Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Łuczak w Styczeń 08, 2014, 17:59:34
-
Witam,
Mam następujący problem z trybem Economy mode.
Nie chodzi mi bynajmniej o kwestie ile czasu na włączonym zapłonie może grać radio :)
Mianowicie od ok 2 mc tryb ekonomiczny zapala się za każdym razem. Jak zostawiam auto wieczorem to rano tryb się świeci. Jak parkuje pod pracą rano, kiedy wracam po południu znów to samo.
Ostatnio auto zrobiło trasę ponad 1000 km i może z 3 razy tryb się nie zaświecił
Praktycznie za każdym razem po pozostawieniu auta jest to samo.
Dla małego wyjaśnienie:
- auto pokonuje dziennie ok 50 km
- auto ma tylko fabryczny alarm, nie ma znaczenia czy zamknę go z pilota czy z kluczyk
- akumulator ma może ponad pół roku, dobrze dobrany pod względem pojemności, sprawdzany, napięcie ma idealne, w pełni naładowany.
- ładowanie również wzorcowe
Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
-
Odpięcie klemy nie pomaga.
Byłem na szybkiej diagnostyce lexią i zero błędów w BSI czy module akumulatora.
Na wszelki wypadek podmienię jeszcze akumulator na inny.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
-
Ja bym podmienił aku bo to, że nowy nie gwarantuje, że coś się z nim nie stało. Rozumiem, że wyczyściłeś też klemy i posmarowałeś wazeliną techniczną.
-
Klemy są czyste, akumulator to niestety Bosch S5 :(
Parametry o stanie i naładowaniu akumulatora które podaje Lexia są zgodne z testem na profesjonalnym testerze. Stan naładowania i napięcie są prawie identyczne.
-
Sprawdziłbym na innym akumulatorze. Właśnie zmieniłem Boscha na Centre Future 77AH. Z Boschem początkowo nie było żadnych problemów, niestety zaczęły się one po niecałych 6 miesiącach od zakupu. Słabo odpalał, wydłużony rozruch, szybko włączający się na postoju tryb economi. Futurę mam co prawda dopiero drugi miesiąc, ale zauważyłem znaczną poprawę w stosunku do Boscha.
-
Jest jeszcze coś takiego jak czujnik naładowania aku. Znajduje się przy akumulatorze. Odłącz wtyczkę ... i spróbuj zostawić samochód na noc. Jeżeli rano nie będziesz miał komunikatu to wiadomo co padło ;)
-
Przerabiałem temat... myślałem że elektronika ale okazało się że to akku.
opisałem to w temacie " [MKII] 2.0 HDI Akumulator"
"a z kolei nie polecam Varty. Na początku tego roku wymieniłem w mk3 na varte E44 Silver 780A 77Ah i już po pół roku aku się wysypał (co sygnalizowało bardzo częste załączanie się trybu ekonomicznego). Ładowanie itd. jest sprawne. Aku Varty z najwyższej półki okazało się po testach mieć jedynie połową swojej sprawności.
Gwrancja - jak to bywa - NIE uznana - mimo że w ASO oraz w sklepie gdzie go kupiłem po testach wynikało że jest uszkodzony.... Ale gdy został wysłany do serwisu okazało się nagle że jest dobry... Śmiech na sali. Dziękuje ale ja już Varty nie kupię - co to za podejście do klienta aby wadliwy akku po ok. 6mies. padł a gwarancja nie została uznana.
Auto codziennie robi ok 150km z czego ok 80km po autostradzie więc niech nikt nie pisze że to wina niedoładowania z racji przebiegu...."
Podjedź do sklepu z akumulatorami - oni sprawdzą stan akku. Prąd rozruchu, jak spada napięcie przy starcie auta, ładowanie itd.
Po wymianie na nowy u mnie jest spokój z ekonomicznym.... A jest to dotkliwe szczególnie gdy auto ma elektryczną klapę bagaznika i się nie otwiera...
-
Właśnie ja mam elektryczną klapę...
Co ciekawie po odłączeniu klemy od następnego dnia rano jest dobrze.
Póki co tryb się nie włączył obserwuję dalej i zobaczymy.
-
Spada ci pojemność akumulatora - aż padnie ci akumulator. Miałem coś podobnego latem - sluchanie radia max 10 min i eco mode. I padł mi akumulator. Kupiłem Westę Forse - bardzo dobre opinie i zapłaciłem małe pieniądze w porównaniu do centry czy bosha. Pozdrawiam - posiadacz c4 :)
-
Po pierwsze sprawdź zwyczajnym miernikiem napięcie akumulatora zarówno na postoju, jak i przy wyłączonym silniku.
Możliwe, że masz coś z regulatorem napięcia.
W C5 MkII (miałem) w serwisie powiedzieli mi, że fabryka montowała 35 różnych modeli alternatorów i nawet po nr VIN nie wiadomo co gdzie trafiło.
Poza tym klemy aku MUSZĄ być na stykach czyste, bez warstwy tlenków.
A tak naprawdę to szczerze mówiąc swoje C5 MkII 1,6Hdi sprzedałem bo po 3 latach zaczął mnie wnerwiać właśnie Economy Mode Active.
Z miejsca byłem w stanie zapłacić 5000zł za wymianę instalacji elektrycznej tego auta na inną, pozbawioną całkowicie komputerów i czujników decydujących za mnie. Dlatego pewnie jeżdżę teraz tym co widać w profilu, ale to zupełnie off topic. Sorry
-
U mnie tryb ekonomiczny załącza się prawie za każdym razem ale czasem jeszcze klapa bagażnika się otworzy ale już nie zamknie. Tyle że ja robię dość krótkie przebiegi a klapę bagażnika otwieram przynajmniej raz dziennie. Napięcie akumulatora miałem sprawdzane i podobno wszystko ok. Rok temu też tak miałęm ale tylko zimą, przy temperaturze powyżej 5-10°C wszystko jest ok. Dobrze że idzie wiosna :)
-
A tak naprawdę to szczerze mówiąc swoje C5 MkII 1,6Hdi sprzedałem bo po 3 latach zaczął mnie wnerwiać właśnie Economy Mode Active.
Dlaczego nie zmieniłeś sobie w ustawieniach komputera czasu economy mode na np. 1 godz.?
-
Jak miałem awarię silnika (zdarza się) to nie mogłem przez ten chory tryb zamknąć szyb (auto wracało ze Szwecji na lawecie), a przez telefon w serwisie mi powiedzieli, że aby zamknąć szyby muszę ... odpalić silnik i innej drogi nie ma. Poza tym zdaje się w MkII nie można tego gów... wyłączyć.
-
Wiciu Rudziński napisał:
Jak miałem awarię silnika (zdarza się) to nie mogłem przez ten chory tryb zamknąć szyb (auto wracało ze Szwecji na lawecie), a przez telefon w serwisie mi powiedzieli, że aby zamknąć szyby muszę ... odpalić silnik i innej drogi nie ma. Poza tym zdaje się w MkII nie można tego gów... wyłączyć.
Czy całkowicie wył. to nie wiem, ale wydłużyć się da.
Nie wiem czy miałeś w tamtym zamykanie/alarm z pilota, żeby automatycznie zamknął, przy dłuższym naciśnięciu przycisku.
-
Alarmu fabrycznego nie miałem. Z pilota nie szło zamknąć szyb.
-
To trzeba było "pożyczyć" prąd kablami z drugiego auta (miałeś auto do lawety).
-
w ten sposób nie wyłączysz eco mode trzeba przynajmniej zakrecic silnikiem
-
Dzięki za wyjaśnienie.
Należy więc rozumieć, że po wyświetleniu EM wyjęcie akumulatora i zamiana na nowy, 100% sprawny też nic nie da a po przekręceniu kluczyka dalej będzie wyświetlać się economy mode i ten stan zniknie dopiero po odpaleniu?
-
tak. Jeśli natomiast silnik nie odpala to aby wyłączyć tryb EM można przeciągnąć auto na holu i przy 40- 50km/h włączyć delikatnie 4 bieg (nie dotyczy automatu). Kilkanascie sekund powinno wyłączyć EM oraz w tym czasie mozna sterować np. wysokością zawieszenia. Jeśli auto jest na minimalnym ustawieniu zawieszenia to jeśli warunki na to pozwalają - równa droga, można od razu wrzucić 4 bieg i auto po ruszeniu i przekroczeniu 10km/h samo się podniesie. Generalnie nie zaleca się jazdy na holu z włączonym biegiem, ale jeśli wrzuca się delikatnie wysokie biegi to nic się nie stanie (przynajmniej nigdy nie słyszałem o awarii a wiele razy też różne auta odpalaliśmy na holu w tym raz cytrynę). Oczywiście trzeba miec świadomość że jakies tam ryzyko istnieje i taki sposób na wyłączenie EM to ostateczność :)
-
Dzięki za poradę.
Z EM znamy się odkąd kupiłem obecne MkIII. Auto miało trochę ponad pół roku i nie widziało prawdziwej zimy (pochodzi z okolic Rzymu) a jednak economy mode załącza się permanentnie przy jednoczesnym zupełnie bezproblemowym rozruchu. Zwykle po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów w następnym dniu komunikatu nie ma ale już postój ponad dwa dni w garażu zapewnia to miłe powitanie.
