Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: UREA + SERVICE...  (Przeczytany 86500 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #225 dnia: Marzec 04, 2021, 18:55:49 »
Tylko, że tunap, to chyba zapobiega krystalizacji, może lekko rozpuszcza, chociaż oficjalnie tego nie ma w opisie. Jeśli układ jest mocno zatkany, to może nie być poprawy, albo nie na tyle, żeby błędy zniknęły. Można jeszcze poczekać do wyraźnego ocieplenia, bo chyba w wyższej temperaturze, ta krystalizacja też może nieco ustąpić. Może wtedy warto przepłukać zbiornik i wlać nowy adblue z tunapem. W sumie chyba do wyższych temperatur już nie tak daleko, a parę złotych może zostać w kieszeni.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #226 dnia: Marzec 04, 2021, 20:22:02 »
Poczekam na info z ASO, jak wymienią partycypując w kosztach to zmienię, jak nie to będę kombinować jak koledzy powyżej ;)

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #227 dnia: Marzec 04, 2021, 20:35:31 »
Ja płukałem zbiornik i nic, nawet gorzej bo błąd się nie usunął. Znajomy mechanik, a właściwie bardziej spec od komputerów powiedział mi, że nie warto tego naprawiać, bo za chwilę padnie wtryskiwacz, potem sonda i tak w kółko. Ponoć usuwa to z komputera bez problemu i miał już wielu klientów w tym jednego którego znam, a on już po usunięciu zrobił około 50k km bo to firmówka i wszystko git. Także ja jestem umówiony na wtorek i usuwam to. Nie będę się juz bawił i zastanawiał czy w końcu to zniknie, lub czy się znowu pojawi.

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #228 dnia: Marzec 04, 2021, 20:41:35 »
Niektórzy się boją, że to wgrywa się nową mapę i nie wiadomo czy zrobią to dobrze. Ale każda firma tuningowa, która robi chip albo inne modyfikacje w furach za kilkaset tyś. też wgrywa swoje mapy w system więc ważne jest tylko to żeby tego nie robić byle gdzie

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #229 dnia: Marzec 04, 2021, 20:46:05 »
Dokładnie, u byle kogo bym tego nie zrobił no bo jednak to jest spore ryzyko, że coś pójdzie nie tak, ale tutaj akurat mam zaufanego specjalistę. No nic, zobaczymy, CHYBA gorzej już być nie może :)

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #230 dnia: Marzec 04, 2021, 20:49:26 »
To daj znać jak poszło to może też skorzystam. A jaki koszt? We Wrocławiu BMG robi za 1200 netto

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #231 dnia: Marzec 04, 2021, 20:53:09 »
mnie na razie ten problem nie dotyczy, więc będę próbował zapobiegać. Zobaczymy, pewnie najprędzej następnej zimy dowiem się, jak się sprawy mają  ;)
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #232 dnia: Marzec 04, 2021, 21:01:59 »
Jasne, powiem co i jak. Wiem, że będzie to robił cały dzień :D nie pamiętam już czy go dobrze zrozumiałem ale albo 600 albo 700 zł, ale to w małej miejscowości w kujawsko-pomorskim.

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #233 dnia: Marzec 04, 2021, 21:05:16 »
We Wrocławiu ok 3 godzin.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #234 dnia: Marzec 04, 2021, 21:10:14 »
Panowie, macie młode auta. Nie zapomnijcie wspomnieć o tym "usprawnieniu" przy odsprzedaży auta.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Michał Jankowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Zainteresowania: Motoryzacjs
  • Miejscowość: CHOCICZA
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #235 dnia: Marzec 04, 2021, 21:17:05 »
U mnie 400. Byłem pod ściana bo zostało mi 100 km do unieruchomienia silnika. Pierwszym raz zgasła po 500 km. Drugi raz już nie zgasła. Teoretycznie nowy nabywca nigdy może się o tym nie dowiedzieć. U mnie po naciśnięciu guzika od komunikatów pokazuje ze płynu na ponad 5tys km. A na ile starcza zbiornik?

