Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 87301 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #300 dnia: Lipiec 09, 2021, 09:32:31 »
Ja dołączam do zespołu zmagających .
Za tydzień wyjazd do Chorwy i takie coś.
Byłem na kompie i nie wiedziałem czego oczekiwać to mi gość tylko błędy pokazał i skasował i odprawił .
Błędów było pięć , ale jeden jest nieczytelny na zdjęciu , bo nawet mi nic nie wydrukował tylko kazał zdjęcie ekranu zrobić.
P2A00 00
P1199 7B
P0495 62
P20E8 00
Błędy po skasowaniu prawdopodobnie wróciły bo komplet lampek się zapalił po kilku kilometrach , na razie bez odliczania.
Kończąc wywód o kompie pytałem czy jest diagnostą i się zna to oczywiście tak tak , a teraz nawet nie wiem jakie ciśnienie na pompie było...co za gość.


Tak więc kupiłem Tunap bańkę adblue. Wlałem Tunap na 10l do bańki 4.7l i czekam.


Co ciekawe wszyscy pisza tu za tunap koszt 70-80zl. ja kupilem na Alledrogo za 147... Taki popyt?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #301 dnia: Lipiec 09, 2021, 17:14:40 »
Pozostaje mieć nadzieję, że zaskoczy…
Jak masz D-B to możesz sam kasować, jak ci na trasie błędy wyskoczą…

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #302 dnia: Lipiec 09, 2021, 17:55:57 »
Ja na wiosnę kupowałem za ponad 90zł. i był problem z dostępnością, więc taka cena może być efektem podaży i wcale mnie nie dziwi.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #303 dnia: Lipiec 15, 2021, 09:17:36 »
Na liczniku pozostało już 700km a u mnie zadnej poprawy. Dawka w stężeniu dwukrotnym od wczoraj .

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Woźniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Skąd: Krajenka
  • Posiadany samochód: 307CC/C4GPII
  • Miejscowość: Krajenka
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #304 dnia: Lipiec 15, 2021, 09:48:25 »
Jestem przed dylematem wyłączeniem tej ekologii.
Zawołali 700ziko. Jak auto dowiedziało się że tyle monety do wydania błąd znikł :/ Czekam jak się rozwinie sytuacja

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #305 dnia: Lipiec 15, 2021, 09:56:02 »
Zna ktoś we Wrocławiu firmę od włączenia AdBlue ?

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #306 dnia: Lipiec 22, 2021, 21:17:51 »
Dzisiejszy dzień , to ten którego dowiadujemy się że można zapłacić 140zl zamiast 5000zl .
Najpierw zgasła ikonka urea a po kilku uruchomieniach check engine.

Jedyne co mogę dodać kto to że po kilkuset kilometrach dolałem stężenie tune-up praktycznie dwukrotne jak na pełen zbiornik bo stwierdziłem że co mi szkodzi skoro i tak jest do bani.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #307 dnia: Lipiec 23, 2021, 13:17:52 »
Nie chwal dnia przed zachodem. Pojawi się znowu. Pisze z autopsji.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #308 dnia: Lipiec 23, 2021, 22:01:34 »
Nie chwal dnia przed zachodem. Pojawi się znowu. Pisze z autopsji.
Ale dementor. Może jednak u niego będzie dobrze .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #309 dnia: Lipiec 24, 2021, 09:23:15 »
Wszystko co się używa, z czasem się zużywa i psuje. Truizm.
Tunap nie leczy zużycia mechanicznego. Wpływa na czystość układu, jakość płynu, a pośrednio na skuteczność odazotowania.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #310 dnia: Lipiec 24, 2021, 10:15:25 »
No dobra, wiemy chyba wszyscy że np. Kasowanie błędów to nie naprawa, lecz w przypadku kiedy pompa się zapycha krystalizacja mocznika a serwis nam mówi o wymianie pompy bo "nie działa". Po czym wlanie  tunapa "naprawia" ten stan odtykajac pompę lub wtryskiwacz to można mówić o oszczędności.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #311 dnia: Lipiec 24, 2021, 18:55:13 »
Tunap, to dodatek do adblue. Przy jakiś małych kryształkach może pomóc i oczyścić  układ. Jednak jeśli pompa uległa już uszkodzeniu i nie działa w ogóle, bądź nie wytwarza dostatecznego ciśnienia, to cudów nie będzie. Najlepiej lać tunap odkąd posiadamy auto, bo to na pewno wydłuży żywotność układu, natomiast jak już się problem pojawi, to loteria. Może pomoże, a może nie. W tym wątku dokładnie analizowaliśmy problemy systemu adblue. Niestety normy czystości spalin wymogły na producentach tego typu układy. Nie oznacza to, że są one doskonałe. Wręcz przeciwnie. Tak naprawdę, to chyba jedynie klimat Wysp Brytyjskich może służyć mocznikowi. W większości krajów lato jest zbyt ciepłe, a zima za zimna i mocznik nie trzyma parametrów, co wpływa na żywotność układu. Jedyne, co, to pompa nie powinna być zintegrowana ze zbiornikiem, a naprawy tak kosztowne. Podejrzewam jednak, ze nikomu nie opłacało się rozwijać tego układu, bo diesle są na wymarciu, jak zresztą wszystkie silniki spalinowe.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof Milicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2015
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #312 dnia: Sierpień 21, 2021, 09:45:44 »
Witajcie panowie, macie może zdjęcie starego typu korka i nowego? Szukam i nie mogę znaleźć. Niestety również mam problem z adblue. Wymieniłem już sondę i czeka mnie wymiana zbiornika. Jeszcze liczę na ten korek, może wystarczy go wymienić (zbiornik nie trzyma ciśnienia)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Michał Szwed

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 227
  • Posiadany samochód: C4 GP II 2.0 BlueHDI 2015 / Citroen C2
  • Zainteresowania: 2Kółka / ASG / Bouldering
  • Miejscowość: Smolec/Wrocław
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #313 dnia: Sierpień 21, 2021, 11:03:13 »
No z tego co do tak pory wyczytałem to zbiornik właściwe nie ma mieć ciśnienia (głównie negatywnego)  z tego powodu był nowy korek z odpowietrznikiem . Błąd z ciśnieniem pomaga na zbyt niskim ciśnieniu wytwarzanym przez pompę AdBlue.


Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #314 dnia: Sierpień 21, 2021, 14:14:54 »
Zbiornik nie trzyma ciśnienia to taki skrót myślowy do pompa nie daje ciśnienia?
Tunapa lałeś?
Pozdrawiam, Jarek

Offline Piotr Piotrowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: CITROEN XSARA PICASSO
  • Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #315 dnia: Styczeń 05, 2022, 09:49:00 »
U mnie w końcu dolanie płynu Tunap pomogło. Kontrolki zgasły po przejechaniu 650 km od chwili zalania.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #316 dnia: Styczeń 15, 2022, 17:12:47 »
No, ale kolega resetował też błędy w Diagbox? Czy same zgasły?

Offline Hubert Kolacki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 180
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #317 dnia: Styczeń 25, 2022, 12:30:46 »
A jak tak się zastanawiam odnośnie wyłączenia systemu adblue, jak to się ma do dpfa ? Czy są to niezależne systemy ? W sensie takim że adblue jest jako dodatek do fap-u i w momencie jego wyłączenia mamy tak jakby cytryne "starzej generacji" czy one są jakoś zależne między sobą ?

U mnie też wyskoczył P20E8 czyli błąd ciśnienia które według DB jest na 4 bar. Jak mi wyskoczył błąd coś mnie tknęło i dolałem bańkę 4,7l. DBi mi pokazuje że mam płynu około 4l czyli wychodzi na to że wyjeździłem do końca, co ciekawe nie miałem żadnego komunikatu o niskim stanie płynu. Po skasowaniu za chwile błąd powraca ale mam tylko kontrolkę silnika + service, żadnego odliczania czy ikonki urea nie było i nie ma, w ogóle nie mam informacji o ilości płynu na zegarach.

