Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ZX 1,4i Zmiana głowicy.  (Przeczytany 4327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« dnia: Luty 20, 2012, 19:00:08 »
Witajcie , jestem posiadaczem zx-a 1,4i z 93 roku . Silniczek wlasnie prawie wyremontowalem , zostalo mi czysczenie monowterysku oraz reszty podzespolow , niestety nie umiem wyregulowac mieszanki , i przez to auto bardzo duzo pali , a przy tych cenach benzynki to mozna sie zalamac . W okolicy Łodzi przejezdzilem juz prawie kazdy warsztat i nikt nie umie mi doradzic lub wszystkiego poustawiac . Bral mi olej wiec wymienilem uszczelniacze zaworow , oraz uszczelke pod glowica na nowa . teraz jest spokoj i odziwo przestal kopcic . Chcialbym zapytac czy moge zalozyc do mojego zxa glowice od wielupunktu , gdyz ojciec ma berlingo 1,4 na wielopunkcie ( silnik jest identyczny , tylko gora inna ) i autko ma 2 x lepszego kopa niz moja cytrynka . Doradzcie mi czy to jest oplacalne i ile bedzie to kosztowalo po krotce , oraz co bedzie potrzebne . Silnik chcialbym zrobic na glanc gdyz przygotowuje go powoli pod zagazowanie , chyba ze uda mi sie ustawic jako takie spalanie to wtedy zostane przy PB95.Prosze o jakies rady na ten temacik , bo walcze z tym silnikiem od listopada i nie chodzi jak bym tego oczekiwal , a juz sporo kasy w to cale auto wlozylem  ,ale efekt koncowy mysle bedzie jak dla mnie piekny . Czekam na jaka kolwiek odpowiedz , dziekuje z gory .

Offline michał Kamiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 958
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: peueot 205, 206 i 207
  • Miejscowość: Lublin
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2012, 23:16:58 »
Kup sobie cały swap i przeżuć. Wiązki polutujesz z dwóch jedną i git. W cenie głowicy kupisz silnik. Potrzebujesz jeszcze sterownik, wiązkę, osprzęt (wtryski, regulator ciśnienia paliwa) itp. Powrót paliwa do baku chyba już masz?

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2012, 11:48:22 »
wszystko fajnie pieknie , lecz jak to opisales to troche mi sie wydaje ze przerosnie moje umiejetnosci ;p Chcialbym moze aby ktos mi pomogl w wykonaniu tego swapa , bo chetnie bym to zrobil  jak nie naprawie problemow z ty silnikiem . Ile bedzie kosztowal caly komplet do tego swapa  tak na oko ?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2012, 14:55:48 »
Nie zapomij wymienić pompy paliwa. Do wielopunktu potrzeba wyższego ciśnienia paliwa. Wg operacja bez sensu i zupełnie nie opłacalna.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2012, 12:50:57 »
szukam wlasnie sobie na alledrogo silnikow , jest tego masa ,ale kupie pierwszy lepszy i okaze sie gorszy od tego co mam . Czy 1.9 zwykly diesel bedzie pasowal ? bo doszedlem do wniosku ze jak juz przekladka to caly silnik , a zdaje mi sie ze ten 1,9 D to jest golas i bez zadnego ecu chyba . nie wiem prosze o porady jakies co do przekladki .Link do aukcji:klik

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2012, 20:59:19 »
Zmiana rodzaju zasilania to konieczność przeglądu na okręgówce,a nie każda chce się podjąć.
Mogą się przyczepić że musisz udokumentować pochodzenie silnika,później potwierdzenie który warsztat dokonał przeróbki i w jakim zakresie,bo przecież ty nie możesz tego zrobić.
Zaraz się zacznie że tylu ludziskom się udało,ale ja znam kilka przypadków,którym się nie udało i był problem.
Ja bym na twoim miejscu założył 1.6 lub 1.9,na jednopunkcie,lub na gaźniku.
Instalacja LPG za grosze do tego i gwarancja niezawodności.
Silnik dorwiesz z jakiegoś benka,bo "zetixowe" się cenią,nie wiedzieć czemu.
Oczywiście będziesz musiał zmienić wydech,ale do wielopunktu też powinieneś.
Jak chcesz brnąc w oryginał,to szukaj 1.6 "stojący",czyli Xsara,Berlingo itp.
Wygląda tak samo,większość gratów pasuje z twojego silnika.
Vizeks

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 22, 2012, 21:40:21 »
Chłopaki z całym szacunkiem, ale jeśli auto nie ma być jakimś ewenementem, oczkiem w głowie użytkownika maniaka to takie operacje są bez sensu. Wiem ile mnie kosztował swap i Ty Tomek wiesz również. A Grzesiek jeszcze nie wie że taniej drugi samochód wyjdzie kupić. No chyba że dla  frajdy i idei będziesz to robił. Na pewno nie w celu jak to napisałeś oszczędnej jazdy......
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2012, 09:56:14 »
Dzieki panowie za porady , naprawde mi pomogliscie . Co do mojego silnika , to w poniedzialek mam wymiane uszczeleki glowicy , uszczelniaczy zaworow oraz pierscieni ,takze zostaje przy 1,4 . Podobno taka naprawa jest niedroga a daje duuuuuzy efekt . Jestem tego pewien ze poprzedni wlasciciel nie robil nic w silniku , caly czas ma seryjne czesci i lozyska w sobie , bo jak rozbieralem go kiedys zeby wymienic zimering od aparatu zaplonowego to jeszcze plomby mial . Wiec doszedlem do wniosku , ze lepiej bedzie jak zrobie swoj , bo wiem co w nim jest nie tak ,a kupic moge zawsze gorszy . W nastepnym tygodniu mysle ze bedzie juz igielka z mojej cytrynki . Jeszcze raz dziekuje udzielajacym sie :) Pozdrawiam.

Offline Tomasz Dubas

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 299
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: Złomy,złomy,jeszcze raz złomy.
  • Zainteresowania: Żona Neevor-a. ;-)
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 24, 2012, 00:21:27 »
Dlatego proponowałem swapa P&P,a różnica miedzy TU3 a XU5,to jak dzień i noc.
Wkrótce będzie pytanie o gaźnikowca,a niewiele ZX-ów miało gaźnik,a już bardzo niewiele takich przetrwało.
Ja bym tkał tam XU5 lub XU9,a to dlatego że mam tego na kilogramy,a kultura pracy jest ok.
Zagazowac toto i jeździ taniutko.
Przecie nie proponowałem eesa aplikować :-)
Vizeks

  • Gość
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2012, 20:11:09 »
Jeśli jednak zdecydowałbyś sie na swapa to mogę Ci oddać za cenę złomu BXa z 1,9i z gazem - motor i skrzynia jest super.

Wszystko byś sobie przełożył i byś miał cacucho:D

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2012, 00:50:33 »
Noo no teraz znowu mi wrocil pomysl na swapa . Marcin moglbys mi przyblizyc cos o tym silniku . Czy wszystko bedzie pasowalo ? Nie bede musial ingerowac w elektryke? Jakie sa parametry tego silnika? Bo pierwsze slysze o 1.9 benzyniaku :D jak ktos ma inne propozycje silnikowe to chetnie poslucham porad . Nie piszcie mi modeli silnikow bo az tak to sie na tym nie znam :Djestem informatyk  i elektronik , mechanika to tylko hobby

  • Gość
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2012, 19:46:55 »
silnik i skrzynia będzie pasowac bo w zxie przecież to siedziało.
Półosie imo byś musiał kupić bo raczej w zxie węższe są- tego nie wiem na 100%
Z elektroniką byś sobie poradził - w końcu dostałbyś całe auto
Kwestia skrócenia przewodów (sterownik w beńku jest pod siedzeniem pasażera a w zxie jest przy aku)
Z osiągów byłbys zadowolony, tylko w hamulce byś musiał zainwestowac bo fabrycznie u Ciebie słabiutko... Nie wyhamujesz bestii ;)

Offline Grzegorz Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Aleksandrów
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,4 93r
  • Miejscowość: Aleksandrów
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2012, 21:48:54 »
wiesz co jednak zostane przy remoncie , tak przemyslalem sobie to wszystko . Bo polosie kupilem mu nowe , wiec szkoda mi ich [color=ff0000]piii[/color]a troche , sprzeglo ma zrobione wiec sam mnie rozumiesz glupio bylo by teraz wywalic to na szrot.zobaczymy narazie zrobie ten remoncik jak mnie to nie zadowoli to pomyslimy. Ja jestem z Aleksandrowa Łódzkiego wiec tak czy siak do ciebie spory kawalek  i nie mam czym tego przywiesc do siebie .Zobaczymy ,bo znalazlem  zajefajny szrocik z francuzami w Pabianicach co wam serdecznie polecam . Naprawde wybor maja ogromny ;p zderzaczki sobie kupilem po lifcie przod i tyl po 90 zl stan prawie idealny ;p tak czy siak beda malowane na czarno wiec tym sie nie przejmuje .Mozna chyba zamknac temat zeby sie niepotrzebny spam nie robil :) Marcin jak cos to jeszcze bede mial do ciebie kiedys pare pytan , moze jednak sie zdecyduje na silnik kiedys , bo szkoda zebys to na szrot wywalil ;p

  • Gość
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 26, 2012, 09:37:19 »
jeszcze 2mce ubezpieczenie jest ważne potem wioze go na złom.
Jak to nie miałbyś jak tego odebrać? - normalnie wsiadasz i jedziesz:P
Tak czy inaczej rozumiem decyzje i jak cos to sie odezwij

Offline Łukasz Ignaciuk

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Tomaszów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i Avantage '95
  • Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 26, 2012, 15:46:59 »
Jak już jesteśmy przy temacie swapów to i ja zdam pytanie. Mój 1.4 KDX powoli chyba zaczyna umierać bo kopci i mocy mało wiec pewnie pierścienie. Jak przeglądałem allegro to znalazłem silniki KDX, KDY, KFX. Czym one się różnią i czy każdy z nich podejdzie do mnie plug and play, zakładając że kupię sam słupek?

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 26, 2012, 16:06:37 »
KDX KDY są identyczne. Różnice są w mocowaniach osprzętu, inne koła zamachowe, koła pasowe, kolektory. Słupek i czapa są identyczne

crprog

  • Gość
Re: ZX 1,4i Zmiana głowicy.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 26, 2012, 18:24:07 »
Cytuj

Marcin Jankowski napisał:
silnik i skrzynia będzie pasowac bo w zxie przecież to siedziało.
Półosie imo byś musiał kupić bo raczej w zxie węższe są- tego nie wiem na 100%


Jak coś mam dwie 100% sprawne półosie z mojego Furio, takie same szły do silników 1.6/1.8/1.9/2.0 w ZX'ie oddam dwie w cenie 100zł ! jedna była kupiona jako nowa druga w fabryczna ale w b.dobrym stanie.