Dwa dni temu zostałem zaskoczony nowym zjawiskiem. Autostrada, 3 godziny jazdy z prędkością 130-150, chwilowa przerwa toaletowa a po przekręceniu kluczyka – economy mode
Czym może to być spowodowane? Napięcie ładowania 14.6V, klemy czyste a efekt pracy alternatora - żaden. Czy taka sytuacja może wynikać z dość niskiej temp. (-8 st.) i wychłodzenia aku.?
-
Co prawda mam MKII ale z moich obserwacji ECO to wydaje mi się iż komp odczytuje temp zewnętrzną i silnika i na tej podstawie przelicza sobie tryb ECO. Dodam żę mam założoną nówke Centra Futura 72Ah.
-
Napiecie z wysokie , powinni byc nie wiecej niz 14,4V powyzej uszkadza akumulator .
-
Napiecie z wysokie , powinno byc nie wiecej niz 14,4V powyzej uszkadza akumulator .
-
Dlaczego nie zmieniłeś sobie w ustawieniach komputera czasu economy mode na np. 1 godz.?
Bo Mk III nie ma takiej opcji :-(
-
Roman Radzikowski napisał:
Dlaczego nie zmieniłeś sobie w ustawieniach komputera czasu economy mode na np. 1 godz.?
Bo Mk III nie ma takiej opcji :-(
Romku, przeczytaj jeszcze raz mój post i zawarty w nim cytat, do którego odnosi się moje pytanie.
Pytanie jest zasadne / prawidłowe. ;)
-
Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora i alternatora po regeneracji i co...tryb "Economy mode"pojawia się po dłuższym postoju na mrozie.To chyba działa jak pisze Lesław Frasik.
-
Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego akumulatora i alternatora po regeneracji i co...tryb "Economy mode"pojawia się po dłuższym postoju na mrozie.To chyba działa jak pisze Lesław Frasik.
-
Kiedyś podałem kilka i ogólnych informacji na temat działania economy mode. Może komuś się przyda powtórka (wyszukiwarka marna):
1.użytkowanie odbiorników elektrycznych przy wyłączonym alternatorze (silniku) jest możliwe tylko w przypadku posiadania niemal idealnego akumulatora. Jego naładowanie musi zostać odczytane powyżej poziomu 70-80% nominalnego. W przeciwnym przypadku EM załącza się od razu,
2.gdy uda się załączyć jakiś odbiornik (np. radio) komputer pobiera w sposób ciągły informacje o napięciu, natężeniu prądu i temperaturze akumulatora i decyduje o momencie przejścia w EM,
3.30 minut to maksymalny czas poboru mocy, niezależnie od tego jak byłby to pobór niewielki. Z tego co wiem nie można tego zmienić (tu głosy są podzielone i możliwe, że są modele, w których to się udaje),
4.praca alternatora (silnika) odsuwa (w przeciętnych warunkach użytkowania) załączenie EM w stosunku 1:2 (a więc zapalenie na ok. 5 minut silnika = dodatkowo ok. 10 minut bez EM)
5.poza EM pozostają: światła ostrzegawcze, światła pozycyjne, centralny zamek, instalacja alarmu, zasilanie zegarów/wskaźników i chyba klakson.
Pisałem o moim przypadku z ostatnich dni gdy wielogodzinna jazda - wbrew punktowi 4 – nie wyłączyła EM. Może więc, czego się nie spodziewałem, zbyt niska temp. akumulatora okazała się kluczowa.
-
Żeby nie było już zamieszania...
napisałem o przedłużeniu czasu eco mode w odniesieniu do kilku słów kolegi Witka o MK2.
Być może MK3 ma wyłączone przedłużanie tego czasu.
Elementem całej układanki może być to, że MK3 ma (podobnie jak C4P) moduł stanu naładowania akumulatora (badającego prąd i natężenie); w MK1 i 2 tego nie ma.
-
Witam.
Podłączę się pod wątek.
Koledzy mam duży problem. Jestem na urlopie i dzisiaj auto odmówiło odpalenia. Pali się "Economy mode active". Rozrusznik raz przekręci i nie odpala i dalej się pali "Economy mode active". Wezwałem Assistance i przez kable też nie chciał odpalić. Komunikaty bez zmian. Gość z Assistance mówił, że skoro nie odpalił z kabli to problem leży gdzie indziej. Nie miał żadnego próbnika więc nie wiem jakie jest aktualnie napięcie w akumulatorze. Jest weekend i jestem w małej miejscowości. W poprzedniej C5 akumulator wymieniałem po 6 latach i widać, że teraz też może tyle wytrzymać. Moje pytanie jest następujące: czy wymiana na nowy akumulator pozwoli odpalić auto czy trzeba coś będzie aktywować w Lexii? Czy idę w ogóle w dobrą stronę jeżeli chodzi o diagnozę usterki?
Za pomoc z góry dziękuję
-
W Mk1 jest tak, że na padniętym akumulatorze odpala z innego akumulatora podpiętego kablami rozruchowymi.
Na Twoim miejscu pożyczył bym prostownik, naładował akumulator i zobaczył jaki będzie efekt.
Podobną sytuację miałem kiedyś (też na urlopie), ledwo, ledwo odpalił. Przyczyna okazała się banalna - zanieczyszczone klemy. W tym wypadku z kabli także nie odpali. Sprawdzałeś klemy ?
-
Andrzeju, byłem teraz i przeczyściłem dokładnie obie klemy. Po podpięciu akumulatora komunikat "Economy mode active" wcale się nie pojawiał ale auto dalej nie odpala. Jako ciekawostkę podam, że z racji tego, że jest już ciemno w chwilę po próbie uruchomienia rozrusznika zapalały się światła mijania. Jak wiemy powinny się zapalić po uruchomienia silnika. Już nie wiem w czym jest problem? Czy przy takich objawach iść w wymianę akumulatora?
-
Irracjonalne zachowania elektryki takie jak bezsensowne włączanie/wyłączanie odbiorników w C5 pojawiają się przy niskim napięciu w instalacji.
Na Twoim miejscu:
- spróbował bym zorganizować prostownik i naładować dziada
- jeśli auto odpali to pomierzył bym miernikiem jakie jest napięcie w czasie pracy silnika, by zobaczyć czy alternator ładuje
Dopiero po przetestowaniu w/w kupiłbym nowy akumulator.
Fajną opcją wydaje się skorzystanie z usług tego serwisu o którym mówiłeś, na pewno będą mieli miernik i tester do aku...
-
Robert Jesionczak napisał:
Andrzeju, byłem teraz i przeczyściłem dokładnie obie klemy. Po podpięciu akumulatora komunikat "Economy mode active" wcale się nie pojawiał ale auto dalej nie odpala. Jako ciekawostkę podam, że z racji tego, że jest już ciemno w chwilę po próbie uruchomienia rozrusznika zapalały się światła mijania. Jak wiemy powinny się zapalić po uruchomienia silnika. Już nie wiem w czym jest problem? Czy przy takich objawach iść w wymianę akumulatora?
kolego, bez miernika to sobie możemy pogdybać. Jeśli nie masz sprzętu to musisz zgłosić się do serwisu akumulatorów, ale miernik kosztuje 20 PLN więc chyba taniej cię to wyniesie. Napięcie na aku powinno być ok. 12,5V a w czasie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10V, czasami 9,5V jest akceptowalne, ale pod warunkiem, że silnik odpala ;). Jeśli Twój aku jest słaby to w C5 różne cuda się zdarzają. Jak nie masz ładowarki to najwyższy czas się w nią zaopatrzyć bo to tańsze niż wymiana aku co parę miesięcy ;) Jak jeździsz dużo na trasie, albo robisz długie przebiegi po mieście to aku zdąży się doładować a jak co 2 km gasisz silnik to potrzebna jest co jakiś czas ładowarka.
-
Dzisiaj wezwałem speca od akumulatorów z porządnym miernikiem i wyszło: napięcie spoczynkowe 11,5V, napięcie pod obciążeniem 8,04V !!! I to właśnie przyczyna. Jestem po wymianie akumulatora i auto odpala jak kiedyś. Z mojego doświadczenia wynika, że już w drugiej C5 oryginalny akumulator wytrzymuje 6 lat. Będę pamiętał na przyszłość :]
Dzięki Andrzej i Artur za pomoc.
-
Cieszę się że skończyło się pomyślnie. Takie rzeczy na urlopie są osłabiające ;)
Zagadką pozostaje dlaczego z boostera nie chciał odpalić.
-
Z takim nastawieniem fachowca to nie tylko nie chciał odpalić z boostera ale i z kabli. Facet z Assistance, jego wiedza oraz podręczny sprzęt pozostawiał wiele do życzenia. Nastawiony był tylko na holowanie. Pomimo zmroku gość nawet nie miał latarki. Z holowania ma konkretne pieniądze a nie z naprawy na miejscu. Pewnie holowanie by mu się udało gdybym był w trasie a nie na parkingu hotelowym. Jednak ważne jest kto przyjeżdża z pomocą.
