Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Fabian Ogrodniczak w Kwiecień 23, 2019, 18:27:02
-
Witam,
Pacjent C5 2.0 HDI 163 km automat rok 2010.
Tak jak w temacie, po odpaleniu na zimnym silniku przez 30 sekund falują obroty. Po rozgrzaniu silnika wszystko jest w porządku. Dodatkowo spadła kultura pracy jednostki i wydaje mi się że silnik się delikatnie trzęsie. Dodam jeszcze że nie dolegliwosci nie występowały przed serwisem samochodu tzn. olej filtry rozrząd i łożysko wahacza(?)Co byście sugerowali sprawdzić i czy da się to zrobić samemu bez kompa bo niestety jeszcze takowego nie posiadam. Dodatkowo w moim mieście Łodzi o dobrego fachowca, który nie chce zedrzeć niestety bardzo ciężko ... Może znajdzie się ktoś, kto miałby komputer i pomógłby w zlokalizowaniu usterki. Jestem w stanie kawałek podjechać oczywiście w granicach rozsądku bo nad morze czy w góry jednak trochę daleko.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
Miałem też taki problem u mnie był regulator ciśnienia paliwa na pompie, występował też grzechot podczas przyśpieszania
-
niestety gdybać nie ma co, komputer i wtedy dopiero szukać
-
Stawiał bym na rozrząd, coś mechanik sknocił przy wymianie. Wypadało by sprawdzić ustawienie rozrządu i czy czujniki na wale i wałku są dobrze zamontowane. Przestawienie rozrządu o jeden ząbek, masakry nie zrobi ale wpłynie na kulturę pracy silnika. Nie pamiętam czy w Diagboxie da się odczytać korelację między tymi czujnikami
-
Witam,
Pacjent C5 2.0 HDI 163 km automat rok 2010.
Tak jak w temacie, po odpaleniu na zimnym silniku przez 30 sekund falują obroty. Po rozgrzaniu silnika wszystko jest w porządku. Dodatkowo spadła kultura pracy jednostki i wydaje mi się że silnik się delikatnie trzęsie. Dodam jeszcze że nie dolegliwosci nie występowały przed serwisem samochodu tzn. olej filtry rozrząd i łożysko wahacza(?)Co byście sugerowali sprawdzić i czy da się to zrobić samemu bez kompa bo niestety jeszcze takowego nie posiadam. Dodatkowo w moim mieście Łodzi o dobrego fachowca, który nie chce zedrzeć niestety bardzo ciężko ... Może znajdzie się ktoś, kto miałby komputer i pomógłby w zlokalizowaniu usterki. Jestem w stanie kawałek podjechać oczywiście w granicach rozsądku bo nad morze czy w góry jednak trochę daleko.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wg mnie powinieneś reklamować usługę. Jeśli był robiony rozrząd to prawdopodobnie coś jest sknocone. Jeśli był wymieniany filtr paliwa to mogły się dostać jakieś zanieczyszczenia do układu paliwowego i regulatora ciśnienia. Z reguły za falowanie obrotów on jest odpowiedzialny.
-
Jeśli stało się to po wymianie rozrządu, to raczej zostaje reklamacja w warsztacie wykonującym usługę. Ja mam Diagboxa, w sumie identyczne auto i bywam czasem w zachodniej części i przedmieściach Łodzi, np. jutro w okolicy godziny 17:30-18:00 moglibyśmy spotkać się np. na parkingu pod Kauflandem w Konstantynowie Łódzkim, podłączę komputer i zobaczymy jakie masz błędy, chociaż tyle mogę pomóc. Porównasz sobie też pracę silnika z moim. Ewentualnie niech jakaś mądra głowa podpowie, co jeszcze przy pomocy Diagboxa możemy jutro sprawdzić w związku z problemami trapiącymi Twoje auto. Pasuje Ci w ogóle jutrzejszy termin?
