Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM w Top Gear kwiecień 2009  (Przeczytany 4686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
XM w Top Gear kwiecień 2009
« dnia: Marzec 15, 2009, 11:42:23 »
W najnowszym, kwietniowym magazynie Top Gear znalazłem artykuł o XMach: LINK DO GALERII

Offline Adrian Szutran

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Derby
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI
  • Zainteresowania: cytryny
  • Miejscowość: Derby
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2009, 11:51:15 »
Przeczytałem i uważam ,że jest bardzo ale to bardzo ..prawdziwy.Rzekłbym nawet rzetelny artykuł.Pozdrawiam
BYŁY:
BX 14 1990,BX 15TGE 1994,XANTIA 2.0 1993,XANTIA II 1.9TD 1998,XM 3.0 V6 1990,
XANTIA II 2.0 16 V 1998 + LPG
Jest:
C5 2.2 HDI

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2009, 12:00:12 »
Na ostatniej stronie na na zdjeciu jest wnetrze MK2, Pytanie moje jest, co to za przełącznik po lewej stronie drążka zmiany biegów, najbliżej poplielniczki w tej samej lini co przełąćznik trybu sport/normal?
U mnie tam jest puste miejsce ..
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2009, 12:01:16 »
A swoją drogą artykół nie zły, aczkolwiek trochę odstraszający przed zakupem XM-a
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Mateusz Marcinkowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 889
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: citroen XM MKII 3.0 V6.24V -->Exclusive<-- 1994r motor ZPJ/4/Z (UKZ) LPG Landirenzo I
  • Zainteresowania: elektronika, informatyka, fotografia, bioinżynieria
  • Miejscowość: Leszno
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2009, 13:12:16 »
boi opis bardzo boli ale taka prawda cale zczęście ze znam sie na elektronice i moge sam se ponaprawiac wszystko ale z hydrauliką to juz [color=ff0000]piii[/color]

ja swojego kupiłem w ciemno to była decyzja w 10 minut i jeden telefon do dziewczyny ze kolo sprzedaje za 2 dni juz mialem kluczyki i umowe w ręku a co sie okazało przez najblizsze 3 miesiące dostałem gratis rachunek opiewający na 3000zł za mechanika hiihihih
ale od roku autko smiga juz bez problemów i wszystko jest dobrze i nie zamienimy naszego rekina na zadne inne autko
:evil::-)  :-) XM MKII[email protected] :-)  :-):evil:

Radio Code od 30zl Zapraszam FOTKI

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2009, 13:25:20 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Na ostatniej stronie na na zdjeciu jest wnetrze MK2, Pytanie moje jest, co to za przełącznik po lewej stronie drążka zmiany biegów, najbliżej poplielniczki w tej samej lini co przełąćznik trybu sport/normal?
U mnie tam jest puste miejsce ..


Są tam dwa przyciski wyboru trybu pracy skrzyni automatycznej - Sport i * (zimowy). Występują tylko ze skrzynią 4HP20, czyli z silnikiem ES9J4 (notabene na zdjęciu jest taki silnik, a w opisie ZPJ4).
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Piotr Ciechanowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Skąd: Międzyrzec Podlaski
  • Posiadany samochód: Citroen Xm 2.1td 1991r.
  • Miejscowość: Międzyrzec Podlaski
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2009, 13:56:27 »
tylko dlaczego w tym artykule nie porównano ceny naprawy hydrauliki w xm-ie 1000zł do kosztów naprawy po wywaleniu głowicy w vw (1.9tdi0] co jest dwukrotnie droższe co w cytrynkach praktycznie nie występuje przynajmniej w 2.1td

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2009, 14:03:14 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
Na ostatniej stronie na na zdjeciu jest wnetrze MK2, Pytanie moje jest, co to za przełącznik po lewej stronie drążka zmiany biegów, najbliżej poplielniczki w tej samej lini co przełąćznik trybu sport/normal?
U mnie tam jest puste miejsce ..


