Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Magic X7 Tourer  (Przeczytany 79753 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #125 dnia: Październik 04, 2017, 17:07:12 »
Rafał ten nr paska co podałeś to jest zwykły pasek, a nie z serii HT ;)
941045 dokładnie ;)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2017, 20:33:29 wysłana przez Maciej Brzozowski »

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #126 dnia: Październik 06, 2017, 10:20:21 »
Napisz czy jest jakaś różnica w pracy skrzyni na tym Fuchs Titan 75w80.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #127 dnia: Październik 07, 2017, 12:13:59 »
Napisz czy jest jakaś różnica w pracy skrzyni na tym Fuchs Titan 75w80.
Na samym oleju to tak nie do końca powiem do dodałem jeszxze MoS2 ;)

Na tej mieszance pracuje napewno lżej, biegi wchodzą łatwiej, szybciej i wydaje mniej dźwięków wyjąco-podobnych

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #128 dnia: Październik 12, 2017, 06:14:21 »
No to zaczynamy wyliczać rudą...


A to napewno nie koniec...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #129 dnia: Październik 12, 2017, 09:37:24 »
gdzie garażujesz? 
W rzece?  ;D

Te drzwi były juz robione dlatego tak wyglądają.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #130 dnia: Październik 12, 2017, 10:05:28 »
Dania ;) Chyba każde auto tam jeżdżące prędzej czy później zaczyna rdzewieć :P Mój duńczyk jeździł na szczęście tylko 4 lata, więc problem zauważalnie mniejszy... aczkolwiek są miejsca gdzie rdza się pojawiła.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #131 dnia: Październik 12, 2017, 10:06:22 »
gdzie garażujesz? 
W rzece?  ;D

Te drzwi były juz robione dlatego tak wyglądają.
Garażuje w garażu ;) Żaden element nie był naprawiany Wiem bo z poprzednim właścicielem rozmawiałem (mieszka z 10km ode mnie) i mam faktury na wszystko ;)
O panie to wygląda bardzo słabo,  nawet tego nie skrob tylko zalej jakimś fluidolem żeby nie pogorszyć, bo tego nawet nie zaprawisz lakierem
Wymyj to wcześniej benzyną ekstrakcyjną i bardzo dobrze osusz. Nie dmuchaj czasem kompresorem pod te pęcherze bo lakier odpadnie sporo dalej niż jest rdza
Drzwi i klapa to nie problem, zawsze mogę wymienić ;) Bardziej martwią mnie podłużnice w przodzie, bo korodują akurat na zakładkach blach...

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #132 dnia: Październik 12, 2017, 10:09:50 »
Dania ;) Chyba każde auto tam jeżdżące prędzej czy później zaczyna rdzewieć Mój duńczyk jeździł na szczęście tylko 4 lata, więc problem zauważalnie mniejszy... aczkolwiek są miejsca gdzie rdza się pojawiła.
To racja. Lecz co jak co mk1 pod tym wzgledem trzymało się lepiej

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #133 dnia: Październik 12, 2017, 10:13:52 »
To racja. Lecz co jak co mk1 pod tym wzgledem trzymało się lepiej
Bo psa zjechało trochę na jakości (przynajmniej tak porównując do 407 którego miałem przed C5), ciekaw jestem jak się ma sprawa z 508.

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #134 dnia: Październik 12, 2017, 10:40:14 »
Jak masz sprzyjający klimat do rdzewienia, to może spróbuj zabezpieczenia katodowego?
https://www.youtube.com/watch?v=Hry9bvhH94Y
Podobno działa - tylko akumulator musi być dobry...

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #135 dnia: Październik 12, 2017, 11:43:20 »
Dania ;) Chyba każde auto tam jeżdżące prędzej czy później zaczyna rdzewieć Mój duńczyk jeździł na szczęście tylko 4 lata, więc problem zauważalnie mniejszy... aczkolwiek są miejsca gdzie rdza się pojawiła.
To racja. Lecz co jak co mk1 pod tym wzgledem trzymało się lepiej


A ten Tourer to przypadkiem nie poruszał się głównie w okolicy morza Północnego lub Bałtyku?


Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #136 dnia: Październik 12, 2017, 12:01:16 »
Dania ;) Chyba każde auto tam jeżdżące prędzej czy później zaczyna rdzewieć Mój duńczyk jeździł na szczęście tylko 4 lata, więc problem zauważalnie mniejszy... aczkolwiek są miejsca gdzie rdza się pojawiła.
To racja. Lecz co jak co mk1 pod tym wzgledem trzymało się lepiej


A ten Tourer to przypadkiem nie poruszał się głównie w okolicy morza Północnego lub Bałtyku?
Szczerze to nie robi ;) Dania jest tak mała że mieszkając w samym centrum nad Północne mam 60km, a nad Bałtyk 80

Sracjonowała też w centrum ;)

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #137 dnia: Październik 12, 2017, 12:46:01 »
No to masz daleko od solanki nadmorskiej. Mój Tourer w tym samym kolorze i ten sam rocznik przejeździł blisko 7 lat w klimacie prawie nadmorskim (10-20km od morza Północnego) i rzadko stawał w garażu.
Mam też to pęknięcie w okolicy uszczelki drzwi tylnych ale ruda tam się nie zakociła jeszcze. Podłużnice suche i bez widocznych rudawych nalotów.
Pewnie w Danii sypią solą przez pół roku.


Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #138 dnia: Październik 12, 2017, 13:24:57 »
No nie, aż tak blisko nie mam ;)

Wbrew pozorom sypią tutaj mniej niż w PL co jest cieszące ;)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #139 dnia: Październik 12, 2017, 14:11:07 »
Patrząc na Twojego to wcale nie jest to pocieszające heheh :D

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #140 dnia: Październik 12, 2017, 17:46:11 »
Podłużnice są dość grube,  więc głównie estetyka ucierpi. Zanim zaczniesz skrobać zmyj to benzyną ekstrakcyjną,  jak nalot nie zejdzie to pastą np G 3 Farecla,  dobrze wysusz i parę razy daj fluidolem,  do tego koloru najlepiej bezbarwny,  on z czasem złapie kurzu i będzie cacy  :)
Właśnie myślałem zeszlifować dookoła, dać niwelator na rdze, potem epoksyd i polakierować ;)
Patrząc na Twojego to wcale nie jest to pocieszające heheh :D
Ja powinienem mieć chyba ksywe Pionier C5 obniżone, z dokładką od 508, dodatkowymi dziurami w zderzaku i z rdzą
Jak masz sprzyjający klimat do rdzewienia, to może spróbuj zabezpieczenia katodowego?
https://www.youtube.com/watch?v=Hry9bvhH94Y
Podobno działa - tylko akumulator musi być dobry...
Muszę się temu przyjrzeć :)

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #141 dnia: Październik 12, 2017, 18:18:47 »
Zdjęcia mam, a i tu w Danii trochę inaczej sorzedaż wygląda ;)
Mogę trochę objaśnić wieczorem ;)

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #142 dnia: Październik 12, 2017, 19:08:06 »
Moja poprzednia tez byla srebrna z 2009r.i jedynie co ja bralo to pod ta listwa chromowa na przedniej masce reszta blach jak na ten wiek i rodzaj klimatu tu panujacy byla cacy,co do malowania i odsprzedazy dunczycy na szczescie maja inna mentalnosc jak polacy ja jak zamienialem swoja na obecnego czarnucha to handlarz obejrzal auto do okola posluchal silnika i nawet sie nim nie przejechal.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #143 dnia: Październik 12, 2017, 19:56:34 »
Zobacz czy pod tymi bąblami jest wilgoć
Kurcze przypomniał mi się ford escort,  ale tam auto gniło od środka
Pod maską nie ma nic wilgoci w tych miejscach bo sprawdzałem jakieś 30min temu ;) Jedynie co to w większości jest powierzchnowna ale w jedym miejscu nad wspornikiem pompy jest ok 2-3 cm już blacha rozwarstwiona..
W tym na drzwiach muszę jutro zobaczyć
Moja poprzednia tez byla srebrna z 2009r.i jedynie co ja bralo to pod ta listwa chromowa na przedniej masce reszta blach jak na ten wiek i rodzaj klimatu tu panujacy byla cacy,co do malowania i odsprzedazy dunczycy na szczescie maja inna mentalnosc jak polacy ja jak zamienialem swoja na obecnego czarnucha to handlarz obejrzal auto do okola posluchal silnika i nawet sie nim nie przejechal.
No to jest to właśnie. Jedziesz do handlarza, dajesz dane auta i mowi Ci cenę ;) Jak wyjdzie zobaczyć auto to już coś

