Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Dariusz Turczyn w Sierpień 20, 2018, 08:38:26
-
Witam wszystkich,
Po roku bezproblemowej jazdy chyba będą pierwsze problemy... przedwczoraj auto nie chciało po paru godzinnym postoju odpalić z pierwszego, odpalił za drugim kręceniem ale wywaliło błąd P2291, od tamtej pory już jest ok jednak trochę mnie to zaniepokoiło, błąd w załączniku, dodam że wczoraj na szybko programem FAPFull po powrocie z trasy sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie i wynosiło ono ~12Bar na zapłonie, oraz około ~300Bar po odpaleniu na wolnych, dziś rano po nocnym postoju przed opalaniem sprawdzam a tam 1Bar.... czy to normalne? dodam że auto odpaliło bez najmniejszego problemu i dojechałem do pracy bez niespodzianek.
Jakieś sugestie? regulator ciśnienia jakiś pada?
-
Napięcie akumulatora 10,54V ??? . Spraw aby było normalne napięcie w aucie i dopiero szukaj dalej.
-
Napięcie akumulatora 10,54V ??? . Spraw aby było normalne napięcie w aucie i dopiero szukaj dalej.
To napięcie "podczas rozruchu".... Do autora, obserwować dalsze zachowanie auta, jak się "pogorszy" naprawic...
-
Dokładnie napięcie i aku jest ok tylko podczas rozruchu ten błąd powstał dlatego odnotował taki spadek napięcia przy pracującym rozruszniku, to że naprawić to wiem ale co ;) wolał by, za wczasu taki np regulator ciśnienia wymienić a nie jeździć aż stanie ;)
-
Wymieniany dwa miesiące temu, purflux
-
Regulator ciśnienia wymień...pewnie objawy się nasilą. Jeżdziłbym do czasu pokazania innych błędów o ciśnieniu.
-
Podepnę się pod temat regulatora a mianowicie u mnie wyskoczyły następujące błędy po dynamicznej jeździe i przejściu auta w tryb awaryjny: P0003 oraz P0091. Jest ktoś w stanie podać mi nr tego regulatora w moim C5 2.2 170KM?
Obstawiam jego wadliwe działanie chyba że się myle?
-
Błędy dotyczą dwóch elementów: regulatora przepływu i regulatora ciśnienia. Polecam oddać do diagnozy ... Oba błędy wystąpiły jednocześnie? Dlaczego? Czy usterka dotyczy instalacji? To takie pytania do "właściciela błędów"....
-
Tak oba błędy wyskoczyły jednocześnie. Dlaczego?-nie wiem. Auto po przejściu w tryb awaryjny informuje o "antipollution fault"
po zgaszeniu odczekaniu chwili auto normalnie jeździ juz bez tego komunikatu ale do czasu gwałtonego przyspieszania.
-
Właśnie wróciłem z auta po podpięciu kompa dzisiaj tylko i aż takie oto błędy
-
P0087 - regulator ciśnienia do wymiany, na początek...
-
P0087 - regulator ciśnienia do wymiany, na początek...
A jaki on ma numer? Jakiego szukać?
-
Niech mnie koledzy skontrolują....nie jestem pewny właściwego elementu dla Autora.
W załączniku...
-
O Ten element się rozchodzi Ale po wpisaniu jego nr nic nie mogę wyszukać >:(
-
Przepraszam Cię kolego, podałem część do silnika 2,2 hdi....
A Ty szukasz dla silnika 2,0hdi 163KM, część przedstawiona w załączniku.
-
Panowie, błąd P2291 (narastanie ciśnienia w szynie wtryskiwaczy jest zbyt wolne podczas uruchamiania silnika).
Przed odpaleniem, po 8 godzinnym postoju, ciśnienie na listwie 90bar. Tuż przed przekręceniem kluczyka wartość ta spada do 9 bar, a po odpaleniu wzrasta troszkę powyżej zadanych 300, a potem w odstępach sekundowych: 246, 319, 297, 305. I tak sobie oscyluje.
Kilka dni temu wymieniane były podkładki pod wtryskiwaczami. Przelewy dostały nowe oringi. Czy P2291 może mieć związek z tą robotą?
Ostatnio sprawdzałem logi jak było ciepło i tego błędu nie było. Dziś wieczorem było -1 stopni C na zewnątrz.
-
Może. Rozpinane były tylko przewody od przelewów? Jeśli tak, to chyba poszło coś nie tak przy robocie. Może przelew na którymś wtrysku nie jest dobrze zatrzaśnięty i łapie tamtędy powietrze? Może dobrane zostały złe oringi i też jest nieszczelność. Sam miałem taki przypadek. Kupiłem zestaw https://allegro.pl/oferta/zestaw-oringow-krocca-przewodu-przelewowego-5szt-9330090427?snapshot=MjAyMC0wOC0xMVQxODoxODo0My4wNzFaO2J1eWVyOzE0OGMyZjkwZmIzZDU0MWM1MDIxZjAzMGZhYzk1MjQ5ZGE4YjE3YTE4YTBmMzkyOGU1ZjkyYTRkOWE4OWU0MjY%3D
który według numeru katalogowego pasuje do tych silników, założyłem bez weryfikacji i po dłuższym postoju miałem syndrom zapowietrzonego układu paliwowego.
-
Oringi kupowałem oryginalne. Przyszły fabrycznie zapakowane z nalejką Citroena/Peugeota i poprawnym numerem referencji, więc zakładam, że pasują. Przelewy wyglądają na dobrze zapięte. Dziś zresztą sprawdzałem i jest tam sucho.
Sprawdziłem też sobie logi z zeszłego roku i okazuje się, że wówczas ciśnienie po 30 sekundach od zgaszenia silnika również spadało do 9 bar. Ale potem po uruchomieniu silnika błędu nie było.
Co jeszcze ciekawsze, dziś po całonocnym postoju auto odpaliło bez błędu (i tak samo po krótkich trasach sklep-dom), a wczoraj po 8-godzinnym postoju i 3-krotnych cyklach gaszenia i odpalania, błąd pojawiał się za każdym razem. Cudownie >:(
-
Przy wyskakującym błędzie masz wrażenie, że trzeba dłużej kręcić, żeby samochód zapalił?
-
Właśnie, że nie. Pali na dotyk.
-----
Aktualizacja.
Od mojego poprzedniego wpisu problem już się nie pojawił.
Wygląda na to, że chwilowy błąd wynikał z rozpięcia układu paliwowego. Zapowietrzenie?
-
Mam podobny problem. Objawiło się to tym że raz na jakiś czas po dłuższym postoju auto odpaliło nierówno. Po podłączeniu do komputera wyszły takie błędy:
-
Wymieniłem przewody przelewowe filtr paliwa wraz z gorna obudowa filtra(deklem) ale problem dalej występuje. Co jakiś czas przy porannym odpalaniu kręci dłużej i wywala błąd p2291 narastanie ciśnienia paliwa w szynie wtryskiwaczy jest zbyt wolne. Ktoś ma jeszcze pomysł co to może być? Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry
-
zacznij od testu przelewowego wtryskiwaczy
-
Wtryskiwacze regenerowane 2miesiace temu. Wymienione końcówki wtryskiwaczy i zaworki przelewowe(zrobione na oryginalnych częściach) wtryskiwacze zakodowane na nowo.
-
Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry
Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
-
Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry
Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
Dziwne... U mnie 530tkm i nic z regulatorem robione nie było...
-
Zastanawiam się jeszcze nad regulatorem ciśnienia paliwa ale nie chcę tak bezsensownie wywalać kasy na wymianę i wymieniać być może dobry na dobry
Przy przebiegu 150tkm lub więcej regulator można wymienić w ciemno dla świętego spokoju. U mnie w jednym był wymieniany przy ca. 110tkm a w drugim przy ca. 160tkm.
A miałeś jakieś objawy że go wymieniłeś? Zauważyłeś jakąś różnicę po wymianie?
-
To nie ma znaczenia, bo objawy były inne niż u ciebie i nie generowały błędów. Regulator kosztuje 250-350 zł i warto go po prostu wymienić. Na początek możesz go wyjąć i wymyć sitko benzyną oraz ogólnie przedmuchać go sprężonym powietrzem, bo wokół sitka zbierają się drobiazgi.
-
Dzisiaj wymienię na początek przewód między filtrem a pompa paliwa i zobaczymy czy będzie jakiś efekt. Jeśli to nie pomoże to zabiorę się za regulator ciśnienia paliwa. A tak z ciekawości dużo roboty jest przy wymianie regulatora ciśnienia paliwa?
-
Przewód między filtrem a pompa wymieniony ale niewiele to pomogło. Przy porannym odpaleniu znów błąd p2291. Co prawda przed wymianą na pracujacym silniku miałem drobne pęcherze powietrza za filtrem paliwa a teraz już ich nie ma.
-
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
-
Regulator można wypłukać w nafcie. Podłączamy go pod generator pwm. W wieczku słoika robimy otwór na część z sitkiem i zalewamy naftę. Ustawiamy sobie impulsy wg uznania i regulator ładnie sobie cyka w nafcie.
Ale nie mam warunków do tego żeby wypłukać regulator. Cały czas się zastanawiam czy objawy które u mnie występują mogą być spowodowane regulatorem ciśnienia? Bo jeśli tak to go wymieniam bez gadania
-
Pozostaje apka fap, albo db i podglądnąć ciśnienie paliwa zadane i utrzymane. Na listwie też jest czujnik ciśnienia. Rzadko ale też potrafi paść. Do tego kiedy był zmieniany filtr paliwa, w jakim stanie jest aku? Czy czujnik położenia wałka nie był odkręcany?
-
Warto też zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy, jak zaworki sterujace są nieszczelne to też są takie problemy jak wyżej opisywano.
-
A czytałeś od początku?
Wtryskiwacze regenerowane 2miesiace temu. Wymienione końcówki wtryskiwaczy i zaworki przelewowe(zrobione na oryginalnych częściach) wtryskiwacze zakodowane na nowo.
-
Czytałem od początku , ale nie rozumiem co masz na myśli?
-
Czy wtryski były sprawdzane po regeneracji na przelew. Czasami leją gorzej niż przed regeneracją.
-
Wymiana na nowe oryginały w 99% powoduje przywrócenie normy przelewu. Jedyne co wypada zrobić to nadać nowe kody, co zostało zrobione wnioskując po wpisie autora. Poza tym nawet jeśli nie było nowych kodów to i tak całość będzie po regeneracji pracowała dużo lepiej nawet na starych kodach.
-
Dzisiaj ewidentnie przy odpalaniu było widać że cofnęło się paliwo. I teraz pytanie co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
-
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
-
Zerknij jeszcze na zawór od spustu wody z filtra, sprawdź końcówkę wężyka pod autem czy nie ma śladów paliwa. U mnie lekko puszczał i zaciągał powietrze tą drogą.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Sprawdzałem jest tam sucho. Ponadto wydaje mi się że w trakcie pracy silnika było by widać w przewodzie pęcherze powietrza.
-
co może być przyczyną cofającego się paliwa? Przypomnę że filtr wymieniony pokrywa filtra paliwa nowa, nowy przewód paliwowy miedzy filtrem a pompą paliwa, wymienione przewody przelewowe na nowe. Wszystko zamontowane z oryginału.
Najczęstszą przyczyną są wypracowane/uszkodzone uszczelniacze na złączach filtra paliwa.
-
Pokrywa i przewód nowe więc raczej odpada
-
Pozostaje jeszcze złącze przewodu do zbiornika.
-
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli? Dzisiaj wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Zobaczymy czy będzie jakiś efekt
-
Wymiana regulatora ciśnienia paliwa nie pomogła. Kompletny brak różnicy po wymianie.
Brak pomysłów co może być przyczyną cofającego się paliwa.
-
Ja u siebie miałem taki przypadek, że po wymianie uszczelniacza na pompie zaczęło się zapowietrzać. Uszczelniałem obudowę filtra, wymieniałem oringi na przelewach wtrysków, wymieniłem nawet wszystkie przewody, dodałem nawet zawór zwrotny na powrocie i nic. Olałem temat, minął rok albo lepiej. Ostatnio się właśnie zorientowałem, że po ponad 2 tygodniach auto zapaliło bez problemu i w sumie to już nie pamiętam kiedy ostatni raz miałem jakiś problem z rozruchem.
Więc albo ten uszczelniacz musiał się tam ułożyć albo paliwo cofa się w jakiś magiczny sposób. Sam regulator raczej nie będzie za to odpowiedzialny chyba, że jest nieszczelny oring na jego obudowie ale to by ciekło podczas pracy raczej.
-
Które złącze przewodu zbiornika masz na myśli?
Te z pompką czyli złącze wejściowe do filtra, skoro wyjściowe między filtrem a pompą masz wymienione.
-
Ale to złącze z pompką to jest tylko rurka, tam nie ma żadnych oringow na tej rurce. Uszczelnienie jest na obudowie filtra
-
Uszczelnienie jest na obudowie filtra
No właśnie, poza tym w pompce jest zawór zwrotny, który może być uszkodzony.
-
Jutro wymienię jeszcze zestaw naprawczy filtra czyli odpowietrznik i jak mi się uda to zawór spustowy wody z filtra paliwa. Paradoks jest taki że przy nowej pokrywie filtra paliwa nie ma odpowietrznika.
-
Zestaw naprawczy filtra wymieniony ale nie przyniosło to żadnych efektów. Paliwo dalej się cofa. Już brak pomysłów co może być przyczyną. Czy sama pompa paliwa wysokiego ciśnienia czy może rzeczywiście wtryskiwacze? Choć tak jak wcześniej pisałem były poddane kompletnej regeneracji na oryginalnych częściach Delphi, na nowo zakodowane.
-
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.
-
No dobrze ale sprawdzałeś wtryskiwacze po regeneracji? Przecież to 30 min prostej roboty.
Nie sprawdzałem. Pytanie czy wtryskiwacze mogą być przyczyną cofającego się paliwa?
-
Oczywiście. Niedawno jeden kolega wymieniał wtryskiwacze po "regeneracji" bo nie trzymały paliwa i był kłopot z porannym odpalaniem. Następna sprawa piszesz że masz wyciek z pompy CR. Wycieka olej czy paliwo?
Błąd P0093, P0094 - page 2 - MK III (X7). - Klub Cytrynki (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=125401.25)
-
Nie mam wycieku z pompy paliwa
-
Przepraszam w innym temacie Marcin Nowak napisał że ma. Akurat zbieżność danych hehe
-
Nie chciałem pisać wcześniej bo chciałem się upewnić ale problem chyba rozwiązany. Po wymianie zestawu naprawczego filtra paliwa samochód na drugi dzień zapalił po kilku sekundach kręcenia, widać było że paliwo się cofnęło. Kolejnego dnia już zapalił dobrze i tak aż do dzisiaj. Minęło już kilka dni i za każdym razem było już ok. mimo niskiego poziomu paliwa w zbiorniku.
-
Chyba za wcześnie się ucieszyłem. Było kilka dni spokoju i samochód znów ciężej zapalił. Znów cofnęło się paliwo. Brak już pomysłów. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak ponownie dać wtryskiwacze do sprawdzenia. Ktoś kiedy mi mówił że regeneracji wtryskiwaczy jest bezcelowa, że e tak naprawdę tylko wymiana na nowe daje gwarancję prawidłowej pracy.
-
Rozmawiałem z mechanikiem i on twierdzi że raczej odpada żeby przez wtryskiwacze cofało się paliwo w przewodzie paliwowym między filtrem paliwa a pompą wysokiego ciśnienia. Twierdzi że powodem umi być jakaś nieszczelność na przewodach lub filtrze paliwa.
Biorę pod uwagę jeszcze wymianę przewodów przed filtrem paliwa tych razem z gruszką które
-
Przeczytaj sobie mega rozbudowany temat problemów z porannym odpalaniem w MK2. Owszem wtryskiwacze też mogą nie trzymać co powoduje cofanie paliwa. Węże i układ do pompy CR możesz sprawdzić zgodnie z manualem pompką podciśnieniową z manometrem. Wtryskiwacze sprawdź na przelewach ile puszczają będzie wszystko wiadomo.
-
Zrobiłem próbę przelewowa. Wszystkie wtryskiwacze bardzo równo puszczają na przelew. Co prawda nie mam tego zmierzone w ml ale wszystkie równo bardzo powoli kąpią. Po 5 minutach z wszystkich wtryskiwaczy uzbierało się może około 50ml
-
no to wygląda, że tutaj nie ma problemu. Teraz trzeba sprawdzić zgodnie z manualem podciśnienie w układzie paliwowym. Trzeba się podłączyć na końcu układu pompką podciśnieniową podać ciśnienie i obserwować wskazanie manometru. Jak zejdzie ciśnienie to przeskakujesz złączkę wcześniej i w ten sposób znajdziesz na którym odcinku ucieka.