Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: zegary zamiana  (Przeczytany 6447 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Siódmiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Wągrowiec
  • Posiadany samochód: zx 1.4i 94r. Reflex
  • Miejscowość: Wągrowiec
Re: zegary zamiana
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 14, 2009, 21:09:12 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
Pin 6 w sterowniku silnika odpowiada za podanie impulsu do obrotomierza.
Z moich doświadczeń wynika że tylko jeden z tych dwóch przewodów jest potrzebny do podania impulsu i tylko na niego reaguje obrotomierz zgadza sie?
i ten właśnie przewód włączamy pod ten pin.
Ten drugi przewód z zółtej kostki od obrotka, wg schematu wchodzi w pin 13
Jak poznać gdzie jest pin 6 i 13?
są oznaczone numery na sterowniku albo na wtyczce (dokładnie nie pamietam gdzie, ale wiem że są).



Generalnie przy takim podłączeniu obrotek pokazuje ok, wskazówka jest stabilna znaczy nie skacze jak jej sie podoba.
Ale.. Przy depnięciu do odcięcia zdarza jej się wariować. Polega to na tym, ze opada powiedzmy do 1tys obr i wraca spowrotem.. (może mam uszkodzony obr.)

Numeracje pinów widać po rozkręceniu wtyczki.
Odliczam czas do przesiadki na 16V :-)

Offline Adam Waleski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i Reflex '93
  • Miejscowość: Kraków
Re: zegary zamiana
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 15, 2009, 22:56:46 »
Dołączam się do tematu. Zakupiłem nowsze zegary z powodu łuszczenia się farby na prędkościomierzu. Rzecz jasna wybrałem wersję z obrotomierzem. I również oczywistym jest, że po podłączeniu do oryginalnej instalacji obrotomierz nie działa. Nie wiem jednak czy mam w instalacji wymagane kabelki, a jeśli nie, to które zaciski odpowiadają za sygnał w tej żółtej kostce? Załączam fotkę z kostkami.
Sygnał z obrotomierza na pewno jest już skądś pobierany, bo mój ZX jest zagazowany sterownikiem STAG-100 i oprogramowanie dość poprawnie pokazuje obroty.

To jak to jest z tymi kabelkami?
KDY zagazowany w 2004 przy ok 140kkm
obecnie 200kkm z hakiem
sterownik STAG-100

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: zegary zamiana
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 16, 2009, 13:42:53 »
nowsze? chyba nie masz na mysli od mk2 bo te jeszcze sa od mk1 co pokazales na zalaczonym zdjeciu
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Adam Waleski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i Reflex '93
  • Miejscowość: Kraków
Re: zegary zamiana
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2009, 21:13:22 »
Rzeczywiście, wyraziłem się bardzo nieprecyzyjnie. W każdym razie są w dużo lepszym stanie od moich starych VDO ("nowe" to Jaeger). Zdjęcie przedstawia dokładnie to, co zamontowałem oraz moje kostki.
KDY zagazowany w 2004 przy ok 140kkm
obecnie 200kkm z hakiem
sterownik STAG-100

Offline Adam Waleski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i Reflex '93
  • Miejscowość: Kraków
Re: zegary zamiana
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 24, 2009, 15:10:00 »
Szanowni Koledzy,
może jednak byłby ktoś w stanie podpowiedzieć mi, w które miejsce muszę doprowadzić sygnał obrotów (który styk na kostce), czy może to być ten sam sygnał, który doprowadzony jest do sterownika STAG-100 i skąd on może pochodzić?
Dostałem urlop do końca roku i chciałbym przy okazji grzebania w kabelkach ZXa doprowadzić do porządku również obrotomierz. Obawiam się jednak, że nie zdołam samemu dojść po kabelkach skąd co pochodzi w tym całym spaghetti;)

Przy okazji Spokojnych Świąt życzę i jak najmniej skarpetek pod choinką!
KDY zagazowany w 2004 przy ok 140kkm
obecnie 200kkm z hakiem
sterownik STAG-100