-
U mnie nowy aku i EM włącza się non stop. Wkurza to bo przy takiej brudnej zimie jaka mamy otwarcie klapy bagażnika odbywa się ręcznie a powinno automatycznie. Wkurza to coraz bardziej. Ładowanie jak i stan naładowania aku idealny. A EM nic sobie z tego nie robi. Auto przy -25 stopniach w styczniu na Mazurach odpalało za pierwszym razem po kilku dniach postoju.
Trasa 400 km do domu. 5-10 min przerwy na stacji benzynowej i chcąc otworzyć bagażnik słyszę "pi, pi, pi" czyli znany nam dobrze EM. Wkurza to, że producent nie dał użytkownikowi wyboru co do tego trybu bo nie wierzę, że otwarcie kilka razy klapy bagażnika nie pozwoli mi odpalić auta.
Czyli ja też zaliczam się do grona niezadowolonych użytkowników EM :)) I nie mam pomysłu co z tym zrobić. Brudzę łapy i otwieram bagażnik ręcznie. A nie o to chyba chodzi.
Pozdrawiam
-
Jacek Janowski napisał:
U mnie nowy aku i EM włącza się non stop. Wkurza to bo przy takiej brudnej zimie jaka mamy otwarcie klapy bagażnika odbywa się ręcznie a powinno automatycznie. Wkurza to coraz bardziej. Ładowanie jak i stan naładowania aku idealny. A EM nic sobie z tego nie robi. Auto przy -25 stopniach w styczniu na Mazurach odpalało za pierwszym razem po kilku dniach postoju.
Trasa 400 km do domu. 5-10 min przerwy na stacji benzynowej i chcąc otworzyć bagażnik słyszę "pi, pi, pi" czyli znany nam dobrze EM. Wkurza to, że producent nie dał użytkownikowi wyboru co do tego trybu bo nie wierzę, że otwarcie kilka razy klapy bagażnika nie pozwoli mi odpalić auta.
Czyli ja też zaliczam się do grona niezadowolonych użytkowników EM :)) I nie mam pomysłu co z tym zrobić. Brudzę łapy i otwieram bagażnik ręcznie. A nie o to chyba chodzi.
Pozdrawiam
Sprawdź jak masz ustawiony EM, bo można ustawić że i po minucie już będzie krzyczało - to jedno.
Drugie- połączenie akumulatora, zaśniedziałe połączenia ( nawet lekko), szczególnie masowe.
Jak masz fejs to możesz wyłączyć ten tryb - producent dał możliwość ( tryb Schow room), ale nie odpowiada za skutki z powodu spadku napięcia akumulatora ( począwszy od braku możliwości uruchomienia silnika po rozprogramowanie całego BSI).
-
Z tego co mi wiadomo to w C5 nie ma żadnej możliwości przestawienia trybu czasowego EM ani ingerencji w niego.
I to wkurza najbardziej bo jako użytkownik powinienem mieć na to wpływ.
Niestety w C5 producent zadecydował za nas.
-
W C5 III może i nie ma ( nie miałem okazji zerknąć...) ale podejrzewam że jest tylko trzeba poszperać albo użyć starszej wersji oprogramowania fejsu.
-
Jacek ja miałem podobny problem.
Zresztą to ja zapoczątkowałem ten wątek.
U mnie też dokładnie tak samo zachowywał się Economy Mode. Widzę że też masz elektryczną klapę więc wiem co to za problem.
Do sedna ja miałem akumulator Bosch S5. Na jednych testetrach pokazywał że do wymiany, potem po naładowaniu że trzyma wszystkie parametry.
Auto po diagnostyce Lexią, brak błędów, modu stanu naładowania akumulator ok.
Po miesiącu złości w końcu kupiłem drugie aku, oryginał citroen i mam spokój póki co. Zrobiłem od razu po włożeniu adaptacje Lexia.
Akumulator akumulatorowi nie równy tak samo z testami sprawności.
-
Marcin pewnie masz rację ale szkoda wymieniać mi nowego aku, przy którym auto odpalało przy -25 w styczniu tylko dlatego, że nie otwiera mi się klapa bagażnika (nie ukrywam wkurza to bardzo). Auto odpala za pierwszym razem, ani razu nie było na nowym aku z tym problemów.
Jedynie wkurza mnie ta klapa. Wychodzę ze sklepu załadowany zakupami, wciskam na pilocie przycisk i "pi, pi"pi" :)) Mam ochotę wtedy dobrze przy*****ć Cpiątce z kopa ;)
Tak więc ta klapa to jedyny problem związany z EM w tym aucie:) Jakoś przeżyję. Szkoda kasy na kolejny NOWY akumulator skoro nowy mam w nim:)
Pozdrawiam
P.S
Latam na 20 letnich akumulatorach i 12 tonowa maszyna odpala bez problemu i żadnego EM nie ma :))
-
Mnie oprócz klapy wkurzało że podczas zakupów w markecie na podziemnym parkingu te ustrojstwo wyłączało po kilku sekundach oświetlenie bagażnika!!
Mój stary Bosch też bez najmniejszego zająknięcia odpalał przy - 20 stopniach. :)
Ja na początku też uważałem że to trochę bez sensu wymieniać ale uważam że warto było :)
Nie denerwuję się :)
-
Jacek Janowski napisał:
Z tego co mi wiadomo to w C5 nie ma żadnej możliwości przestawienia trybu czasowego EM ani ingerencji w niego.
Owszem jest - włączenie trybu "Salon", wtedy EM jest nieaktywne.
-
No popatrz - takie proste. A sprawdziłeś? Z jakiegoś powodu cały "cytrynowy świat" dalej poszukuje lekarstwa na economy mode, choć motyw włączenia trybu "show-room" pojawia się od dawna.
Czy show-room (salon) załącza się trwale czy tylko do uruchomienia silnika a później - "stara baśń"? Czy w trybie "salon" działają wszystkie funkcje auta?
-
Lesław Frasik napisał:
No popatrz - takie proste. A sprawdziłeś?
Daruj sobie tą kąśliwość.
U siebie w 406 tak. Działa. BSI Valeo CD2 (według nalepki).
-
Czy to ustawienie ma wpływ na inne właściwości samochodu?
-
Kolego Arturze,
Przepraszam jeśli moja wypowiedź zabrzmiała kąśliwie. Nie było to moim celem, tym bardziej, że „nie mam papierów” na wypowiadanie się w kwestiach mechanicznych czy elektroniczno-elektrycznych. Wręcz przeciwnie: nie mam lexx czy innego diagg.. nie mam narzędzi, nie mam odpowiedniego garażu, ale przede wszystkim nie mam wiedzy i umiejętności. Wszystko co wiem to doświadczenie jako klienta zakładów mechanicznych i lektura (głównie tego forum).
Wypowiedzi takie jak Twoja z jednej strony cenne z drugiej są frustrujące. Postaw się w miejsce moje i takich jak ja. Ciężko doświadczany przez „economy mode” drążę temat bo co mam zrobić? Wyrzucić roczny akumulator czy jechać do mechanika, kazać mu ustawić „SALON”, zapłacić 200 zł za podłączenie do kompa i wyjechać bez efektu albo jeszcze gorzej - niesprawnym autem?
Przećwiczyłem to na innych poradach udzielanych na tym forum z dobrego serca ale niestety z negatywnym skutkiem dla mojej kieszeni a bez efektu w działaniu auta.
Rzucasz jedno zdanie, które budzi nadzieje ale i wątpliwości (ot .. popatrz następny post). Gdybyś napisał od razu drugie zdanie – „Sprawdzone w Peugeocie 406” wiedziałbym, ze nie ma się czym podniecać. Dobrze wiesz, że wiele przydatnych „funkcjonalności” i możliwych ustawień występujących w Mk1 zniknęło w Mk2 a tym bardziej w Mk3 – o Peugeotach nie wspomnę. Poczytaj wyżej nawet w tym wątku ile wypowiedzi arbitralnych, z których praktycznie nic nie wynika: w stylu da się... nie da się... A rzadko kto napisze sprawdziłem w takim i takim modelu z tego i tego roku konkretnie w tym programie w tej i tej zakładce. Większość „porad” jest jakby rodem z przedszkola: „...wiem ale nie powiem..”. Niestety w takim stylu wypowiedzi celuje jeden z adminów rzucający jedno zdanie sugerujące głęboką znajomość tematu po czym olewa zapytania bo przecież nie chodzi o to by pomóc czy poszerzyć czyjąś wiedzę ale by zareklamować własną działalność gospodarczą.
Tyle moich żalów – pewnie większość uzna, że nieuprawnionych – bo jestem głównie „biorcą” porad a nie „dawcą” i powinienem być wdzięczny za samą możliwość poczytania.
-
Lesław Frasik napisał:
Wyrzucić roczny akumulator czy jechać do mechanika, kazać mu ustawić „SALON”, zapłacić 200 zł za podłączenie do kompa i wyjechać bez efektu albo jeszcze gorzej - niesprawnym autem?
Jak będziesz w okolicach Bydgoszczy to zapraszam - sprawdzimy, czy mój interfejs komunikuje się z mkIII i zobaczymy czy coś da się zrobić. :)
Na razie z tego co zauważyłem, to właściwie jedna funkcja działa inaczej niż działała wcześniej - automatyczne wycieraczki, które działają na postoju i do ok. 10 km/h potem przestają (napis "Automatic wipers..." nie pojawia się przy włączeniu w trakcie jazdy, na postoju tak) - ale to znowu może być wynikiem bawienia się pozostałymi opcjami w BSI. :)
Niektóre funkcje na 100% są zależne - np. wyłączenie sterowania automatycznego światłami (oprogramowanie każe to wyłączyć jeśli aktywne są światła "skandynawskie") skutkuje brakiem automatycznej wycieraczki - BSI po prostu przestaje reagować na informacje z czujnika deszczu/oświetlenia.
