Ostatnio miałem okazje się pobawić z tym chipem, wyregulowałem na nim gaz, zrobiłem nawet jedną trase.
Jeżeli chodzi o przyspieszenia, to jest ewidentnie szybszy. Pomiary robiłem na UKP i wychodzi że ok. 0.5s jest mniej do setki. Wcale też nie kręciłem go tak wysoko - do 7200-7300 tak żeby po przepięciu biegu nie musiał przełączać ACAV. Przy ruszaniu z jedynki i puszczone sprzęgło (auto się powolutku toczy) na chipie traci przyczepność kół, podmieniam wsad na oryginalny ten sam odcinek te same warunki i nie traci przyczepności kół, więc chip jest zdecydowanie brutalniejszy.
Apropo brutalności, to w trasie jest wkurzający. O ile przy hamowaniu silnikiem i przyspieszaniu jest wszystko ok, o tyle chcąc utrzymać stałą prędkość bardzo nerwowo reaguje na gaz co się przekłada na szarpnięcia. Nie wiem, może trzeba było zalać 100 oktanową benzyne
Na biegu jałowym po rozgrzaniu trzyma obroty 1050 zamiast 850. Minus taki że pali więcej i buczy bardziej, plus taki że z tych obrotów rusza bez zająknięcia wciskając w fotel.
Spalanie w trasie wychodzi z 1.5l większe. Osobiście wróciłem do oryginalnego - przy normalnej jeździe jest zdecydowanie lepszy.
Jak ktoś chce ten wsad w postaci pliku eprom (w ECU siedzi kość eprom 27c256) to pisać na pw.
A poniżej fotka z pomiaru przyspieszeń (benzyna), najlepsze co mi się udało uzyskać na tym chipie - niemożliwe do uzyskania na zwykłym wsadzie w tych samych warunkach i przy tej samej masie auta. Warto zaznaczyć, że obecnie mam dość mocno dociążone auto klamotami - subwoofer, koło, narzędzia itd.