Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT  (Przeczytany 11992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
[swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« dnia: Wrzesień 09, 2008, 14:19:53 »
Taki mi chory pomysł wpadł do mojej głowy. Przeglądając sobie forum Sierry, konkretnie TEN temat wpadł mi do głowy pomysł z wykorzystaniem silnika 2.0 TurboCT - zamiana silnika z ZX'a na taki oto. Z pomieszczeniem chyba (??) problemu być nie powinno - i tu i tu XU, patrząc na klekota - tam z tyłu też jest turbina...

Jakie szanse na powodzenie ma taki projekt? Jakie mogą być trudności?

Pozdro i liczę na wszelakie wypowiedzi i ciekawą dyskusję...
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2008, 15:25:24 »
Grzesiek- do ZXa bez problemu wchodzi V6 z XMa, więc TCT też. TCT jest to ten silnik co ja mam, tylko uturbiony. W ZXie 2.0 jest w [color=ff0000]piii[/color]ę miejsca w komorze, i turbinka spoko wejdzie;-)
Najlepiej byłoby mieć "na podwórku" XMa TCT na przekładkę.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2008, 15:41:35 »
A jak ze skrzynią? Jak z mocowaniem? Jak z resztą przedniej zawiechy?

Możesz mi dużą fotę komory silnika podesłać?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2008, 16:01:34 »
Grzesiek.... Ty chcesz sobie TCT wstawić?! ;-)
Fotki komory masz w wątku o moim ZXie. Duże mam tylko te:
>KLIK<
>KLIK<
Później przypomnij mi na GG, to Ci na maila puszcze fotki z innej strony- gdzieś mam na kompie...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2008, 18:03:50 »
Hamulce, zawieszenie...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2008, 18:09:18 »
Rozwiń ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:00:12 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Rozwiń ;)

Niewentylowane tarcze, bębny z tyłu i zawiecha z aury nie dałyby rady przy TCT;-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:15:23 »
aura ma wentylowane z przodu a resztę się dorobi ;-)
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:18:37 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
aura ma wentylowane z przodu a resztę się dorobi ;-)

1.6 ma wentylowane?:|
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:22:51 »
ja mialem
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 09, 2008, 19:51:15 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
ja mialem

Ja myślałem, że tylko TurboD i Volcane mają wentylowane;-)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:06:25 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
aura ma wentylowane z przodu a resztę się dorobi ;-)


Co z tego, że Aura ma wentylowane tarcze, skoro o śmiesznej średnicy 247mm? One nie dają rady w zwykłym Volcane 1,9i, a w TCT, który jest ciężkim, żeliwnym klocem z turbiną, intercoolerem, wielką i ciężką skrzynią ML5T i sporo większą chłodnicą hamulce w tym rozmiarze byłyby czystym nieporozumieniem. Trzeba by załozyć takie z ZXa 16v z silnikiem XU10J4RS, czyli 163KM, o średnicy 283mm, a i tak z materiałów od jakichś topowych producentów. Do tego płyn o wysokiej temperaturze wrzenia. Sporo trzeba by podłubać przy zawieszeniu jeśli weźmieny pod uwagę spory przyrost masy zespołu napędowego. Ale jest to wszystko do zrobienia, tylko trzeba do tego podejść z głową, umiejętnością przewidywania i sporą rezerwą środków w portfelu.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:06:50 »
Ma wentylowane :) 1,4 i 1,1 nie mają tarcz wentylowanych. Nie ukrywam jednak, że przy TCT trzeba by było chyba zmienić zaciski i powiększyć rozmiar hamulców -> swap z 16v byłby nieunikniony.

Orientuje się ktoś jak wygląda sprawa ze skrzyniami biegów?
Bo tutaj może być chyba największy problem.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:09:42 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
aura ma wentylowane z przodu a resztę się dorobi ;-)


Co z tego, że Aura ma wentylowane tarcze, skoro o śmiesznej średnicy 247mm? One nie dają rady w zwykłym Volcane 1,9i, a w TCT, który jest ciężkim, żeliwnym klocem z turbiną, intercoolerem, wielką i ciężką skrzynią ML5T i sporo większą chłodnicą hamulce w tym rozmiarze byłyby czystym nieporozumieniem. Trzeba by załozyć takie z ZXa 16v z silnikiem XU10J4RS, czyli 163KM, o średnicy 283mm, a i tak z materiałów od jakichś topowych producentów. Do tego płyn o wysokiej temperaturze wrzenia. Sporo trzeba by podłubać przy zawieszeniu jeśli weźmieny pod uwagę spory przyrost masy zespołu napędowego. Ale jest to wszystko do zrobienia, tylko trzeba do tego podejść z głową, umiejętnością przewidywania i sporą rezerwą środków w portfelu.


wiem, właśnie się chcę wszystkiego dowiedzieć zanim cokolwiek zdecyduję się zrobić. Co do ciężkości zespołu napędowego - xud jest chyba nie lżejszy i w sumie jakoś się dało jeździć. Ale nie wiem jak wygląda sprawa w nim ze skrzynią biegów. To jest chyba największy problem przy takiej modyfikacji.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:24:06 »
Cytuj

wiem, właśnie się chcę wszystkiego dowiedzieć zanim cokolwiek zdecyduję się zrobić. Co do ciężkości zespołu napędowego - xud jest chyba nie lżejszy i w sumie jakoś się dało jeździć. Ale nie wiem jak wygląda sprawa w nim ze skrzynią biegów. To jest chyba największy problem przy takiej modyfikacji.


XUD może lżejszy nie jest (choć wątpię, bo do TCT dochodzi sporo osprzętu, a i ten i ten jest żeliwny), ale rozwija duużo mniejszą moc, a co za tym idzie rozpędza auto do mniejszych prędkości, więc nie ma w razie czego potrzeby długiego, intensywnego hamowania.

Ze skrzynią biegów to może być problem, bo ona jest sporo większa. Jest na tyle większa, że do BXa nie chciała się zmieścić :-(
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:29:32 »
No i dlatego założyłem ten wątek, żeby nie rzucić się z motyką na słońce ;)
Rozumiem, że przerabianie skrzyni/silnika w gre nie wchodzi...

Hamulce z miejsca zmienione być muszą. 150 KM to nie 92 ;) No i 180 km/h to nie ponad 200...

W każdym razie temat otwarty.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Mariusz Ilicki

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 942
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 2.0 BlueHDi 14r., Pug 306 1.6 8v 00r., Xsara Picasso 1.8 16v 04r.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:31:28 »
Piotruś...już tak nie wieżgaj...w zwykłym, prostym, ordynarnym Furio są wentyle z przodu.

Grześ...nie opłacalny zupełnie zabieg IMO. Trzeba było myśleć zanim kupiłeś Aurę. Za dużo rzeźby...do przebudowy CAŁKOWITEJ hamulce i zawieszenie (skrzynia to akurat Twój najmniejszy kłopot)...Mniej zachodu byłoby z zakupem tego 16V co zajechany stał w Bieszczadach i wtedy swapować.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:34:07 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
No i dlatego założyłem ten wątek, żeby nie rzucić się z motyką na słońce ;)
Rozumiem, że przerabianie skrzyni/silnika w gre nie wchodzi...


W sumie TCT to silnik XU, więc każda skrzynia współpracująca z tym typem silnika będzie fizycznie pasować. Pytanie tylko, jak długo wytrzyma. Możesz spróbować poeksperymentować np. ze skrzynią z ZXa 16v czy Xsary VTS 163. Choć jak dla mnie wkładanie TCT mija się z celem - poszukałbym właśnie takiego zespołu z Xsary VTS (163KM) - będzie to na pewno mniej awaryjne, a dające więcej frajdy z jazdy. No tańsze, bo mniej ruchomych elementów narażonych na drogie awarie.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:41:42 »
I tak i nie.
Charakterystyka uturbionego silnika jest fajna. Z tego co wyczytałem to max moment przy trochę ponad 3k obr/min i max moc przy 4400 obr/min może dawać dużo frajdy.
Moc jest podobna w silnikach 16v i TCT ale moment w tym drugim znacznie wyższy i tu chyba jest problem.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:46:04 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
I tak i nie.
Charakterystyka uturbionego silnika jest fajna. Z tego co wyczytałem to max moment przy trochę ponad 3k obr/min i max moc przy 4400 obr/min może dawać dużo frajdy.
Moc jest podobna w silnikach 16v i TCT ale moment w tym drugim znacznie wyższy i tu chyba jest problem.


Idąc tym tropem, jeszcze fajniejsza jest charakterystyka silnika o dużej pojemności i dużą ilością cylindrów :-). Więc może lepiej zaszaleć i włożyć jednak V6 :-). Robota praktycznie ta sama, a dostajesz ekstra jeszcze cudowny dźwięk V6 :-). No i dysponujesz momentem i mocą naprawdę sporowiększym niż TCT :-)
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 09, 2008, 21:52:10 »
Nie popadajmy w skrajności.
W sumie to kieruje mną chęć rzucenia się na coś czego nikt nie ma - 16v mają prawie wszyscy, tct w zx'e nie ma nikt. Taki złoty środek jak dla mnie. Duża moc, duży moment a i koszty eksploatacji mniejsze jak w v6 ;) Ciekawy jestem jakiego potwora zrobiłby tct z lekkiego przecież ZX'a.
wiem, kto by myślał o kosztach myśląc nad takim projektem.

Wracając do skrzyni - na youtube można bez problemu znaleźć Puga 205 z TCT pod maską. Jakoś go tam upchnęli.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 09, 2008, 22:31:57 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
Piotruś...już tak nie wieżgaj...w zwykłym, prostym, ordynarnym Furio są wentyle z przodu.

Tylko, że to proste FURIO ma 110KM, nie?;-) A 1.6 tylko 88...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 09, 2008, 22:38:46 »
Cytuj

Mariusz Ilicki napisał:
Piotruś...już tak nie wieżgaj...w zwykłym, prostym, ordynarnym Furio są wentyle z przodu.

Grześ...nie opłacalny zupełnie zabieg IMO. Trzeba było myśleć zanim kupiłeś Aurę. Za dużo rzeźby...do przebudowy CAŁKOWITEJ hamulce i zawieszenie (skrzynia to akurat Twój najmniejszy kłopot)...Mniej zachodu byłoby z zakupem tego 16V co zajechany stał w Bieszczadach i wtedy swapować.


Tutaj nie chodzi o to, żeby liczyć czy biznes jest opłacalny czy nie jest. Tu chodzi o pomysł, podejście do niego, decyzję i ewentualne wykonanie czegoś, żeby Wam żal [color=ff0000]piii[/color] ściskał ;) Żartuję
oczywiścię.

W każdym razie kusi mnie to - jak ktoś ma czas i chęci to niech przeczyta 9 stron z forum Sierry... Ciekawe.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 09, 2008, 22:45:09 »
Cytuj

Grzegorz Spek napisał:
Tutaj nie chodzi o to, żeby liczyć czy biznes jest opłacalny czy nie jest. Tu chodzi o pomysł, podejście do niego, decyzję i ewentualne wykonanie czegoś, żeby Wam żal [color=ff0000]piii[/color] ściskał ;) Żartuję
oczywiścię.

Baw się, baw... Mówię Ci, jakie to [color=ff0000]piii[/color]te uczucie mieć jednego z dwóch sprawnych 2.0i w KC:evil:
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [swap] ZX Aura 1,6i -> 2.0 TurboCT
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 09, 2008, 22:54:37 »
Dawno mnie tu nie było,wiec do dzieła ;-)
Pierwszy problem to charakterystyka TCT,to jest zwykły XU10 lekko odprężony i dodany "ślimak",który dmucha tylko 0.4 bara.
Po pierwsze to radze ci przejedź się jakimś TCT,a później pogadamy,bo dla mnie ten silnik to żenua.
Jakiś czas temu miałem go gdzieś założyć,zakupiłem cały zespół napędowy wraz z wiązkami,sterownikiem itp,cały komplet z Xantii 2 i pomysł poszedł w odstawkę,bo zakupiłem później Activę TCT i okazało się ze ten silnik z kopytem ma tyle wspólnego co ja z Andzią Przybylską ;-)
Pierwszy podstawowy problem to kolektor ssący,w TCT jest bardzo długi i mozesz mieć problem zmieścić go i jeszcze zamontować intercooler.
Miejsca niby jest dużo,ale musisz pamietać ze sam osprzęt w TCT zajmuje sporo miejsca,i aby zrobić to z głową to trza się napocić.
Drugą sprawą jest skrzynia biegów,jesli znajdziesz z Xantii to masz problem,bo biegi sterowane sa na linki,a sprzęgło jest hydrauliczne,jeśli znajdziesz skrzynię z XM-a to jej nie zmieścisz (musisz wyciąć 2cm sanek aby zmieścić na styk skrzynię,o wymianie oleju w skrzyni zapomnij).
Ostatnią sprawą jest inne mocowanie poduszki skrzyni biegów ze skrzyni z XM-a.
Mozesz oczywiście zostawić skrzynię z innego,ale znam egzemplarz ZX-a z silnikiem TCT i skrzynią od 1.9 i pożyła całe 2 tygodnie,a nie pytasz o przekładkę,aby spokojnie jeździć i nie testowac osiągów.
Podsumuję ci to tak:
Przejedź sie najpierw TCT,i przejedź się sprawnym niezagazowanym 16V (ten stary ze zmienną geometrią),i dowiesz się prawdy.
Jesli chodzi o V6 to nie wchodzi bez problemu,chyba ze ktoś lubi jak mu półosie będa na każdy zakręcie wychodzić ze skrzyni....
Mam aure i wierz mi że jest dużo ciekawszych propozycji niż TCT,ale jesli się upierasz to mam cały zestaw do przekładki,włącznie z klimą (nie wszystko pasuje) i chętnie się tego szitu pozbedę.
Oczywiście zdajesz sobie sprawe z takich drobiazgów jak większa chłodnica,drugi wentylator itp.
Vizeks