Gdybyś napisał od razu drugie zdanie – „Sprawdzone w Peugeocie 406” wiedziałbym, ze nie ma się czym podniecać.
Przepraszam - moja wina. :(
Dobrze wiesz, że wiele przydatnych „funkcjonalności” i możliwych ustawień występujących w Mk1 zniknęło w Mk2 a tym bardziej w Mk3 – o Peugeotach nie wspomnę.
Wiem - mało tego, oprogramowanie kieruje się swoją pokrętną francuską logiką, bo czym innym wytłumaczyć fakt, że w menu dla 106 mam możliwość zapisu parametrów "na żywo" i pokazania wykresów a w bardziej zaawansowanym 406 tego nie ma wcale? Wydaje mi się, że część opcji jest nadal zaszytych w BSI ale oprogramowanie ma je poukrywane. Przykładem tego jest oprogramowanie, którym "bawią się" użytkownicy na forum outlandera, a które daje możliwość modyfikowania większej ilości parametrów niż lexia/diagbox.
______________________________________________
Jeszcze coś w temacie EM.
Z forum C4:
(http://c4owners.org/images/faq/1247559687_406_FT75081_becb.jpg)
Wynikałoby z tego, że dezaktywacja na stałe wymagałaby jeszcze ustawienia samochodu w tryb fabryka - a tego oprogramowanie nie ma, jest tylko wymuszenie trybu klienta.
-
Rada tak naprawdę jest jedna, pozbyć się truchła jakim jest C5 (MkII, MkIII) i zakupić cytrynkę z około 2001r. doprowadzić ją do perfekcji i cieszyć się z jazdy bez stresu. W swoich poprzednich 2CV, BX, ZX, XM zawsze dojeżdżałem do celu bez stresujących sytuacji, w 2CV zapiekł się zamek, wlazłem przez bagażnik i pojechałem, w BX to samo, przekręciłem zamek razem z blacha drzwi, centralny puścił, pojechałem, ZX dieselkiem wracałem 2000km bez rozrusznika, dojechałem, w Xmenie jak padała elektryka to nie miało to wpływu na dojechanie do celu, w C5 tryby awaryjne niezydentyfikowane, wnerwiające mode activy, żyjące własnym życiem lusterka boczne i szyby, naprawdę projektanci (czytaj impotenci zawodowi) popłynęli na maxa.
Szalenie mi się podoba stylistyka Technospace'a, ale ze względów elektronicznych nie kupię chociaż niedługo pewnie Picasso z 2000r. trzeba będzie zmienić. Pewnie będzie w rodzinie kolejna Lodgy lub benzynowy Duster.
Kocham cytrynki, ale te sprzed 2004r.
-
Wiciu Rudziński napisał:
Kocham cytrynki, ale te sprzed 2004r.
Muszę się niestety z tym zgodzić. ;)
-
Ja kocham moją Mk3 choć ma więcej drobnych up...liwości niż poprzednia MK2 ale cóż - jak w życiu - ma jedną niezaprzeczalną zaletę - jest młodsza. ;-)
-
z tą młodością akurat w przypadku aut to różnie bywa;) W pracy w zeszłym roku sprzedalismy 7 letnią corollę z 200tys. km przebiegu i kupilismy nowego fokusa w full wersji. Toyota przez 200tys. km nigdy lawety nie widziała a fokus przez 30 tys. km zaliczył już 6 razy;) Jak mnie bierze ochota na zmiany to jak sobie pomyslę o tym to mi przechodzi :) Póki co przez 8 lat moja C5 nigdy na lawecie nie wracała z trasy i chyba to główny powód, że jeszcze trzymam tego rupiecia ;)
-
W kalkulatorze od stannu napiecia w DiagBox mozna ustawic pojemnosc akumulatora, ktora jezeli jest zle ustawiona potrafi zanizyc pojemnosc obliczeniowa, co skutkuje szybszym uruchomieniem Economy Mode.
U mnie byly 65 Ah, a akumulator mam 80.
-
Miałem kiedyś też różne dziwne problemy z elektryką samochodu w audi A6 na postoju właśnie ze zgaszonym silnikiem
akumulator był sprawny , a w samochodzie stojącym w nocy w garażu potrafiła się sama włączyć pompa powietrza wtórnego
( nie wiem nawet dokładnie do czego ta pompa jest potrzebna ) , Okazało się że mimo że akumulator był sprawny to miał inne
parametry niż powinien mieć . Po wymianie na nowy na taki jaki zaleca producent problemy znikły .
Wcześniej jeszcze po podłączeniu do Vaga ( taka lexia tyle że do audi ) wyskakiwał jakiś chwilowy błąd związany z napięciem
ale mało istotny , jak się potem okazało nawet mała z pozoru różnica w parametrach akumulatora powodowała pojawienie się bardzo dziwnych problemów.
-
można też w DB wyłączyć czujnik na klemie minusowej albo wypiąć wtyczkę od tego czujnika i EM staję się deczko mniej uciążliwe
-
Na załączonym schemacie widać co siedzi w naszym czujniku na klemie - pamięć flash i Ram, mikrokontroler i .... Czujnik produkowany przez Boscha.
Dane techniczne: Duża precyzja w pomiarach: 1 mA...1 500 A (± 1 %)
Napięcie : 6 V...18 V (± 0,2 %)
Temperatura : -40 °C...105 °C (±4 °C)
Algorytmu obliczeń niestety nie znajdziemy zresztą i tak nie można go modyfikować (ASIC). Dane przenoszone do BSI za pomocą magistrali CAN, LIN
Ciekawi mnie jak sobie radzi BSI gdy pozbawione jest informacji z czujnika np. po celowym odłączeniu wtyczki za akumulatorem. Kiedyś tak zrobiłem i oczywiście wyskoczył błąd w BSI o braku szacowania energii. Jak widać inteligentna bestia i raczej trzeba z nią żyć.
-
rok temu odłączyłem czujnik, błędów nie było. EM włączał się rzadziej
-
rok temu odłączyłem czujnik, błędów nie było. EM włączał się rzadziej
Pamietam jak pisałeś kiedyś o tym ze nie masz błędu po rozłączeniu kostki, trochę mnie to zaskoczyło ze samochód traci czujnik i sie nie upomina. U mnie sytuacja wygladała inaczej z ciekawości kiedyś powtórzę rozpięcie i spisze kod błędu a może ktoś juz go zna? Zawsze byłem ciekaw skąd mamy temp. akumulatora, na schemacie widać termometr który mierzy temp. klemy a ta połączona jest z częścią wewnętrzna aku. i jako dobry przewodnik posiada zbliżona temp. jak zaznaczono +-4 stopnie
-
rok temu odłączyłem czujnik, błędów nie było. EM włączał się rzadziej
Kody błędów dla modułu stanu naładowania akumulatora
CFF0 Usterka czujnika prądu : Obwód otwarty
DFF0 Usterka czujnika prądu : Dolny ogranicznik
DFF1 Usterka czujnika napięcia : Poza zakresem
DFF3 Usterka czujnika temperatury : Dolny ogranicznik
EFF0 Usterka czujnika prądu : Górny ogranicznik
EFF1 Usterka czujnika napięcia : Poza zakresem
EFF3 Usterka czujnika temperatury : Górny ogranicznik
FFF1 Usterka czujnika napięcia : Bez charakterystyki
FFF2 Usterka kalkulatora : Bez charakterystyki
FFF3 Usterka czujnika temperatury : Bez charakterystyki
FFFE Błąd telekodowania : Bez charakterystyki
Dla temperatury akumulatora poniżej 0, BSI1 aktywuje tryb ekonomiczny, gdy stan naładowania akumulatora zejdzie poniżej progu 70% ; dla temperatury poniżej -10°C, próg przechodzi na 85% stanu naładowania akumulatora.
