Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Rafał Stolarz w Wrzesień 13, 2019, 10:11:50
-
Koledzy sterownik jest bardzo gorący, cóż tym idzie i od gazu również bo jest schowany zaraz pod nim ( to akurat normalne bo się nagrzewa od niego) tylko czy ten benzynowy powinien taki być? Zmieniałem dziś gazowy bo go szlak trafił i zauważyłem co się dzieje z benzynowym. Dlatego pytanie czy powinien być gorący ten nasz oryginalny?
-
Ciepły powinien być po dłuższej jeździe.
Sprawdź jego masę, albo dodaj mu dodatkową do obudowy.
-
No właśnie ciepły a ciepły to też różnica, powiem tak że jest gorący a gazownik był bardzo zdziwiony że nawet sterownik od gazu był mocno od niego nagrzany, mówił że pierwsze widzi. Nic, poobserwuje i jeszcze masa, dzięki
-
Posprawdzaj wiązki, czy czasem nie masz poprzecieranych przewodów .
-
Jaka to jest plaga z tymi przewodami, to jak szukanie igły w stogu siana. Czasami to się biję z myślami czy nie sprzedać w chorobę bo przecież lepiej nie będzie, chociaż ciągle coś tam nowego się dołoży.
-
Rafał, wydaje Ci się :) Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki. Posprawdzaj na spokojnie wszystkie miejsca gdzie masa jest przykręcona do budy, obejrzyj dokładnie wtyczki, psiknij jakimś kontaktem, oczyść pędzelkiem, weź miernik i sprawdź jakie masz napięcie przy odpalonym samochodzie w różnych częściach instalacji. Czasem przez jedną masę robią się cuda - kiedyś miałem w poprzednim samochodzie sytuację, że przy zapalaniu świateł stóp wyraźnie przygasały światła mijania, ogólnie samochód słabo kręcił itp... Alternator sprawny, akumulator nowy a rano nie mogę zapalić. I co, miernik w dłoń, ładowanie na klemach 12,5, ładowanie na obudowie altka 14,4. I wystarczyło poprowadzić nowy przewód od alternatora bezpośrednio pod "-" i całkiem inny samochód. Zresztą w swojej cytrynie też już profilaktycznie "prułem" wiązki pod maską i pod kierownicą i czyściłem, łącznie ze sprawdzeniem czy wszędzie dostaje te 14V.
-
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
-
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
Nie tylko w PSA są takie cyrki z kablami. Z tych lat to: VW, Renault, Mercedes też ma z tym problemy. Co więcej nie wiem.