Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiana zestawu wskaźników + obrotomierz  (Przeczytany 19506 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Zamiana zestawu wskaźników + obrotomierz
« dnia: Maj 04, 2009, 14:54:39 »
Witam wszystkich. Chciałem zapytać, czy jest możliwa przekładka zegarów z innego modelu zx-a. Konkretnie mam model 1.4 reflex, bez obrotomierza i miernika temperatury płynu chłodniczego, a na tych wskaźnikach mi zależy. Czy po przekładce będzie mi dobrze wskazywał prędkościomierz i licznik kilometrów?

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 05, 2009, 08:47:33 »
w 100% bedzie ci dzialac jezeli kupisz sprawny :) nie bedzie oszukiwal na predkosci bo linka podaje sygnal na licznik.

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 05, 2009, 16:03:07 »
no to super :) teraz czeka mnie liczenie forsy i kupno zegarów :)

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 06, 2009, 00:28:40 »
Jeśli dobrze pamiętam to były ZXy z licznikami, w kórych prędkość nie była sterowana linką...
Przy kupnie licznika musisz zwrócić uwagę czy będzie miał wejście na linkę.

Pokaż zdjęcie pod maską to powiem Ci czy będzie działał obrotomierz...

A Zeby wskazywało Ci temperaurę silnika musisz jeszcze wymienić czujnik

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2009, 09:55:23 »
A niby po co ma wymieniac czujnik??
Ja w R19 wymienialem licznik mialem tylko paliwo i predkosc a wymienialem na licznik z obrotkiem temperatura plynu i stanem oleju i po przelozeniu normalnie mi wszystko dzialalo bez zadnych wymian czujnikow itp no poza jednym musialem jeden pin dolozyc z cewki do licznika zeby obrotek dzialal :)
A co do licznika do zx to faktycznie byly dwa rodzaje jeden z linki a drugi bez czyli TPS(jezeli dobrze nazwalem) podaje sygnal na licznik :)

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2009, 15:26:05 »
Cytuj

Piotr Bobowski napisał:
A niby po co ma wymieniac czujnik??
Ja w R19 wymienialem licznik mialem tylko paliwo i predkosc a wymienialem na licznik z obrotkiem temperatura plynu i stanem oleju i po przelozeniu normalnie mi wszystko dzialalo bez zadnych wymian czujnikow itp


Piotrze, To że w R19 działało to nie znaczy że w ZXie będzie funkcjonować...
Uogólniając wszystko wprowadzasz Kolegę w błąd, bo napewno mu działać nie będzie jeśli wymieni sam Licznik...
Trzeba wymienić czujnik temperatury (w reflexie jest jednopinowy, a potrzebny jest dwu)
Co do obrotomierza:
Jeśli Kolega Rafał ma silnik KDY to wystarczy impuls z cewki i obrotek bedzie działał, ale trzeba poprowadzić przewód pod deskę i wpiąć się nim w odpowiednią wtyczkę, w odpowiedni pin.
Jeśli slinik oznaczony jest symbolem KDX to po podłączeniu obrotek będzie wskazywał tylko połowę obrotów, bo w tym silniku cewka jest dwubiegunowa
Trzeba łaczyć wtedy dwa bieguny za pomocą diód i ewenutalnie wtedy będzie pokazywał, aczkolwiek gwarancji nie dam...
Jeśli w Twoim reflexie jest gaźnik to sprawa wygąda podobnie jak w KDY

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2009, 16:00:26 »
Panowie, elektronika to moje małe hobby, więc zmuszę te elementy do działania, ale z prędkościomierzem i licznikiem kilometrów może nie być tak łatwo. Więc o te elementy pytam. Dobrze, że zwracacie uwagę na to, że są różne prędkościomierze. To się przy zakupie przyda :)

PS. zaczyna mi się tu u Was podobać i chyba będziecie mnie musieli na zlotach znosić :)

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 07, 2009, 10:51:53 »
Ok OK nie unos sie tak bardzo delikatnie opisalem moja przypadlosc w R19 bo to tez francuz ale glebiej sie nie zapuszczalem w to tak wiec sorry

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2009, 08:01:39 »
I druga sprawa - po co do licznika mieszasz TPS'a?
Co ma czujnik położenia przepustnicy do licznika? he?

Rafał, z którego roku masz auto? Starsze modele miały linkę. Znajdziesz ją w komorze silnika blisko kolanek od nagrzewnicy - charakterystyczne jest łączenie 2 elementów linki właśnie przy nagrzewnicy.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 13, 2009, 10:55:06 »
widac jak co nie ktorzy czytaja posty napisalem w nawiasie
(jezeli dobrze nazwalem)

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2009, 07:09:52 »
Widziałem - dllatego Ciebie uświadomiłem, że TPS jest od czegoś innego.
Przynajmniej błędu nie będziesz powielał.
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Janusz Drzewiecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: XantiaII 2.0 HDi 110 Millesime 2000
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2009, 20:48:53 »
Miałem silnik KDX i przełożone zegary i obrotomierz działał od razu. Ważna sprawa to jaki komputer, ja miałem bosch MA 3.0.
Pozdrawiam
był ZX 1,4i 94 Premiere
Xantia II 2.0 HDi 110 2000:-)

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2009, 23:35:01 »
Cytuj

Janusz Drzewiecki napisał:
Miałem silnik KDX i przełożone zegary i obrotomierz działał od razu. Ważna sprawa to jaki komputer, ja miałem bosch MA 3.0.

