Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkII] kodowanie pilota  (Przeczytany 18831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 18, 2012, 09:00:57 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

Co to za żródło "fleabay"?

Znowu jakaś "skacząca" logika?


Coś jak w Polsce "alledrogo" :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Grzegorz Marchewka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2003
  • Miejscowość: Opole
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 18, 2012, 20:46:02 »
Tak się składa że na własnej skórze przećwiczyłem temat pilota do MKI. Ładniejsza część mojego związku zapomniała go spakować podczas powrotu z wczasów w Turcji :( Przeszukałem wszystkie fora i koniec końców i tak trafiłem do papy Citroena. Nie ma możliwości sparować starego klucza ani żadnego zakupionego na ebayu. Klucze dorabiane są w ojczyźnie naszych cytrynek, więc trzeba zarezerwować co najmniej kilka dni potem oczywiście parować za pomocą lexi. Z tego co pamiętam w zeszłym roku cała impreza kosztowała mnie ok 500-600PLN.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 09, 2014, 00:01:37 »
Witam. Mam pytanko gdzie w Lessi mogę wprogramować drugi kluczyk bez pilota. Nie wiem coś się stało że po włożeniu tego kluczyka na wyświetlaczu wywala błąd IMMO

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 09, 2014, 12:27:27 »
Opcja w bsi. Tylko musisz miec kod do leksi i kod do auta.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 09, 2014, 14:36:09 »
Kod do leksi mam i do auta także mam.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 09, 2014, 17:51:36 »
no to działaj tylko pamiętaj, że musisz wpisać ilość wszystkich kluczy do leksji oraz przeprogramować wszystkie posiadane klucze bo te które nie będą wpisane nie będą działać. Jeżeli kluczyk działał do tej pory to wcześniej spróbuj odłączyć aku na parę minut, może to tylko jakiś błąd przelotny i po podłączeniu aku kluczyk znowu będzie działał.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 09, 2014, 19:21:07 »
W programowałem dwa kluczyki tylko teraz mam problem z pilotem nie mogę jego zsynchronizować. Robię tak Wciskam przyciska zamykania na pilocie przekluczam w pozycje zapłon czekam 10s, puszczam przycisk wyłączam zapłon, czekam jakieś 5sek naciskam przycisk zamykania na pilocie i nic się nie dzieje. Odłączałem nawet akumulator i nic.
Po odłączeniu  akumulatora i zsynchronizowaniu pilota to jedynie gaśnie napis IMMO i samochód mogę odpalić, ale zamykanie z pilota nie działa.
Proszę o pomoc.

Ok. Już sobie poradziłem. Zrobiłem to tym sposobem i udało się
-wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy na zapłon ale nie odpalamy I TU UWAGA ,WKŁADAJĄC KLUCZYK JUŻ MUSI BYĆ WCIŚNIĘTY PRZYCISK OTWIERANIA DRZWI !!!!!
-trzymamy około 4-6 sekund
-wyciągamy kluczyk i czekamy 10 sekund(nie musi być minut )
-wkładamy kluczyk już nie trzymając przycisku otwierania drzwi,przekręcamy zapłon i przyciskamy otwarcie drzwi,tylko raz,zapalą się na chwilę awaryjne.
-wyciągamy kluczyk,wychodzimy z auta i zamykamy z pilota
Działa !!!

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 10, 2014, 10:24:19 »
Ja tam nigdy nie musiałem się uciekać do takich skomplikowanych procedur ;) Z reguły po odpięciu aku czekam od podłączenia ok. 5 minut i naciskam na pilocie CZ. Jesli zadziała to już wszystko działa. Jak chcę szybciej to wkładam kluczyk do stacyjki i przekręcam w pierwsze położenie bez zapalania zegarów a potem wciskam przycisk CZ na konsoli. Jeszcze nigdy nie miałem z tym problemu, ale nasze cepiątki to jak żywe organizmy i u jednego działa ta opcja a u innego trzeba się namęczyć ;)

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 10, 2014, 12:23:32 »
U mnie również ta metoda zadziałała :) Tylko że po kilku otwarciach i zamknięciach znów nie działa. Ale włożę do stacyjki włączę zapłon wyciągnę i znów kilka razy działa. Dziwne to jest :) Chyba mój wieloryb domaga się bliskości :D

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 10, 2014, 14:01:01 »
Albo pilot pada albo bateria. Można spróbowac wymienić baterię może coś to pomoże. Ewentualnie przed otwarciem możesz pogłaskać cytryne po oponie i może też to podziała ;)

Offline Karol Cerek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8i 16V; C3 III 1.2 Selection
  • Zainteresowania: nowe technologie i materiały, Cytrusy
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 10, 2014, 14:54:28 »
Cytuj

Mirosław Grablowski napisał:
-wkładamy kluczyk już nie trzymając przycisku otwierania drzwi,przekręcamy zapłon i przyciskamy otwarcie drzwi,tylko raz,zapalą się na chwilę awaryjne.
-wyciągamy kluczyk,wychodzimy z auta i zamykamy z pilota
Działa !!!



To jest (prawie) prawidłowa procedura przyuczania, wszystkie poprzednie Twoje próby zdają się psu na budę i nie ma co ich wdrażać.

Zerknij
TUTAJ w jednym z postów wstawiłem instrukcję przyuczania... pkt. 4. instrukcji.
C5 II 1.8i 16V, 2007r. (SX + dodatki [vel Impress], Gris Aluminium)
C3 1.2 2014 (Selection + Pakiet Miejski, Rubin Red)

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 10, 2014, 22:28:34 »
Chciałbym wymienić obudowę pilota i  związku z tym mam pytanie jak wyciągnąć grot z obudowy i przełożyć do nowej.

Już sobie poradziłem. Przełożyłem grot z IMMO do nowej obudowy zapadka działa.
Pozdrawiam.

Offline bogdan zając

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: ruda sl
  • Posiadany samochód: peugeot 307 1,6 hdi
  • Miejscowość: ruda sl
Odp: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 07, 2022, 09:22:37 »
Dziś nadeszła ta wiekopomna chwila i będzie próba dopisania nowego kluczyka z alexpres do starego citroena c3 koszt kluczyka zawrotne 27 zł więc nie zbiednieję , prawdopodobnie się nie uda jak to zwykle w żabojadach ale co tam , w razie czego kupię centralny zamek za 100 zł pln i założę bez tykania tych ichszych komicznych komputerów .

Offline bogdan zając

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: ruda sl
  • Posiadany samochód: peugeot 307 1,6 hdi
  • Miejscowość: ruda sl
Odp: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 07, 2022, 14:14:28 »
Dziś nadeszła ta wiekopomna chwila i będzie próba dopisania nowego kluczyka z alexpres do starego citroena c3 koszt kluczyka zawrotne 27 zł więc nie zbiednieję , prawdopodobnie się nie uda jak to zwykle w żabojadach ale co tam , w razie czego kupię centralny zamek za 100 zł pln i założę bez tykania tych ichszych komicznych komputerów .

No i tak jak się spodziewałem , transponder immo się zapisał i auto można odpalić więc już są dwa kluczyki ale co do pilota to kompletna porażka żadne kombinacje nie pomagają ci francuzy mają jednak poryte berety aby takie pierdoły tak blokować ech szkoda gadać .

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: [MkII] kodowanie pilota
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 16, 2022, 11:15:18 »
Cytuj
Artur Juchniewicz napisał:
Transponder można wielokrotnie kodować do różnych aut za pomocą lessi
A ja sądziłem , że jest "jednarazowo" kodowany.

Cytuj
Artur Juchniewicz napisał:
Natomiast elektronika pilota jest prawdopodobnie wstępnie zaprogramowana do centralnego zamka wg vin odnosnie zakresu w.cz. lub jest jakis inny patent aby nie można było pilota przełożyć do innego auta nawet za pomocą lessi (np. liczba programowań=1)

To zastanawiam się za pomocą "czego" dorabiacze kluczy (poza ASO) są w stanie ustawić prawidłowo czysta nówkę?
Transponder znajduje się również w kluczyku bez pilota i nalezy zaprogramować go za pomocą lessi razem ze starymi kluczami aby immo działalo we wszystkich. Do tego potrzebny jest poufny kod czterocyfrowy do auta. Transponder można wielokrotnie kodować do różnych aut za pomocą lessi, oczywiście za każdym razem trzeba znać kod do danego auta.
Natomiast elektronika pilota jest prawdopodobnie wstępnie zaprogramowana do centralnego zamka wg vin odnosnie zakresu w.cz. lub jest jakis inny patent aby nie można było pilota przełożyć do innego auta nawet za pomocą lessi (np. liczba programowań=1)

W dużo lepszej sytuacji są właściciele C5 X7, bo dostęp do nowych kluczy jest bezproblemowy, ale i dla użytkowników starszych Ce piątek też mam dobre informacje ;-)
Transponder w C5 jest jednorazowego kodowania. Po zakodowaniu transponder zostaje "zamknięty" i teoretycznie nie ma możliwości zakodowania transpondera w innym samochodzie. Teoretycznie, bo po pierwsze potrzebna wiedza, a po drugie trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia (sama Lexia nie wystarczy) Tu nie ma problemu, bo transpondery PCF 7936 są tanie i dostępne. Problem zaczyna się z pilotem, tu rację ma kolega Artur, elektronika musi być wstępnie przypisana do konkretnego samochodu. Dróg do sukcesu jest kilka. Pierwsza najprostsza, zakup kluczyka w ASO (drogie rozwiązanie). Druga, dostęp do programatora i przeprogramowanie pamięci w pilocie. Tu niestety potrzebna wiedza, dostęp do odpowiedniego programatora i umiejętności w jego posługiwaniu. Jest jeszcze trzecia, zakup pilota uniwersalnego np. firmy Xhorse i ustawienie firmowym programatorem emulacji pilota C5. Tu niestety jest loteria, bo nie ma 100% pewności że pilot zadziała (z doświadczenia wiem że ok 80% przypadków kończy się sukcesem).
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.