój emulator pozwalały na wyprowadzenie dodatkowego przycisku do restartu wskazań?
Już tłumacze co chciałbym uzyskać: chciałbym abym mógł sobie ręcznie restartować wskazanie po każdym tankowaniu LPG. W ten sposób mógłbym mieć zatankowaną benzynę, która wg BSI pozwalałaby przejechać taką odległość jak pełny zbiornik gazu. W ten sposób na wyświetlaczu miałbym zawsze wskazanie ile jeszcze przejadę na baku LPG.
-
mam ten patent od Marka i działa znakomicie .JESZCZE RAZ DZIĘKI
-
Piotr Więdłocha napisał:
Witam
Posiadam emulator od Marka Spychalskego. Montaż zajął mi 15 min. Urządzenie działa znakomicie. Dokładnie pokazuje stan paliwa po każdym włączeniu zapłonu.
W porównaniu do Tank Fopera (poza separacją galwaniczną) ma jeszcze jedną zaletę:
Jeżeli wybieramy się w dłuższą trasę na gazie a mamy mało benzyny (np ćwierć baku) to w włączając w odpowiedni sposób zapłon możemy spowodować że wskaźnik benzyny pokaże pełny bak. Ma to na celu nie stresowanie kierowcy w czasie jazdy komunikatami o braku benzyny. Oczywiście po ponownym uruchomieniu zapłonu wskazania wracają do prawidłowego poziomu. Nie wiem czy opisałem to zrozumiale, ale to ciekawa funkcja.
Pozdrawiam
Pochwal się tym patentem. Jak uruchamiasz by wskazywało pełny bak...
-
Patryk Blachowski napisał:
Marku, a czy Twój emulator pozwalały na wyprowadzenie dodatkowego przycisku do restartu wskazań?
Już tłumacze co chciałbym uzyskać: chciałbym abym mógł sobie ręcznie restartować wskazanie po każdym tankowaniu LPG. W ten sposób mógłbym mieć zatankowaną benzynę, która wg BSI pozwalałaby przejechać taką odległość jak pełny zbiornik gazu. W ten sposób na wyświetlaczu miałbym zawsze wskazanie ile jeszcze przejadę na baku LPG.
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi , chcesz mieć zliczanie poprzez BSI odległości do przejechania na LPG ? Panie ....... takie cuda to tylko w Erze .... :-) :-) :-) :-) :-) :-)
-
Marek Spychalski napisał:
Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi , chcesz mieć zliczanie poprzez BSI odległości do przejechania na LPG ? Panie ....... takie cuda to tylko w Erze .... :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Nie, nie bez przesady :-)
Chciałbym aby emulator restartował wskaźnik paliwa tylko na moje żądanie (nie co uruchomienie auta czy co jakiś czas) np dodatkowym przyciskiem.
Postaram się wytłumaczyć po co:
Po tankowaniu LPG naciskam restart wskaźnika. BSI mierzy ile jest benzyny w baku i oblicza ile mogę na tym przejechać. Zakładamy, że zbiornik LPG mieści gazu na 350km. Staramy się utrzymać poziom benzyny w baku na tyle, aby komputer wskazywał, że na benzynie możemy przejechać 350km. W raz z przejechanymi kilometrami BSI odlicza, ile jeszcze możemy przejechać kilometrów... a dla nas jest to informacja, ile jeszcze możemy przejechać na zbiorniku LPG.
-
A to może emulator poziomu czyli układ przełączający z pomiary z PB na pomiary ze zbiornika LPG ?. I do tego jeszcze kalibrator na uP . Można ale kto za to zapłaci ?
-
Nie, chodzi mi na razie o proste rozwiązanie. Czy Marku podzielisz się z nami w jaki sposób jest dokonywany pomiar w baku przez BSI?
-
Dzięki temu forum nawiązałem kontakt z Markiem Spychalskim i kupiłem od niego tankfloper.
Paczka doszła bardzo szybko a jeszcze szybciej mail z instrukcią podłączenia "ustrojstwa"
Po założeniu miałem pewne problemy, wydawało mi się, że tankflopper nie działa. Dzięki rozmowie telefonicznej z Markiem problem został rozwiązany. Okazało się (wstyd) że tankflopper nie mógł nic pokazywać, bo w baku nie było benzyny!
I teraz moja opinia końcowa;
Urządzenie - jest świetne, podłączenie bardzo proste, każdy - nawet średnio rozgarnięty sobie poradzi
Marek: Super facet, bardzo miły i konkretny. Udzielił mi w rozmowie telefonicznej wszystkich niezbędnych rad i wskazówek. Zadeklarował nawet, że na dniach będzie w Krakowie i gdyby coś było nie tak to sam podjedzie i sprawdzi.
polecam wszystkim wahającym się :)
-
Chyba się zaczerwienie :-) :-)
-
Dla mnie przy montażu instalacji LPG w marcu 2012 zamontowano emulator który nie działał więc go na moja prośbę odłączyli. Nie jest mi potrzebny. Wskaźnik paliwa opada na jeździe na LPG ale jak różnica będzie ok 20l to po ponownym uruchomieniu silnika resetuje się do stanu faktycznego w zbiorniku. Miło jest czasem jak wskazówka paliwa raptem wskoczy na 1/1 lub 3/4 zbiornika :-).
-
Czasem jak masz powyzej 1/2 baku tak zrobi . Moj TP zawsze pokazuje stan faktyczny bez wzgledu na ilosc paliwa w baku , kolega sie przekonał ze miał pustynie
-
Mam i ja - tankfopper od Marka (tu dziękuję za szybką i bezproblemowo zrealizowaną transakcję), ale jeszcze nie założyłem, bo zauważyłem pewną rzecz, a mianowicie w trakcie tankowania lpg (wlew w klapce) za każdym razem resetuje mi się wskazanie benzyny do prawidłowego aktualnego poziomu . Na razie były 3 tankowania każde po około 300 km przejechanych na gazie. Nie wiem dlaczego ale tak się zachowuje.... Będę obserwował...
Wysłane z mojego LG-H960 przy użyciu Tapatalka
-
Bo tak to działa
-
Witam, Panie Marku czy jest Pan w stanie jeszcze taki sprzecik ogarnąć wysylkowo?