Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Rafał Stolarz w Wrzesień 13, 2019, 10:11:50

Tytuł: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Wrzesień 13, 2019, 10:11:50
Koledzy sterownik jest bardzo gorący,  cóż tym idzie i od gazu również bo jest schowany zaraz pod nim ( to akurat normalne bo się nagrzewa od niego)  tylko czy ten benzynowy powinien taki być?  Zmieniałem dziś gazowy bo go szlak trafił i zauważyłem co się dzieje z benzynowym. Dlatego pytanie czy powinien być gorący ten nasz oryginalny?
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Wrzesień 13, 2019, 15:29:34
Ciepły powinien być po dłuższej jeździe.
 Sprawdź jego masę, albo dodaj mu dodatkową do obudowy.
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Wrzesień 13, 2019, 16:09:21
No właśnie ciepły a ciepły to też różnica, powiem tak że jest gorący a gazownik był bardzo zdziwiony że nawet sterownik od gazu był mocno od niego nagrzany, mówił że pierwsze widzi. Nic, poobserwuje i jeszcze masa, dzięki
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krukowski w Wrzesień 13, 2019, 20:14:43
Posprawdzaj wiązki, czy czasem nie masz  poprzecieranych przewodów .
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Rafał Stolarz w Wrzesień 13, 2019, 21:27:26
Jaka to jest plaga z tymi przewodami,  to jak szukanie igły w stogu siana. Czasami to się biję z myślami czy nie sprzedać w chorobę bo przecież lepiej nie będzie,  chociaż ciągle coś tam nowego się dołoży.
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Radosław Misztal w Wrzesień 14, 2019, 13:06:38
Rafał, wydaje Ci się :) Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki. Posprawdzaj na spokojnie wszystkie miejsca gdzie masa jest przykręcona do budy, obejrzyj dokładnie wtyczki, psiknij jakimś kontaktem, oczyść pędzelkiem, weź miernik i sprawdź jakie masz napięcie przy odpalonym samochodzie w różnych częściach instalacji. Czasem przez jedną masę robią się cuda - kiedyś miałem w poprzednim samochodzie sytuację, że przy zapalaniu świateł stóp wyraźnie przygasały światła mijania, ogólnie samochód słabo kręcił itp... Alternator sprawny, akumulator nowy a rano nie mogę zapalić. I co, miernik w dłoń, ładowanie na klemach 12,5, ładowanie na obudowie altka 14,4. I wystarczyło poprowadzić nowy przewód od alternatora bezpośrednio pod "-" i całkiem inny samochód. Zresztą w swojej cytrynie też już profilaktycznie "prułem" wiązki pod maską i pod kierownicą i czyściłem, łącznie ze sprawdzeniem czy wszędzie dostaje te 14V.
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Kłeczek w Wrzesień 14, 2019, 18:54:32
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
Tytuł: Odp: Sterownik Magneti Marelli
Wiadomość wysłana przez: Piotr Puścian w Wrzesień 14, 2019, 19:41:16
Zazwyczaj wszytko się rozbija o masy, odsłonięte narażone na utlenianie styki.
W C5 akurat utylizuje się izolacja na przewodach - pęka, kruszy się, przewody dostają zwarcia.
Nie tylko w PSA są takie cyrki z kablami. Z tych lat to: VW, Renault, Mercedes też ma z tym problemy. Co więcej nie wiem.