-
No ok, ale dlaczego poprostu tego nie wylaczyc w DB? Ja mam wyłączone i problemów z Eco praktycznie brak. Jedynie jak odkurzam auto i są otwarte drzwi i klapa bagażnika to się włączy a tak w normalnym użytkowaniu się nie włącza. Więc co daje wypiecie tej wtyczki?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
No ok, ale dlaczego poprostu tego nie wylaczyc w DB? Ja mam wyłączone i problemów z Eco praktycznie brak. Jedynie jak odkurzam auto i są otwarte drzwi i klapa bagażnika to się włączy a tak w normalnym użytkowaniu się nie włącza. Więc co daje wypiecie tej wtyczki?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Główną funkcją modułu stanu naładowania akumulatora jest obliczanie stanu naładowania akumulatora sterowania i przesyłanie tej informacji do inteligentnego modułu sterującego w celu doprecyzowania aktywacji trybu ekonomii energii. UWAGA : Stanu naładowania akumulatora sterowania jest obliczany na podstawie zmierzonych parametrów fizycznych (napięcia, natężenia prądu) oraz obliczonych parametrów (wewnętrznej temperatury akumulatora). Moduł stanu naładowania akumulatora wyposażony jest w następujące funkcje :
•Automatyczną diagnostykę przekazującą ewentualnie wykryte usterki czujników i/lub wewnętrznych układów elektronicznych modułu stanu naładowania akumulatora
•Wprowadzanie do pamięci minimalnej wartości prądu pobieranego z sieci 12V, gdy pojazd znajduje się w trybie czuwania
•Wykrywanie przekroczenia progu naładowania akumulatora sterowania co 10% z przebudzeniem inteligentnego modułu sterującego BSI1
•Przekazywanie zmierzonych wielkości fizycznych (Napięcie, natężenie prądu i temperatura akumulatora sterowania)
•Wykrywanie odłączenia akumulatora sterowania
Zadania poszczególnych funkcji :
•Umożliwienie operatorowi szybkiego zidentyfikowania uszkodzenia modułu stanu naładowania akumulatora i/lub akumulatora sterowania
•Wykrywanie nienormalnego stałego poboru energii elektrycznej w sieci 12 V, gdy pojazd znajduje się w trybie czuwania
•Umożliwienie inteligentnemu modułowi sterującemu wprowadzenie do pamięci kontekstu związanego z rozładowaniem akumulatora sterowania
•Umożliwienie uzyskania informacji o wartościach zmierzonych przez czujnik w celu ułatwienia kontroli lub diagnostyki niektórych podzespołów
•Umożliwienie sprawdzenia stanu naładowania akumulatora sterowania przed odstawieniem pojazdu na parking
W niektórych przypadkach rozłączenie modułu może wywołac błąd F066 (brak łączności z modułem stanu naładowania akumulatora)przechodzimy wtedy w tryb zdegradowany może objawić się to po przez dezaktywacje organów uczestniczących w komforcie termicznym lub wyłączeniem gniazda akcesoriów 12V.
-
No wszystko fajnie, ale dalej nie wiem co daje fizyczne rozlaczenie wtyczki innego niż wyłączenie modułu w DB. Moim zdaniem nic nie daje choć wtyczki nigdy nie rozlaczalem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
No wszystko fajnie, ale dalej nie wiem co daje fizyczne rozlaczenie wtyczki innego niż wyłączenie modułu w DB. Moim zdaniem nic nie daje choć wtyczki nigdy nie rozlaczalem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ok. opisz jak zdezaktywowałeś moduł w DB (najlepiej screny) z tego co wiem można to zrobić tylko w trybie "salon", odłanczając fizycznie nie masz tego co wyżej napisałem.
-
Ok. opisz jak zdezaktywowałeś moduł w DB (najlepiej screny) z tego co wiem można to zrobić tylko w trybie "salon", odłanczając fizycznie nie masz tego co wyżej napisałem.
BSI -> telekodowanie ->Informacje dla kierowcy -> Funkcja szacowania stanu naładowania akumulatora. Mamy tu trzy opcje:
-Brak
-Obecna, realizowana przez moduł stanu naładowania akumulatora
-Obecna, realizowana przez inteligentny moduł sterujący
Wybieramy Brak i mamy spokój.Oczywiście nie trzeba się obawiać,że rozładujemy akumulator.Wszystko tzn radio i oświetlenie wnętrza wyłącza się czasowo tak jak powinno.
-
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/12/22/ed02406e9622d7ef98a949b01213790d.jpg)
Proszę bardzo screen z funkcji, którą wyłączyłem w DB. Nie jest to zaznaczona funkcja lecz ta 4 linijki niżej. Funkcja oszacowania stanu naładowania akumulatora jest teraz na brak a było coś innego. Niestety nie pamiętam co to było. A nie mam dostępu do auta teraz, żeby sobie przypomnieć.
Po wyłączeniu tej opcji auto przechodzi w Eco mode, ale zdecydowanie później.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Edit: dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Była ta środkowa opcja wcześniej.
-
Koledzy wyłączyliście opcje naładowania nie moduł. Ten sam efekt można uzyskać całkiem nieświadomie gdy nastąpi usterka jednego z czujników w module (np. temp) i właśnie w takim jak i Waszym wypadku BSI nie uwzględnia wartości z modułu natomiast wywala błąd, gdy "legalnie" wyłączymy szacowanie błędów nie będzie.
-
Być może masz rację. Nie mam argumentów, że tak nie jest. Jednakże wydłuża to czas przed pojawieniem się Eco mode na tyle, żeby nie irytowało w normalnym użytkowaniu auta.
A wiesz może czy ma to jakieś negatywne skutki?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
A wiesz może czy ma to jakieś negatywne skutki?
u mnie od roku wszystko w porządku,Aku ma się dobrze i żadnych błedów.
-
Być może masz rację. Nie mam argumentów, że tak nie jest. Jednakże wydłuża to czas przed pojawieniem się Eco mode na tyle, żeby nie irytowało w normalnym użytkowaniu auta.
A wiesz może czy ma to jakieś negatywne skutki?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Czas bez ECO na wyłączonym szacowaniu może się wydłużać mam pewna teorie na ten temat być może błędną a chodzi o to że: nasz moduł wyposażony jest w zegar czasu rzeczywistego który pozwala mu się budzić okresowo i tu uwaga, budzi się co minutę na 0,3s aby dokonać pomiarów parametrów fizycznych akumulatora mało tego budzi się co godzinę na 10sek. aby wykonać ponowne ustawienie parametru stanu naładowania.
Podczas gdy samochód jest uśpiony moduł spróbuje wybudzić BSI jeżeli aku straci 10% stanu naładowania, po co? Nie wiem. Będzie 6 takich prób.
Podczas ujemnych temp. też założy kaganiec jak pisałem wyżej. Wyłączenie opcji szacowania nie stwarza zagrożenia dla użytkowania samochodu w pewnych przypadkach pomaga zarejestrować dodatkowe parametry powstania np.błędu dzięki czemu będziemy mogli szybko zdiagnozować przyczynę np. zwiększony pobór pądu w sieci. I teraz nie wiem ... jak wyłączymy szacowanie czy moduł mimo to i tak wszystko oblicza a BSI po prostu to zlewa czy faktycznie moduł nie podejmuje roboty.
-
Gdyby ktoś miał problemy z ECO wymienione w nocie to może zmiana oprogramowania mu pomoże ... Ma ktoś taki 5 minutowy licznik przed załączeniem ECO jak to działa?
-
Ja także wyłączyłem tą opcję i problemu już nie ma. Wcześniej robiłem aktualizację oprogramowania, wymieniłem akumulator na nowy oryginał, wpisałem poprawnie jego parametry i w zimę economy mode dawało o sobie znać.
Tak naprawdę ten tryb najbardziej doskwiera osobom które posiadają combi z elektryczną tylną klapą.
-
W czym doskwiera? 5 razy mogę otworzyć i zamknąć bagażnik i dalej dobre 20 min słuchać radio.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
Ja także wyłączyłem tą opcję i problemu już nie ma. Wcześniej robiłem aktualizację oprogramowania, wymieniłem akumulator na nowy oryginał, wpisałem poprawnie jego parametry i w zimę economy mode dawało o sobie znać.
Tak naprawdę ten tryb najbardziej doskwiera osobom które posiadają combi z elektryczną tylną klapą.
Tu macie zasade działania ECO. Ja mam OPR przed 11922 i nie mam licznika 5 minut. Czy zmiana oprogramowania BSI nie pozbyła Cię niektórych opcji w DB. np. czy możesz wypalić filtr podczas jazdy? Jaki masz nr. oprogramowania?
-
Drążąc temat zaczynam rozumieć różnice jakie wnosi nowe oprogramowanie (ja mam stare i dlatego trudno mi było zrozumieć innych użytkowników), czy ktoś może wrzucić screena z opcją wyboru jednego z trzech dostępnych trybów. Co do trzeciego trybu w którym mode ECO można całkowicie wyłączyć możecie opisać jak się sprawuje (czy aboslutnie go nie ma, w drugiej opcji można sobie ustawić 30 min. tak)? W tym trybie (3) ciekawi mnie pilotowanie alternatora a właściwie jego brak (mamy cały czas 14,5V ładowania) podczas gdy w innych trybach mamy zmienne od 12,4V do 15,1V chodzi o emisje CO2.
-
Kolejne dane dezaktywując mode ECO tracimy sterowanie ładowaniem alternatora ta jak napisałem wcześniej tzw. GAP2 albo Volt control, system ten wprowadzony został przez PSA już 2004 roku wtedy zamiast modułu BECB na klemie był czujnik temp. w alternatorze. System ma na celu obniżenie spalania i emisji CO2 (ECO), średnio pozwala zaoszczędzić nam 500W inaczej 0,5l paliwa na 100km (dane PSA:-). Pomysł polega na ładowaniu aku. tak jakby w 3 fazach z różnym napięciem największym ponad 14V podczas hamowania i zjeżdżania. System jest jakby odwrotnością tego co zachodzi podczas wypalania filtra tzn. aktywowane są odbiorniki elektryczne (podgrzewane lusterka, szyby) aby obciążyć silnik większym spalaniem (temp.) potrzebną do wypalenia sadzy, w przypadku ECO system stara się jak najmniejszym kosztem uzupełnić energię emitując jak najmniej spalin. Poniżej schemat ładowania niestety po francusku, pasek zielony to faza ładowania podczas deakceleracji.