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #236 dnia: Marzec 04, 2021, 21:27:06 »
Oczywiście, że to wada ukryta w razie czego. Dlatego raczej będę się starał utrzymać oryginał, ale oczywiście z uwagi na koszty rozważam każdą opcję. A nabywca będzie raczej fanem marki i raczej się też zorientuje że o dziwo nie musi dolewać mocznika

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #237 dnia: Marzec 04, 2021, 22:01:49 »
Teoretycznie ktoś może pomyśleć, że to nie wada, a wręcz zaleta, że nie ma tego systemu :) Chociaż nie powiem, mimo że sporo ludzi się na to zdecydowało i nie słyszałem złej opini to gdzieś tam z tyłu głowy jest lekki stres :/

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #238 dnia: Marzec 04, 2021, 23:30:58 »
Wycięcie FAPa też było kiedyś dla wielu zaletą. Dla niektórych jest nadal.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #239 dnia: Marzec 05, 2021, 14:01:13 »
Czy ktoś próbował wyłączyć ten system z poziomu DB?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 087
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #240 dnia: Marzec 05, 2021, 15:52:57 »
Czy ktoś próbował wyłączyć ten system z poziomu DB?
Dobry żart, się uśmiałem... :D
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #241 dnia: Marzec 06, 2021, 09:47:08 »
Mnie jeszcze nurtuje taki temat, co oznacza, że mocznik ulega degradacji pow. 25°C? To znaczy, że wtedy nie spełnia zadań związanych z tlenkiem azotu, czy też jakoś się krystalizuje i uszkadza system SCR?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #242 dnia: Marzec 06, 2021, 11:49:03 »
Ja też już o to pytałem. Wg definicji, degradacja, to między innymi: rozkład związku chemicznego na związki o budowie prostszej. Jeśli w związku z tym spada tylko skuteczność systemu adblue, to dla mnie nieistotne. Ale jeśli ma to wpływ na zanieczyszczenie pompy, czy wtryskiwaczy, to już słabo. Ponadto, czy w związku z tym nie podwyższa się temperatura zamarzania, bo jeśli tak, to właściwie jesienią powinno się wymienić cały płyn na nowy. Z tego co poszperałem i wywnioskowałem, bo nie jestem chemikiem, to pod wpływem temperatury uwalniają się gazy, takie jak związki azotu i dwutlenek węgla.  Sami producenci zauważają, że przy temperaturach 30st wydajność systemu znacznie spada dlatego podobno dystrybutory z płynami adblue są klimatyzowane. Nie wiem jaki to ma wpływ na temperaturę zamarzania ale nie zdziwiłbym się gdyby ta, znacznie się podwyższyła. Na pewno nie zaszkodziłoby przed zimą spuścić cały płyn i wymienić na nowy. Na zimę jednak nie mamy wpływu. Na czas większych mrozów trzeba by zostawić samochód w garażu w którym temperatura nie spada poniżej -4, 5 stopni, a nawet cieplej.Pewnie krótkotrwałe mrozy nie będą miały wpływu na zatkanie systemu ale, to co było w tym roku plus użytkowanie samochodu od paru sezonów w Polsce gdzie lata są gorące (przynajmniej kilka tygodni), zimy jednak ostrzejsze niż we Francji, czy Belgii, to mamy taką sytuację jak z ostatniego okresu w tym temacie. Poprzednia zima była wyjątkowo łagodna i pewnie te problemy praktycznie nie występowały. Duży wpływ ma pewnie też sposób eksploatacji auta. Jazda po mieście na krótkich odcinkach nie pozwoli na odpowiednie ogrzanie płynu przez grzałki. Jest szansa, że ogrzany płyn nieco rozpuszcza skrystalizowany nalot na wtryskiwaczu, czy w pompie. O ile wtryskiwacz chyba można wyciągnąć i wyczyścić, to z pompą nie wiem czy jest to możliwe.Na pewno jesienią wymienię cały płyn na nowy.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Przemysław Staniszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Posiadany samochód: Citroen C4
  • Zainteresowania: Finanse, ekonomia, kolejnictwo
  • Miejscowość: Piechcin
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #243 dnia: Marzec 06, 2021, 12:15:10 »
Inaczej mówiąc z samochodów robią sie delikatne zabawki. Co z tego, że cały silnik jak i osprzęt jest bardzo dobrze wykonany i nie mam co do niego zastrzeń tak ten eko bubel, bo inaczej nie można tego nazwać powoduje, że zamiast samochodu dla nas, to robi się, że to my jesteśmy dla samochodu. I powiem Wam, że co raz bardziej przekonuje się, że wyłączenie tego systemu to będzie właściwa decyzja. Wolę się już nie wypowiadać o ile będę bardziej zanieczyszczał środowisko, bo jest to na tyle znikome, że szkoda gadać. Pewnie większe zanieczyszczenie spowodowało wyprodukowanie nowego zbiornika i utylizacja starego wraz z płynem.

Offline Robert Kubal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Skąd: Łąka Prudnicka
  • Posiadany samochód: był Xantia Break'00 2.0 HDI jest C5 2.0 BlueHDI
  • Miejscowość: Prudnik
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #244 dnia: Marzec 06, 2021, 14:00:41 »
To jest dobra myśl, co jesień opróżnianie zbiornika i wlanie bańki 10 l za 60 zł + tunap i może jakoś to pofunkcjonuje.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #245 dnia: Marzec 06, 2021, 14:49:50 »
Popytam w pracy jeszcze chemika ale na chłopski rozum sam azot, to pewnie i jego związki obniża temperaturę zamarzania. Jeśli jego cząsteczki się uwalniają pod wpływem wysokiej temperatury, to jest go w roztworze mniej, a więc i temperatura zamarzania się podwyższa. Jeśli zima będzie w miarę łagodna, to znaczy temperatury nie będą spadać poniżej -11st, a przynajmniej nie długotrwale, to wymiana płynu na jesień może poskutkować. Dam znać jak coś się dowiem od chemika. Może bardziej szczegółowo wyjaśni mi ten rozkład - degradację mocznika. Fajnie jakby ktoś, kto zna się na elektronice napisał, czy po wymontowaniu zbiornika jest szansa przepłukania pompy tzn. nalania ciepłej wody destylowanej i jakieś zmuszenie jej do ciągłej pracy, tak żeby wypłukać ewentualne kryształki. Takie płukanie plus wymiana płynu jesienią mogłaby znacznie przedłużyć trwałość układu, no i pozwolić nam wydać zaoszczędzone, niemałe pieniądze na znacznie przyjemniejsze cele ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jarosław Lisowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0i BVA
  • Miejscowość: Ruda Śląska
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #246 dnia: Marzec 07, 2021, 11:36:19 »
Jeśli w związku z tym spada tylko skuteczność systemu adblue, to dla mnie nieistotne.

A powinno, bo z tego względu sonda nie mierzy spodziewanych wartości i wywalane są błędy od nieskutecznego odazotowania. Może paść na sondę - 1100zł, może paść na wtrysk jeśli ciśnienie płynu ok - wtedy podobny wydatek co za sondę.
Wychodzi na to, że nie tylko mróz, ale i upał szkodzi. Przy czym upał zależy od długości przebywania na słońcu, a degradacja od mrozu nastepuje od liczby cykli zamarzań.
Jeśli samochód stoi pod chmurką i jest dwa razy dziennie uruchamiany to liczba cykli jest spora i może mieć znaczenie już w jednym roku. "Problemem" jest to, że te zbiorniki są za duże. 17l w C4. Przecież to stracza na 1-1,5 roku ekspolatacji.
Gdyby były połowę mniejsze, częściej zalewałoby się świeży AdBlue i, o ile byłby dobrze przechowywany, nie byłoby problemów.
A tak, to w naszych warunkach samochodem należałoby nonstop jeździć, parkować tylko w garażu.
Czyli zimą, na miasto nie bardzo.
Wychodzi, że same trasy i garażowanie całoroczne. Tak możemy zadbać o AdBlue, który już mamy w zbiorniku.
Pozdrawiam, Jarek

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #247 dnia: Marzec 07, 2021, 16:01:43 »
Czyli jednym słowem warto wymieniać adblue nawet dwa razy w roku. Np w marcu po ustaniu mrozów i listopad - grudzień przed zimą. Niestety nadal nie wiemy jak zakupiony płyn był przechowywany i co tak naprawdę wlewamy. Dziwi mnie trochę reakcja producentów tych systemów. Skoro problem jest znany i sami potwierdzają wpływ temperatury na wydajność systemu, to czy nie lepiej byłoby jak piszesz montować mniejsze zbiorniki ale zbudowane z podwójnej ścianki, Przestrzeń wypełniona gazem, albo nawet dla zmniejszenia kosztów jakąś pianką izolacyjną, co mogłoby dać nawet 10 stopni więcej dla tolerancji płynu na zakres temperatur.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 087
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #248 dnia: Marzec 07, 2021, 17:11:11 »
Niestety nadal nie wiemy jak zakupiony płyn był przechowywany i co tak naprawdę wlewamy.
To kupuj w np. czerwcu i przechowuj w stałej temperaturze do jesieni/zimy. Będziesz miał większą pewność, bo nikt tego nie trzyma w magazynach pół roku lub dłużej, jest to nieopłacalne, towar schodzi raczej na bieżąco.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Piątkowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: C5 150KM, C5 163 KM
  • Zainteresowania: Pieski
  • Miejscowość: Radom
Odp: UREA + SERVICE...
« Odpowiedź #249 dnia: Marzec 07, 2021, 22:17:50 »
Najlepszy środek na to, to komputer, wyłączuc scr o soraea załatwiona. Mi zaraz po gwarancji padło to. Dałem 600 i po adblue.