Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przednie siłowniki  (Przeczytany 1363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Przednie siłowniki
« dnia: Kwiecień 28, 2020, 14:36:22 »
Cześć,
Niedawno pojawił się podobny wątek odnośnie tylnych siłowników.
Ja mam analogiczne pytanie odnośnie przodu.
Jakie były wersje siłowników przednich w XMenach i od czego zależy jakie s nich są w danym aucie?
Ja mam liftback z HA.
Pozdrawiam

Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2020, 17:53:39 »
Przednie siłowniki jakie miałem w rękach to:
- 22mm średnica tłoczyska z 2 otworami zasilającymi na przelot (bez sprężyny wewnętrznej)
- 22mm średnica tłoczyska z 1 otworem zasilającym (bez sprężyny wewnętrznej)
- 22mm średnica tłoczyska z 2 otworami zasilającymi na przelot (ze sprężyną wewnętrzną - długość tłoczyska krótsza o ok 2cm niż normalnie!)
- 25mm średnica tłoczyska z 2 otworami zasilającymi na przelot (bez sprężyny wewnętrznej)

Wersja HA czy bez raczej nie ma znaczenia przy siłowniku. Ma się zgadzać średnica tłoczyska, żeby wszedł do odpowiedniej poduszki, która ma przyłącze HA bądź bez HA.
Od 97r. montowali ponoć tylko o średnicy 25mm do wszystkich wersji silnikowych. Gdzieś też czytałem, że do 2.0TCT , 2.5TD i ES9J4 V6 szły tylko 25mm. Stare V6 jak i 2.1TD miały cieńsze siłowniki chyba do 94r. Najlepiej byłoby sprawdzić w serwisówce, która jest już płatna :)

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 29, 2020, 20:52:18 »
Myślałem, że będzie prościej.  :)
Czyli na co mam zwrócić uwagę szukając siłownika, średnica, otwory gdzie? Czy muszę wymontować swój siłownik, żeby mieć pewność, jaki mam, czy da się z zewnątrz ocenić?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 29, 2020, 22:49:48 »
Masz najprawdopodobniej 25mm. Podnosisz auto na górny serwis. Ściągasz harmonijkę plastikową i mierzysz suwmiarką bądź czym innym średnicę "srebrnego" tłoczyska. Można też zmierzyć nakrętkę, gdzie dokręcasz siłownik do poduchy. Grubsze siłowniki mają chyba nakrętkę na klucz 27, a cieńsze na 24. Coś się dzieje z Twoim siłownikiem, że szukasz na wymianę?

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2020, 00:24:23 »
Wymieniałem osłonę przegubu półosi. Nakrętka piasty tak trzymała, że klucz udarowy nie pomagał, więc uderzałem przez nasadkę młotkiem.
Osłona wymieniona, ale po naprawie auto zaczęło znacznie szybciej opadać i odwrotnie niż wcześniej zaczyna od przodu.
Może to zbieg okoliczności, ale mam wrażenie, że mogły się uszkodzić uszczelnienia w przednim siłowniku.
Zmierzyłem tłok i wyszło niecałe 25 mm. Czy o tej średnicy był tylko jeden rodzaj siłownika?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2020, 11:56:31 »
Ściągnij powrót z siłownika co masz w nadkolu i zobacz czy cieknie z gumowego przewodu. Najlepiej jak byś sprawdził w położeniu do jazdy, bo tam jest najbardziej zużyty siłownik. Jak zostawisz auto w pozycji teren na noc to nie powinien opaść. Wczoraj wymieniałem u siebie lewy z przodu na inną używkę, bo też kropelkował. Przód dalej opada... Wątpie abyś znalazł szczelny siłownik 25mm. Już tyle ich kupiłem i niestety każdy wydaje się złomem jak porównuję je do używki z C5, którą posiadam...

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 03, 2020, 20:34:46 »
Jeden rodzaj jest siłowników 25mm?
Ciekawe czy jest szansa te uszczelnienia od czegoś dobrać,może na jakiś francuskich forach trzeba poszukać.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2020, 00:00:34 »
Z tych co widziałem osobiście to 1 rodzaj na 25mm. Uszczelnienia to nie problem. Siłownik przedni jest nierozbieralny teoretycznie. Po rozcięciu góry musisz go jakoś "skręcić" ponownie, żeby go nie rozerwało podczas jazdy. Mi wystrzelił na postoju w trybie górny serwis. Nie polecam w czasie jazdy takiego przeżycia. Bezpieczniej byłoby zaadoptować siłowniki z C5 i przerobić poduszki XMowe pod siłowniki z C5. Chociaż pewność, że go nie rozerwie i siłowniki są dostępne.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2020, 00:57:58 »
Dziękuję za informację.Rynek części do hydro-wozów nie napawa optymizmem.Te siłowniki od C5 mają chociaż zbliżone wymiary, średnica zewnętrzna cylindra, tłoczyska, skok?


Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2020, 08:23:07 »
Niestety nie jest tak kolorowo. Łączniki stabilizatora też będzie trzeba dorabiać. Średnice mają 23mm. Długość też minimalnie inna.

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 05, 2020, 00:54:17 »
Ech, Francuzi nie szanują swojej motoryzacji. Do niemieckich starych aut wszystko można kupić.
Może na świecie już są jakieś patenty na przerobienie siłowników, przecież nie tylko my mamy z nimi problemy?
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 05, 2020, 03:34:27 »
Ech, Francuzi nie szanują swojej motoryzacji. Do niemieckich starych aut wszystko można kupić.


Nawet jakby były dostępne to kosztowałyby tyle, że i tak byś nie kupił.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przednie siłowniki
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 05, 2020, 06:26:54 »
Ech, Francuzi nie szanują swojej motoryzacji. Do niemieckich starych aut wszystko można kupić.


Nawet jakby były dostępne to kosztowałyby tyle, że i tak byś nie kupił.
Czasem na ebay lub leboncoin pojawiają się nowe 22mm- cena, o ile dobrze pamiętam, >300-400€.
Swego czasu w ASO Diravi bodajże 23000pln.