Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Robert Zglinicki w Styczeń 21, 2017, 21:09:48
-
Cześć wszystkim
Panowie czy ktoś regenerował soczewkę - odbłyśnik lamp ksenonów? Jak ew się za to zabrać?
-
Co masz na myśli "regeneracja" i dlaczego chcesz to robić?
-
Co masz na myśli "regeneracja" i dlaczego chcesz to robić?
Z biegiem czasu soczewki zachodzą brudem a odbłyśnik się zużywa, nie odbija już tyle światła. Wystarczy wrzucić w Google odbłyśnik ksenon regeneracja i zobaczysz jak wygląda po kilku latach.
Do autora wątku zadzwoń do jakiegoś serwisu np xenonserwis pewnie pomogą w kwestii demontażu
-
No właśnie pewnie moje lampy maja juz zużyte odbłyśniki i chcę je regenerować ( metalizować ), poniewaz coś słabo świecą. Muszę znaleźć w mojej okolicy kogoś kto tym się zajmuje. Napisałem temat bo myślałem, że ktoś już to przechodził i podpowie co i jak.
-
Dziwna sprawa. W aucie kilkuletnim odbłyśnik do regeneracji? No chyba, że coś się działo (np po kolizji).
Ja mam 11 letnie i wyglądają świeżo, bez zastrzeżeń....
-
Dziwna sprawa. W aucie kilkuletnim odbłyśnik do regeneracji? No chyba, że coś się działo (np po kolizji).
Ja mam 11 letnie i wyglądają świeżo, bez zastrzeżeń....
Gdyby była kolizji to raczej z reflektorów nic by nie zostało
Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
-
U mnie 9 lat prawie i tez idealne, w c8 z 2004 tez idealne, zero problemów z reflektora. Ciekawe od czego to zależy.
-
Od przebiegu?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Dziwna sprawa. W aucie kilkuletnim odbłyśnik do regeneracji?
A to nie wiesz kolego, że im nowsze tym chu...wsze. Dawno skończyła się epoka wiecznych aut.
-
A to nie wiesz kolego, że im nowsze tym chu...wsze. Dawno skończyła się epoka wiecznych aut.
Ano prawda. Co prawda nie ma jakiejś tragedii, ale wydaje mi sie, że inne auta z ksenonem jakoś lepiej świecą. Na wiosne wymontuję lampy i zobaczę w jakim stanie to wszystko jest. Acha auto jest bez wypadkowe.
-
A to nie wiesz kolego, że im nowsze tym chu...wsze. Dawno skończyła się epoka wiecznych aut.
Ano prawda. Co prawda nie ma jakiejś tragedii, ale wydaje mi sie, że inne auta z ksenonem jakoś lepiej świecą. Na wiosne wymontuję lampy i zobaczę w jakim astanie to wszystko jest. Acha auto jest bez wypadkowe.
Do wyjęcia reflektorów musisz zdjąć zderzak, a z kolei do zderzaka specjalny klucz-haczyk.
-
Dziwna sprawa. W aucie kilkuletnim odbłyśnik do regeneracji? No chyba, że coś się działo (np po kolizji).
Ja mam 11 letnie i wyglądają świeżo, bez zastrzeżeń....
Tak ci się tylko zdaje :)
https://youtu.be/bqHXIk_dCBE
Pierwszy z brzegu filmik
-
A to nie wiesz kolego, że im nowsze tym chu...wsze. Dawno skończyła się epoka wiecznych aut.
Ano prawda. Co prawda nie ma jakiejś tragedii, ale wydaje mi sie, że inne auta z ksenonem jakoś lepiej świecą. Na wiosne wymontuję lampy i zobaczę w jakim astanie to wszystko jest. Acha auto jest bez wypadkowe.
Do wyjęcia reflektorów musisz zdjąć zderzak, a z kolei do zderzaka specjalny klucz-haczyk.
Wystarczy kij od mopa z zaklepaną końcówką, albo drut
-
Dziwna sprawa. W aucie kilkuletnim odbłyśnik do regeneracji? No chyba, że coś się działo (np po kolizji).
Ja mam 11 letnie i wyglądają świeżo, bez zastrzeżeń....
Tak ci się tylko zdaje :)
https://youtu.be/bqHXIk_dCBE
Pierwszy z brzegu filmik
Pierwszy z brzegu, ale nie Citroen-owskie ;)
-
Albo soczewka pokrywa się taką mgiełką. Właśnie mam to u siebie - zadymiona / zamglona soczewka. Ponoć od brania palnika w paluchy przy jego montażu ale ile w tym prawdy, to nie wiem. Ja na pewno tak nie robiłem a zamglenie już było jak kupowałem samochód.
Z tego powodu będę próbował wyjąc cały wkład (soczewka, odbłyśnik, palnik) przez tylny dekiel aby wyczyścić soczewkę, która zmienia trochę kolor światła. Nie wiem tylko czy to jest możliwe z uwagi na rozmiar wkładu i dekla. Czekam na wiosnę.
-
Ja tam mam X7 z 2011 i lampy jak nowe, żadnych znaków zużycia.
-
Krzysztof, nie da rady wyciągnąć soczewki przez dekiel. Z racji tego, że poprzedni właściciel auta zaoszczędził na kosztach naprawy po stłuczce, kupując lampę od anglika, wpadłem na genialny (w moim mniemaniu) pomysł, że wymienię samą soczewkę z wersji europejskiej. Przejrzałem filmiki, poczytałem, nic prostszego. Rzeczywistość była brutalna, pięć godzin z podgrzewaniem, odginaniem obudowy, wydłubywaniem po kawałku kleju (lampa Valeo), i mały sukces. Rozebrane. Cały mechanizm wyszedł łatwo, wypiąłem jeden, drugi wstawiłem, masa uszczelniająco-klejąca, złożenie do kupy i ... . Niestety, ciężko później wszystko dogiąć na swoje miejsce, jakoś się wszystko poskładało, ale obudowa wygląda jak z rzeźni. Świeci tak jak trzeba, ale ... , mądrzejszy o doświadczenie, teraz wolałbym wydać kaskę na używaną albo wysłał do kogoś kto się tym zajmuje. Fakt, koszt jaki poniosłem to 100zł za dwie soczewki, bo gość chciał sprzedać lewą i prawą. Poprzedni właściciel zaoszczędził, ja też, i wyszło jak wyszło. Zamierzony cel osiągnięty, ale ten wygląd ...
-
Był już podobny temat niedawno na forum. Bez rozbierania lampy ktoś czyscil soczewkę i odbłyśnik bodajże IPA. Efekt był zamierzony, poszukaj tematu.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Akurat tamten wątek to był o czyszczeniu szkła reflektora od wewnątrz, ale można spróbować wyczyścić też resztę.
Coś takiego:
http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/MC109-Preparat-CLEANSER-IPA-plus-izopropanol-wysokiej-czystosci-spray-400ml/35457
-
Kupię ten preparat i psiknę na soczewkę, ale podejrzewam, że niestety mam wypalone już odbłyśniki, Jeśli ten zabieg nie pomoże to wymontuje lampy i dam do metalizacji odbłyśniki. Dodam, że mam nowe żarniki założone firmy Vision 4300
-
Czyli, innymi słowy, jeśli moje lampy (2011 x7) wyglądają na nie zuzyte, to jest szansa że po wymianie żarników będzie lepiej?
Ja bym kupił nowe
-
Czyli, innymi słowy, jeśli moje lampy (2011 x7) wyglądają na nie zuzyte
niestety na oko nie wiesz czy nie zużyte.Do odbłyśnika bez jego demontażu sie nie dostaniesz.
-
Czy klej lampy w X7 jest termoutwardzalny i da sie rozkleic po podgrzaniu czy moze jest to normalny klej i trzeba rzezbic, zeby to otworzyc?
Nie wiem jak wyglada odblysnik u mnie, ale soczewka jest juz dosc mleczna, wiec czyszczenie by sie przydalo
-
Czytając wcześniejsze posty o rzeźbie w lampie, śmiem twierdzić że klej jest chemoutwardzalny i grzanie w piekarniku na wiele się nie zda. Przerabiałem to w innych samochodach, w jednym lampa na kleju termoutwardzalnym rozlazła się po grzaniu w piekarniku bez problemu, w drugim mimo długiego grzania klej trzymał nadal mocno i trzeba było na chama podważać, ciąć, dłubać i w efekcie lampa poszła w kosz...
-
Krzysztof, nie da rady wyciągnąć soczewki przez dekiel. Z racji tego, że poprzedni właściciel auta zaoszczędził na kosztach naprawy po stłuczce, kupując lampę od anglika, wpadłem na genialny (w moim mniemaniu) pomysł, że wymienię samą soczewkę z wersji europejskiej. Przejrzałem filmiki, poczytałem, nic prostszego. Rzeczywistość była brutalna, pięć godzin z podgrzewaniem, odginaniem obudowy, wydłubywaniem po kawałku kleju (lampa Valeo), i mały sukces. Rozebrane. Cały mechanizm wyszedł łatwo, wypiąłem jeden, drugi wstawiłem, masa uszczelniająco-klejąca, złożenie do kupy i ... . Niestety, ciężko później wszystko dogiąć na swoje miejsce, jakoś się wszystko poskładało, ale obudowa wygląda jak z rzeźni. Świeci tak jak trzeba, ale ... , mądrzejszy o doświadczenie, teraz wolałbym wydać kaskę na używaną albo wysłał do kogoś kto się tym zajmuje. Fakt, koszt jaki poniosłem to 100zł za dwie soczewki, bo gość chciał sprzedać lewą i prawą plus 20zł za masę. Poprzedni właściciel zaoszczędził, ja też, i wyszło jak wyszło. Zamierzony cel osiągnięty, ale ten wygląd ...
Oj, to nie dobrze... Chciałem to zrobić bo w C8 ponoć da się wszystko wyjąć przez dekiel, tzn. ściągamy zatyczkę, odkręcamy 3 albo 4 torxy i całość wychodzi sobie tyłem. No ale jak się nie da, to może faktycznie izopropanolem spróbuję... Mi świeci niby dobrze, tzn. na stacji diagnostycznej ilość luxów jest w porządku ale soczewka jest pokryta taką mgłą (widoczne przy wyłączonych światłach, nie widać nic za nią) i odcień światła różni się między jedną lampą a drugą. A już na pewno nie jest taki czysty i ostry strumień jak w ksenonach w nowych samochodach. A palniki mam oba wymienione z 1,5 roku temu, dwa identyczne, nowe i oryginalne.
-
Ja czyściłem u siebie izopropanolem, efekt rewelacyjny.
-
Darek wlałeś do lampy IPA i wylałeś?
-
No nie 😊. Opisałem jak to zrobiłem w jakimś poście. Kupiłem preparat w sprayu , uformowałam rurkę i pryskałem na soczewkę i lampę od środka. Początkowo się przeraziłem, ale zużyłem cały pojemnik i wyszło pięknie😄
-
Spora zmiana w świeceniu?
Pytam bo np w 407 w wersji halogenowej zalewają lampy IPĄ i wylewają alkohol z lampy
-
Bez najmniejszego problemu
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
-
Spora zmiana w świeceniu?
Pytam bo np w 407 w wersji halogenowej zalewają lampy IPĄ i wylewają alkohol z lampy
Nic nie wylewałem, wszystko wypłynęło drenażami i odparowało. Zmiana w widoczności zdecydowana.
-
Ja czyściłem u siebie izopropanolem, efekt rewelacyjny.
Darek, ja mam soczewki. Napisałbyś jak to zrobić żeby niczego nie zepsuć sobie na stałe?
Jeżeli masz oryginalne lampy to nie zepsujesz. Możesz się przerazić po pierwszym "psikaniu"bo powstaną zacieki, ale nie załamuj się i po odparowaniu ponownie spryskaj aż do uzyskania oczekiwanego efektu. Ja powtarzałem 3 razy na jeden reflektor.
-
Wyciągałeś reflektor?
-
Wyciągałeś reflektor?
Nie wyciągałam.
-
Jak udało Ci się zdemontować palnik po stronie pompy zawieszenia?
-
Jak udało Ci się zdemontować palnik po stronie pompy zawieszenia?
Nie było żadnego problemu. Dlaczego miałoby się nie udać?
-
Jak udało Ci się zdemontować palnik po stronie pompy zawieszenia?
Hehehe... Da się, uwierz mi, że da się. Jest jedno ale... wymienisz wszystkie przekleństwa w języku polskim jakie znasz, przeklniesz projektanta samochodu i trochę poharatasz skórę na ręce ;)
-
Właśnie pytam bo takie myśli miałem podczas wymiany żarówki do jazdy dziennej. Myślę że na wiosnę zrobię czyszczenie soczewek, reszta lampy jest idealna
-
Właśnie pytam bo takie myśli miałem podczas wymiany żarówki do jazdy dziennej. Myślę że na wiosnę zrobię czyszczenie soczewek, reszta lampy jest idealna
Gdybyś wymieniał zgodnie z procedurą to byś nie miał takich myśli
-
Właśnie pytam bo takie myśli miałem podczas wymiany żarówki do jazdy dziennej. Myślę że na wiosnę zrobię czyszczenie soczewek, reszta lampy jest idealna
Gdybyś wymieniał zgodnie z procedurą to byś nie miał takich myśli
ano jedną wymieniłem jak nie miałem zderzaka bo auto było w lakierni, faktycznie dostęp rewelacja :D
-
A moze to lampa (zarowka) slabo swieci? Bo u mnie, mam wrazenie po nocnej jezdzie, tez moglyby swiecic lepiej, tzn dawac wiecej swiatla dalej. Czy żarnik się zużywa?
Tak, zużywa się z czasem, barwa przechodzi w różowy :) przed samym zgonem ...
No właśnie zauważyłem przedwczoraj, że lewy ksenon mojej Cytrynki jest w agonii. :) Rozeznaję temat i chciałbym dopytać oświeconych :) Kolegów, czy taki OSRAM XENARC NIGHT BREAKER UNLIMITED dający ponoć 70 % więcej światła, nie będzie powodował przyspieszonego zużycia odbłyśników? Ma ktoś dłuższe doświadczenia z takimi ksenonami NIGHT BREAKER?
-
Dziękuję za informacje. Pocieszyłeś mnie, bo przyda się 70% więcej światła i wiązka dłuższa nawet o 20 m. Kiedyś sprawdzę :) .
Co do trwałości, to różnica nie jest jakaś ogromna. Coś za coś.
Osram 66140XNB XENARC NIGHT BREAKER UNLIMITED
Trwałość B3 1500 h
Trwałość Tc 2500 h
Osram 66140 XENARC ORIGINAL
Trwałość B3 2000 h
Trwałość Tc 3000 h
Natomiast inne Osram XENARC ULTRA LIFE z gwarancją na 4 lat za to słabo świecą. Polecają do jazdy w dzień. :) . Kupowałem kiedyś takie halogeny do MkI i kiepskie były w nocy.
I przy okazji pytanie do elektryka:
Te NB mają napięcie nominalne 85V, a ORI 12V. Czy to w tych kwadratowych podstawkach w NB podnoszą napięcie, bo stateczniki do wszystkich są jednakowe. A może tu o coś innego chodzi?
-
Spora zmiana w świeceniu?
Pytam bo np w 407 w wersji halogenowej zalewają lampy IPĄ i wylewają alkohol z lampy
Nic nie wylewałem, wszystko wypłynęło drenażami i odparowało. Zmiana w widoczności zdecydowana.
Panowie zainteresował mnie ten temat. Mam nieco "mleczne" soczewki od ksenonów i też jestem ciekaw czy można ten nalot usunąć. O ile dobrze zrozumiałem to trzeba po prostu wyjąć żarniki i jakimś sposobem wtrysnąć ten specyfik na soczewkę (bez wyciągania reflektora)? I cały ten płyn odparuje? I w reflektorze nie będzie żadnego np. zwarcia później? Może ktoś ma lub będzie pamiętał aby zrobić zdjęcia przed czyszczeniem i po?
-
Preparat odparuje, ale jak masz wypalone odbłyśniki to specyfik nic nie da, ja tak czyściłem, ale efek jest taki ni jaki. Na wiosne wyciągam lampy i daje je do regeneracji ( metalizacja odbłysników ).
-
Spora zmiana w świeceniu?
Pytam bo np w 407 w wersji halogenowej zalewają lampy IPĄ i wylewają alkohol z lampy
Nic nie wylewałem, wszystko wypłynęło drenażami i odparowało. Zmiana w widoczności zdecydowana.
Panowie zainteresował mnie ten temat. Mam nieco "mleczne" soczewki od ksenonów i też jestem ciekaw czy można ten nalot usunąć. O ile dobrze zrozumiałem to trzeba po prostu wyjąć żarniki i jakimś sposobem wtrysnąć ten specyfik na soczewkę (bez wyciągania reflektora)? I cały ten płyn odparuje? I w reflektorze nie będzie żadnego np. zwarcia później? Może ktoś ma lub będzie pamiętał aby zrobić zdjęcia przed czyszczeniem i po?
Proszę bardzo
Przed:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170308/204e560715855ef16756029ae44a7c22.jpg)
I po zabiegu:
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170308/c18ab8f3d044d9d2ec9a57ee3206f137.jpg)
-
Preparat odparuje, ale jak masz wypalone odbłyśniki to specyfik nic nie da, ja tak czyściłem, ale efek jest taki ni jaki. Na wiosne wyciągam lampy i daje je do regeneracji ( metalizacja odbłysników ).
Odbłyśniki wyglądają w porządku. Tylko soczewki są zamglone. Pytam czy ten preparat wyczyści same soczewki. Wiem, że w przypadku odbłysników trzeba na nich ponownie powłokę kłaść (przerabiałem to w innym aucie).
-
Kup i sie przekonaj
-
Tylko w sumie odbłyśnik (ten wkład) do wersji z ksenonem ma raczej efekt wizualny i nie poprawia świecenia samego ksenonu. A soczewki nie oczyścisz od strony klosza, mgła jak jest to po obu stronach.
Przy odrobinie szczęścia i dozowaniu preparatu z niewielką siłą (teoria) może się udać spryskać górną krawędź soczewki. Wszystko i tak spłynie po obu stronach, moim zdaniem.
Darku- widzę, że ty miałeś zafajdane nie tylko same soczewki. U mnie tylko soczewki są zamglone. Ten efekt przed i po to rozumiem po użyciu tylko preparatu?
W cieplejszej porze roku spróbuję to sprawdzić...
-
Preparat odparuje, ale jak masz wypalone odbłyśniki to specyfik nic nie da, ja tak czyściłem, ale efek jest taki ni jaki. Na wiosne wyciągam lampy i daje je do regeneracji ( metalizacja odbłysników ).
Odbłyśniki wyglądają w porządku. Tylko soczewki są zamglone. Pytam czy ten preparat wyczyści same soczewki. Wiem, że w przypadku odbłysników trzeba na nich ponownie powłokę kłaść (przerabiałem to w innym aucie).
Odbłyśnik jest w środku lampy. Bez jej rozebrania go nie zobaczymy, bo znajduje się za soczewką. To co widać, to jest po prostu maskownica i ma za zadanie ładnie wyglądać. Na to jak świecą światła nie ma wpływu.
-
Masz rację Kamilu, że odbłyśniki są za soczewkami. Trochę można je podejrzec od strony otworu na żarnik, ale często nie widać, że są np nadpalone...W poprzednim samochodzie niby wyglądały ok. jak wymieniałem żarówki, ale po wyjęciu klosza i rozklejeniu lampy widać było, że się sfajczyły (od spodu były czarne a od strony żarówki nadal srebrne).
-
Odświeżam wątek. Psikałem izopropanolem na soczewki przez otwory na palniki i... poprawiła się barwa światła - obie lampy świecą identyczną barwą (wcześniej była lekka różnica) ale soczewki dalej ewidentnie mleczne / zamglone... Izopropanolu poszło sporo, nie żałowałem. Jakieś sprawdzone pomysły na wymycie soczewki, która powinna być czysta? Według szanownego producenta lampa do śmieci? Przecież te soczewki nie tylko w Citroenach zachodzą nalotem...
PS. Sam klosz mam czysty i przeźroczysty.
-
Bez wyjecia soczewki z lampy nie zrobisz tego dokładnie, niestety.
-
Bez wyjecia soczewki z lampy nie zrobisz tego dokładnie, niestety.
Śmiem twierdzić, że nawet jak wyjmie soczewki z kloszy, umyje je to i tak nic nie zmieni. Kiedyś juz tego próbowałem ale mimo umycia soczewek ich stan się nie zmienił. Wydaje mi się, że ten nalot osadzony na soczewkach jest (jakby to napisać) zespolony z soczewka pod wpływem wysokiej temperatury i mycie nic nie da (rozpuszczalnikiem nie próbowałem). Najlepiej byłoby wymienić samą soczewkę ale takiej możliwości nie ma, nie kupisz..
Swoją drogą Krzysztof zastanawiałem się czy samo popsikanie środkiem trochę przeczyści soczewki- ale jak widać nic z tego...
-
Coś dało - teraz światło dawane przez soczewkę jest równomierne na całej jej powierzchni, i co najważniejsze, jest tej samej barwy w obu lampach. Wcześniej miałem różnicę w kolorze światła. Same soczewki wydają się czyściejsze aczkolwiek widać, że nie są krystalicznie czyste / przejrzyste. Stąd było moje pytanie.
Swoją drogą liczenie producenta lampy na zarobek (że ktoś kupi nową lampę) przy cenie lampy rzędu 3500 zł jest naiwnością. Po co te utrudnienia w konstrukcji...
-
Ksenon jest kosmicznie drogi, nawet używane sa bardzo drogie. Moje ksenony jeszcze daja radę, jechałem ostatnio w całkowitej ciemności i świeca ok, ale nie tak ok jak niektóre autka.
-
Nowy ksenon poliftowy kosztuje 2500 pln.Lampa jest kompletna. Biorąc pod uwagę po ile chodzą używki z połamanymi zaczepami to wcale nie jest drogo.
-
No chyba nie w ASO
Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
-
Valeo :)
-
W temacie czyszczenia soczewki, ktoś próbował tej metody? https://www.drive2.com/l/484310408975351949/ kiedyś miałem podobny problem z rocznymi reflektorami xenon w octavii 2, zrobiłem czyszczenie w ten sposób że wyciągnąłem silniczki oraz jarzniki z przetwornicami a następnie zalałem lampę gorącą wodą z ludwikiem, potrząsając "wyprałem" a następnie kilka płukań, potem kompresor i farelka, 15 minut a lampa już była sucha, to co zobaczyłem na drodze przerosło moje najśmielsze oczekiwania, niby delikatna mgiełka na soczewce ale światła za dwa razy więcej było po jej wyczyszczeniu. Tutaj podobnej metody chyba nie da się zastosować z uwagi na brak możliwości wyciągnięcia silniczków od skrętu świateł, chyba że się mylę i można je wyciągnąć? Lepszej metody nie znam...
Pozdrawiam
-
Też mam ten problem. Poprosiłem o sprawdzenie świateł na SKP i usłyszałem, że słabo świecą. Znacie, polecacie warsztat we Wro, który zdemontuje oraz wyczyść/zregeneruje a później zamontuje lampy w C5x7?
-
W temacie czyszczenia soczewki, ktoś próbował tej metody? https://www.drive2.com/l/484310408975351949/ (https://www.drive2.com/l/484310408975351949/)
Kurcze niezły patent. Ciekawe jaki byłby efekt końcowy
-
ja tak zrobiłem i efekt zadowalający :) czyściłem tez soczewkę w środku delikatną szmatką na druciku
-
ja tak zrobiłem i efekt zadowalający :) czyściłem tez soczewkę w środku delikatną szmatką na druciku
Żarnik wyciągałeś?
-
tak, inaczej się nie da
-
A lampy wyciagałeś czy dało się ogarnąć w aucie? U mnie też soczewki są troche zamglone i się zastanawiałem czy nie dałoby się to jakoś przetrzeć. Długo Ci zeszło z tym?
-
nic nie trzeba wyciągnąć nic poza żarnikiem. ok 1,5h pracy
-
Dobry patent, spróbuję to zrobić w moim X7.
-
Zróbcie fotorelację jak będziecie walczyli. Zdjęcia przed i po też chętnie zobaczę.
Nie przyglądałem się moim lampom jeszcze, ale wszyscy chwalą xsenony, a ja tak pół na pół jeżeli chodzi o ilość światła. Doświetlanie (skrętne) - bajka. Nie zależało mi na nich, a teraz nie sądzę, żebym w przyszłości bez skrętnych coś typował. ;)
Może mam zużyte palniki (autko ma 5 latek), może coś przymatowiałe, a może... mi się tylko wydaje, że jest słabo i H7 wyglądałoby w danych warunkach jeszcze gorzej? :)
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
Mi też wydawało się ostatnio słabo. Autko 8 lat.
Wymieniłem żarniki na osrama xenarc night breaker i miazga totalna. Ale zwróciłem też uwagę że mam lekko mleczne soczewki i wiem że mam do wyczyszczenia - a co za tym idzie będzie świecić jeszcze mocniej :D
nic nie trzeba wyciągnąć nic poza żarnikiem. ok 1,5h pracy
Ile weźmiesz za robociznę gdybym moje klosze dał do zrobienia? :D
-
Mi też wydawało się ostatnio słabo. Autko 8 lat.
Wymieniłem żarniki na osrama xenarc night breaker i miazga totalna. Ale zwróciłem też uwagę że mam lekko mleczne soczewki i wiem że mam do wyczyszczenia - a co za tym idzie będzie świecić jeszcze mocniej :D
nic nie trzeba wyciągnąć nic poza żarnikiem. ok 1,5h pracy
Ile weźmiesz za robociznę gdybym moje klosze dał do zrobienia? :D
z leniwymi wódki nie piję ;D
-
Panowie - soczewka to nie wszystko - odbłyśnik również jest brudny (lub zużyty - wypalony) - bardziej jak soczewka. Przerabiałem temat w P407.
-
No ja też jestem po zabiegu. Że 2 godzinki zeszło, ale w sumie najwięcej zeszło aby dopasować drut. Podpowiem, że z drugiej strony można się też dostać od strony zaślepki długich. Trzeba mieć tylko cieńszy drut. Dla mnie najtrudniej było od strony żarnikow. Od zewnątrz została mała obwodka ze 2 mm bo przeszkadza osłonka. Zrobiłem jazdę testową to jest spora poprawa- światła stały się bardziej ostre.. Ciekawe na ile starczy takie czyszczenie.
-
Ja czyściłem lampy w środku i soczewki, natryskując izopropanolem pod ciśnieniem.
Efekt na foto, soczewki też były za mgłą i udało mi się je w miarę dobrze spryskać i wyczyścić bez żadnych wacików na drutach. Nie czyściłem jeszcze soczewki od strony żarnika. Ale jakość świecenia po tym zabiegu u mnie to jakieś 50% więcej światła na drodze.
(https://images92.fotosik.pl/86/69ba43d42293de1amed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/69ba43d42293de1a)
(https://images91.fotosik.pl/87/5f6c4e661607650fmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5f6c4e661607650f)
(https://images92.fotosik.pl/86/66b6ee0cacf22360med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/66b6ee0cacf22360)
-
Jak Wy się tam wszyscy dostajecie bez odkręcenia reflektora? Przez żarówkę do doświetlania zakrętów?
-
Jak Wy się tam wszyscy dostajecie bez odkręcenia reflektora? Przez żarówkę do doświetlania zakrętów?
Chłopaki, jak ginekolog, mają sprawne paluszki ;-)
-
Czekam na remont silnika przez tłumik :D
tu, w niektórych przypadkach, FAP może być niewielką przeszkodą
-
Koledzy, też jestem po zabiegu, czyszczenie drucikiem przez otwór żarówki doświetlania zakrętów... no da się ale to karkołomne zadanie, jeden tak wyczyściłem, potem przy drugim spróbowałem przez otwór z góry lampy, ten przy postojówce. Jest tam ciasno ale uwaga, jak wyciągniecie silniczki od poziomowania to nagle można machać całą soczewką do przodu i do tyłu, nie dość że miejsca robi się stosunkowo dużo to i jeszcze czyszczenie przebiega o wiele sprawniej. Generalnie 15minut włącznie z czyszczenie tylnej części soczewki, efekt - to jest to czego oczekiwałem. Soczewka nie jest mleczna i nie rozprasza światła po drzewach, tylko świeci po ziemi.
-
Grzegorz a masz może zdjęcia z przebiegu operacji czyszczenia?
-
Oj niestety, nie pomyślałem że zdjęcia mogą się komuś przydać.
-
Da się to przeprowadzić bez wyjmowania reflektora?
-
Tak, bez najmniejszego problemu.Polecam kawałek drutu 1,5mm2, puszkę IPA, latarka oraz kilka płatków kosmetycznych.
Drucik zaginamy tak aby złapać w nim płatek, wyjmujemy silniczek poziomowania, zdejmujemy dekiel z góry lampy oraz wyciągamy z tyłu jarznik xenonowy. Spryskujemy soczewkę z przodu i przecieramy wacikiem, również nasączonym IPA i tak kilka razy, świecąc jednocześnie z tyłu latarką aby widzieć efekt. Po wypucowaniu przodu tak samo robimy z tyłu soczewki. Na koniec zlewamy jeszcze raz przód i tył IPA i jak ktoś ma kompresor to można przedmuchać żeby alkohol szybciej odparował i pozbyć się ewentualnych "nitek" z płatków jeżeli gdzieś zalegają na soczewce. Tyle...
Pozdr.
-
Ja dzisiaj też sobie ogarnąłem temat zamglonej soczewki, efekt jest dość wyraźny, polecam.
-
Ja dzisiaj też sobie ogarnąłem temat zamglonej soczewki, efekt jest dość wyraźny, polecam.
I wyciągnąłeś faktycznie silniczek od regulacji ? Też muszę to to wyczyścić
-
Muszę się za to zabrać. Akurat po świętach wolne itd. Gdyby tylko ktoś mógł bardziej opisać ze zdjęciami itd itp
-
jest film na YT z czyszczenia soczewki
-
Ja to zrobiłem tak:
1. Zdjąłem wieczko z lampy od świateł postojowych
2. zdjąłem wieczko z lampy od strony żarnika
3. przekręciłem soczewkę tak aby wszedł drut z czyściwem
4. Wyczyściłem soczewkę
Nie wyjmowałem silniczka od regulacji ksenonu.
-
Oto fotki
-
A tu macie film
https://www.youtube.com/watch?v=6v_30PB4xPQ
https://www.youtube.com/watch?v=QzqIGCGQQxs
-
A tu macie film
https://www.youtube.com/watch?v=6v_30PB4xPQ (https://www.youtube.com/watch?v=6v_30PB4xPQ)
https://www.youtube.com/watch?v=QzqIGCGQQxs (https://www.youtube.com/watch?v=QzqIGCGQQxs)
Komentarz rewelacja ;D ;D ;D ;D
-
No taki znalazłem na YT. Innego chyba nie ma. A co z nim nie tak, bo nawet nie słuchałem.
-
No taki znalazłem na YT. Innego chyba nie ma. A co z nim nie tak, bo nawet nie słuchałem.
To nie słuchaj bo "mięso" leci na prawo i lewo.
-
Panowie, serio silniczek w łapę, obrót o jakieś 1/8 obrotu (pamiętać trzeba że silniczki przekręcamy stojąc przed autem - lampa od strony kierowcy kręcimy w lewo, lampa od strony pasażera kręcimy silniczkiem w prawo a więc jeden w jedną stronę a drugi w drugą) i soczewka lata jak "żyd po piekle", to co jest na filmiku to jest jakaś fantasmagoria, nie czyśćcie przez ten otwór żarówki tylko z góry przez szczelinę obok soczewki bo zwariujecie przy tym.
-
Zazdroszczę sprawnych manualnie palców ;) ;) ;) . Może na wiosnę i ja spróbuję bo o ile klosz jest z bardzo dobrego plastiku i nie widać na nim zużycia o tyle soczewki mleczne mam....A po ciemku i w deszczu nie widać tych....ksenonów.
-
Panowie, serio silniczek w łapę, obrót o jakieś 1/8 obrotu (pamiętać trzeba że silniczki przekręcamy stojąc przed autem - lampa od strony kierowcy kręcimy w lewo, lampa od strony pasażera kręcimy silniczkiem w prawo a więc jeden w jedną stronę a drugi w drugą) i soczewka lata jak "żyd po piekle", to co jest na filmiku to jest jakaś fantasmagoria, nie czyśćcie przez ten otwór żarówki tylko z góry przez szczelinę obok soczewki bo zwariujecie przy tym.
Czy po wyjęciu silniczków i wsadzeniu ich na nowo nie ma problemu z pozycją soczewek ?
-
Patrzyłem dzisiaj na to. Odkrecilem dekielek i widać xenon. Cholernie mało miejsca aby cokolwiek tam robić.
-
Panowie, serio silniczek w łapę, obrót o jakieś 1/8 obrotu
Ale po co, soczewkę można spokojnie przekręcić bez wyjmowania silniczka, co sprawia, że soczewka jest sztywnai łatwiej czyśćić, bo nie spiernicza w każdą stronę, jak tak zrobiłem i zajęło mi to 15 minut na stronę.
Robiłem to przy włączonych światłach, wtedy wszystko idealnie widać gdzie czyścić.
-
Patrzyłem dzisiaj na to. Odkrecilem dekielek i widać xenon. Cholernie mało miejsca aby cokolwiek tam robić.
Od góry musisz zdjąć dekielek i robi się lepiej.
-
Panowie, serio silniczek w łapę, obrót o jakieś 1/8 obrotu
Ale po co, soczewkę można spokojnie przekręcić bez wyjmowania silniczka, co sprawia, że soczewka jest sztywnai łatwiej czyśćić, bo nie spiernicza w każdą stronę, jak tak zrobiłem i zajęło mi to 15 minut na stronę.
Robiłem to przy włączonych światłach, wtedy wszystko idealnie widać gdzie czyścić.
Mnie się lepiej czyściło gdy mogłem nią ruszać do przodu i do tyłu, miejsca na drucik jest kilkakrotnie więcej.Jeżeli czyściłeś na włączonych światłach, to jak wyczyściłeś soczewkę z tyłu?
-
Z tyłu nie czyściłem, ponieważ potraktowałem soczewkę izopropanolem pod ciśnieniem i jest czysta. Mgiełka była z przodu i to bardzi wyraźna. W tej chwili jest dużo lepiej jak było.
-
Nie wątpię że jest lepiej, jednak gdy przetrzesz z tyłu patyczkiem z wacikiem szybko zauważysz że może być jeszcze lepiej. Moje soczewki były równo zakurzone z przodu i z tyłu, Twoje przypuszczam wyjątkiem nie będą. Lustra też umyłem wacikami i spłukałem IPA z zakrzywioną końcówką, wszędzie osiada ten mikroskopijny kurz powodujący mleko.
-
Może i masz rację, ruszę dupę i to zrobię jeszcze dzisiaj
-
Byłem, zrobiłem. Efekt jest taki, że praktycznie niec nie dało czyszczenie od środka.
-
Panowie...skoro dla Was jest to chwila roboty :) Może ktoś z Wrocławia lub okolic robił to u siebie i za dobre piwo a nawet kilka poratuje i wykona u mnie ? :) Albo po prostu porobić kilka zdjęć z opisem co i jak - zrobić taki tutorial :)
-
Panowie, serio silniczek w łapę, obrót o jakieś 1/8 obrotu
Ale po co, soczewkę można spokojnie przekręcić bez wyjmowania silniczka, co sprawia, że soczewka jest sztywnai łatwiej czyśćić, bo nie spiernicza w każdą stronę, jak tak zrobiłem i zajęło mi to 15 minut na stronę.
W którym miejscu trzeba naprzeć, żeby przekręcić soczewkę i nic nie złamać? :D Jak ustawi się soczewki skierowane do osi pojazdu, to o niebo lepiej się będzie je czyścić i jeszcze pewnie wewnętrzną stronę lampy da się obskoczyć wtedy.
-
Ja już zamówiłem żarniki Night Breaker Laser ale jak przyjdą to też czeka mnie czyszczenie bo mam mleko. Mówicie że głównie brud jest od strony wypukłej zewnętrznej patrząc od przodu na samochód?
Te druciki czym owijacie poza wacikiem, jakąś bawełną?
-
Ja owinąłem szmatką do okularów :) . Elegancko wtedy można dopasować kształt drutu do soczewki.
-
A od strony żarnika też drutem dojdzie?
-
Dojdzie, ale użyłem wacików, takich okrągłych, każda babka tego używa do zmywania makijażu, ja rąbnąłem jej 2 sztuki, nawet nie zauważyła ;D ;D :D
-
Wczoraj robiłem pierwsze podejście do czyszczenia soczewek. Faktycznie jest syf na soczewkach. Po czyszczeniu widać.
Najlepiej wyjąć żarnik i silnik regulacji. Czyszczenie soczewki od przodu - drut 1.5 miedziany bez izolacji i tutaj najlepiej sprawdza się szmatka do czyszczenia optyki spryskana izopropanolem.
Waciki nie sprawdzają się bo zostawiają włókna i dużo syfu.
Wyjęcie silnika jest proste. Trzeba wypiąć z tyłu wtyczkę zasilającą i delikatnie przekręcić na zatrzaskach. Po zdjęciu górnego dekla widać dokłądnie w którą stronę trzeba przekręcić i jak go wyjąć z zaczepu poziomowania soczewki.
Tył soczewki widzę najlepiej robić pędzelkiem do obiektywów foto. Z tyłu też jest delikatny kurz. Widać to po przyświeceniu latarką od tyłu.
Będę próbował jeszcze spłukiwać soczewkę IPA. Trzeba będzie jakoś zagiąć koncówkę. Szmatka perfekcyjnie niestety nie doczyści soczewki ale jest w 80 % lepiej niż przed czyszczeniem.
Całość zajmuje na spokojnie z godzinkę.
-
Jestem już po zabiegu czyszczenia soczewek. Mam kilka wniosków do przekazania:
- tył soczewki najlepiej czyścić tylko spryskując mocnym strumieniem IPA w sprayu. Przy zakupie puszki zwracać uwagę na jego czystość najlepsze mają 99,99 % czystości.nie używać pędzelka bo rozmazuje i później ciężej to wymyć.
- przód soczewki najlepiej najpierw przetrzeć szmatką do mycia optyki na drucie nasączona płynem do czyszczenia obiektywów. Bardzo dobrze usuwa on wszelkie osady. Po przetarciu zostają drobne włoski. Wtedy spryskujemy IPA i po sprawie.
Do końcówki IPA dołączyłem ściągniętą izolację z drutu 2.5 mm2 którą możemy dowolnie zaginać i wpuścić głęboko w stronę tyłu soczewki
-
Panowie z czyszczenia lamp nagrałem filmik
https://www.youtube.com/watch?v=C3pEjcsnjaU&t=12s
Problem jest taki ze biały nalot pojawia się znów po kilku miesiącach.
Czy żarniki są do wymiany? W drugiej lampie wszystko ok. Co powoduje to okopcenie na biało?
-
Panowie z czyszczenia lamp nagrałem filmik
https://www.youtube.com/watch?v=C3pEjcsnjaU&t=12s
Problem jest taki ze biały nalot pojawia się znów po kilku miesiącach.
Czy żarniki są do wymiany? W drugiej lampie wszystko ok. Co powoduje to okopcenie na biało?
U mnie powstawanie tego białego nalotu powodowały chińskie żarniki. Kupiłem oryginalne osramy o problem się skończył.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
Tomek, świetny pomysł!
-
Co sądzicie koledzy o tym filmie,chodzi w szczególności o fragment od 2:40. Wiem, to Laguna i odnowienie szkła, ale może ktoś się orientuje co to za płyn.
https://www.youtube.com/watch?v=D875BMMOUOg&t=259s
-
Od środka można spokojnie zastosować alkohol izopropylowy tzw IPA, a to co na filmie to chyba czajniczek, czyli o ile dobrze wiem nadlewanie poliwęglanem czy jakoś tak
-
Co sądzicie koledzy o tym filmie,chodzi w szczególności o fragment od 2:40. Wiem, to Laguna i odnowienie szkła, ale może ktoś się orientuje co to za płyn.
https://www.youtube.com/watch?v=D875BMMOUOg&t=259s
jest to tzw tonyin headlight renovation kit dostępny na aliexpres np: tutaj
https://pl.aliexpress.com/item/4000318003504.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.12914975Mb7uom&algo_pvid=3858d411-1342-40a9-8722-a5ee66453834&algo_expid=3858d411-1342-40a9-8722-a5ee66453834-0&btsid=0b0a0ac216007947077448884e523b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
-
Witam Szanowne Grono!
Odgrzeję kotleta. Czy są jakieś nowe patenty lub sposoby na czyszczenie wnętrza reflektorów? U siebie wytarłem od środka obudowę mikrofibrą patentem na magnesy neodymowe. Szmatka była cała czarna od brudu. Jest trochę lepiej, ale nadal ksenony nie świecą jakoś super. Cały czas zastanawiam się nad wyjęciem soczewki, aby porządnie ją umyć, a odbłyśniki wysłać do regeneracji. Znalazłem coś takiego: https://ataszek.pl/1061-rozpuszczalnik-kleju-do-lamp.html Pytanie, czy to może pomóc w rozklejeniu obudowy?
-
Soczewki też można umyć izopropanolem po wykonaniu przyrządu z drutu 2,5mm2 owiniętego watą. Po wyjęciu silniczka z zaczepu soczewkę można pochylać w obu kierunkach.
Odbłyśniki z C5 są wysokiej jakości i nie powinny być uszkodzone. Można to sprawdzić po wyjęciu palnika i odgięciu soczewki.
Jakie masz palniki i ile mają przejechane? Jeżeli święcą barwą żółtawą lub fioletową to do wymiany. Ja po wymianie z Osramów o nieznanej ilości roboczogodzin założyłem MTechy premium i śiatła świeca idealnie. Można pokusić się o zamiennik na LEDzie ale tu uważałbym z mocą czyli moc max 35W tak jak xenony.
-
Ja niedawno przesiadłem się z MTech na ledy 35W i jestem mega zadowolony. Ledy dużo lepiej świecą. Wcześniej światła Led w nowym aucie kolegi świeciły dużo lepiej, a teraz nie ma różnicy. Mtechy miały co prawda 3 lata, więc też mogły słabiej świecić. Pamiętam jak zmieniałem z ori philipsow to mtech dużo lepiej świeciły. Zobaczymy ile ledy wytrzymają.