-
Ładowanie akumulatora w niektórych przypadkach podczas aktywnego szacowania może spaść nawet do 12,4V więc aby być pewny że nie jest to problem alternatora jednym z wyjść jest odpięcie wtyczki 2 pinowej (alternatora) po tej operacji ładowanie podskoczy do ponad 14V. I tu mam pytanie czy ktoś może mi podać jak u niego opisany jest pin H4 w sterowniku silnika chodzi o brazową wtyczkę 48 pin?
-
W czym doskwiera? 5 razy mogę otworzyć i zamknąć bagażnik i dalej dobre 20 min słuchać radio.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Jak masz załączony tryb ekonomiczny nie otworzysz elektycznej tylnej klapy, zostaje Ci tylko otwarcie ręczne.
Pozatym tryb ekonomiczny po chwili wyłącza oświetlenie wnętrza i bagażnika
W tym to przeszkadza.
Ja mam jak napisałem wyłączone szacowanie stanu naładowania akumulatora i problemu już nie ma.
-
Ale U MNIE eco mode nie załącza się minute po zgłoszeniu auta... więc mi nie doskwiera.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
-
Załóżmy że Krzysztof i Marcin maja takie same akumulatory w identycznym stanie rozładowania (w obu szacowanie załączone), Krzysztof zawsze otworzy swoja klapę po przebudzeniu natomiast Marcin już nie. Nowe oprogramowanie w pierwszym przypadku pozwoli na normalne użytkowanie auta min. przez pierwsze 5 min. U Marcina auto wywali ECO i pip pip.... Moim zdaniem wyłączenie ECO jest tylko doraźną pomocą, po zapoznaniu się z tematem radzę uaktualnić oprogramowanie BSI.
-
Siemka koledzy, wiem że jak to działa to jest upierdliwe ale uważam że jak bylo to powinno działać
F066 : Usterka brak komunikacji z modułem stanu naładowania akumulatora
charakterystyka błędu. : nie okreslone
przyczyna . : miejscowy .
Wie może ktoś z was co sprawdzić i gdzie zajrzeć?
-
Jeszcze taki, ale on chyba powiązany i wynika z tamtego:
9562 : Usterka odchyłki napięcia zasilania pomiędzy inteligentnym modułem sterującym i ABS/ESP lub inteligentnym modułem sterującym i modułem stanu naładowania akumulatoracharakterystyka błędu. : Odpowiedniośćprzyczyna . : miejscowy .
-
Siemka koledzy, wiem że jak to działa to jest upierdliwe ale uważam że jak bylo to powinno działać
F066 : Usterka brak komunikacji z modułem stanu naładowania akumulatora
charakterystyka błędu. : nie okreslone
przyczyna . : miejscowy .
Wie może ktoś z was co sprawdzić i gdzie zajrzeć?
wtyczka znajdująca się między aku a BSM rozłączona?
-
Sprawdzę.
Jeszcze to jest a chyba też od eco
BECB :
Ramka odpowiedzi
Stan kalkulatora: blad polaczenia
Oznaczenie 1:
Oznaczenie 2:
Obecne błędy :
-
Wtyczka podpięta, ale znalazłem kabelek nie podpięty, może ktoś wie od czego on jest, wydaje się być od "+" bo po zabrudzeniach klemy widać jakby był z tamtąd odkręcony. Na zdjęciu nie widać ale ma on kolor jasno różowy.
-
W Mk1 jest tak, że na padniętym akumulatorze odpala z innego akumulatora podpiętego kablami rozruchowymi.
Na Twoim miejscu pożyczył bym prostownik, naładował akumulator i zobaczył jaki będzie efekt.
Podobną sytuację miałem kiedyś (też na urlopie), ledwo, ledwo odpalił. Przyczyna okazała się banalna - zanieczyszczone klemy. W tym wypadku z kabli także nie odpali. Sprawdzałeś klemy ?
W MK III też odpalił na kablach rozruchowych podpiętych pod inne auto.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
-
Kabelek podpięty do "+" i można powiedzieć że od razu załączyć się economy mode. Jeśli ktoś chce się pozbyć na stałe tego ustrojstwa ( mi się w ogóle nie włączało) to wystarczy go odpiąć. Na desce żadnych błędów tylko po wpieciu lexi F066
-
Kabelek podpięty do "+" i można powiedzieć że od razu załączyć się economy mode. Jeśli ktoś chce się pozbyć na stałe tego ustrojstwa ( mi się w ogóle nie włączało) to wystarczy go odpiąć. Na desce żadnych błędów tylko po wpieciu lexi F066
Czyli ktos już wcześniej wiedział, że odłączenie tego kabla spowoduje wyłączenie economy mode... Prosty sposób na wyłączenie tego EM... Czy nie spowoduje to innych problemów, oprócz rozładowania aku przy używaniu odbiorników np.radia na postoju, oczywiście?
-
wczesniej się załączał, a wyłączyć mogli tylko w serwisie citroena na aktywacji el. klapy bo od tamtej pory się przestał włączać a było to latem tamtego roku. Z odpiętym kablem nie było żadnych problemów- teraz wiem do czego on jest i dalej zostawiłem go nie podłączonego.
-
wczesniej się załączał, a wyłączyć mogli tylko w serwisie citroena na aktywacji el. klapy bo od tamtej pory się przestał włączać a było to latem tamtego roku. Z odpiętym kablem nie było żadnych problemów- teraz wiem do czego on jest i dalej zostawiłem go nie podłączonego.
Czyżby odpięcie samego kabelka od "+" rozwiązało na zawsze problem z EM? W lato myślę, że nie będzie problemu z podpiętym kablem ale w zimę jak się zaczną, to go odepnę. Ktoś może sprawdzał po odpięciu tego kabelka czy można np. słuchać radia na postoju ponad 30min i AKU się nie rozładuje, samochód odpali?
-
wczesniej się załączał, a wyłączyć mogli tylko w serwisie citroena na aktywacji el. klapy bo od tamtej pory się przestał włączać a było to latem tamtego roku. Z odpiętym kablem nie było żadnych problemów- teraz wiem do czego on jest i dalej zostawiłem go nie podłączonego.
Czyżby odpięcie samego kabelka od "+" rozwiązało na zawsze problem z EM? W lato myślę, że nie będzie problemu z podpiętym kablem ale w zimę jak się zaczną, to go odepnę. Ktoś może sprawdzał po odpięciu tego kabelka czy można np. słuchać radia na postoju ponad 30min i AKU się nie rozładuje, samochód odpali?
moduł jest na klemie (-)
-
Czyżby jednak Tomek Kozioł nie pozbył się EM odpinając "na zawsze " ten kabel? A już myślałem.... :(
-
bo nie da się całkiem pozbyć EM, można jedynie wydłużyć jego nieaktywność odpinając wtyczkę z modułu przy klemie - lub wyłączając pomiar naładowania aku w DB
-
Trzeba zrobić test, niestety nie mogę teraz określić jak długo grało radio , ile razy otwierałem klapę. Dopiero teraz jak zająłem się tym błędem uświadomiłem sobie że rzeczywiście się nie włączał economy mode. Ja niestety nie mam aktualnie podwórka gdzie mógłbym zostawić auto z grającym radiem, może w jakiś weekend jak będzie pogoda. Ale jak ktoś ma ochotę pobawić się wcześniej niż mi się to uda to zachęcam.
-
Dwa dni temu czyściłem wnętrze: odkurzanie, mycie, bagażnik też. EM oczywiście się załączał. Odpaliłem samochód na chwile, znów kilkanaście minut bez EM (a może dłużej, nie patrzyłem na zegarek), a później znów włączony. Oszaleć można....Jak u Ciebie Tomek się nie załącza to może ktoś jednak przed Tobą jakoś go wyłączył? Trzeba mieć nadzieje.... :) , może rozwiązanie istnieje. Czekam (myślę, że inni też) jak sprawdzisz u siebie czy np. radio na postoju będzie grac długo.
-
Z podpiętym kabelkiem do + aku zaraz włącza sie eco, jak jest odpięty nie mierzyłem ale przez ostatnie pół roku odkąd miałem odpięty nie włączył się ani razu.
-
Wystarczy w DB wiejsc do zasilania głównego i podpatrzeć ile czasu zostało do przejścia EM z kabelkiem lub bez kabelka.
-
to jak macie DB to sprawdźcie, bo ja nie mam.
-
Witam koledzy . Właśnie chciałem dzisiaj wyłączyć u siebie to nieszczęsne EM ale mam problem w DB nie mogę wejść w opcje zmiany na brak wyświetla mi coś takiego .O co chodzi ? Ogólnie nie mogę zrobić nic w telekodowaniu . Albo coś żle robię , żeby wyskoczyły opcje wyboru to co trzeba zrobić ? Wejść na tą opcje i dwa razy nacisnąć myszką ? Bo nie dawno kupiłem DB i jeszcze telekodowania nie robiłem ?
-
Mnie tez bardzo wkurza tryb Economy Mode.