U Janusza wystarczyło przełożyć zegary i wszystko działało a u mnie wszystko trzeba było "dorabiać" chociaż też miałem KDXa z MA 3.0
Tutaj może rok produkcji ma znaczenie albo wersja


Witaj Janusz :)
Dawno się nie odzywałeś
Co sie z furą stało?

Offline Janusz Drzewiecki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 902
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: XantiaII 2.0 HDi 110 Millesime 2000
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 28, 2009, 00:33:49 »
Spotkała się czołowo z innym francuzem, a ja powoli wracam do zdrowia. Szukam jakiejś przyzwoitej Xantii.
Sory za offtopa.
Pozdrawiam
był ZX 1,4i 94 Premiere
Xantia II 2.0 HDi 110 2000:-)

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 17, 2009, 20:47:42 »
Wymieniłem wreszcie zegary. I teraz jest tak: prędkościomierz nie działa (nie miałem czasu grzebać), wskaźnik temperatury nie działa (nie miałem czasu grzebać), wskaźnik paliwa działa, ale wskazuje uparcie okolice rezerwy, mimo, że mam dużo paliwa. Prędkościomierz dla odmiany też nie działa, ale to inna historia. Ogólnie podświetlenie też nie bardzo działa, ale to i tak będę przerabiał, więc mam gdzieś :)

Niniejszym życzę wszystkim szczęśliwcom, żeby mieli mniej problemów niż ja :)

Offline Mariusz Kurenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: ZX 1.9i Volcano - sprzedany
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2009, 20:57:18 »
Hahhahaha ;D

Nie ma to jak robić cos, a inne popsuć : ]

Powodzenia : )
11/08 - 10/09 ZX 1.9i Volcano - sprzedany

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 18, 2009, 19:40:35 »
Chyba nie przeczytałeś całego wątku. Ja nic nie popsułem. Obrotomierz i wskaźnik temperatury przybył, więc nic dziwnego, że nie działają :) Prędkościomierz przestał działać na krótko przed wymianą, ale już działa znów. A wskaźnik paliwa ożył, gdyż założyłem wreszcie czujnik do baku.

Offline Mariusz Kurenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 171
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: ZX 1.9i Volcano - sprzedany
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2009, 21:13:43 »
Aa no to moj blad :p

Przeczytalem ostatni post gdzie wypisujesz co nie dziala po tym jak robiles zegary, wiec dlatego tak napisalem :]

Zwracam honor w takim razie i podziwiam za prace wlozona przy tym : ]
11/08 - 10/09 ZX 1.9i Volcano - sprzedany

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 05, 2009, 22:03:35 »
Odświeżam temat, bo przybyło trochę nowych danych :)

Obrotomierz nie działa, bo jest uszkodzony. Sprawdziłem, że kablami sygnał dochodzi. Wie ktoś może, na jakiej zasadzie działa sam mechanizm wskazówki?

prędkościomierz nie działa, bo się element przy skrzyni spier..... . A w sklepie powiedzieli mi, że nowy kosztuje 606PLN w hurtowni. Podziękowałem, jakoś posklejam stary do kupy.

A co do czujnika temperatury cieczy, to zmierzch mnie zastał i nie dobrałem się do przewodów, więc nie wiem.

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 07, 2009, 01:28:35 »
Temeratura nie zadziała dopóki nie wymienisz czujnika na dwupinowy

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 07, 2009, 20:17:18 »
Tak, przekonałem się o tym. Dziś zdjąłem złączkę z czujnika, a tam jeden pin :)

Wie ktoś może jak działa napęd wskazówki w obrotomierzu (co trzeba podać na piny, żeby się wychyliła wskazówka ale z pominięciem elektroniki obrotomierza)???

  • Gość
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 08, 2009, 22:23:24 »
impuls z cewki zapłonowej trzeba podać
A pośrednio obrotomierzem steruje ECU, pin numer 6

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 09, 2009, 17:17:09 »
Marcinie, wszystkie potrzebne impulsy i sygnały dochodzą do obrotomierza, lecz on się nie wychyla. Wiem już, że część mechaniczna obrotomierza (czyli wskazówka i jej napęd działają poprawnie). Problem leży w elektronice obrotomierza. Chcę ją naprawić bądź przerobić, bo nie chcę kupować drugiego obrotomierza.

Offline Cezary Krawczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i Tonic '95 5D
  • Zainteresowania: motoryzacja, loty i kobiety
  • Miejscowość: Bełchatów
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 10, 2009, 11:41:51 »
Witam

Pilnie śledzę Twój wątek Rafał bo sam noszę się z zamiarem zamiany licznika (zegarów) na ten najbardziej rozbudowany (z ZX 2.0i 16V).

Trzymam kciuki za Twój sukces.

Swój licznik mam już zamówiony :)
ale na ten temat napiszę w osobnym wątku, żeby Twojego nie zaśmiecać.

Pozdrawiam wszystkich Cezary
pilot

Offline Rafał Kowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i
  • Miejscowość: Łódź
Re: wymiana zegarów.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 10, 2009, 20:18:58 »
U mnie działa już wszystko oprócz obrotomierza, który kupiłem popsuty :(

PS. Czarku, a nie będziesz chciał sprzedać samego obrotomierza ze starych zegarów?