-
Wielkie dzięki za odzew w mojej sprawie. Co do spotkania to dam Ci znać wieczorem czy ogarnę jakaś opiekę dla dziecka bo tylko w sumie to mnie ogranicza w dniu jutrzejszym.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
Łukasz, jeśli aktualne to możemy się spotkać. Napisz na prywatnej wiadomości telefon to dogadamy szczegóły. Dzięki.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
Okay, wysłane.
-
Czy mógłby ktoś zerknąć i naprowadzić na podstawie załączonych screenów co dolega mojej cytrynie? Z góry wielkie dzięki! :)
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/f4e2895703515debd671dc6f06332241.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/94f010b8d43f51bdde3b0af9a56fc2ea.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/f6bd4c5ea2b4830a0f54ae9d5f616890.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/1aa7533db7922b8d7b2f1dec3054ee46.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/ea43ed733017fd4a363f27f57805458d.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190425/66c530e0fe58a80a6e11db46aefe55e7.jpg)
-
No chyba coś nie tak z przepustnicą powietrza.
Parę dni temu było cos na ten temat na tym forum.
-
Sprawdź też czy po wymianie filtra paliwa nie stoi powietrze w przewodach paliwowych. Po nocy będzie kulawo odpalał właśnie.
-
Dzięki wielkie za porady. W weekend jak znajade chwilę czasu to zabiorę się za tą przepustnicę i sprawdzę przewody. Tak zapobiegawczo zapytam, w jaki sposób zabrać się za odpowietrzanie?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
-
To temat rzeka w silnikach hdi. Generalnie trzeba tak długo pompować gruszką na odpalonym silniku aż w ogóle nie będzie widać w przewodzie żadnych pęcherzyków powietrza. Sposób podawany przez service backup nie działa. W praktyce i tak pojawi się po zgaszeniu jakiś pęcherzyk powietrza. Cóż urok układu bez pompki wstępnej w zbiorniku
-
Popatrz na to:https://www.youtube.com/watch?v=lnEs8_bEp0k (https://www.youtube.com/watch?v=lnEs8_bEp0k)
Potem na to:https://www.youtube.com/watch?v=xUJkLFAFF3w (https://www.youtube.com/watch?v=xUJkLFAFF3w)
Obydwa filmiki zrobione przy "uczeniu" dozownika przez Diagbox.W pierwszym koniec uczenia i "praca" na luzie ...
-
Różnica jest znacząca. A jak dostać się do tej procedury przyuczania dozownika w Diagboxie?
-
Witajcie po dłuższej przerwie. Z racji nawału obowiązków zarówno domowych jak i w pracy trochę zeszło zanim udało mi się dobrać do mojej cytryny. Jeśli chodzi o dozownik to w tej sprawie zostało zrobione: wymiana elektrozaworu dozownika/turbo, czyszczenie przepustnicy plus adaptacja oraz czyszczenie przepływki, sprawdzenie gruszki przy przepustnicy(jest ok, oczko nie wyrobione), pompowałem również gruszka przy filtrze paliwa w celu usunięcia pęcherzyków powietrza według zaleceń kolegi. Na ten moment falowania obrotów nie zaobserwowałem i wydaje mi się że silnik nabrał trochę lepszej kultury pracy oraz automat przeżuca biegi trochę delikatniej(myślę że to ma związek z wymianą elektrozaworu, był z resztą o tym temat na forum). Nadal jednak w diagboxie widnieje błąd P2125 związany z dozownikiem powietrza. Jedyny trop to różnica w wartości zadanej, a odczytanej jeśli chodzi o elektrozawór bypass chłodnicy powietrza dolotowego 0/100%. Trochę żałuję że nie zdecydowałem się na wymianę wszystkich elektrozaworów, miałby 100% pewnosci co do tej kwestii. Nie jest to bardzo droga sprawa bo koszt jednego elektrozaworu na alledrogo(oryginał) 105 zl. Może macie jeszcze jakieś sugestie?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka