Tunap, to dodatek do adblue. Przy jakiś małych kryształkach może pomóc i oczyścić układ. Jednak jeśli pompa uległa już uszkodzeniu i nie działa w ogóle, bądź nie wytwarza dostatecznego ciśnienia, to cudów nie będzie. Najlepiej lać tunap odkąd posiadamy auto, bo to na pewno wydłuży żywotność układu, natomiast jak już się problem pojawi, to loteria. Może pomoże, a może nie. W tym wątku dokładnie analizowaliśmy problemy systemu adblue. Niestety normy czystości spalin wymogły na producentach tego typu układy. Nie oznacza to, że są one doskonałe. Wręcz przeciwnie. Tak naprawdę, to chyba jedynie klimat Wysp Brytyjskich może służyć mocznikowi. W większości krajów lato jest zbyt ciepłe, a zima za zimna i mocznik nie trzyma parametrów, co wpływa na żywotność układu. Jedyne, co, to pompa nie powinna być zintegrowana ze zbiornikiem, a naprawy tak kosztowne. Podejrzewam jednak, ze nikomu nie opłacało się rozwijać tego układu, bo diesle są na wymarciu, jak zresztą wszystkie silniki spalinowe.