W każdym razie czekam na paczkę z tunapem zobaczę czy to cokolwiek pomoże ....


Nie wiem czy ma to jakies znaczenie ale ma 2.0HDI 180 z 2016r

Offline Piotr Walczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0BlueHDI 150
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #318 dnia: Styczeń 25, 2022, 14:10:49 »
FAP a SCR to dwa oddzielne układy, Eolys jest dozowany do paliwa przy każdym tankowaniu, a AdBlue jest defacto wtryskiwane do układu wydechowego, więc nawet z silnikiem nie ma nic wspólnego. Mimo wszystko wyłączenie SCR powoduje że auto przestaje spełniać normę Euro do której było homologowane. W Polsce pewnie nikt się nie doczepi, na zachodzie przy odrobinie pecha już tak.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #319 dnia: Styczeń 25, 2022, 19:49:16 »
Ja też mam 180KM, ale z 2015… Właśnie też miałem napisać, bo parę dni temu wyskoczyła mi kontrolka o niskim poziomie mocznika…
Następnego dnia wlałem chyba z 14 litrów ( czyli faktycznie poziom był niski ). I w weekend miałem podłączyć DB, aby wpisać wlanie mocznika…
Jakież było moje zdziwienie, bo następnego dnia kontrolka już się nie świeciła…
I tutaj trochę zgłupiałem, bo by wskazywało na to, że jednak jakiś wskaźnik poziomu mocznika jest… A cały czas mam w głowie, że nic takiego nie ma…

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #320 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:00:23 »
Jest jakiś pomiar poziomu i nic w DB nie trzeba wpisywać. Było chyba o tym rozważane w tym temacie. Najlepiej nie czekać do wskazania na wyświetlaczu, że poziom jest poniżej 5000km tylko dolewać wcześniej z tunapem. czyli co jakieś 10kkm. Wtedy wchodzi jakieś 10 litrów praktycznie pod korek. Pomiar jest po prostu skokowy, a nie płynny jak paliwa. Powiadomienie jest albo, że mamy powyżej 5000km zasięgu albo poniżej.
 
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 073
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #321 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:01:12 »
Ja też mam 180KM, ale z 2015… Właśnie też miałem napisać, bo parę dni temu wyskoczyła mi kontrolka o niskim poziomie mocznika…
Następnego dnia wlałem chyba z 14 litrów ( czyli faktycznie poziom był niski ). I w weekend miałem podłączyć DB, aby wpisać wlanie mocznika…
Jakież było moje zdziwienie, bo następnego dnia kontrolka już się nie świeciła…
I tutaj trochę zgłupiałem, bo by wskazywało na to, że jednak jakiś wskaźnik poziomu mocznika jest… A cały czas mam w głowie, że nic takiego nie ma…
Kolega na forum umieszczał zdjęcia rozebranego zbiornika z SCR.

 O ile pamiętam jakiś rodzaj czujnika tam był.

 To zbiorniki ELOYS do FAP nie mają czujników.

 Nie wiem ile litrów mieści zbiornik AdBlue w nowym Partnerze/Berlingo/ProAce ale kolega mówił że co drugie tankowanie dolewa.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #322 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:04:10 »
Głowę daję, że w DB jest opcja pt. uzupełnienie poziomu mocznika.
Chyba, że coś pomyliłem…

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 073
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #323 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:08:03 »
Głowę daję, że w DB jest opcja pt. uzupełnienie poziomu mocznika.
Chyba, że coś pomyliłem…
Być może i jest... Nie mniej jaki to by miało sens przy co drugi tankowaniu bawić się z DiagBoxem?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #324 dnia: Styczeń 25, 2022, 20:20:39 »
W DB jest chyba możliwy odczyt ile litrów masz w zbiorniku, ale dopisywać nie trzeba. Po prostu dolewasz i jeździsz.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma