Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: grzegorz zakrzewski w Styczeń 07, 2016, 15:32:44
-
Witam ,przymierzam się do wymiany palników bo wg mnie za słabe już światło dają.
Jakie Koledzy macie u siebie palniki rozumiem że typ d1s ale czy osram są najlepsze ?
który typ http://www.osram.pl/osram_pl/dla-prasy/komunikaty-prasowe/_trade_press/2014/markowe-ksenony--bezpieczenstwo-z-gwarancja/index.jsp
Czy ktoś kupował u tego sprzedawcy http://allegro.pl/d1s-osram-4300k-66144-ksenon-xenon-zarnik-1szt-fv-i4851778411.html
CZy wymiana jest prosta tzn.dostęp,czy trzeba coś demontować ,czy trzeba akumulator odłączać ?
wszelkie wskazówki mile widziane pozdrawiam Kolegów
-
Wg Ciebie słabo - ale to może być przyzwyczajenie do światła. Najpewniej sprawdzić jest luksometrem.
Oryginalne mówisz? http://www.aliexpress.com/item/Germany-100-OSRAM-D1S-66144CBI-5500K-12V-35W-HID-Xenon-Bulb-car-auto-light-leadlamp-for/32412172414.html?ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_3_10001_10002_10005_10006_10003_10004_9905_62,searchweb201560_6,searchweb1451318400_6151 (http://www.aliexpress.com/item/Germany-100-OSRAM-D1S-66144CBI-5500K-12V-35W-HID-Xenon-Bulb-car-auto-light-leadlamp-for/32412172414.html?ws_ab_test=searchweb201556_1,searchweb201644_3_10001_10002_10005_10006_10003_10004_9905_62,searchweb201560_6,searchweb1451318400_6151)
Pierwszy link z brzegu...
-
Jak mierzyć luksometrem -przy samym kloszu czy w oddaleniu?
To które są oryginalne? możesz podać jakiś link?
-
Zawsze może być już po prostu zużyty odbłyśnik lampy
-
Tutaj maly poradnik zwykłych żarówek http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14735 (http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14735). A tu z tego forum http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=97737.0 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=97737.0)
Jeśli chodzi o oryginalne to tylko chciałem zaznaczyć że wsio i tak z Chin... I że mając czas można takie same żarniki kupić o o wiele taniej.
-
Czy z tej tabliczki można odczytać datę produkcji?
(http://i66.tinypic.com/14spkhy.jpg)
-
Witam podepne się pod temat by nie zakładać nowego. Jakie są palniki w c5 mk1 2003 rok bo jeden już mi świeci na fioletowo a nigdzie nie mogę znaleźć co tam siedzi.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
Oznaczenie d2r
-
Dzięki a wydawało mi się ze widziałem w lampie coś podobnego do d1s
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
Witam ,przymierzam się do wymiany palników bo wg mnie za słabe już światło dają.
Jakie Koledzy macie u siebie palniki rozumiem że typ d1s (...)
CZy wymiana jest prosta tzn.dostęp,czy trzeba coś demontować ,czy trzeba akumulator odłączać ?
wszelkie wskazówki mile widziane pozdrawiam Kolegów
Dokopałem się identycznego pytania jakie chciałbym zadać, tyle że nikt nie podał dokładnej odpowiedzi. Z pewnością Grzegorz już coś wie na ten temat :) . Może ktoś teraz pomoże konkretniej? Wiem już od Tomka, że 5 minut roboty. Zobaczyłem, że u mnie dobry dostęp. Wiem, żeby nie paluchować żarnika :) . Coś jeszcze?
-
sprawa prosta,nie trzeba odłączać aku,w załączeniu manual
-
wymiana palnika owszem ale żeby go wyjąc trza zderzak zrzucić i odkręcić lampy.
no chyba że ktoś ma tak małe rączki i da radę przy pompie zawieszenia bez ściągania to rewelacja :)
-
Michał,bez urazy ale chyba cosik pomyliłeś ;D
nic nie trzeba demontować,wymieniłem żarniki w 10 minut na parkingu przed centrum handlowym,
problem to jest wymienić żarówki dzienne ;D
-
Grześ no ja ledwo co łapę wsadzam tam :) a czytałem opinie że się nie da
a co do dziennych to nie musisz mówić, wiadomo która pierwsza mi padła :)
-
spoko się da ,najważniejsze zachować ostrożność coby nie uszkodzić żarnika bo to delikatne ustrojstwo ;)
-
Dziękuję Ci bardzo Grzesiu za instrukcję i rady! Bez Ciebie mógłbym coś popsuć. Manual wydrukowałem w kolorze :) i krok po kroku odfajkowywałem (OMG - tu pewno westchną sobie Doświadczeni Koledzy). :)
Jednak pewne problemy miałem w punkcie: „Odłączyć złącze ( w "b")”. Wtyczka nie dawała się zsunąć, więc przeskoczyłem ten punkt ( i tak starych żarników Philipsa pewnie nigdy nie użyję), wyjąłem ksenona z kabelkiem, pooglądałem czy nie ma jakiś zaczepów na złączu do odczepienia (nie ma), więc pomogłem sobie płaskim śrubokrętem i wtyczka zeszła. :) Dodam jeszcze, że nieco trudniej zablokowuje się pierścień mocujący po stronie akumulatora, ale ogólnie wymiana ksenonów to łatwizna.
Ciekawe, że zalecają wyłączenie akumulatora i pracę bez dotykania gołymi rękami lampy wyładowczej, także tej zużytej!
-
Ciesze się że pomogłem , ;D
a stare żarniki jeśli są sprawne to sprzedasz ,ja sprzedałem po 50 zł na olx
-
Trochę odkopie temat. Jakie aktualnie palniki polecacie? Czy takie z alegro za 50 PLN będą OK czy raczej szukać czegoś lepszego? W testach, które gdzieś znalazłem najlepiej wypadają Osram Night breaker za 500PLN. Potem GM z Philipsem generalnie na równo. Za GM Xensatioin trzeba dać ok, 350PLN. Kolega w Sharanie ma d2r i jak założył nowe za 25 PLN to twierdzi, ze nie widać różnicy z poprzednim Philipsem. Nasze d1S są sporo droższe od d2r niestety.
-
Trochę odkopie temat. Jakie aktualnie palniki polecacie? Czy takie z alegro za 50 PLN będą OK czy raczej szukać czegoś lepszego? W testach, które gdzieś znalazłem najlepiej wypadają Osram Night breaker za 500PLN. Potem GM z Philipsem generalnie na równo. Za GM Xensatioin trzeba dać ok, 350PLN. Kolega w Sharanie ma d2r i jak założył nowe za 25 PLN to twierdzi, ze nie widać różnicy z poprzednim Philipsem. Nasze d1S są sporo droższe od d2r niestety.
GM czy GE?
GE z tych tańszych sa OK.Jeśli chciałbyś coś lepszego od serii to polecam Osram Cool Blue lub Night Breaker.Nie polecam wszelkiej maści Philipsy.
-
Jak chcesz to mogę ci załatwić dwa nowe żarniki Osram Ds1 za ok.270 zeta plus koszt wysylki
-
Hej
Będzie może ktoś przejazdem w Toruniu, ma w miarę młody rocznik auta z ksenonami i chciałby mi pokazać jak świecą nocą? : ) Sam mam rocznik 2008, zmieniłem palniki na Osram Cool Blue w tym roku, ale mam wrażenie że same lampy są już zmęczone życiem (odbłyśniki, soczewki). Najgorzej jest w deszczu, w mieście, mam wrażenie jakby lampy w ogóle nie dawały światła na mokrą drogę i ledwo co widać białe pasy.
-
W deszczu i we mgle generalnie większość świateł ma problem, w takich warunkach najlepiej sprawdzają się światła o barwie dziennej lub nawet żółtej. Dodatkowo wg testów Night breaker ma 13000 cd mocniejsze natężenie światła w punkcie pomiarowym (ok. 10 % więcej niż cool blue).
-
Finalnie zakupiłem te żarniki M-tech Premium za ok. 180 PLN/2szt. Dopiero w niedzielę będę mógł je sprawdzić i napisac coś więcej poza wyglądem. Waga 1szt to 61g. Nie wiem ile waży Philps lub Osram. Załączam parę fotek. Ktos może ich używał?
-
Ja kupiłęm M Tech 5000, świecą świetnie, jestem zadowolony.
-
Odświeżę...
Od jakiegoś czasu miga mi prawy ksenon, coraz bardziej. Czy to znak końca żarnika i czas na wymianę czy coś innego moŻe być powodem? Różnicy w kolorze obu nie ma, barwa się nie zmieniła. Podpowiecie coś?
-
Jakiś czas temu mój też zaczął mrugać. Wymieniłem na nowy - działa idealnie.
Żadnej różnicy w barwie też nie było. Bałem się że może przetwornica i na próbę kupiłem 1 sztukę M-tech model premium. Sprawdził się na tyle dobrze że dokupiłem drugi identyczny do lewej lampy ;)
-
A jakich żarników szukać? D1S?
-
A jakich żarników szukać? D1S?
Tak. D1S. Marka już zależy od zasobności portfela.
-
Ok. Dzięki.