Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 279614 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1000 dnia: Maj 10, 2020, 20:57:45 »
Sprawdź wyciek na maglownicy na wyjściu do kolumny kierowniczej oraz poziom płynu hydraulicznego. Mechanik raczej niczego nie spartaczył ale nigdy nie wiadomo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1001 dnia: Maj 11, 2020, 07:53:51 »
Czy ktoś z forumowiczów wypowie się w temacie korekty wtrysków. Wczorajsze podłączenie diagboxa dało takie wyniki: temperatura cieczy chłodzącej 91°C, temperatura paliwa 53°C, wtryski: 1. -37,25, 2. +25,49, 3. -5,88, 4. +5,88
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2020, 08:41:07 wysłana przez Daniel Bakiera »

Offline Marcin Bagniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1002 dnia: Maj 11, 2020, 08:30:51 »
Niestety musisz przez aso. Do kodowania DB musisz posiadać chociaż jeden klucz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Dziekuję Koledzy za informacje i pozdrawiam

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1003 dnia: Maj 12, 2020, 19:41:12 »
Witam. Szybkie pytanie. Jest możliwe wyłączenie świateł dziennych w x7? Chodzi mi o to by po przekręceniu manetki od świateł na 0 nie świeciły. Chciałbym tylko by się załączały w trybie auto.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Online Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1004 dnia: Maj 12, 2020, 20:28:28 »
Witam. Szybkie pytanie. Jest możliwe wyłączenie świateł dziennych w x7? Chodzi mi o to by po przekręceniu manetki od świateł na 0 nie świeciły. Chciałbym tylko by się załączały w trybie auto.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


W menu licznika szukaj tej opcji.

Offline Łukasz Sapeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Hdi
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1005 dnia: Maj 12, 2020, 20:42:10 »
Nie ma. W menu licznika w opcji od świateł mam tylko odprowadzanie do domu i directional headlamps. Zmiany przy directional headlamps nic nie dają. Czy to zaznaczone czy nie świeca ciągle. Innych opcji nie mam w liczniku. W db też grzebie już prawie godzinę i zero efektu

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1006 dnia: Maj 12, 2020, 23:48:34 »
Cytat: Machoński Tomasz link=topilec=114728.msg1205273#msg1205273 date=1589308108
W menu licznika szukaj tej opcji.
Jest w menu licznika tylko w sytuacji, kiedy przy przygotowaniu auta dla klienta w Diagboxie ustawi się na "tak', opcję "czy przepisy dopuszczają deaktywację świateł dziennych", jeśli ta opcja była ustawiona na "nie" wtedy w liczniku nie ma możliwości wyłączenia świateł dziennych. Ale wyłączenie dziennych, jeśli jest dostępne w menu, powoduje, że nie włączają się dzienne w ogóle, a nie tylko w pozycji 0

W db też grzebie już prawie godzinę i zero efektu
Musisz przejść przez procedurę przygotowania pojazdu dla klienta i, jak napisałem powyżej, zaznaczyć "tak" przy opcji czy w danym kraju przepisy dopuszczają możliwość deaktywacji świateł dziennych. Cała procedura trwa 15-20 minut bo trzeba testować akumulator, a trwa to około 10-15 minut.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1007 dnia: Maj 16, 2020, 19:02:59 »
W końcu udało się dorwać składany hak do mojej Cytryny. Jako że powłoka lakiernicza jest w marnym stanie to przy okazji malowania chcę jeszcze zadbać o odpowiedni stan całego mechanizmu. Utknąłem niestety pod sam koniec, ni cholery nie mogę wyjąć sworznia który trzyma ramię haka. On wychodzi tylko w jakiejś konkretnej pozycji lub jest wkręcany?


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1008 dnia: Maj 16, 2020, 20:32:53 »
Mnie czeka renowacja haka bo nawet nie mogę go opuścić z pozycji złożonej. W poniedziałek zdejmuję zderzak może coś oblukam i podpowiem.

BTW czy po zwolnieniu w dół tej "pogiętej" dźwigni/blokady z płaskownika coś jeszcze trzyma hak zanim się go opuści? Bo próbuję tą dźwignią i obracaną blokadą na samym haku różnych kombinacji a hak nie idzie w dół.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1009 dnia: Maj 16, 2020, 20:51:34 »
Po prawidłowym zwolnieniu tej blokady powinien już puścić bo jedynie jeszcze sprężyna ciągnie go do góry. Pewnie będzie zabrudzony cały ten tłok na którym zamocowany jest hak i go zklinowalo w środku.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1010 dnia: Maj 17, 2020, 11:19:49 »
No nic, jutro zrzucam zderzak.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marcin Bagniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III Tourer 2.0 HDI Exclusive
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1011 dnia: Maj 18, 2020, 10:53:56 »
W końcu udało się dorwać składany hak do mojej Cytryny. Jako że powłoka lakiernicza jest w marnym stanie to przy okazji malowania chcę jeszcze zadbać o odpowiedni stan całego mechanizmu. Utknąłem niestety pod sam koniec, ni cholery nie mogę wyjąć sworznia który trzyma ramię haka. On wychodzi tylko w jakiejś konkretnej pozycji lub jest wkręcany?




Powiem szczerze Panowie ja mam hak dokładany i chyba nie zamieniłbym go na ten składany. Cała operacja zakładania i zdejmowania to jakieś 5 minut a tu widzę same problemy... Pozdrawiam

Offline Marcin Winiarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM 2013r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1012 dnia: Maj 18, 2020, 11:02:58 »
A ja mam składany oryginalny i nie zamieniłbym go na żaden inny. Rozłożenie trwa 3 sekundy wystarczy co pół roku psiknąć smarem w miejsce podane w instrukcji i po zwolnieniu blokady hak sam zjeżdża w dół.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1013 dnia: Maj 18, 2020, 12:21:12 »
A jakie to miejsce, tak spytam z ciekawości? :) Sam też mam ten hak, ale od 3 lat nic tam nie psikałem, w zeszłym roku jeszcze się opuszczał :), ale może trzeba by coś tam psiknąć na wszelki wypadek, bo znając poprzednich właścicieli to od nowości nic tam nie było konserwowane :)

Offline Marcin Winiarczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM 2013r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1014 dnia: Maj 18, 2020, 19:58:13 »
Po pierwsze trzeba smarować ten tłok a po drugie w haku jest mała dziurka żeby smarować trzpień który blokuję hak w pozycji otwartej.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1015 dnia: Maj 18, 2020, 21:21:27 »
Dzisiaj ogarnąłem hak, tylko żeby rozruszać trzpień zeszło się ze dwie godziny - ostatni raz hak używałem 3-4 lata temu. Przy okazji usunąłem rdzę i go pomalowałem. Oczywiście ściągałem zderzak.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1016 dnia: Maj 18, 2020, 22:30:36 »
Czy ktoś może mi powiedzieć co takiego ma wersja exclusive limited edition? Tak patrzyłem w wersjach wyposażenia i nie ma tam limited edition. Zawsze mnie to zastanawiało, bo jak dla mnie niczym się nie różni.

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1017 dnia: Maj 20, 2020, 14:04:40 »
Gdzie dokładnie znajduje się zawór egr z chlodniczką w 2.0 hdi 163km ?

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1018 dnia: Maj 20, 2020, 14:10:14 »
Z przodu pod kolektorem dolotowym. Żeby go wyjąć trzeba zdjąć przepustnice oraz jej podstawę. Mocno sprawę ułatwia posiadanie nasedek typu E, można wtedy wykręcić szpilki z głowicy na których trzyma się EGR i dużo łatwiej to wychodzi. Gdzieś na forum była wrzucana nawet serwisówka jak go demontować, poszukaj dobrze.

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1019 dnia: Maj 20, 2020, 14:27:33 »
Z przodu pod kolektorem dolotowym. Żeby go wyjąć trzeba zdjąć przepustnice oraz jej podstawę.........

Kurcze poszukam , fajnie było by mieć jakis tutorial. Nasadki torx typ e ? Lepiej zaopatrzyć sie w długie czy wystarczą krótkie? 1/4 czy 1/2 ? :-)

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1020 dnia: Maj 20, 2020, 14:41:49 »
Post nr 7

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=115936.0

Nasadki chyba E4 i E6 tam były potrzebne ale już nie pamiętam dokładnie.

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1021 dnia: Maj 21, 2020, 16:57:43 »
Ktoś się orientuje z jakiego dokładnie tworzywa jest wykonane wzmocnienie na którym trzymają się chłodnice? W przyszłym tygodniu chcę zrzucić przedni zderzak żeby ogarnąć chłodnicę klimy i przy okazji oględzin zauważyłem, że mam to wzmocnienie pęknięte na środku. Mam w domu spawarkę do plastiku ale nie wiem jaki rodzaj spoiwa będzie do tego najlepszy.


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1022 dnia: Maj 22, 2020, 11:25:45 »
To jest bardziej żywica niż plastik, nie ma możliwości spawania.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1023 dnia: Maj 22, 2020, 11:37:19 »
To jest bardziej żywica niż plastik, nie ma możliwości spawania.
Nie żywica tylko tworzywo. Na 99% jest to PP/PE. Sprawdzisz dokładnie gdy zdemontujesz. Będziesz miał opis.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 078
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #1024 dnia: Maj 22, 2020, 21:31:18 »
Fabryczne jak pękną to się ich już nie pospawa. Na zewnątrz jest gładka powierzchnia żywicy, jednak w pęknięciu (w szczelinie) widoczne jest włókno szklane (symbol GF a nie PP/PU) i pod wpływem temperatury się kruszy. Jedyna opcja naprawy to warstwa żywicy od strony niewidocznej.

Inaczej ma się sprawa z zamiennikami, tu może zdarzyć się "spawalne" tworzywo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie