Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Rafał Lewandowski w Kwiecień 19, 2019, 13:42:07

Tytuł: C5 - dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat, czujnik martwego pola)
Wiadomość wysłana przez: Rafał Lewandowski w Kwiecień 19, 2019, 13:42:07
Cześć,
Mam pytanie dotyczące dodatkowego wyposażenia w wersji Exclusive, a mianowicie, czy jest możliwość doposażenia auta w aktywny tempomat i czujnik martwego pola?
Czy taka usługa jest wykonywana?


Dziękuję
Tytuł: Odp: C5 - dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat, czujnik martwego pola)
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Kwiecień 19, 2019, 15:00:15
Nie.Żadna z tych funkcji nigdy nie była w C5.
Tytuł: Odp: C5 - dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat, czujnik martwego pola)
Wiadomość wysłana przez: Damian Grzejka w Kwiecień 19, 2019, 15:53:10
Może i nie było... ale... :)


https://s.click.aliexpress.com/e/b4cRt5xE
Tytuł: Odp: C5 - dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat, czujnik martwego pola)
Wiadomość wysłana przez: Błażej Banisz w Kwiecień 19, 2019, 16:44:20
Zajrzałem sobie co to "majfriendsy" oferują i zestaw niby uniwersalny, ale dodatkowe dziury w zderzaku, wymiana szkieł lusterek (i nie do każdego auta mają + żegnajcie fotochromy). Asystent martwego pola występuje w autach z CAN2010 - jest realizowany przez kalkulator czujników parkowania - więc osobiście wolałbym już chyba próbować zaimplementować rozwiązanie fabryczne (na przykład z DS5, DS4/C4 MKII). Zapewne wymagało by to dołożenia jakiegoś arduino, żeby tłumaczyć ramki CAN z 2004 na 2010, nie mniej jednak, wydaje się to być możliwe to zrobienia. Aktywny tempomat to już grubsza sprawa, samoróbka nadaje się do eksploatacji tylko na własnej posesji, bo na publicznych drogach na pewno nie.
Tytuł: Odp: C5 - dodatkowe wyposażenie (aktywny tempomat, czujnik martwego pola)
Wiadomość wysłana przez: Damian Grzejka w Kwiecień 20, 2019, 04:36:33
Nie zgodzę się co do paru stwierdzeń.
Nie robi się dziur w zderzaku. Przykleja się je od wewnątrz zderzaka, w odpowiedniej pozycji. Działają na 2.4 GHz więc nieco inaczej niż czujniki PDC.
Nie trzeba zmieniać lusterek, to opcja jeśli chce się mieć lampkę ostrzegawczą w lusterku. W standardzie są lampki ostrzegawcze w postaci przyklejanych pastylek.
Jedyne co by mnie pewnie wkurzało to brzęczyk, pewnie szło by go "wyłączyć".
Poza tym z minusów, system jest uniwersalny i może reagować na różne sytuacje na drodze, np jak kogoś mijamy, jedziemy przy krzakach, drzewach, słupkach, barierkach itd.
No ale bajer jest :)