Dawno mnie tu nie było,wiec do dzieła ;-)
Pierwszy problem to charakterystyka TCT,to jest zwykły XU10 lekko odprężony i dodany "ślimak",który dmucha tylko 0.4 bara.
Po pierwsze to radze ci przejedź się jakimś TCT,a później pogadamy,bo dla mnie ten silnik to żenua.
Jakiś czas temu miałem go gdzieś założyć,zakupiłem cały zespół napędowy wraz z wiązkami,sterownikiem itp,cały komplet z Xantii 2 i pomysł poszedł w odstawkę,bo zakupiłem później Activę TCT i okazało się ze ten silnik z kopytem ma tyle wspólnego co ja z Andzią Przybylską ;-)
Pierwszy podstawowy problem to kolektor ssący,w TCT jest bardzo długi i mozesz mieć problem zmieścić go i jeszcze zamontować intercooler.
Miejsca niby jest dużo,ale musisz pamietać ze sam osprzęt w TCT zajmuje sporo miejsca,i aby zrobić to z głową to trza się napocić.
Drugą sprawą jest skrzynia biegów,jesli znajdziesz z Xantii to masz problem,bo biegi sterowane sa na linki,a sprzęgło jest hydrauliczne,jeśli znajdziesz skrzynię z XM-a to jej nie zmieścisz (musisz wyciąć 2cm sanek aby zmieścić na styk skrzynię,o wymianie oleju w skrzyni zapomnij).
Ostatnią sprawą jest inne mocowanie poduszki skrzyni biegów ze skrzyni z XM-a.
Mozesz oczywiście zostawić skrzynię z innego,ale znam egzemplarz ZX-a z silnikiem TCT i skrzynią od 1.9 i pożyła całe 2 tygodnie,a nie pytasz o przekładkę,aby spokojnie jeździć i nie testowac osiągów.
Podsumuję ci to tak:
Przejedź sie najpierw TCT,i przejedź się sprawnym niezagazowanym 16V (ten stary ze zmienną geometrią),i dowiesz się prawdy.
Jesli chodzi o V6 to nie wchodzi bez problemu,chyba ze ktoś lubi jak mu półosie będa na każdy zakręcie wychodzić ze skrzyni....
Mam aure i wierz mi że jest dużo ciekawszych propozycji niż TCT,ale jesli się upierasz to mam cały zestaw do przekładki,włącznie z klimą (nie wszystko pasuje) i chętnie się tego szitu pozbedę.
Oczywiście zdajesz sobie sprawe z takich drobiazgów jak większa chłodnica,drugi wentylator itp.