Przeczytałem wątek i (chyba?) nikomu nie udało się założyć EMF B do Xsary I. Ja taką mam, choć z końca produkcji 04.2000 - OPR 08569. Mam BSI B4 soft 7.1 hard PR4, wersja auta z VIN N6 RHYB.
Miałem tylko mały zegarek z 6 pinowa wtyczką więc musiałem podciągnąć tam VAN/CAN. Po długich poszukiwaniach okazało się, że magistrala jest dostępna na czarnej wtyczce zestawu wskaźników na pinach 3,5,6
Idzie tam z niebieskiej wtyczki BSI piny 19 i 21 a zasilanie z czarnej wtyczki BSI pin 16.
Jakież było moje zdziwienie, kiedy po podpięciu magistrali do wskaźnika zaczął on ... działać
. Niestety póki co pokazuje jedynie otwarte drzwi i economy mode ale oznacza to że komunikacja działa!. Udało mi się też uruchomic wskazania temperatury - dodałem pin nr 20 na niebieskiej wtyczce BSI i po podpięciu między pin i masę opornika 8,2 kohm uzyskałem wskazania na wyświetlaczu ok -10 st C !!! Nie musiałem tego nawet aktywować. Jest to potwierdzenie poprawnej komunikacji bo pomiar następuje w BSI!!!
Teraz problemy: nie umiem aktywować ani wyświetlacza ani komputera pokładowego w Lexii - mam swój interfejs, Lexię odpalam przez Diagbox v.7.44. Dochodzę do możliwości telekodowania, podaję 5 cyfrowy tajny/wszystkim znany kod ale potem pyta mnie o 4 znakowy od ze zdrapki - nie mam go niestety. Jutro rozpoznam ile serwis sobie za nią policzy. Ale.... zastanawiam się, czy np starsze wersje Diagboxa nie są bardzie litościwe i np wystarczy im kod 5 cyfrowy? Macie jakieś doświadczenia w tym zakresie?
Kolejna ciekawostka: kiedy podałem Diagboxowi że mam Xsarę II z jakimś lipnym OPR to zaczął mi wykrywać ten wyświetlacz i mogłem na nim robić testy itp. Niestety, w tym trybie nie rozpoznawał mojego BSI. Żeby było śmieszniej, próbowałem przy tych ustawieniach telekodowania (wariat !!!) i przechodziło po podaniu 5 cyforwego kodu ale zawsze kończyło się niepowodzeniem. Stąd moja spekulacja, że starsze wersje może nie potrzebują kodu ze zdrapki ... ?