Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zbyt miękki tył.  (Przeczytany 4974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Rudziński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 414
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 BVA
  • Zainteresowania: diagnostyka Renault Citroen
  • Miejscowość: Sulejówek
Zbyt miękki tył.
« dnia: Maj 08, 2016, 11:11:34 »
Witam.
Mam problem z moim zdaniem zbyt miekkim tyłem.
Sfery prawidłowe co do typu oraz wartości, załączenie zaworu HA powoduje utwardzenie wiec wszystko niby ok. Jednak na postoju - czyli gdy HA jest w trybie komfortu mam naprawdę miekkie zawieszenie, moim zdaniem zbyt miekkie...
I tu mam podejrzenie że ktoś usunał kryzy od HA ;(
Czy ktoś ma zdjęcie albo przynajmniej może określić gdzie te kryzy się znajdują ?
Na schemacie oznaczone jest to numerem 6
ale fizycznie nie wiem gdzie to się znajduje, podejrzewam na pod nakrętką od przewodu HA idącego do siłowników...
C5 2.0 16V BVA
XANTIA 1.8 BVA
XANTIA 2.0 16V
LNA
BX 1.9 TZI BVA
BX 1.5 TGE
BX 1.4 CLASSIC SPECIAL

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 08, 2016, 12:06:52 »
W Xantii te kryzy znajdowały się w regulatorze sztywności (bloku HA). Po jednej kryzie na stronę. Aby się do nich dostać, należy odkręcić przewody idące do siłowników (po jednej i drugiej stronie regulatora). Po odkręceniu mamy dostęp do kryz, można je bez problemu wyciągnąć. Ja te czynności robiłem na wymontowanym regulatorze. Nie ma już zdjęć, ale kryzy wyglądały jak dławiki w sferze.
Tak jest w Xantii, nie wiem jak jest w C5, ale może być podobnie.
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 880
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 08, 2016, 20:22:15 »
a skąd Ci przyszło do głowy sprawdzać to na postoju? Na postoju to zawsze (sprawny) tył będzie bardzo miękki, można wtedy jedynie sprawdzić czy któraś sfera nie jest padnięta, wtedy ta strona będzie twarda. Dławiki są w sferach.

Witam.
Mam problem z moim zdaniem zbyt miekkim tyłem.
Sfery prawidłowe co do typu oraz wartości, załączenie zaworu HA powoduje utwardzenie wiec wszystko niby ok. Jednak na postoju - czyli gdy HA jest w trybie komfortu mam naprawdę miekkie zawieszenie, moim zdaniem zbyt miekkie...
I tu mam podejrzenie że ktoś usunał kryzy od HA ;(
Czy ktoś ma zdjęcie albo przynajmniej może określić gdzie te kryzy się znajdują ?
Na schemacie oznaczone jest to numerem 6
ale fizycznie nie wiem gdzie to się znajduje, podejrzewam na pod nakrętką od przewodu HA idącego do siłowników...

Offline Wojciech Rudziński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 414
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 BVA
  • Zainteresowania: diagnostyka Renault Citroen
  • Miejscowość: Sulejówek
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 08, 2016, 21:17:37 »
problem jest taki że mi dobija tył do dna... i porównywałem z innym 3+ i jest inaczej...

dławiki są w bocznych, a srodkowa jest bez dławika, bo dławik jest ... no własnie - gdzie jest fizycznie w C5 tego nie wiem.
C5 2.0 16V BVA
XANTIA 1.8 BVA
XANTIA 2.0 16V
LNA
BX 1.9 TZI BVA
BX 1.5 TGE
BX 1.4 CLASSIC SPECIAL

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 08, 2016, 21:21:03 »
Sprawdzałeś wysokość zawieszenia? Może jest za nisko?

Offline Wojciech Rudziński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 414
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 BVA
  • Zainteresowania: diagnostyka Renault Citroen
  • Miejscowość: Sulejówek
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 08, 2016, 21:27:52 »
Jak krokodyl nie jedzie  :) jeśli o to chodzi...
C5 2.0 16V BVA
XANTIA 1.8 BVA
XANTIA 2.0 16V
LNA
BX 1.9 TZI BVA
BX 1.5 TGE
BX 1.4 CLASSIC SPECIAL

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 08, 2016, 22:07:35 »
Pytam, bo jakiś tydzień temu przy okazji wymiany łącznika korektora wysokości sprawdziłem wysokość. Tył był za nisko o 4 cm, przód o 2 cm. Przed regulacją miałem bardzo miękkie zawieszenie, bywało że przy jeździe z większym obciążeniem dobijał tył. Jak jest po regulacji jeszcze nie wiem bo nigdzie dalej nie jeździłem, ale mam bardzo subiektywne wrażenie ze jest nieco twardziej.

Offline Wojciech Rudziński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 414
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 BVA
  • Zainteresowania: diagnostyka Renault Citroen
  • Miejscowość: Sulejówek
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 09, 2016, 06:34:13 »
no ja obstawiam że kryzy mogą być pod tymi śrubkami z nacięciem...
raczej to nie są te śrubki same w sobie - tylko pod nimi jest dławik - to jedyne sensowne miejsce
C5 2.0 16V BVA
XANTIA 1.8 BVA
XANTIA 2.0 16V
LNA
BX 1.9 TZI BVA
BX 1.5 TGE
BX 1.4 CLASSIC SPECIAL

Offline Tomasz Ferdek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 362
  • Skąd: Warszawa, Wrocław na weekendy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII Break V6 '05
  • Zainteresowania: rajdy, kit-cary
  • Miejscowość: Warszawa, Wrocław na weekendy
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 09, 2016, 07:48:47 »
U mnie zbyt miękki był na postoju i przy ruszaniu zachowywał się jak łódź a w trasie nie był zbyt miękki. Okazało się, że był to objaw zużytych sfer.
Na nowych na postoju jest zdecydowanie twardszy i nie buja już przy ruszaniu czy hamowaniu za to w trasie jest bardziej komfortowy.
A też kombinowałem czy to aby nie padł zawór od środkoqej sfery.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
www.kozmo.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
KOZMO 1400.T
Citroen C5 MkII Break V6 LPG '05
były:
Citroen C5 MkI Break V6 LPG manual '02
Citroen Xsara II 2.0 16v VTS NoPb manual '01/02
Citroen ZX 2.0i 16v  NoPb manual '92
Citroen Xsara II 1.6 16v Exclusive LPG manual '02
Citroen Xsara I 1.4 Prestige '99

Offline Artur Gackowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Jest: C5 III HDi 138 kombi, była: X II kombi HDi 109 KM
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 09, 2016, 11:38:21 »
no ja obstawiam że kryzy mogą być pod tymi śrubkami z nacięciem...
raczej to nie są te śrubki same w sobie - tylko pod nimi jest dławik - to jedyne sensowne miejsce
Tak. Po odkręceniu tych "śrub" łatwo można wyjąć kryzę (dławik). Sam dławik jest taki sam jak w sferach. Z tym, że różnice miedzy nimi polegają na różnych średnicach otworu, jak i ilości cienkich blaszek wokół otworu. Pisze cały czas o Xantii. Moja X2 z HA2 miała oryginalnie otwory 0,6 mm, które rozwierciłem na 1,1 mm poprawiając komfort jazdy. Spotkałem się także z dławikami, które miały po 2 lub 3 pary blaszek wokół otworu i miały inne symbole (nabite na dławikach). Tak więc nie każdy dławik będzie pasował do Twojego auta. Zakładając niewłaściwe dławiki, możesz pogorszyć lub polepszyć komfort lub poprawić lub pogorszyć właściwości jezdne (bezpieczeństwo).
Miłego dnia dla wszystkich.

Offline Wojciech Rudziński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 414
  • Skąd: Sulejówek
  • Posiadany samochód: C5 2.0 BVA
  • Zainteresowania: diagnostyka Renault Citroen
  • Miejscowość: Sulejówek
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 09, 2016, 13:24:40 »
Ok dzieki wielkie, mam nadzieję że w C5 nie odbiegli zbytnio konstrukcyjnie od XANTII chociaż ta co miałem z HA poszła na żyletki...

Dobrze opisane zagadnienie jest np. tu.
http://www.c5manuel.com/suspension_direction_freins-18.html

pdane są średnice kryzy oraz ciśnienia ... ale poza tym co mnie interesuje...
C5 2.0 16V BVA
XANTIA 1.8 BVA
XANTIA 2.0 16V
LNA
BX 1.9 TZI BVA
BX 1.5 TGE
BX 1.4 CLASSIC SPECIAL

Offline Michał Serafin

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDi
  • Zainteresowania: Starcraft, Diablo, HOTS
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2018, 11:04:21 »
Panowie takie pytanko, bo nie chce dodawać kolejnego tematu o zawieszeniu. Mój jest tutaj i tam więcej szczegółów i pytań, z tym że na razie brak odpowiedzi.
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=111171.msg1110416#msg1110416

https://pliki.dpksystem.pl/index.php/s/z34xpW7frkWWkwb
https://pliki.dpksystem.pl/index.php/s/mh2s4FTe9LtXLZ2
Tutaj dwa zdjęcia, wszystkie poziomy zawieszania i poziom płynu. Cytryna jest miękka na włączonym silniku i wyłączonym. Jak dociskam przyód i tył to same się podnoszą. Zastania mie tylko wysokość. Na poziomie do jazdy (Level 1 ze screena), wydaje mi się że jest kilka centymetrów za wysoko. Według mnie powinno być do jazdy tak jak na najniższym (level 0), a ten najniższy poziom powinien być jeszcze niżej. Biorąc pod uwagę że mam felgi 18 cali, to prześwit mam według mojej opinii za duży.
Czy to jest kwestia regulacji tylko? Czy mam się tym martwić? Użytkownikiem C5 jestem od miesiąca i dopiero jak porównałem na parkingu innego to zwróciłem na to uwagę. Większych problemów w trakcie użytkowania nie zauważyłem (ale zrobiłem dopiero z 1000 km), poza tym że na progach czuję jak by koła spadały jak przejadę przez nie z prędkością > 30 km/h

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Zbyt miękki tył.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2018, 10:40:56 »
Michale, jak porównywałeś na parkingu, to wziąłeś oczywiście pod uwagę fakt, że zaparkowany Mk3/X7 obniża przód? Tak piszę, gdybyś ewentualnie porównywał swój z odpalonym silnikiem do drugiego na postoju. :)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka