Dobry wieczór Panowie,
Mam nadzieję, że może ktoś już się z czymś takim spotkał. Zanim opiszę, oto film poglądowy:
https://www.youtube.com/watch?v=N3eMGbkkG48Nietrudno było go nagrać, bo sytuacja powtarza się. Opiszę jak było.
Na co dzień samochód parkuję w garażu (+11-12 stopni Celsjusza). Kiedy dojeżdżam do pracy (krótki dystans) i wysiadam, a po kilku godzinach wsiadam - i na dworzu jest zimno, tzn. poniżej 3 stopni lub 3 stopnie (być może wyżej też, ale oprócz jednego przypadku trzy tygodnie temu ostatnie trzy były przy temperaturach: -1, +2, +3 czyli wtedy kiedy samochód zauważa że droga może być oblodzona) - silnik gaśnie w kilka sekund po odpaleniu.
Dzieje się to za każdym razem w ten sam sposób. Raz po odpaleniu stałem kilkanaście sekund w miejscu i zgasł. Tuż po zapaleniu napisu: "risk of ice". Wczoraj wyjechałem z miejsca parkingowego i zatrzymałem się w korku. Zgasł po wyświetleniu "risk of ice". Gaśnie jak silnik jest na obrotach jałowych. Dzisiaj to samo, odpalam - jadę - czekam na otwarcie szlabanu - "risk of ice" i gaśnie. Po ponownym odpaleniu już nie gaśnie.
Wczoraj, jak mi to zrobił - to ta sytuacja w której zgasł mi po kilkunastu sekundach jak stanąłem w korku - odpaliłem go ponownie, pojechałem kawalek a potem chcialem go sprawdzić. Zgasiłem, odpaliłem, napisał: "risk of ice" i nie zgasł (trochę już się może nagrzał), ale tuż po tym napisie lub w jego trakcie było czuć że coś się załącza, jakieś elektro sprzęgło, typu wentylator albo (może) grzałka? W każdym razie czuć było że zwiększyło się obciążenie alternatora. Mnie się wydaje, że mógł się włączyć wentylator chłodnicy jakoś bardziej, ale nie wiem po co miałby.
Wymieniłem filtry i oleje jakoś z miesiąc temu.
W kalkulatorze silnika są następujące błędy (jestem już umówiony z Mechanikiem na naprawę, ale dopiero na 8. grudnia):
U1209 - coś że ramka BV zawiera niepoprawne dane, nic istotnego, błąd wystąpił wtedy kiedy dwa poniższe (przy tym samym kilometrażu), nawracające, związane z dozownikiem powietrza:
P1498 - Dozownik powietrza - pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta)
P0488 - Dozownik powietrza - pozycja nieprawidłowa (zbyt zamknięta)
Te dwa (lub trzy) powyższe błędy mam od ok. 2 tysięcy kilometrów, wracają, generalnie czytałem tu na forum że dość często się pojawiają w ten sam sposób, tj. w okolicy 2 tysięcy obrotów, przy niezbyt dynamicznej pracy przepustnicą silnik poszarpuje. Po kilku (albo kilkunastu?) takich poszarpnięciach, raz mocniejszych, raz słabszych, włącza się kontrolka silnika i potem po 5 uruchomieniach się wyłącza, błąd po jakimś czasie wraca. Generalnie częściej wraca gdy jest mokro, pada deszcz, są kałuże.
Moje pytanie: czy ten objaw z gaśnięciem silnika tuż po odpaleniu na zimnym ktoś zna? Ktoś miał? Czy to może być ten dozownik powietrza? Wiem że dozownik powietrza to to samo co przepustnica, ale chyba jakaś inna, czy to może być coś w EGR?
Jakiekolwiek wsparcie będzie mile widziane bo sam tego nie zdiagnozuję. Diagbox jest czysty oprócz tych błędów (no i jakichś bredni o wyjściu oświetlenia stóp, ale to podobno często się zdarza i według tego forum to "błędy śmieciowe").
Pomocy :-)