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #144 dnia: Październik 13, 2017, 09:36:57 »
Bo auto to narzędzie do pracy a nie obiekt westchnień. W Polsce wszyscy chcieliby kupić parolatka bez żadnej skazy czy śladów używania. Każdy kupujący ma miernik lakieru i eksperta schowanego w bagażniku :) Prawda jest taka, że jak chcesz kupić dobre używane auto to w Danii (pomijając podatki) czy w Belgii, Francji itd musisz zapłacić więcej jak w Polsce. Tutaj na zachodzie prawie nikt nie pieści tych samochodów a wszystko co jedzie do Polski na eksport jest mocno picowane pod klienta.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #145 dnia: Październik 13, 2017, 09:41:24 »
Dokładnie, t cała prawda :)

W Danii jest tylko coś takiego jak Levering - płacisz dodatkowo ok 3800 dkk, a handlarz wtedy czyści auto w środku i na zewnątrz, jak jest wymagane to robi świerzy przegląd i wymienia części jakie na nim wyszły do zrobienia ;) Ale to dopiero po tym jak podpiszesz umowe ;)

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #146 dnia: Październik 13, 2017, 09:42:45 »
panie bity był ! wszyscy kłamią gość cię oszukał :P
na poważnie to szok, mój przez 5 lat był w Szczecinie chyba pod chmurką korozji na karoserii brak

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #147 dnia: Październik 13, 2017, 09:50:04 »
No widzisz Michale...
Oglądałem wczoraj w DK oferty innych i Krzyśkowi pokazywałem.
Dużo tutaj ma właśnie taką rdzę na podłużnicach i innych elementach...

To mnie pociesza

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #148 dnia: Październik 13, 2017, 10:36:11 »
No widzisz Michale...
Oglądałem wczoraj w DK oferty innych i Krzyśkowi pokazywałem.
Dużo tutaj ma właśnie taką rdzę na podłużnicach i innych elementach...

To mnie pociesza


Możliwe, że coś PSA namotało w procesie produkcyjnym. Wiesz, tam mały szczegół może mieć znaczenie dla końcowego produktu. Może galwanizacja nie była zrobiona poprawnie lub kąpiele fosforanowe były w złym roztworze. Widzę, że Twój jest z 2008r. To początek produkcji X7. Mój z końca 2009r nie ma korozji w miejscach pokazanych przez Ciebie a przebywa w klimacie wilgotnym o sporym zasoleniu.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Magic X7 Tourer
« Odpowiedź #149 dnia: Październik 13, 2017, 10:38:46 »
U mnie na drzwiach też się pojawia (kilka cm na drzwiach kierowcy, do tego nie na dole gdzie bym zrozumiał... a w środku ich wysokości), akurat miałem możliwość oglądania drzwi którym zdjęło poszycie (mój był po przycierce prawą stroną) i rdza była w samych zakładkach blachy na rantach, nie było jej widać już w środku drzwi czy też na zewnątrz. Ewidentnie jest problem w zabezpieczeniu między blachami.


Dodam że mój to 2011 rok, który po Danii jeździł pierwsze 4,5 roku "życia".