Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Aktywacja usług online w Connect Nav  (Przeczytany 5325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Aktywacja usług online w Connect Nav
« dnia: Listopad 01, 2018, 13:35:17 »
Cześć,
W moim samochodzie usługi online (traffic, pogoda, radary - tu akurat chyba i tak trzeba płacić) są nieaktywne (brak subskrypcji). Jeden z lokalnych dealerów za aktywację chce prawie £110 co IMHO jest chorą ceną za wpisanie VIN do rejestru sprzedanych samochodów. Czy w Polsce też sobie za to tak słono życzą czy aktywacja jest może darmową usługą ? Samochód ma nieco ponad rok więc chciałbym wykorzsytać 3 letni bezpłatny okres korzystania z tych usług, ale cena aktywacji jest po prostu chora.

Offline Michał Jarzębski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 SpaceTourer 1.2 EAT6
  • Zainteresowania: IT, Internet rzeczy, automatyka domowa
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2018, 13:56:14 »
Kupiłeś to z autem, jest w cenie samochodu i powinno być aktywowane w dniu zakupu. Napisz do Citroena via strona www (dział kontakt) to Ci to aktywują.

Offline Andrzej Murawski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 Picasso II FL 1.6BlueHDI, C5 AIRCROSS 2.0BlueHDI, BMW F750GS
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 01, 2018, 14:06:05 »
Załóż konto na my.citroen.fr jak masz connect box to będzie przycisk atktywacji usługi. Już po ok 1mc zacznie działać

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 01, 2018, 14:48:49 »
Załóż konto na my.citroen.fr jak masz connect box to będzie przycisk atktywacji usługi. Już po ok 1mc zacznie działać
Można bardziej po ludzku ;)  Connect box to te dwa guziki w podufitce ? Konto na my citroen mam (ale UK) - da się jakoś sprawdzić, że usługa aktywowana ?
edit: zalogowałem się na francuską stronę - doszedłem do aktywacji Connect Pack, niestety chce ode mnie jakiś 9 cyfrowy kod bezpieczeństwa. Czy ten kod da się jakoś uzyskać czy trzeba szukać gdzieś w książce przeglądów ? Do dealera nie uśmiecha mi się z tym jechać - obstawiam, że znów będzie 100 do zapłaty za pierdnięcie w fotel lub nie będą mieli pojęcia o co chodzi.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2018, 15:00:48 wysłana przez Piotr Tarkowski »

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2018, 19:31:03 »
Przy kupnie nowego auta (w Polsce) pierwsze 3 lata usług online ma się za darmo. ALE trzeba przypilnować, żeby dealer je aktywował, ja miałem z tym trochę przygód, po miesiącu od kupna zorientowałem się, że nie są aktywne, kontaktowałem się bezpośrednio z Citroen Polska i mi w końcu uruchomili. Jak jest w UK to nie wiem, ale można zakładać, że też powinni parę latek usług w gratisie dać.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2018, 22:58:10 »
Przy kupnie nowego auta (w Polsce) pierwsze 3 lata usług online ma się za darmo. ALE trzeba przypilnować, żeby dealer je aktywował, ja miałem z tym trochę przygód, po miesiącu od kupna zorientowałem się, że nie są aktywne, kontaktowałem się bezpośrednio z Citroen Polska i mi w końcu uruchomili. Jak jest w UK to nie wiem, ale można zakładać, że też powinni parę latek usług w gratisie dać.
Też są 3 lata usług gratis, ale aktywować trzeba najwyraźniej przez dealera, a dealer poczuł, że może uda się zdoić klienta na kasę i jest jak wyżej.

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2018, 06:25:21 »
To bzdura jakaś :) . Masz gratis ale musisz zapłacić za odbiór tego... :)
Skontaktuj się może bezpośrednio z Citroenem UK i opisz problem. W najgorszym wypadku nic się nie zmieni, ale Citroen powinien zadbać o swoje dobre imię i dać Ci to co się należy. A dealer przy okazji dostanie jeszcze opieprz.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2018, 17:37:27 »
Tak właśnie robię. Skontakowałem się z HQ Citroena w UK i zobaczymy co finalnie odpiszą, bo początkowo to kierowali mnie do ASO i dopiero jak 'drukowanym' napisałem, że ASO chce doić kasę, a sprawia wrażenie, że nie wiedzą co mają zrobić to przekierowali sprawę to 'tech support' i czekam na odpowiedź.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 14, 2018, 14:44:25 »
Wygląda to troszkę dziwnie. Jestem drugim właścicielem, ponoć pierwszy właściciel aktywował produkt i teraz trzeba go dezaktywować i aktywować ponownie... Faktycznie tak jest, że Connect Nav jest przypisane do właściciela, a nie samochodu ?

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 14, 2018, 19:57:38 »
Przecież to działa tylko i wyłącznie w jednym, jedynym, konkretnym samochodzie i do niego jest przypisane. Kupiłem auto i w dniu odbioru dostałem jedynie informację, że usługi zostały aktywowane, ale może minąć do miesiąca czasu zanim zacznie działać (były z tym pewne perypetie, ale w końcu zadziałało). Było tego więcej do aktywacji, był Connect Box i przednia kamera i jeszcze jakieś ustrojstwa. Jak odbierałem auto, pani zrobiła klik, klik w komputerze i poszczególne systemy powoli się uruchamiały.
Nie rozumiem trochę tych wyjaśnień, nie da się przecież licencji z Connect Navi wziąć i przenieść na inne urządzenie.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2018, 14:28:09 »
Przyznam, że ja już też się w tych tłumaczeniach dealera pogubiłem. Podejrzewam, że chodzi o jedno - kasa. Klikną dwa razy i £100 wpada. Napisałem jeszcze do centrali firmy z której kupiłem, ale na zbyt dużo nie liczę. Do tego mam też silne wrażenie, że oni nadal nie bardzo rozumieją w czym rzecz.

Offline Piotr Tarkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Skąd: Glasgow
  • Posiadany samochód: C4 II Grand Picasso 1.6 Blue HDi & C4 II 1.6 HDi
  • Miejscowość: Glasgow
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2018, 15:28:15 »
Epilog: Po napisaniu skargi do centrali dealera okazało się, że jednak można za darmo i da się to zrobić bez fatygowania klienta do serwisu. W sumie trzeba było tak od razu, ale miałem się okazje jak bardzo 'frontem do klienta' jest dealer i Citroen UK.

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2018, 18:28:27 »
Fajnie, że w końcu wszystko dobrze się skończyło. Szkoda tylko, że tyle trzeba było się namęczyć, żeby dostać to co się od początku należało.

Offline Andrzej Dziuba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: Citroen C3 Aircross 1.6 Bluehdi
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Chcorzów
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 17, 2019, 16:19:53 »
Panowie mam pytanie jak się resetuje usługę NAC ? Mam takie zalecenie z działu Citroena ponieważ jest problem z ConnectNavi niby u nich wszystko działa a u mnie w aucie nie i zaproponowali właśnie ten reset.

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 17, 2019, 20:27:11 »
Panowie mam pytanie jak się resetuje usługę NAC ? Mam takie zalecenie z działu Citroena ponieważ jest problem z ConnectNavi niby u nich wszystko działa a u mnie w aucie nie i zaproponowali właśnie ten reset.

Tak mi kiedyś Citroen Polska napisał:

Żeby zresetować NAC należy odzanczyć zgody na przesyłanie danych przez pojazd, następnie należy wyłączyć zapłon i uruchomić samochód po kilku godzinach, zaznaczając ponownie zgody na wysyłkę danych. Taka operacja często przynosi pożądany efekt. W przypadku niepowodzenia zalecamy kontakt z autoryzowanym serwisem marki.

Offline Andrzej Dziuba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: Citroen C3 Aircross 1.6 Bluehdi
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Chcorzów
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 17, 2019, 21:11:42 »
No właśnie otrzymałem taką samą informację tylko jak to mam zrobić ? Do jakiego menu wejść bo nigdzie nie widzę żeby gdzieś były jakieś zgody itd.

Offline Norbert Mikła

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 196
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C3 Aircross Shine
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2019, 07:13:22 »
No właśnie otrzymałem taką samą informację tylko jak to mam zrobić ? Do jakiego menu wejść bo nigdzie nie widzę żeby gdzieś były jakieś zgody itd.


Włączasz nawigację i klikasz Opcje->Mapa i tam będzie coś w stylu "wysyłanie danych" czy coś w tym stylu. Jak to klikniesz to w chmurce pojawi się wyjaśnienie, że po zaznaczeniu tej opcji zgadzasz się na wysyłanie danych i masz możliwość korzystania z usług.

Offline Andrzej Dziuba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Posiadany samochód: Citroen C3 Aircross 1.6 Bluehdi
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Chcorzów
Odp: Aktywacja usług online w Connect Nav
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2019, 20:35:10 »
Ok dzięki zrobione, zobaczę jakie będą efekty.