Są tam dwa przyciski wyboru trybu pracy skrzyni automatycznej - Sport i * (zimowy). Występują tylko ze skrzynią 4HP20, czyli z silnikiem ES9J4 (notabene na zdjęciu jest taki silnik, a w opisie ZPJ4).


acha, to dlatego ja tego nie mam. A już sie przestraszyłem że istniało jeszcze jakieś wyposażenie którego nie ma mój xmen :-) bo znów szykowała by sie zmiana :D
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2009, 19:38:25 »
Cytuj

Paweł Filipowicz napisał:
acha, to dlatego ja tego nie mam. A już sie przestraszyłem że istniało jeszcze jakieś wyposażenie którego nie ma mój xmen :-) bo znów szykowała by sie zmiana :D


Jeśli tak bardzo potrzebujesz to mam u siebie te klawisze - zostały po zmianie z 4HP20 na ML5T ;). Ale w sumie ładnie wyglądają i może wynajdę im jakąś nową funkcję ;).
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2009, 23:44:33 »
Cytuj

Krzysztof Robert Mijal napisał:


Jeśli tak bardzo potrzebujesz to mam u siebie te klawisze - zostały po zmianie z 4HP20 na ML5T ;). Ale w sumie ładnie wyglądają i może wynajdę im jakąś nową funkcję ;).


hehe, nie skoro ja mam hp18 to znaczy ze tam mam nic nie mieć, aczkolwiek myśle nad zrobieniem el otwieranego podłokietnika. Bo skoro już sie elektrycznie podnosi to dlaczego ma sie nie otwierać? ;-)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Piotr Penkala

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 055
  • Skąd: Rybnik, Katowice
  • Posiadany samochód: XM Break 3.0 V6, był BX 19 TZi Break
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Rybnik, Katowice
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2009, 01:46:44 »
Już sam podnoszący się podłokietnik wprawia gości mojego auta w osłupienie.
Jakby jeszcze był elektrycznie otwierany, to STAR-TREK jak nic!  :D

A artykuł fajny, napisany żartobliwie, może parę rzeczy lekko przesadzonych, ale lepiej mieć przesadzone wymagania kupując tak skomplikowaną brykę, niż zbankrutować lub być częściej pod autem niż w aucie.
nickname: Pierre (zalecane)
Piotr Penkala (oficjalnie)


Offline Krzysztof Robert Mijal

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 556
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xm 2.9 Exclusive '00, Saxo 1.1 Furio '03
  • Miejscowość: Łódź
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2009, 09:24:31 »
Niby tak, ale ludzie mniej zainteresowani tematem nie będą czytać w pełnej koncentracji, w efekcie czego pozostanie w nich wrażenie że gdy się chce mieć Xma to najlepiej sprzedać dom żeby starczyło na eksploatację.

A przecież zdarzają się nowsze egzemplarze z którymi nie ma prawie żadnych problemów ani dodatkowych wydatków. Tylko ciężko to będzie niektórym wytłumaczyć, szczególnie po takich artykułach.
Pozdrawiam,
Tof

Kiedyś: 4 AXy, 3 BXy, 2 Xantie, Xsara II i kilka niefrancuzów

Chcesz zwiększyć moc?
Chcesz obniżyć spalanie?
VITESSE

Zniżki dla Klubowiczów!

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2009, 11:44:18 »
Cytuj
ja swojego kupiłem w ciemno to była decyzja w 10 minut i jeden telefon do dziewczyny ze kolo sprzedaje za 2 dni juz mialem kluczyki i umowe w ręku a co sie okazało przez najblizsze 3 miesiące dostałem gratis rachunek opiewający na 3000zł za mechanika hiihihih


A ja swojego drugiego XM-a V6 podczas zakupu nawet nie odpalałem (autko długo stało i klient zapomniał kodu ;-))na dodatek było ciemno i padał śnieg :) I to był mój jeden z najlepszych zakupów aut jakie posiadałem Przez prawie 8 lat eksploatacji lałem tylko paliwo i zmieniałem olej. :D Oczywiście nie liczę kosztów wymiany klocków tarcz filtrów itp. Za auto dałem 2,5 i za podobną cenę sprzedałem ;-) (poszedł na części, bo padła uszczelka pod głowicą i nie chciało mi się już jej naprawiać). Jedyną poważną awarią poza tą ostatnią było pęknięcie węża powrotu LHM-u z konżektora

Cytuj

Już sam podnoszący się podłokietnik wprawia gości mojego auta w osłupienie.
Jakby jeszcze był elektrycznie otwierany, to STAR-TREK jak nic!  :D


Jeden z klubowiczy, niestety nie pamiętam kto, miał w MK I elektrycznie otwierany schowek.
Wszystkie schowki otwierane na przycisk to dopiero byłby wypas ;-) Jak może znajdę chwilkę czasu to pomyślę nad takim patentem :)
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

  • Gość
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 18, 2009, 14:15:55 »
no elektryczne schowki to dopiero wypas :)

w moim wozie każdy jest zachwycony tym że schowek sam sie podnosi :D:D:D ale jak ktoś się już bawi nim (otwiera i zamyka) to mnie już nerwy biorą.... żeby nie zapsuł :]

Offline Paweł Filipowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 537
  • Skąd: Słomniki
  • Posiadany samochód: BX 1,9 16V 1989r.; C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: Słomniki
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 18, 2009, 21:49:03 »
W tym samym numerze Top Geara Makłowicz wypowiada sie o swoim CX-ie I jest też pare artykułów o innych cytrynkach, Jeszcze nie zdążyłem poczytać, ale numer nabyłem :)
Niestety XM poległ..
Jeżeli ktoś potrzebuje części zapraszam

Suma IQ na planecie jest stała liczba ludności rośnie

Offline Michal Pospiech

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: XP1,8 16V, VEL SATIS V6 3.5 były XMy , BXy i C3
  • Miejscowość: Rybnik
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 12, 2009, 16:04:51 »
witam. V max 230?? trasa Gliwice-Wrocław 240 w XMie brata identyko jak ten opisywany. skad ta różnica czyżby bali się szybciej?? bez obaw to przecież XM :-)
:-) Tylko hydro - ale na razie męczę sie na stalowym :-(

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2009, 16:07:45 »
Cytuj

Michal Pospiech napisał:
witam. V max 230?? trasa Gliwice-Wrocław 240 w XMie brata identyko jak ten opisywany. skad ta różnica czyżby bali się szybciej?? bez obaw to przecież XM :-)

Czyli jechałeś ca. 220;) Różnice wskazań... a te na liczniku są dość spore przy takich prędkościach...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2009, 19:19:58 »
Niekoniecznie 220km/h Piotrze :) Wiem że jeden posiadacz V6 przy 238km/h mierzonych gpsem miał delikatnie powyżej 240km/h na liczniku :)  U mnie przy 100km/h licznikowych a na gpsie tez jest bardzo minimalny błąd (V6) gdzie w porownaniu do silnika TCT przy 100km/h na liczniku gps wskazuje 96-97 :) Wysokośc kapcia odpowiednia w obydwu autach :) Także różnie to bywa :)

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 12, 2009, 19:26:12 »
Wszystko zależy od kapcia, od linki/ impulsatora. Różnica w wysokości  bieżnika też daje zakłamania:D Ja przy 100 mam 97na GPS, przy 210 już 201;)
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Michal Pospiech

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: XP1,8 16V, VEL SATIS V6 3.5 były XMy , BXy i C3
  • Miejscowość: Rybnik
Re: XM w Top Gear kwiecień 2009
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 13, 2009, 20:19:59 »
dodam ze opony takie jak maja byc 205/65/15 i autko bez zadnych przeróbek. GPS pokazywał troche ponad 240 ale dokładnie nie wiem ile. pozdrawiam
:-) Tylko hydro - ale na razie męczę sie na stalowym :-(