Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Nadwozie i wyposażenie wnętrza. => Wątek zaczęty przez: Piotr Licznerski w Luty 28, 2010, 10:29:00
-
Witam wszystkich. Koledzy podpowiedzcie gdzie najlepiej umiejscowic w pikusiu radio CB no i jak podłączyć do prądu omijając wtyk zapalniczki. Czekam na wszystkie porady.
-
Ja zamontowałem swoje TTI 880 pomiędzy przednimi fotelami. Wydaje mi się, że jest to optymalne miejsce, a jeżeli chodzi o radia takich gabarytów jak moje to jedyne. Problem ominięcia zapalniczki też jest rozwiązany, ponieważ można podłączyć CB bezpośrednio do akumulatora (pod fotelem kierowcy). Ja w zasadzie byłem zmuszony podłączyć radyjko bezpośrednio do aku, ponieważ w połączeniu z nawigacją podłączoną pod zapalniczkę radio łapało straczne zakłucenia. "Gruszka" wisi sobie na dźwigni zmiany biegów, co dla mnie też jest wygodne.
-
Gdzie umiejscowić? Rzecz gustu. Ja umieściłem jak widać na załączonym zdjęciu.
Jak podłączyć ? Najlepiej do gniazda zapalniczki. ale to ma swoje minusy.
Gniazdo działa gdy jest włączony zapłon, gdy wyłączymy radio nie ma podtrzymania pamięci i za każdym razem musimy przestawiać na 19 kanał. Jak chcemy korzystać z nawigacji to już problem. Możemy zastosować rozdzielacz i podpiąć GPS ale wtedy bardzo często przenoszone są zakłócenia na radio . Podpiąć się pod listwę bezpiecznikową też nie za bardzo bo we wtyczce radia bezpiecznik już jest a BSI może wariować bo widzi jakieś obce urządzenie. Ja mam podpięte pod zacisk+ pod maską i masa gdzieś z nadwozia. Dodatkowo zamontowałem filtr przeciwzakłóceniowy . Trzeba tylko pamiętać o wyłączeniu radia po jeździe. Gruszka leży luźno na półce, jest zawsze pod ręką nie muszę za każdym razem celować na zaczep, przewód luźno nie zwisa.
Tak wygląda u mnie. Koledzy na pewno też coś Ci podeślą
-
Ja zamontowałem w dolnym schowku - trochę musiałem porzeźbić. Zdjęcia są na mojej stronie (adres w stopce). Tu ich nie będę zamieszczał, bo gdy kiedyś to zrobiłem, to zostałem zje...ny, że "popsułem" Pikusia. Ale ja go nie popsułem, bo gdy wyjmę radio to mam drugi schowek - normalny, bez wyciętej dziury. :)
-
Bardzo mi sie podoba pomysł z lewej strony kierownicy. Kolego czy możesz cos wiecej napisać o tym filtrze przeciw zakłóceniowym i jak go podłączyc??
Bede wdzieczny za odpowiedz :-)
-
Piotr Licznerski napisał:
Bardzo mi sie podoba pomysł z lewej strony kierownicy. Kolego czy możesz cos wiecej napisać o tym filtrze przeciw zakłóceniowym i jak go podłączyc??
Bede wdzieczny za odpowiedz :-)
Witam Piotrze
Cieszę się że podoba się tobie mój pomysł montażu radyjka.
Co do filtra to kupiłem go tam gdzie stroiłem radio.Bo radio jak wiesz trzeba dostroić. Filterek kosztował 15 zł. Podsyłam Ci linka abyś wiedział o co pytać. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022585.html
-
Dzieki wielkie kolego jak zakupie radyjko to dam znać i podrzuce fotki.
-
Witam
Ja w moim Pikusiu zamontowalem CB dokladnie tak samo jak kolega - po lewej stronie pod kierownica. Efekt? Rewelacja i wygoda przez prawie 2 lata az do ubieglego tygodnia kiedy to wybito mi trojkatna szybe przed drzwiami kierowcy i bez problemu skradziono mi radyjko nie otwierajac nawet drzwi :(
Zanim kupie kolejne CB zastanowie sie gdzie i jak je zamontowac zeby kolejny raz nie dac go sobie ukrasc...
Pozdrawiam wszystkich - Szerokosci i przyczepnosci ;)
-
Krzysztof Kaczmarek napisał:
Witam
Ja w moim Pikusiu zamontowalem CB dokladnie tak samo jak kolega - po lewej stronie pod kierownica. Efekt? Rewelacja i wygoda przez prawie 2 lata az do ubieglego tygodnia kiedy to wybito mi trojkatna szybe przed drzwiami kierowcy i bez problemu skradziono mi radyjko nie otwierajac nawet drzwi :(
Zanim kupie kolejne CB zastanowie sie gdzie i jak je zamontowac zeby kolejny raz nie go sobie ukrasc...
Pozdrawiam wszystkich - Szerokosci i przyczepnosci ;)
To przykre gdy się czyta takie rzeczy. Kiedyś kradli radio-odtwarzacze , teraz przyszła pora na CB
Uważam, że nie miejsce zamontowania kusi złodzieja tylko antena go prowokuje. Jak wybije szybkę to dopiero zaczyna szukać
Dzięki koledzy -czysto i spokojnie . Bajo
-
Też tak uważam ze złodziei prowokują anteny, ja w poprzednim aucie zawsze chowałem antenę, trochę to męczące ale przez ponad dwa lata nic mi się nie przydarzyło
-
0
-
Darku nie do końca tak jak mówisz. Przy twoim sposobie należy rozmontować wtyczkę aby dostać się do przewodów. każda ingerencja w elementy radia wiąże się z utratą gwarancji.
Wystarczy kupić gniazdo pod zapalniczkę podłączyć do niego przewody i podłączyć filtr przeciwzakłóceniowy i wtedy podpiąc pod akumulator. Bezpiecznika nie trzeba zakładać ponieważ w wtyczce CB-radia już jest bezpiecznik. Ja natomiast uważam że podpinanie dodatkowych odbiorników bezpośrednio pod akumulator wprowadza trochę bałaganu. Lepiej poprowadzić przewody z pod maski z zacisku + i masy z nadwozia. Połączenie będzie bardziej profesjonalne.
-
Witam.
mam pytanko: co myślicie o tym radyjku,
http://www.allegro.pl/item977816521_nowe_radio_cb_cobra_75_wx_st_gwar_fvat.html
z opisu aukcji wynika że powinno być całkiem niezłe no i ŻADNEGO PROBLEMU Z MONTAŻEM
POZDRAWIAM
-
Adrian Łopuszański napisał:
Witam.
mam pytanko: co myślicie o tym radyjku,
http://www.allegro.pl/item977816521_nowe_radio_cb_cobra_75_wx_st_gwar_fvat.html
z opisu aukcji wynika że powinno być całkiem niezłe no i ŻADNEGO PROBLEMU Z MONTAŻEM
POZDRAWIAM
Osobiście odradzam poza małymi wymiarami i wszelkimi funkcjami w "gruszce" można narzekać na :
- PTT działa dość ciężko i trzeba się wczuć
- VOL i SQ przestawiają się podczas trzymania w ręku
- słaby wbudowany głośnik (logiczne), zewnętrzny załatwia sprawę
- wyświetlacz paruje się podczas rozmowy
- po zaniku zasilania nie startuje na 19.
-gruby i sztywny kabel
niską moc wyjściową około 2W , czyli około 50% mocy dopuszczelnej, kiepski SQL, funkcja SoundTracker to jedynie chwyt rekalmowy a jego działanie można porównać do filtra dolonprzepustowego w dodatku o małym tłumieniu czyli paktycznie nie działa. Nie mam pojecia jak działają funkcje anty szumowe i automatyczne SQL w innych CB ale radze znalezć coś pod marką Alen ( o ile mnie pamiec nie myli to ma wbudowane echo i cyfrowy filtr szumów nie wspominając o czułości na poziomie 0,5uV. Nie miałem do czynienia osobiście ale marka uznana i zapowiada się obiecująco.
Reasumując potrzebujesz CB mobilnego i do miasta można brać pod uwagę ( moc wyjsciowa/czułość, nie potrzebna), na trasę zapomnij.
-
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, co prawda połowy nie zrozumiałem ale rozejże się za tym ALANEM
POZDRAWIAM
-
Wojciechu w większości wtyczek znajduje się bezpiecznik lecz przed zakupem należy się upewnić bo niektóre modele mogą nie posiadać. Nowe Alny, Presidenty czy TTI posiadają tę opcję. Jeśli by się zdarzyło że wtyk nie posiada bezpiecznika to należy sobie samemu założyć bezpiecznik na przewodzie + przed wtyczką od radia. Natomiast ten zacisk + to jest właśnie to miejsce gdzie można podłączyć kable rozruchowe. Jest na śrubie wystarczająco miejsca aby tam założyć przewód z zaprawionym konektorem oczkowym fi 8 i jeszcze zakręcić nakrętką. Minus można podłączyć z dowolnego miejsca z nadwozia
-
Jarosław Plucha napisał:
Gdzie umiejscowić? Rzecz gustu. Ja umieściłem jak widać na załączonym zdjęciu.
Jak podłączyć ? Najlepiej do gniazda zapalniczki. ale to ma swoje minusy.
Gniazdo działa gdy jest włączony zapłon, gdy wyłączymy radio nie ma podtrzymania pamięci i za każdym razem musimy przestawiać na 19 kanał. Jak chcemy korzystać z nawigacji to już problem. Możemy zastosować rozdzielacz i podpiąć GPS ale wtedy bardzo często przenoszone są zakłócenia na radio . Podpiąć się pod listwę bezpiecznikową też nie za bardzo bo we wtyczce radia bezpiecznik już jest a BSI może wariować bo widzi jakieś obce urządzenie. Ja mam podpięte pod zacisk+ pod maską i masa gdzieś z nadwozia. Dodatkowo zamontowałem filtr przeciwzakłóceniowy . Trzeba tylko pamiętać o wyłączeniu radia po jeździe. Gruszka leży luźno na półce, jest zawsze pod ręką nie muszę za każdym razem celować na zaczep, przewód luźno nie zwisa.
Tak wygląda u mnie. Koledzy na pewno też coś Ci podeślą
Ja właśnie w taki sposób niedawno zamontowałem sobie radyjko CB faje miejsce nie przeszkadza kable pochowane nie zahacza się nogą przy wsiadaniu i wysiadaniu, gruszkę przymocowałem przy kratce nawiewu. A sposób podłączenia następujący: wymontowałem konsole w całości z popielniczką i schowkiem na okulary kable zlutowałem z kablami od popielniczki. Wszystko byłoby Oki gdyby nie jeden mały szczegół mam cichuteńkie gwizdy przy włączonym silniku. Wiem że powonieniem zamontować filtr przeciwzakłóceniowy i wtedy powinno być cichutko.
-
Arkadiusz Mizerski napisał:
Ja zamontowałem w dolnym schowku - trochę musiałem porzeźbić. Zdjęcia są na mojej stronie (adres w stopce). Tu ich nie będę zamieszczał, bo gdy kiedyś to zrobiłem, to zostałem zje...ny, że "popsułem" Pikusia. Ale ja go nie popsułem, bo gdy wyjmę radio to mam drugi schowek - normalny, bez wyciętej dziury. :)
Twoje rozwiązanie to wielka porażka. Bez obrazy ale to wielka lipa!
-
Twoje rozwiązanie to wielka porażka. Bez obrazy ale to wielka lipa!
Może i lipa. Ale ja jestem praworęczny i CB oraz Navi muszę mieć po prawej stronie.
-
Odświeżam wątek.
Kupiłem sobie CB radio i nie mogę znaleźć dobrego miejsca na jego zamontowanie. Montaż w nogach kierowcy mi przeszkadza. Chcę aby CB było zamontowane na stałe i jednocześnie nie kusiło złodziei. Przejrzałem istniejące na forum propozycje. Najbardziej podoba mi się montaż radia w podłokietniku - ale nie chciałbym blokować przestrzeni miedzy fotelami - tu wożę swoją teczkę.
Może ktoś ma nowy pomysł?
-
Bogumił Salamon napisał:
ja mam założone do dolnego mocowania fotela pasażera (za zapięciem pasów) przymocowane zostało przy pomocy plastikowych mocnych opasek aby nie wiercić dziur z zewnątrz go nie widać i nie przeszkadza za bardzo (też wożę tam teczkę) jak nie zapomnę zrobie jutro fotkę i wkleję
czekam na fotki, dzięki :)
-
Ja mam CB włozone miedzy fotel kierowcy a pasy bezpieczenstwa:) czyli pod lewa reka bo:
1.Nie jest widoczny dla amatorow cudzej własnosci
2.Mam alana 102 i swietnie sie tam miesci:)
-
Tymoteusz Micor napisał:
Ja mam CB włozone miedzy fotel kierowcy a pasy bezpieczenstwa:) czyli pod lewa reka bo:
1.Nie jest widoczny dla amatorow cudzej własnosci
2.Mam alana 102 i swietnie sie tam miesci:)
A jak zamocowane, co z gruszką? Możesz zamieścić fotke?
-
Powiem tak napewno gruszka nie jest estetycznie powieszona bo lezy na radiu ale wiecej zobaczycie na zdjeciu ktore dodam jak wroce z pracy czyli ok.16:)
Wiem na zdjeciu za duzo nie widac ale tak mam zamontowane radio:) Nic nie wiercilem gdyz radyjko idealnie na wcisk tam wchodzi i sie ani nie przesuwa ani nie przeszkadza w regulacji fotela:)
-
Tymoteusz Micor napisał:
Powiem tak napewno gruszka nie jest estetycznie powieszona bo lezy na radiu ale wiecej zobaczycie na zdjeciu ktore dodam jak wroce z pracy czyli ok.16:)
Wiem na zdjeciu za duzo nie widac ale tak mam zamontowane radio:) Nic nie wiercilem gdyz radyjko idealnie na wcisk tam wchodzi i sie ani nie przesuwa ani nie przeszkadza w regulacji fotela:)
Ok a jak słyszalność? Masz głośnik dodatkowy? I nie jest za ciasno na manipulowanie pokrętłami?
-
W wypadku tego radia głosnik jest bardzo dobry tak wiec nie ma problemow ze slyszalnoscia a dzieki temu ze ma sie go tak blisko slyszysz tylko Ty co mowia mobile a pasazerowie nie musza sluchac tych przeklenst ktore nie jedno krotnie sie tam pojawiaja.Co do manipulowania to akurat to radio ma małe pokretła i to takie bez tego tzw klikania ale osobiscie nigdy nie miałem problemu ze zmiana kanału itp. Tak jak wczesniej pisalem fajne jest to ze jak podejdziesz do auta i zagladniesz do srodka to nie widac tego radia, zreszta zrob tak : zamknij drzwi i staraj sie popatrzec w tamto miejsce to zobaczysz ze musisz przytulic twarz do szyby a i tak słabiutko widac co tam jest:)
-
obiecane fotki
(http://img836.imageshack.us/img836/1937/dsc4002.jpg)
(http://img293.imageshack.us/img293/1498/dsc4004z.jpg)
(http://img837.imageshack.us/img837/5016/dsc4003.jpg) brakło ostrości ale to robiłem wczoraj będąc nad wodą i przypomniałem sobie o fotkach
-
Dzięki za fotki :)
Czy dobrze widzę, że radio zamocowane jest za pomocą opasek tylko do płaskownika mocowania pasa bezpieczeństwa? Czy radyjko nie ma luzów, nie lata i nie obija się o ten wspornik?
Z czego zrobiłeś uchwyt na gruchę i do czego to przymocowałeś pod mieszkiem zmiany biegów?
-
nie radio jest zamocowane do stelaża fotela nie do mocowania pasa (tak może wyglądać
niema deka luzu i nie lata w sumie jest tam 5 opasek
uchwyt gruszki jest ze sprężyny ze starego pióra wycieraczki, zamocowane jest pod konsolą
(po prostu zagięte) a ramka konsoli dociska to i nic ani nie drgnie
plus z tego taki że w przypadku sprzedaży nie będzie śladów po uchwytach
-
Czy te opaski trzymają radio tylko za te śruby po bokach czy też za inne części radia?
-
Paweł
-
Paweł, niezły patent :) Ale radyjko masz raczej z tych krótszych, nie ?
-
Adam Żelisko napisał:
Paweł, niezły patent :) Ale radyjko masz raczej z tych krótszych, nie ?
wymiary: 190mmX120mmX35mm
Paweł
-
Paweł Górecki napisał:
Adam Żelisko napisał:
Paweł, niezły patent :) Ale radyjko masz raczej z tych krótszych, nie ?
wymiary: 190mmX120mmX35mm
Paweł
Moje z gniazdem antenowym ma długość 260mm więc tam raczej się nie zmieści :(
-
Adam Żelisko napisał:
Czy te opaski trzymają radio tylko za te śruby po bokach czy też za inne części radia?
za śruby aby było łatwiej zdemontować w razie potrzeby
-
Witam
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Wybrałem opcję proponowaną przez Tymoteusza.
Załączam moje fotki:
-
Podsumowując:
- radia prawie nie widać
- nie trzeba nic wiercić ani mocować na wkręty
- dostęp do gałek lekko utrudniony ale regulacja jest możliwa i to podczas jazdy
- gruszka w schowku w drzwiach albo na kolanach
- rozmowy słychać dobrze na fabrycznym głośniku (moc na max) ale rozglądam się za głośnikiem zewnętrznym
-
Witaj
Ciesze sie ze wybrałes moje rozwiazanie tak jak piszesz ja tez nie chcialem nic wiercic ani dziurawiac a gruszka w schowku albo na kolanach to identyczna sytuacja jak u mnie:)
Pozdrowionka i do zobaczenia na trasie:)Szerokosci
P.S. Mam pytanko:)Jesli dobrze widze to Ty posiadasz z lewej i z prawej strony gniazdo zapalniczki??
-
Tymoteusz Micor napisał:
P.S. Mam pytanko:)Jesli dobrze widze to Ty posiadasz z lewej i z prawej strony gniazdo zapalniczki??
Tak, moje auto miało kiedyś podgrzewane fotele i po nich zostały włączniki podgrzewania. Ponieważ fotele miałem już zwykłe postanowiłem zamienić włączniki podgrzewania na gniazda zapalniczek. Kupiłem takie uniwersalne podświetlane i zamontowałem.
-
Adam Żelisko napisał:
Tymoteusz Micor napisał:
P.S. Mam pytanko:)Jesli dobrze widze to Ty posiadasz z lewej i z prawej strony gniazdo zapalniczki??
Tak, moje auto miało kiedyś podgrzewane fotele i po nich zostały włączniki podgrzewania. Ponieważ fotele miałem już zwykłe postanowiłem zamienić włączniki podgrzewania na gniazda zapalniczek. Kupiłem takie uniwersalne podświetlane i zamontowałem.
To łącznie... masz 4 (cztery) legalne gniazda "zapalniczkowe"?
Dwa w miejsce włączników SH, trzeci w środkowym schowku i czwarty przy tylnej półce?
-
Łał tak sie mozna bawic:) CB + nawigacja + lodowka,lokowka i co tylko BAJERA
-
Dokładnie to mam 4 + 3 - rozgałęziacz na 3 gniazda schowany w dolnym schowku (przykręcony do dna tego schowka)
-
ej pany dość spamowania temat o CB
-
również wykorzystałem pomysł Tymoteusza
świetnie się sprawdza
i mała podpowiedź z gruszką
ja ją zawieszam za uchwyt na krawędzi gdzie chowa się pas bezpieczeństwa
i o dziwo nie spada :)
bardzo łatwo też sięgnąć prawą ręką po gruchę
u mnie słychać bardzo dobrze a CB mam trochę bardziej wciśnięte za słupek niż Adam
pozdro
-
Witam ponownie
Zamontowałem sobie dodatkowy głośnik pod fotelem pasażera - teraz to dopiero słychać :)
-
Witam. Ja mam zamontowane po między przednimi fotelami głośnikiem do góry, a grucha wisi na drążku od biegów.
1. nie przeszkadza przy przechodzeniu do tyłu ( mam 2 dzieci ) jak maluchy nabroją,
2. bardzo dobrze słychać - głośnik jest od góry,
3. grucha wisi swobodnie i jak dla prawo ręcznych wygodne
4. sięgnięcie do radyjka ( ściszenie, wydłużenie fali itd ) bez problemów
-
kolego ja miałem to samo lekkie gwizdy przy włączonym silniku. kup filtr przeciwzakłóceniowy jakieś 20 ziko na allegro i zamontuj, a znikna objawy. Jednak jest jeszcze jeden mały problem z takim rozwiązaniem jak wkładam do zapalniczki wtyczke od GPS-u to strasznie zakłóca mi radio zastanawiam się czy nie zmienic sposobu podłączenia radia bo nie da rady uzyważ tych dwu rzeczy na raz niestety
-
Mam nawigację Mio Moov 200 i używałem jej z dwoma różnymi radyjkami CB podłączonymi pod gniazdo zapalniczki i nie odnotowałem żadnych zakłóceń generowanych przez navi.
-
Witam. Jako typowy laik w temacie CB ( przed ewentualnym zakupem ) chciałem prosić kolegów byście przybliżyli mi ogólnie w jaki sposób korzystać z CB i jak często i w jakich sytuacjach można z niego korzystać. Zaczynam jeździć coraz więcej to może się przyda? Dajcie ewentualnie jakieś wskazówki jakich CB zdecydowanie się wystrzegać.
-
Nie ma jako takiego kodeksu czy regulaminu gdzie i jak korzystać z CB. Są pewne normy zwyczajowe, które należy przestrzegać. Przez CB pytamy się dosłownie o wszystko np. jak dojechać najlepiej , o patrolach oznakowanych i nieoznakowanych, o utrudnieniach na drodze, o aktywnych fotoradarach, o suszarkach, remontach, korkach, wypadkach , objazdach itp, itd. Nie należy używać słów niecenzuralnych, prowadzić pogaduszek na kanale ogólnym. Z resztą po pierwszym dniu nasłuchu już będziesz wiedział praktycznie wszystko w jaki sposób należy się zwracać, jak pytać, jak nazywać określone pojazdy.
-
Adrian Gierczyński napisał:
Witam. Jako typowy laik w temacie CB ( przed ewentualnym zakupem ) chciałem prosić kolegów byście przybliżyli mi ogólnie w jaki sposób korzystać z CB i jak często i w jakich sytuacjach można z niego korzystać. Zaczynam jeździć coraz więcej to może się przyda? Dajcie ewentualnie jakieś wskazówki jakich CB zdecydowanie się wystrzegać.
poczytaj www.cb-radio.pl
-
Witam
Ostatnio dokonałem w Pikusiu dwie modyfikacje .
Pierwsza dotyczy CB radia. Samo radio zostało tam gdzie było natomiast przeniosłem gruszkę z dwóch powodów. Jestem praworęczny , no i moja żona może sobie w końcu poplotkować jak jedzie na miejscu pasażera.
Druga modyfikacja to montaż gniazda zapalniczki w miejscu przycisku do zamykania drzwi. Przycisk zamykania przeniosłem w miejsce zaślepki. Do gniazda doprowadziłem napięcie i podłączyłem transmiter z bluetoothem, który łączy się z telefonem. Dzięki temu zyskałem prosty zestaw głośnomówiący.
Mógłbym oczywiście podłączyć do gniazda zapalniczki oryginalnej , ale w transmiterze jest mikrofon i lepiej mieć go na wysokości twarzy niż nóg.
Fotki poniżej dokumentują modyfikacje.
-
Też ciekawie, tylko ta grucha wisząca na dźwigni zmiany biegów trochę by mnie drażniła :)
-
Adam Żelisko napisał:
Też ciekawie, tylko ta grucha wisząca na dźwigni zmiany biegów trochę by mnie drażniła :)
Gruszka na dźwigni nie przeszkadza, ale też mi się to nie podoba.
Na razie jestem na etapie kreślenia jakiegoś sensownego wieszaka bez wykonywania dodatkowych widocznych otworów na konsoli ale żeby było w miejscu dostępnym dla ręki. Jak coś wymyślę to podrzucę zdjęcia
-
Witam.
I ja poświęciłem dwa popołudnia na wymianę radia CD, głośników i montaż CB radia i anteny w nowo nabytym Pikusiu.
Oto kilka fotek z prac.
http://my.opera.com/karola44-81/albums/showpic.dml?album=6075802&picture=92387492 .
Pod fotkami krótkie opisy zrobiłem.
Muszę jeszcze dodać fotkę jak to wygląda po złożeniu wszystkiego. Rozbrojone było prawie wszystko, ale jestem dość zadowolony. Niestety wciąż została do wymiany antena od radia FM. Ale pomysł już jest.
Pozdrawiam.
-
Karol Chyla napisał:
Witam.
I ja poświęciłem dwa popołudnia na wymianę radia CD, głośników i montaż CB radia i anteny w nowo nabytym Pikusiu.
Oto kilka fotek z prac.
http://my.opera.com/karola44-81/albums/showpic.dml?album=6075802&picture=92387492 .
Pod fotkami krótkie opisy zrobiłem.
Muszę jeszcze dodać fotkę jak to wygląda po złożeniu wszystkiego. Rozbrojone było prawie wszystko, ale jestem dość zadowolony. Niestety wciąż została do wymiany antena od radia FM. Ale pomysł już jest.
Pozdrawiam.
Kupa dobrej roboty :)
Załącz jeszcze tą fotkę końcową - jak to wygląda od strony kierowcy a jak od pasażera z tyłu.
-
Już zdjęcia dodane. Coś tam widać. Oczywiście dodane do poprzedniego albumu.
-
Wygląda całkiem całkiem :)
-
Karol, a jak z rozwiązałeś temat głośnika w tym CB? Wydaje się być zupełnie zasłonięty. Nie masz problemu z odsłuchem?
-
Kuba głośnik jest skierowany na dół w stronę schowka. To działa trochę jak pudło rezonansowe. Nie ma żadnego problemu. Powiem Ci, że wcześniej w astrze miałem większe z tym problemy, mimo że głośnik wydawał się być bardziej odsłonięty.
Tam pod radiem i tak jest cienka ścianka, ale wycięte w niej są prowadnice dla tego schowka.
-
Kuba Rosa napisał:
Karol, a jak z rozwiązałeś temat głośnika w tym CB? Wydaje się być zupełnie zasłonięty. Nie masz problemu z odsłuchem?
Ja też mam zasłonięty głośnik CB więc zamontowałem pod siedzeniem głośnik zewnętrzny :)
-
W astrze czasami właśnie używałem zewnętrznego. Miałem taki wieki z telewizora. Był 8 Ohm i działał fajnie z Maxonem CM 10, ale niestety podłączony do Yosana 110 - kicha. Radio nie miało wystrczającej mizy na wyjściu żeby pociągnąć ten głośnik( właściwi to był zestaw głośnikowy :) )
W XP tak zamontowane radio sprawia, że cała konsola gada , a nie tylko głośnik.
Muszę stwierdzić z przykrością, że Xsara Picasso którą mam od 2 tygodni to strasznie plastikowe auto. Wszystko na zatrzaski, plastik montowany do plastiku. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale stwierdzam tylko fakty. To mój pierwszy w życiu Citroen z jakim miałem w ogóle styczność. Jedzie się fajnie, auto wygodne całkiem dobrze się prowadzi, ale wszelkie elementy we wnętrzu można zdemontować w ciągu kilku minut. W mercedesie, Oplu, czy VW ile trzeba było się nakombinować żeby cokolwiek wytargać na zewnątrz właśnie do pociągnięcia nowego kabelka.
-
Karol Chyla napisał:
Muszę stwierdzić z przykrością, że Xsara Picasso którą mam od 2 tygodni to strasznie plastikowe auto. Wszystko na zatrzaski, plastik montowany do plastiku. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale stwierdzam tylko fakty.
Jeszcze zobaczysz (usłyszysz) jak te plastiki hałasują zimą podczas dużego mrozu - KOSZMAR :)
Po przesiadce z forda mondeo długo nie mogłem się do tego przyzwyczaić :)
-
hmm w mojej nic nie trzeszczy nawet przy -25, może na początku bardziej przykładali się do jakości montażu :)
-
Karol Chyla napisał:
W astrze czasami właśnie używałem zewnętrznego. Miałem taki wieki z telewizora. Był 8 Ohm i działał fajnie z Maxonem CM 10, ale niestety podłączony do Yosana 110 - kicha. Radio nie miało wystrczającej mizy na wyjściu żeby pociągnąć ten głośnik( właściwi to był zestaw głośnikowy :) )
Wszystko na zatrzaski, plastik montowany do plastiku. Nie żeby mi to przeszkadzało, ale stwierdzam tylko fakty. To mój pierwszy w życiu Citroen z jakim miałem w ogóle styczność. Jedzie się fajnie, auto wygodne całkiem dobrze się prowadzi, ale wszelkie elementy we wnętrzu można zdemontować w ciągu kilku minut. W mercedesie, Oplu, czy VW ile trzeba było się nakombinować żeby cokolwiek wytargać na zewnątrz właśnie do pociągnięcia nowego kabelka.
według mnie jest to zaleta, że można wszystko łatwo zdemontować :)
A co do trzeszczenia: nie wiem co to znaczy, nie zaobserwowałem u siebie :)
-
Zaleta, a i owszem.
Co do tego trzeszczenia- wiem, Ze w różnych samochodach jest rożnie.
Ogólnie tragedii nie ma. Sądzę, że bardziej podatne będą diesla, niż benzyniaki :).
Już zauważyłem, że przydało by się w kilku miejscach podkleić troszkę gąbki lum kawałeczek uszczelki okiennej.
-
Adam Żelisko napisał:
Też ciekawie, tylko ta grucha wisząca na dźwigni zmiany biegów trochę by mnie drażniła :)
Zgodnie z obietnicą daną sobie i innym pokusiłem się na wykonanie uchwytu na gruszkę bez wiercenia gdziekolwiek na konsoli. A wygląda to tak:
-
No widzę, że się przyłożyłeś do sprawy.
Ja jednak trochę mniej się napracowałem, ale na celu było wykorzystanie już istniejącej śruby.
(http://files.myopera.com/karola44-81/albums/6075802/19022011275.jpg)
(http://files.myopera.com/karola44-81/albums/6075802/19022011274.jpg)
Jarku możesz mi napisać co to za fajną rameczkę masz wokół twojego radia? Czy można gdzieś taką dostać, czy to jakiś wyrób wyłącznie z ASO?
Jak widzisz u mnie pozostały niedoróbki na tym polu.
-
Karol Chyla napisał:
No widzę, że się przyłożyłeś do sprawy.
Ja jednak trochę mniej się napracowałem, ale na celu było wykorzystanie już istniejącej śruby.
E tam napracowałem, wykonanie 45 minut + montaż i 1,5 h ze wszystkim. Uchwyt musiał mieć taką konstrukcję ponieważ nie mam innej możliwości zamocowania bo u mnie jest ramka
Karol Chyla napisał:
Jarku możesz mi napisać co to za fajną rameczkę masz wokół twojego radia? Czy można gdzieś taką dostać, czy to jakiś wyrób wyłącznie z ASO?
Jak widzisz u mnie pozostały niedoróbki na tym polu.
Co do ramki to przesyłam ci linka na Allegro Ramka (http://allegro.pl/ramka-radiowa-citroen-xsara-picasso-tanio-i1470037114.html)
-
Dziękuję za linka. Rzeczywiście można znaleźć.
Co do uchwytu. Obaj użyliśmy tych samych śrub do przykręcenia. Ja w brutalny sposób od przoda, ty od tyła :) .
-
Karol Chyla napisał:
Dziękuję za linka. Rzeczywiście można znaleźć.
Co do uchwytu. Obaj użyliśmy tych samych śrub do przykręcenia. Ja w brutalny sposób od przoda, ty od tyła :) .
Ale za to mieliśmy podobną filozofię co do umieszczenia gruszki. Natomiast radio u mnie jest zupełnie gdzie indziej. Ja mam koło bezpieczników ty zaś w miejscu popielniczki i powiem. Ja co prawda nie palę ale popielniczkę wykorzystuję na różne drobiazgi takie jak pendrive, karta SD czy żetony do wózka i szkoda by mi było w tym miejscu montować.
-
W poprzednim samochodzie namiętnie kopciłem papierochy. W tym sam sobie powiedziałem, że nie będę, mało tego pod groźbą kary śmierci żona zakazała palenia w samochodzie. PALENIE ZABIJA! Tak mi powiedziała :)
Więc zastąpienie popielniczki radiem było dobrym posunięciem.
-
A ja może opiszę jak rozwiązałem problem miasto-trasa. Zaczeło się od dylematu: jaka antena będzie najlepsza. Wiadomo trasa to 1,5 m w sam raz , ale do miasta to wypadało by coś mniejszego na dach zarzucić. Potrzeba matką wynalazku. I tak mam dwie anteny o różnych długościach. Radio mam po lewej stronie kierownicy pod kieszenią. Do gniaza antenowego radia dołożyłem kolanko żeby kabel antenowy mocno się nie łamał.Kabel od radia poprowadziłem przy lewym progu do bagażnika. Tam zostawiłem lekki zapas i obciąłem oraz zakończyłem złączem BNC . Kable od anten również ociąłem i zakończyłem BNC. Do wtyku przy kablu radiowym dołożyłem "beczułkę". Na dachu mam "plaster" ochronny więc anteny zawszę przyczepiam w tym samym miejscu. Każdą antenę zestroiłem i wymieniam w zależności od potrzeb. I tyle. Jeśli będzie zainteresowanie mogę dołożyć foty. Bajo.
-
a nie prościej i taniej kupić radio z RF Gain`em
-
nie chodzi o RF Gain - tylko o anteny o różnej długości - na miasto długa nie jest mi potrzebna i nie wjechałbym z nią do garażu ,a w trasie lepiej sprawuje się np. 145cm które na codzień jest lekką przesadą
-
Witajcie,
długo zastanwiałem się jak zamontować CB w swoim Pikusiu. Przez prawie rok cb latało luźno pomiędzy fotelem kierowcy a pasażera. Na krótko trafiło także pomiędzy fotel kierowcy a słupek - totalna porażka, jeśli chodzi o obsługę i funkcjonalność. Głównym założeniem było NIEWIERCENIE dziur pod montaż CB. Później funkcjonalność, łatwość demontażu, solidny montaż. Jako, że w sobotę miałem chwilkę dla siebie, postanowiłem wreszcie definitywnie rozwiązać problem radyjka.
Zacząłem od poszukiwania fabrycznych otworów w okolicach przednich foteli. Ku mojej uciesze znalazłem kawałek wystającej śruby:
(http://www.kalbarczyk.ovh.org/cbxp/1.jpg)
Uchwyt postanowiłem zrobić z aluminiowego płaskownika o szerokości około 3cm i grubości 5mm. Po wielu przymiarkach, gięciach, podcinaniach wyszło coś takiego:
(http://kalbarczyk.ovh.org/cbxp/2.jpg)
A po zamontowaniu w samochodzie:
(http://kalbarczyk.ovh.org/cbxp/3.jpg)
(http://kalbarczyk.ovh.org/cbxp/4.jpg)
Gruszka póki co pozostaje bez zmian. W sumie takie rozwiązanie jest chyba najwygodniejsze
(http://kalbarczyk.ovh.org/cbxp/5.jpg)
Zewnętrzny głośnik, pomalowany pod kolor, zamontowany na"wsówkę"
(http://kalbarczyk.ovh.org/cbxp/6.jpg)
Pozdrawiam
-
Mariusz Kalbarczyk napisał:
Głównym założeniem było NIEWIERCENIE dziur pod montaż CB.
Gruszka póki co pozostaje bez zmian. W sumie takie rozwiązanie jest chyba najwygodniejsze
Witam
Jeśli chodzi o nie wiercenie to Ci się udało. Funkcjonalne też jest. Natomiast co do estetyki to już nie wyszło.
Jeśli już w tym miejscu chciałeś i w ten sposób to trzeba było wspornik poprowadzić bardziej do spodu radia. Rozebrać osłonę hamulca i odpowiednio poprowadzić. Byłby bardziej zamaskowany.
Gruszka powinna być w widocznym miejscu i przymocowana.Sięgamy po nią intuicyjnie bez poszukiwania. W czasie jazdy nie może się przemieszczać. Zamiast skoncentrować się na jeździe będziesz prawą ręką po omacku poszukiwał jej gdzieś na podłodze, albo szarpać się z nią bo się gdzieś zaklinuje o dźwignię hamulca. Również przez nie uwagę można nadepnąć .
Nie twierdzę że masz zrobić tak ja mam zrobione, ale moje rozwiązanie jest najbardziej ergonomiczne bo jest gruszka umieszczona na panelu środkowym. Natomiast wielki plus za umieszczenie głośnika. Też sobie tak zrobię, muszę tylko poszukać odpowiedniego wielkością.
-
Jarosław Plucha napisał:
Jeśli już w tym miejscu chciałeś i w ten sposób to trzeba było wspornik poprowadzić bardziej do spodu radia. Rozebrać osłonę hamulca i odpowiednio poprowadzić. Byłby bardziej zamaskowany.
Gruszka powinna być w widocznym miejscu i przymocowana.Sięgamy po nią intuicyjnie bez poszukiwania. W czasie jazdy nie może się przemieszczać. Zamiast skoncentrować się na jeździe będziesz prawą ręką po omacku poszukiwał jej gdzieś na podłodze, albo szarpać się z nią bo się gdzieś zaklinuje o dźwignię hamulca. Również przez nie uwagę można nadepnąć .
Nie twierdzę że masz zrobić tak ja mam zrobione, ale moje rozwiązanie jest najbardziej ergonomiczne bo jest gruszka umieszczona na panelu środkowym. Natomiast wielki plus za umieszczenie głośnika. Też sobie tak zrobię, muszę tylko poszukać odpowiedniego wielkością.
Drogi Kolego,
jeśli chodzi o ergonomię mojego rozwiązania, no coż wydaje mi się, że jest ok. Dostęp do potencjometrów bez konieczności odrywania wzroku od drogi sprawił, że wybrałem miejsce między fotelami. Jeśli chodzi o gruszkę, no coż aby z niej skorzystać po prostu sięgam do radia i po nitce do kłębka... Zaklinować się nie bardzo ma o co, spacerów tamtędy nie urządzam, a czy leży przy fotelu kierowcy, czy pasażera, nie ma to dla mnie aż takiego znaczenia. Z radia korzystam wyłącznie gdy są ku temu warunki i nie stwarzam zagrożenia. Póki co poszukiwań nie urządzałem. Jeśli chodzi o montaż uchwytu, zawsze można zrobić coś inaczej. Zrobiłem tak jak mi było najwygodniej i najprościej. Przyjąłem, że nie wiercę dziur i niczego nie rozbieram. Swoje rozwiązanie zaprezentowałem wyłącznie w celu pokazania montażu bez ingerowania w elementy wnętrza. Czy jest wygodne? Z mojego punktu widzenia tak. I tyle w temacie...
-
Ja zrobiłem bardzo podobnie jak kolega Jarek P.
Nie zawadzam kolanem,
Montaż bardzo prosty.
Muszę tylko kabelki pochować i gruszkę gdzieś zainstalować (prawdopodobnie też zrobię tak jak Jarek)
-
witam,
odświeżę trochę temat.
Ja mam radio zamontowane do rączki hamulca ręcznego na opaski do przytrzymywania kabli - może potem wrzucę foto.
Jednak najbardziej interesuje mnie kwestia anteny. Mam Sirtel Santiago 1200 (ponad 800g waga). Na razie jest na magnesie ale to trochę ryzykowne. Uchwyt też mnie jakoś słabo przekonuje.
Chciałem dać zamiast anteny FM ale blacha miękka. Może ktoś rozwiązał ten problem z ciężką anteną?
Może ktoś używa z sirio twincar albo dołożył relingi dachowe i antenę przymocował do relingu?
-
maciej kazubek napisał:
witam,
Mam Sirtel Santiago 1200 (ponad 800g waga). Na razie jest na magnesie ale to trochę ryzykowne.
co ryzykowne ?
boisz się że odpadnie ???
na pewno nie, moja mlka midlanda przetrwała wielokrotnie jazdę z prędkością 200-215 (oplem omegą kombi), dachu też nie zniszczyła a wagowo pod kilo na magnesie 120mm
-
no wiesz, mlka z magnesen waży 1,6kg bez to pewnie jakies 350 g.
sirtel sam bez maga to 850g
-
przesadzasz, xp pojedzie max 160 więc nie odpadnie
-
no to jest argument, ale ostre hamowanie albo dzwon i wystrzeli jak z procy - martwię się że komuś zrobię krzywdę
-
maciej kazubek napisał:
no to jest argument, ale ostre hamowanie albo dzwon i wystrzeli jak z procy - martwię się że komuś zrobię krzywdę
Nie martw się na zapas. Daleko nie poleci. Przecież to nie jest bezprzewodowe.
-
ja mam na uchwycie Sirio AC100 i jest ok
nie zdarzyło się by się poluzowała
a działa dużo czyściej niż na magnesie
polecam uchwyt
-
Hej!
Moim hobby jest krótkofalarstwo i mam u siebie 2 radia, być może komuś spodoba się moje rozwiązanie.
1.
(http://sq5ltl.com/grafika/radio1.jpg)
2.
(http://sq5ltl.com/grafika/radio2.jpg)
3. Mocowanie wykorzystane od starego zestawu GSM
(http://sq5ltl.com/grafika/radio3.jpg)
4. Mocowanie anten
(http://sq5ltl.com/grafika/tyl1.jpg)
-
Star Trek Enterprise - fajne fajne ;)
-
Pawel Czajka: zastanawiałem się nad podobnym zamocowaniem anteny do CB i chciałbym zapytać o dwie rzeczy:
- czy skuteczność tak zamocowanej anteny jest wyraźnie wyższa od anteny na podstawie magnesowej zamocowanej na dachu, pomimo tego, że jest niżej?
- czy nie przeszkadza przy otwieraniu bagażnika i np. bat nie rysuje samochodu bujając się?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
mam taki sam uchwyt zamontowany 20cm wyżej
nic nie rysuje mam antenę Sirio 1m zasięg podobny do magnesu (nie sprawdzałem)
ale zaletą stałego mocowania dużo czyściej chodzi radio
-
Witam koledzy mam pytanie jak poradziliście sobie z zakłóceniami wywoływanymi przez elektroniczny licznik naszych cytryn?
Chyba że nie macie takowego problemu, u Mnie występuje a radio mam dobre bo Herberta I oczywiście zamontowany pod aku bezpośrednio, słyszałem o jakiś filtrach przeciwzakłóceniowych ale u Mnie słychać to szczególnie po odpaleniu auta, a jak z tym bywa u Was?
Pozdrawiam
Przemek
-
mi nic nie szumi i nie trzeszczy. radio podłączone pod przewody zapalniczki.
radyjko uniden 520xl
-
Jak kupiłem mojego Picacza to miałem CB Lafayette ATENA
No i były słyszalne zakłócenia
Wymienialiśmy chyba ze trzy radia i dopiero mało znany u nas
Sunker Elite Five daje radę jest cisza i spokój
-
Hmm czyli na max rozkreconym rf gain i squelch przy odpalaniu nic nie słychać w sensie chwilowego zabuczenia lub zakłóceń???
dziwne może moje radio jest jakieś dziwne:)
ale będę z tym walczył
Pozdrawiam
-
różnie bywa z zakłóceniami
wcześniej w żadnym samochodzie nie miałem zakłóceń
np miałem OMWE proste radyjko i ono chodziło w każdym aucie bez problemu
nawet w Picasso żadnych zakłóceń
Atene kupiłem bo jest małe i dobre, a nie drogie (mój kumpel ma w Voyagerze i śmiga idealnie
a u mnie było słychać delikatne piszczenie w zależności od obrotów silnika zwiększało się i zmniejszało tak jak obroty
więc musiałem zmienić
-
Mój sposób zamontowania CB już był wcześniej na Forum, tylko za wszelką cenę nie chciałem wiercić w elementach samochodu i wymyśliłem montaż na opaski. Nie wygląda najgorzej, schowek się nie otwiera, a gruszka przewieszona przez kierownicę nie przeszkadza i jest wygodna w użyciu. Podłączenie: Dodatkowe gniazdo zapalniczki podłączone bezpośrednio do akumulatora i do niego CB ( wszystko schowane pod fotelem więc nic nie widać) Poniżej zdjęcia ( niestety robione telefonem :/)
-
ja mam na opaskach przymocowany uchwyt od radia wprost do dźwigni hamulca ręcznego. nawet wygodne w użytkowaniu. Jak zrobię foty to wrzucę.
-
Ja mam radio schowane w szufladzie pod fotelem pasażera. Wyciągniętą mam na wierzch gruszkę i wtyczkę do zapalniczki. Radio włączone, pogłośnione i wyregulowane także tylko wsadzam do prądu i bangla.
-
@Łukasz - a jeśli chcesz wyłowić słabą łączność i podkręcić RFa? Jak wjedziesz do miasta, nie podkręcasz SQ? Stała głośność komunikatów nie przeszkadza przy słuchaniu radia, rozmowie przez telefon (oczywiście przez zestaw głośnomówiący)? Jak dla mnie - montaż nie do przyjęcia. Rozwiązaniem może być Lafayette Venus - wszystkie regulacje w gruszce a radio choćby i w bagażniku.
-
może koledzy możecie zaproponować jakiś niedrogi zestaw cb do xp najlepiej żeby nie trzeba było ustawiać już anteny nadmieniam ze było by to moje pierwsze cb z góry dzięki
-
darek wilk napisał:
może koledzy możecie zaproponować jakiś niedrogi zestaw cb do xp najlepiej żeby nie trzeba było ustawiać już anteny nadmieniam ze było by to moje pierwsze cb z góry dzięki
jak nie chcesz stroić anteny to po co ci CB ??? żeby zakłócać czy po to żeby co kilometr pytać jak mnie słychać lub możesz powtórzyć bo nie zrozumiałem ew. nie doleciało
kupując radio w twoim przypadku polecam albo coś taniego np. tti 550 bo ma ASC i kosztuje razem z anteną hustler IC 100 ok 200 zł z przesyłką albo Harry III(300-400 zł) i sirio AS 100 (100zł)
po zakupie antenę trzeba dostroić do miejsca montażu w przeciwnym wypadku
1. będziesz zakłócał i będą cię przeklinać
2. nie będą ci odpowiadać (sam tak robie)
3. nie będziesz nic słyszał (będzie szumieć)
4. zarżniesz radio i nikt nie uzna ci gwarancji (spali się końcówka mocy koszt wymiany ok 150 zł)
jeśli nadal szkoda ci 50 zł na wystrojenie anteny to może kup sobie ręczniaka takiego jak alan 42 multi (ok 400 zł)
-
jak kupisz w dobrym sklepie radio z anteną zestroją Ci gratis jak dobrze pogadasz max 20 zł
to co proponuje Bogumił jest godne polecenia
miałem Hustlera ponad dwa lata teraz korzysta kolega też już ze dwa lata
sam mam AS 100 tylko już nie na magnesie tylko stały uchwyt [color=ff0000]piii[/color]ta antena
sprawdź sobie też radio LAFAYETTE ATENA od 240 zł w górę fajne radio i bardzo małe, proste
-
a ja zamontowałem tak jak któryś z kolegów polecił jeszcze jak będzie ciepło poprawię montaż + podłączę na stałe
-
A koledzy powiedzcie mi mam na oku dwie anteny:
Tą http://allegro.pl/sirio-delta-27-95cm-nowa-wersja-uchwyt-sf-40-wtyk-i2153288725.html i tu moje pytanie czy te 4m kabla starczą , radio będzie zamontowane na rzepy przy fotelu kierowcy
druga to Sirio Turbo na magnesie tu chyba nie będzie problemu z długością kabla
Bardziej skłaniam się do tej pierwszej.
-
Hi!
4m kabla starczą, a wybór anteny można rozpatrywać pod wieloma kategoriami.
Najczęstsze są 2
- użyteczność - nie każdy dużo jeździ w trasy i nie zawsze zależy mu na tym, aby antena posiadała dobre zyski. Najczęściej taka osoba kupuje jakaś mała praktyczną antenę magnesową i tym się zadowala.
- zyskowność - w tej kategorii ludzie montują antenę wiercąc otwór w dachu, a kompromisem jest uchwyt na klapę z galwanicznym połączeniem do karoserii w celu zapewnienia dobrej masy. Takie rozwiązania są pod względem łączności najkorzystniejsze. W połączeniu z długą dobrze zestrojoną anteną masz gwarantowane łączności na 20km mobil-mobil.
No i możesz czasami ustrzelić jakiegoś DX'a. :)
Musisz się zastanowić - gdzie parkujesz auto, bo mi 2x zawalili antenę spod bloku - teraz mam garaż).
Wracając do Twojego wyboru - to zwróć uwagę na sporą masę tej anteny, przy większych prędkościach może to powodować znaczne opory, a co za tym idzie to mocowanie na klapę może różnie się zachowywać. Nie polecam takich helikali.
Kompromisem w tym wypadku jest antena z serii ML-145 na magnesie, która moim zdaniem spisuje się znakomicie.
Trzeba tylko nakleić na karoserię ochronną folię bo magnes potrafi czasami zarysować blachę.
-
A czy możesz mi polecić jakąś antenę montażową,chcę mieć to zamontowane na stałe,miałem niemiłą sytuację pożyczyłem od kolegi radio i jego antenę magnesową i w czasie jazdy antena spadła był taki huk jakby pól samochodu się oderwało całe szczęście że nie wybiła szyb. (miałem anteny magnesowe w poprzednich samochodach,a takie coś zdarzyło mi się dopiero teraz w Pikusiu.
A może jakiś magnes pożądny.
Samochód stoi w garażu po za miasto wyjeżdza tylko kilka razy w roku.
-
Przypuszczam, że spadła taka antena made in CRL.
Ogólnie wybór firmy jest bez znaczenia. Ważne, aby antena była markowa. Ja przejechałem się na "tańszych" antenach.
Zasada jest prosta: im dłuższa tym lepsza. Kup dowolną.
Nagoya, Lemm, Sirio lub President, który jest moim zdaniem zbyt drogi, ale też ma dobre anteny.
-
@Adam A ja polecę Ci Sirio 1000 Turbo. Sam mam i jestem bardzo zadowolony. Zalety, to:
- świetne nadawanie i odbiór (sprawdzone, pomiędzy dwiema S1000 - 14km w linni prostej w terenie z pagórkami),
- nie buczy przy prędkości ponad 70km/h, co występuje przy helikalach,
- długość jest rozsądnym kompromisem między skutecznością a rozmiarem,
- możliwość złożenia jedną ręką bez użycia dodatkowych narzędzi - przekręcasz i kładziesz np. przed wjazdem do supermarketu.
- przy podstawie Sirio ML145 nie ma prawa się odkleić na cytrynie :) Sprawdzone na autostradzie przy 220km/h (uprzedzając pytania - nie jechałem pikusiem i nie w Polsce), tej samej podstawie, ale antenie siostrzanej Sirio 3000, a więc dłuższej o 60cm.
Przykład zestawu który posiadam (od tego właśnie sprzedawcy, solidny i gwarantuję, że nie wciśnie podróbki): http://allegro.pl/mocne-sirio-turbo-1000-mag-115cm-mocny-magnes-i2167463772.html
-
Kupione Sirio 1000 Turbo do tego radio Intek M-150 też zamówione więc do spotkania w eterze.
Dzięki wam wielkie za podpowiedzi.
-
Ta antenka w dwóch znanych mi przypadkach nie wymagała strojenia, SWR był w granicach 1.1 max, na 19 wychodził 1. Nie mniej jednak zawsze warto podłączyć SWR miarkę i sprawdzić, ewentualnie dostroić (imbus w zestawie, dwie śrubki). Będziesz z niej zadowolony.
Dalekich łączności!
-
ja rowniez mam ten zestaw (sirio turbo 1000 i magnes z ML-145). antena lezy w bagazniku, jak w trasie to przy zawiasie klapy na dachu. kabel pod plastikiem progu doprowadzony pod pokrywe bezpiecznukow, gruszka lezy w drzwiach. zasieg swietny, w druga strone ponac tez dobrze
-
ta podstawa z linka z allegro jest podróbką
sam mam taką i kupowałem z AC 100
oryginalny magnes wygląda trochę inaczej
wadą tych podróbek jest to że szybko rdzewieją
ja osobiście na uchwyt polecam Lemm'a
-
@Adam Siwa - jeśli mówisz o podstawie z mojego linku, to nie sądzę by była to podróbka. Proponuję kontakt z przedstawicielstwem Sirio, rozwieją Twoje wątpliwości. To akurat naprawdę porządny dostawca znany jako Hasan-Łódź ze znanego forum: http://www.cb-forum.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=13948
-
ja też kupowałem w bardzo znanym sklepie i znanym na allegro
nie zwracałem uwagi na szczegóły
przy serwisie okazało się że to nie oryginał
pokazano mi różnicę i tyle
podobno z naciskiem na podobno stosują to wszyscy
nie mam nic do tego allegrowicza
-
Ten sprzedawca jest akurat znany z tępienia podróbek.
Całkiem niedawno podróbki Sirio oferowało w sprzedaży Euro AGD! Niby olbrzymia sieciówka, która powinna być gwarancją oryginalności :-|
-
Adam Siwa napisał:
pokazano mi różnicę i tyle
podobno z naciskiem na podobno stosują to wszyscy
nie mam nic do tego allegrowicza
A możesz napisać jakie to szczegóły?
-
brak nadruku Sirio na obudowie lub nieodpowiedni nadruk
inny magnes od spodu, często krzywy
można znaleźć na necie zdjęcia i porównania
-
Witam koledzy. Mam problem po instalacji CB w pikusiu.
Wszystko działa jak nalezy, tyle że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal świeci się komputer i kontrolka ładowania. Gaśnie po ok 2 minutach i dopiero wtedy zaczyna działać centralny zamek. Próbowałem też montażu na odłączonym akumulatorze i też problem się pojawia.
Dodać by wypadało że zasilanie wpiąłem w kable tuż przed zapalniczką, a gdy podłączam bezpośrednio prze wtyk zapalniczki powyższe objawy występują tylko jakieś 3-4 sekundy. Dodatkowo przy uruchamianiu silnika komputer ostrzega pojedynczym "pik"
Nie chcę podłączać bezpośrednio z aku, ktoś pomoże?
Pozdrawiam
edzia: fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/35/20120527751.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/803/20120527754.jpg/
-
A dlaczego nie chcesz bezpośrednio z aku?
Siedzisz na nim :) - tylko podstawowa sprawa na (+) obowiązkowy bezpiecznik o wszystko.
Pozdrawiam
-
Pawel Czajka napisał:
A dlaczego nie chcesz bezpośrednio z aku?
Siedzisz na nim :) - tylko podstawowa sprawa na (+) obowiązkowy bezpiecznik o wszystko.
Pozdrawiam
Tak wiem, ale mi radio mało szumi i harczy, obawiam się że nie raz jak będzie w nim cisza to zostawię po prostu włączone na noc, a zimą może okazać się to zgubne.
-
Witam, ja swoje radio mam podłączone bezpośrednio pod akumulator + filtr ale w czasie jazdy i dodawania gazu podczas przychodzącego połączenia słychać charakterystyczny terkot który ma tym większą częstotliwość im większe obroty ma silnik. Panowie jak to wyeliminować, czy podłączenie cb pod zasilanie radia samochodowego coś da, są tam jakieś lepsze filtry?
Pozdrawiam
-
a jaką masz antenę ?
-
Bogumił, wątpię akurat aby antena miała wpływ na słyszalność pracy silnika w głośnikach. Wystarczy zrobić prosty test. Odepnij antenę z gniazda i włącz radio. Jeśli terkot będzie słyszalny to można wykluczyć antenę.
Natomiast co można zrobić dodatkowo. Założyć przewody zasilające ekranowane ,aby ograniczyć maksymalnie przenikanie zakłóceń.
-
spotkałem sie tez z takimi radiami cb które pomimo stosowania róznych filtrów w układach zasilania zawsze terkotały ( slychać było alternator) nie wiemy jakie radio ma kolega ale może jest to tania podróbka markowego sprzętu.....
-
Radio to uniden 520 a antena hustler 100 (zestrojona), terkotanie słychać tylko w czasie połączeń przychodzących podczas przyśpieszania. Jak sprawdzałem jak mnie słychać to połączenia wyjściowe były doskonałej jakości i bez żadnych zakłóceń u odbiorcy. Terkotanie mogę wyeliminować poprzez włączenie filtra anl w radiu i podkręcenie rf gain ale wtedy gubię część rozmów które na takim samym radiu , antenie i takich samych ustawieniach ale w innym aucie są słyszalne.
-
przy hustlerze to akurat jest normalne bo ta antena bardzo dużo zbiera zakłóceń, wiem bo miałem hustlera w twingo, w XP i takie efekty były na porządku dziennym choć zestrojona była poprawnie, gdy wymieniłem na podróbkę Wilsona zakłócenia ustały. Twingo jest generalnie autem bardzo siejącym, bo sieją szyby, wspomaganie kierownicy i wycieraczki ale pozbyłem się tego, radia jakie używam to wyśmiewane przez wszystkich tti770 i 550
hustler np. dobrze współpracuje ze starymi unidenami lub radiami które mają RFgain, nie jest złą antena ale jest kiepsko wykonany i z biegiem czasu jego cewka ulega destrukcji (dostaje się woda)
jest jeszcze kwestia twojego unidena bo te made in PRC mają kiepskie filtry i elektronikę, niestety to nie ten sam Uniden co 10 lat wcześniej bo jedyne ich cechy wspólne to nazwa i wygląd
nic z tym nie zrobisz jeśli pozostaniesz z tym zestawem
-
Mam starą Onwe MK3 i pytanie. Z jaką anteną dobrze będzie współpracował. Antena krótka czy długa. President Florida czy Wilson Lite Will.
-
zależy gdzie jej będziesz używał, florida jeśli tylko po mieście bo jej długość pozwala bez problemu wjeżdżać na parkingi podziemne, wilsona można zgubić
-
ja miałem MK3 chyba z trzy lata na Hustler'ze
fajnie chodziło
potem miałem Sirio AC100 (mam do teraz z innym radiem) gorąco ją polecam
moi kumple śmigają do teraz i na antenie (Hustler) i radiu (Omwa) które im podarowałem
tylko Hustlera silikonem zalałem żeby go rdza nie trafiła
-
Koledzy podepnę się pod temat.
Mianowicie, chodzi o anteny i ich sposób montażu.
Nie chcę aby można było od razu rozpoznać że coś jest dodatkowego w autku.
Wpadłem na pomysł zamontowania którejś z takich anten.
Klejona na szybę (http://allegro.pl/delta-880-dyskretna-antena-cb-na-szybe-kurier-i2591437186.html)
lub
Zamiennik fabrycznej (http://allegro.pl/sirio-twin-car-2w1-cb-fm-wyprzedaz-hurtowo-i2603951992.html)
I tutaj pytanko, czy ktoś z Was miał okazje przetestować takie wynalazki?
Nie zależy mi na bardzo dalekich łącznościach, kilka km wystarczy.
Radio mam "profi" Pearce Simpson Super Chetach ( praktycznie to samo co alan 87 tylko ma mniej watt - 6)
Więc jeśli chodzi o zakłócenia itp to nie ma obaw.
Martwię się czy takie anteny są coś warte i czy przypadkiem nie będzie "siało" na instalację w aucie. Nie chcę zobaczyć krzaczków na wyświetlaczu np.
Moja kariera radiowa zatrzymała się kiedy na rynku były tylko 2 typy magnetycznych i z 5 montażowych. A ponieważ radio leży nie używane, postanowiłem sobie zamontować w Autku.
-
kolega ma sirio triflexa (cb+fm+gsm) ale ona kosztuje koło 180PLN - zbiera koło 3km. 6W to torche duzo na polske - chyba max 4 jest dopuszczone....
-
Łukasz Wesołowski napisał:
6W to torche duzo na polske - chyba max 4 jest dopuszczone....
Radyjko mam jeszcze z czasów kiedy na CB trzeba było mieć zezwolenie :)
Tak tak, były takie czasy, i to były piękne czasy, cisza i spokój na radiu, żadnych przekleństw, kultura. Robiło się"zloty CB-stów, wspólne imprezki.
Na podstawie można było spokojnie z Torunia do Poznania a nawet w nocnych godzinach do warszawy dolecieć.
Ale to Off topic.
Jak wspomniałem, radyjko ma swoje lata, ale zostało zarejestrowane i ma Homologację. Jakość nadawania i odbioru jest SUPER rewelacyjna.
-
Jeżeli chodzi Ci o to żeby nie było widać że masz w aucie CB
to te anteny i tak mówią jednoznacznie co masz w środku
-
raczej nie chodzi o to by nie było widać, tylko o to aby jak najmniej ingerować w 'blachy" auta. Nie chcę wiercić żadnych dodatkowych otworów, a Magnesowa antena też odpada, ze względu na to że trzeba ją chować, no i pod magnesem zawsze niszczy sie lakier.
-
Ja mam antenę na uchwycie bez wiercenia dziur w aucie
Zamocowałem na klapie bagażnika
Antenę na noc wykręcam i kładę za fotelem kierowcy
-
Hej a ja mam CB przykręcone z lewej strony kierowcy tam gdzie jest rączka do otwierania klapy a antenkę mam na magnez. :)
-
Marzena Kołodziejczyk napisał:
..... a antenkę mam na magnez. :)
chyba magnes bo magnez to pierwiastek chemiczny
-
właśnie - jak macie zamocowane anteny ?
Mam swoja starutką antenkę ( rewelacyjny alan pc6) i kombinuje jakby ja na pikusia założyć..
Jakie uchwyty się sprawdziły ?
-
Właśnie założyłem w w XP radyjko. Trochę duże (omega). Mocowanie zrobiłem podobnie jak w poprzedniej Xantii - do popielniczki. Dorobiłem uchwyty, przymocowałem do blachy i już. Na czas jazdy wisi sobie pionowo przy konsoli, zaś na noc ląduje pod fotelem.
Nie wiem czy fotki pójdą do postu, ale jeśli by ktoś był ciekaw montażu to proszę o email.
-
Krzysztof Wierzchoń napisał:
Witam koledzy. Mam problem po instalacji CB w pikusiu.
Wszystko działa jak nalezy, tyle że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal świeci się komputer i kontrolka ładowania. Gaśnie po ok 2 minutach i dopiero wtedy zaczyna działać centralny zamek. Próbowałem też montażu na odłączonym akumulatorze i też problem się pojawia.
Dodać by wypadało że zasilanie wpiąłem w kable tuż przed zapalniczką, a gdy podłączam bezpośrednio prze wtyk zapalniczki powyższe objawy występują tylko jakieś 3-4 sekundy. Dodatkowo przy uruchamianiu silnika komputer ostrzega pojedynczym "pik"
Nie chcę podłączać bezpośrednio z aku, ktoś pomoże?
Pozdrawiam
edzia: fotki
http://imageshack.us/photo/my-images/35/20120527751.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/803/20120527754.jpg/
Witaj Krzysztofie,
jestem ciekaw czy udało się Tobie rozwiązać problem z podłączeniem CB-radia?? Mam dokładnie taki sam problem po wyłączeniu zapłonu. Dodam tylko, że w moim przypadku jak chcę żeby zniknęła kontrolka akumulatora i wyłączył się wyświetlacz to muszę włączyć i wyłączyć CB-radio, wówczas słychać cykniecie w przekaźniku gdzieś w bezpiecznikach, albo tak jak wspomniałeś poczekać 2 min. Podłączałem tak CB-radia w trzech poprzednich autach i nie było z tym problemu a tu taki zonk. Bezpośrednio do akumulatora nie chciałbym podłączać bo często mi się zdarza ze zapominam wyłączyć CB jak wychodzę z auta.
-
odnośnie tematu mam presidenta, leży sobie między przednimi fotelami podpięte jest do zapalniczki , antena na tylnej klapie.
Cały widz aby nie szumiało i nie sprzęgało sie z radziem samochodowym i żeby nie przebijało się dodawanie gazu w naszym cb należy zestroic radio z anteną w specjalistyczny warsztacie i po problemie
-
Witam wszystkich.
Chce kupić radyjko, tylko za bardzo nie wiem jakie,!
Poradzcie mi coś, moja pula to 300-350zl
Z góry dzięki
-
President Herbert I - cała reszta to szmelc.
I że jeszcze wtrącę się do dyskusji: miałem:
1. tti 880 + Hustler
2. President Jackson + Alaska,
3. President Herbert + Alaska, + Sirtel Gamma IIR
- i ten zestaw był idealny w mojej Hondzie. Anteny helikalne chociaż są słabe nadawczą, idealnie zbierają a jednocześnie nie zbierają śmieci z eteru. W pikolaku niestety przy jakiejkolwiek prędkości powyżej 100 antena świszczała.
Zmieniłem na CLC i na razie jest ok - tym razem Sirio.
Kiedyś kolega pożyczył mi starego unidena 520 - to było coś.
Teraz to śmieć siejący co najmniej 3 kanały w każdą stroną.
-
Marcin sorki ale bzdury gadasz, nie dziwne że każde radio oceniasz jako szmelc jak miałeś "świnskl ogon" a nie anteny
-
No to Moderator poradż coś,! jest tyle tego na rynku a zabardżo nie wiem czym się kierować przy zakupie
-
No przepraszam cię Bogumile - co nazywasz świńskim ogonem? Helikala? Popatrz proszę na forum CB, poczytaj. Helikalne anteny mają o wiele lepsze parametry odbiorcze niż każda inna. Co prawda - są słabe nadawczo. President alaska ma najlepszy stosunek jakości do ceny - moja przetrwała 6 lat - montowana w karoserii. Wiem co mówię - bawię się z CB (także stacja bazowa) od 20 lat - jeszcze za czasów rejestracji i pozwoleń :)
Co do Herberta I - jest w miarę mały, nie zajmuje dużo miejsca a w połączeniu z dobrą, krótką anteną - polecam CLC - będzie się znakomicie sprawdzał.
Zobacz że tak naprawdę od lat rynek kręci się wokół Presidenta, Lemma, Sirio, Sirtel. Teraz dopiero pojawiają się wyroby Firestick (top-loaded) i firmy Astatic (clc).
Oczywiście może sobie kupić Sirio Performer - tylko po co. Jak będzie wyglądał Pikolak z anteną 200 cm na magnesie?
-
No tak tylko ze jedynego Herberta znalazłem, w dodatku używany, bez anteny za 450 to chyba za dużo.
-
Szukaj a znajdziesz - warunek - radio wyprodukowane na Filipinach lub w Tajwanie. Generalnie stare ale te są zawsze jare.
Jak ci się uda kupić starego unidena 520 XL produkowanego na Tajwanie - ... ech też bym chciał. Późniejsze robione w Chinach nie mają legalizacji.
-
Ja radyjko zamontowałem tak :)