Odpinałem akumulator i naładowałem. Badałem go testerem do aku i wszystko z nim w porządku. Prąd rozruchu nawet powyżej znamionowego. Aku to Bosch 60 Ah.
Po dwóch dniach od ładowania EM active....Nie wiem o co kaman. Nie mam Lexii / DB. Ktoś ze śląska może to wyłączyć??
-
Może trzeba spróbować wypiąć ten różowy kabelek od klemy + co kolega Tomek pisał w poście #86 stronę wcześniej .
-
Nie wiem czy to coś wniesie do tematu ale opowiem o moim ostatnim "doświadczeniu".
Akumulator ma już kilka lat, ale działa bardzo dobrze. Nie ma problemów z zapalaniem w zimie. Tryb EM włączał się bardzo rzadko.
Ostatnio grzebałem w instalacji audio (podłączanie zasilania modułu BT z BSI) i na wszelki wypadek odłączyłem klemę.
Po zakończeniu podpiąłem akumulator. EM wskoczył praktycznie od razu. Zapaliłem auto, przejechałem kilka km. Za chwilę otwieram bagażnik (podnoszenie elektryczne) i już przy próbie opuszczenia EM. Trochę mnie to wkurzyło. Myślałem, że może zwarcie czy coś. Przejrzałem wszystko jeszcze raz. Rano auto zapaliło bez problemu. Po powrocie z pracy (kilka km) robiłem coś przy aucie. EM wskoczyło po 2ch minutach. Zacząłem szukać na forum info i znalazłem wzmianki o wyłączeniu DB odpowiedniej opcji żeby wydłużyć czas bez EM. W między czasie trafił mi się wyjazd około 300km. Po przejechaniu tego odcinka wszystko wróciło do "normy". :) Wygląda na to, że po odpięciu aku - BSI na nowo adoptuje akumulator i trochę mu z tym "schodzi".
-
Widzę że juz "starzy" forumowicze nie mają sił na wałkowanie wciąż tego samego no bo ileż mozna.
ECO MODE NIE DA SIĘ WYŁĄCZYĆ
-
Widzę że juz "starzy" forumowicze nie mają sił na wałkowanie wciąż tego samego no bo ileż mozna.
ECO MODE NIE DA SIĘ WYŁĄCZYĆ
da się tylko opóźnić jego działanie wypinając wtyczkę czujnika na klemie - lub wyłączając mierzenie napięcia w DB
i tym optymistycznym akcentem można zamknąć ten temat :D
-
Potwierdzam. Po ingerencji Michała DB w mój samochód problem EM zniknął bezpowrotnie. Dziękuję.
Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
-
Widzę że juz "starzy" forumowicze nie mają sił na wałkowanie wciąż tego samego no bo ileż mozna.
ECO MODE NIE DA SIĘ WYŁĄCZYĆ
da się tylko opóźnić jego działanie wypinając wtyczkę czujnika na klemie - lub wyłączając mierzenie napięcia w DB
i tym optymistycznym akcentem można zamknąć ten temat :D
witam
a w jakiej zakladce w DB mozna wylaczyc mierzenie napiecia ?
znalazlem tylko fukcje oszacowania stanu naladowania aku, w BSI które wyłączylem ale w dalszym ciagu wywala eco mode.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf (http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf)
(http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf)
-
witam
a w jakiej zakladce w DB mozna wylaczyc mierzenie napiecia ?
znalazlem tylko fukcje oszacowania stanu naladowania aku, w BSI które wyłączylem ale w dalszym ciagu wywala eco mode.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf (http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf)
(http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/968bfeea50e116bf)
jeśli zmieniłes na BRAK i telekodowanie sie powiodło czyli zapamiętało tą zmiane to zostaje juz tylko wymiana akumulatora.Ja po takiej zmianie od kilku lat juz nie miałem EM.
-
Dając na Brak szacowania daje nam tylko tyle że BSI nie bierze tego pomiaru pod uwagę, natomiast zegar wewnętrzny w BSI i tak limituje nas na max 30min bez EM pod warunkiem że alternator działał przez 15 min. Przejście (pozostały czas) do EM można podpatrzeć w zasilaniu głównym BSI.
-
A czy wypięcie wtyczki na klemie coś zmieni w moim wypadku ? Aku jeszcze dobrze kręci i chciałbym go wymienić dopiero na Zimę
-
A czy wypięcie wtyczki na klemie coś zmieni w moim wypadku ? Aku jeszcze dobrze kręci i chciałbym go wymienić dopiero na Zimę
Nic nie da a może przypałetać sie błąd sieci LIN
-
Też mam problem z EM, szału można dostać. Dzisiaj dziecko do mnie pod apteką - ty idź a ja poczeka i posłucham radia, nie posłuchało bo musiałbym zostawić 7 latkę w aucie z włączonym silnikiem, zostawiłem Huawei'a z androidem i YT :D Generalnie porażka, gdyby jeszcze klucz w pozycji zapłonu odblokowywał szyby czy radio ale nie, nic nie działa. Auto może stać kilka dni a odpala bez problemu, do pracy mam 2 x 15km po mieście czyli ok 2 x 40min jazdy w korkach a i tak EM wywala, ładowanie 14,4V, niby wszystko ok ale EM irytuje - nic mnie tak jeszcze w aucie/autach nie wqrzało, nawet wyjącą skrzynia w C5 można zaakceptować.
-
Też mam problem z EM, szału można dostać. Dzisiaj dziecko do mnie pod apteką - ty idź a ja poczeka i posłucham radia, nie posłuchało bo musiałbym zostawić 7 latkę w aucie z włączonym silnikiem, zostawiłem Huawei'a z androidem i YT :D Generalnie porażka, gdyby jeszcze klucz w pozycji zapłonu odblokowywał szyby czy radio ale nie, nic nie działa. Auto może stać kilka dni a odpala bez problemu, do pracy mam 2 x 15km po mieście czyli ok 2 x 40min jazdy w korkach a i tak EM wywala, ładowanie 14,4V, niby wszystko ok ale EM irytuje - nic mnie tak jeszcze w aucie/autach nie wqrzało, nawet wyjącą skrzynia w C5 można zaakceptować.
czemu nie wyłaczysz jak piszą w temacie?
-
Też mam problem z EM, szału można dostać. Dzisiaj dziecko do mnie pod apteką - ty idź a ja poczeka i posłucham radia, nie posłuchało bo musiałbym zostawić 7 latkę w aucie z włączonym silnikiem, zostawiłem Huawei'a z androidem i YT :D Generalnie porażka, gdyby jeszcze klucz w pozycji zapłonu odblokowywał szyby czy radio ale nie, nic nie działa. Auto może stać kilka dni a odpala bez problemu, do pracy mam 2 x 15km po mieście czyli ok 2 x 40min jazdy w korkach a i tak EM wywala, ładowanie 14,4V, niby wszystko ok ale EM irytuje - nic mnie tak jeszcze w aucie/autach nie wqrzało, nawet wyjącą skrzynia w C5 można zaakceptować.
czemu nie wyłaczysz jak piszą w temacie?
Faktycznie, dobre pytanie :D Wczoraj poszedłem na skróty i przeskoczyłem dwie strony gdzie padła podpowiedź co zrobić, rozumiem że muszę coś odpiąć przy aku? Co dokładniej bo ktoś pisał o +, inny o - klemie. Może jakaś fota?
-
Odpinając ten moduł będziesz miał błąd z nim związany.
Wyłaczasz w BSI opcje oszacowania stanu naładowania akumulatora.A tak dokładnie to telekodujesz na BRAK.
-
Odpinając ten moduł będziesz miał błąd z nim związany.
Wyłaczasz w BSI opcje oszacowania stanu naładowania akumulatora.A tak dokładnie to telekodujesz na BRAK.
Czy błąd będzie widoczny tylko po podłączeniu kompa czy wywali też na liczniku checka? Jeśli nie wywali to chętnie odepnę ten przewód od aku żeby mieć spokój z EM a do BSI najchętniej zaangażuję jakiegoś dobrego samarytanina z Wrocławia/okolic który za dobre piwo mógłby to ogarnąć, po starej, klubowej znajomości.
-
Odpinając ten moduł będziesz miał błąd z nim związany.
Wyłaczasz w BSI opcje oszacowania stanu naładowania akumulatora.A tak dokładnie to telekodujesz na BRAK.
Czy błąd będzie widoczny tylko po podłączeniu kompa czy wywali też na liczniku checka?
Może zaświecić kontrolkę akumulatora (niekoniecznie), błędy w BSI to np. FFF2, F066 a te np. ograniczją komfort termiczny czyli zabraniają załączenia nagrzewnicy
-
Ok, dziekuje panowie za wskazówki, w takim szukam kogoś od Nas z Wrocławia kto ma sprzęt i łeb na karku ;)
-
Czy Economy Mode może "wyłączać" ogrzewanie postojowe? Czyli zaprogramuję sobie o której ma się włączyć i jak długo działać, a ten EM je wyłączy np po 5 minutach ?
-
Czy Economy Mode może "wyłączać" ogrzewanie postojowe? Czyli zaprogramuję sobie o której ma się włączyć i jak długo działać, a ten EM je wyłączy np po 5 minutach ?
Prawidłowo założone pomija ten system.
-
Prawidłowo założone pomija ten system.
Mam fabryczne, nawet pilot ma logo Citroen - więc domyślam się że powinno działać jak trzeba :)
-
BSI -> telekodowanie ->Informacje dla kierowcy -> Funkcja szacowania stanu naładowania akumulatora. Mamy tu trzy opcje:
-Brak
-Obecna, realizowana przez moduł stanu naładowania akumulatora
-Obecna, realizowana przez inteligentny moduł sterujący
Wybieramy Brak i mamy spokój.Oczywiście nie trzeba się obawiać,że rozładujemy akumulator.Wszystko tzn radio i oświetlenie wnętrza wyłącza się czasowo tak jak powinno.
Witam Kolege. Dzis wlasnie ustawilem sobie opcje BRAK i zobaczymy jak bedzie gdyz do tej pory co chwile wywalalo mi ten komunikat "Economy mode activated" >:( . Mam tylko pytanie i moze Kolega zna odpowiedz. czym sie roznini opcja 2 od opcji 3? Pierwotnie zanim ustawilem opcje 1 tj. "brak" aktywna byla opcja 2. Czy opcja 3 nie wydluzylaby pracy na akumulatorze? P.S. Wczoraj wrocilem z parugodzinnej trasy a dzis sprawdzalem stan naladowania aku i bylo 75% wiec cos na pewno nie tak z tym sterowaniem ladowania jest. Po ustawieniu opcji "Brak" akumulator jest ladowany. Aku jest sprawny gdyz robilem test podczas przegladu okresowego a problem z Economy mode wystepuje u mnie od samego poczatku odkad kupilem nowe auto. W serwisie ASO jak mialem auto jeszcze na gwarancji mowili mi ze wszystko jest OK z tym Eco-mode'm.
-
Pytanie do osób, które wyłączały w DB moduł stanu naładowania aku: czy Wam też po tym pojawił się błąd U1218 w sterowniku wtrysków/zapłonu? :D Błąd ten jest opisany jako błędne informacje wysyłane przez BSI.
-
Trochę odkopię temat. 2 dni temu wyłączyłem w BSI moduł ładowania akumulatora (z obecne na nieobecne) i przez jeden dzień było ładowanie 14,5V a wczoraj wszystko wróciło do normy czyli 13V w czasie jazdy i do 15,2V podczas hamowania. Ki czort ;)? Dzisiaj zmieniłem w BSI moduł ładowania na obecny i w informacjach dla kierowcy ustawiłem szacowanie ładowania na brak. Napięcie po tym 14,3V. Zobaczymy co będzie za 2 dni... Kupiłem nowy aku (poprzedni Kozak padł po 2,5 roku jazdy na włączonym module) i nie chciałbym, aby z nowym też były takie problemy. Z drugiej strony w sklepie gdzie kupowałem obecną amege 7 sprzedawca powiedział, że te kozaki to w hurcie kosztują po 100PLN i to najgorszy badziew, którego nawet nie sprowadza do siebie (w sklepie było ze 300szt aku różnych marek plus pewnie drugie tyle w magazynie i 3 takie sklepy w Kielcach, więc trochę różnych aku mu się przewija, więc chyba wie co mówi. Na necie te kozaki nawet cieszyły się dobrą opinią, ale to było prawie 3 lata temu :) jak kupowałem swojego, więc teraz mogło się zmienic, bo słyszałem, że temu i tamtemu po 2-3 latach już padł w dieslu. Odnosnie ekonomy mode to na nowym aku włacza się tak po około 30 minutach, więc ten tryb raczej zależy tylko od sprawności aku, bo stary jak padł to eco od razu się właczało po kilku minutach i zanim kupiłem kozaka tak samo było na oryginalnej varcie.
-
Faktycznie na forum niedawno jeszcze chwalono Kozaka. Oczywiście jest to klasa budżetowa więc nie ma co narzekać.
-
W benzynie pewnie by wytrzymał dłużej, ale w dieslu 2 lata i do kosza. Markowe aku starzeją się z reguły powoli, a ten padł z dnia na dzień, chyba zwarcie na celi, bo napiecie miał, ale pod obciążeniem siadał do zera prawie. 9 letnia varta po doładowaniu ma 625A prądu rozruchowego a ten miał 90A.
-
Ja mam 2 letni aku w dieslu i od miesiąca jest mróz, codziennie jeżdżę do pracy 8km. Nie ma póki co economy mode.
W tamtym roku już przy pierwszych mrozach na tym aku się em włączało.
Z resztą, w poprzednim aucie mialem 10 letni akumulator i palił nawet przy -20 stopniach.
-
Zdradzisz swój sekret? :) Ja mam do pracy 2,5 km i jeżdże co 2 tydzień, plus webasto włączające się poniżej 5C. Na razie mam ładowanie 14,4V, zobaczymy za 2 tygodnie jaka będzie sprawność akumulatora. Mam nadzieję, że teraz nowy aku da radę.
-
Witam, odgrzeję troszkę temat
EM włącza mi się jak wychodzę z pracy przy temp. na zewn. 35st.C, klima cały czas włączona podczas jazdy potem gaśnie po ok. 10-15 km. Auto codziennie robi min. 50-60km.
Pytanie czy ten system EM jest zależny od wyższej temp. a jeżeli tak to jaki ma to cel. W zimie jest to zrozumiałe chociaż nie miałem takiej sytuacji. Ogólnie jeżdżę z wyłączonym EM bo mnie drażni S&S
-
Wber pozorom bardzo wysokie temperatury również nie służą akumulatorowi wiec może dlatego załącza Ci economy mode. Jeśli już masz słaby akumulator to może się tak dziać.
-
Witam, odgrzeję troszkę temat
EM włącza mi się jak wychodzę z pracy przy temp. na zewn. 35st.C, klima cały czas włączona podczas jazdy potem gaśnie po ok. 10-15 km. Auto codziennie robi min. 50-60km.
Pytanie czy ten system EM jest zależny od wyższej temp. a jeżeli tak to jaki ma to cel. W zimie jest to zrozumiałe chociaż nie miałem takiej sytuacji. Ogólnie jeżdżę z wyłączonym EM bo mnie drażni S&S
Co gaśnie? klima po 10km jazdy? Economy Mode? - bo ten wyłączany jest w chwili uruchomienia silnika (system ten odłącza zasilanie wszystkiego po max 30 minutach postoju -przy wyłączonym silniku - z ciągłym poborem prądu). Te 30 minut to maksymalny czas i w miarę słabnięcia akumulatora jest skracany, krótkie uruchomienie silnika nie resetuje całkowicie licznika czasu, do pojawienia się kolejnego Economy Mode (potrzeba do tego około 15 minut pracy alternatora).
-
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
-
Kontrolka EM? Gaśnie po 10-15km? Musisz mówić o czymś innym.
Podczas pracy, nawet jak stracisz ładowanie, to EM się nie włączy. Economy Mode wymyślono po to, żeby nie rozładować na postoju aku poniżej poziomu uniemożliwiającego rozruch silnika. Jak już silnik chodzi, to może się dziać co chce, a EM się nie uaktywni.
-
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
Nie istnieje kontrolka EM, jest TYLKO komunikat (Economy Mode Activated), po którym wszystko gaśnie. To o czym piszesz to zapewne kontrolka od działania systemu S&S, który to z oczywistych względów w upał, nie powinien się uaktywniać, zważywszy na fakt, że wyłączenie silnika skutkuje również wyłączeniem klimatyzacji, a gdy na zewnątrz jest 35 w cieniu, to w samochodzie stojącym na słońcu szybko da się osiągnąć i 70... podobnie zimą (i nie tylko), system nie powinien się aktywować póki silnik nie nabierze odpowiedniej temperatury.
-
Kontrolka EM gaśnie, źle to ująłem gramatyczne. Aku jest chyba w jak najlepszej formie, ostatnio zerwał mi się pasek alternatora, zero info na panelu i EM. Pojechałem dalej dopiero po ok. 8km wyswietliło że "Risk batery discharge", ale EM nie świeci się, powyłączał po kolei różne rzeczy :radio, szyby, ładowarka ale do mechanika spokojnie dojechałem. Ogólnie chodziło mi zależność między temp. Wysoką o EM.
Nie istnieje kontrolka EM, jest TYLKO komunikat (Economy Mode Activated), po którym wszystko gaśnie. To o czym piszesz to zapewne kontrolka od działania systemu S&S, który to z oczywistych względów w upał, nie powinien się uaktywniać, zważywszy na fakt, że wyłączenie silnika skutkuje również wyłączeniem klimatyzacji, a gdy na zewnątrz jest 35 w cieniu, to w samochodzie stojącym na słońcu szybko da się osiągnąć i 70... podobnie zimą (i nie tylko), system nie powinien się aktywować póki silnik nie nabierze odpowiedniej temperatury.
Pewnie to jest to o czym piszesz , ale tak jak wspomniałem po przejechaniu dopiero 10-15 km S&S się aktywował a temperatura na zewnątrz nie spadła i auto było nagrzane. Przy obecnych temperaturach auta nagrzewa się błyskawicznie( ok. 5 min może mniej).Nie rozumiem dlaczego S&S miałby się nie aktywować przy wyższych temperaturach. U mnie S&S działa także z klimą także nie widzę powiązania.
Zgadza się, nie mam kontrolki EM tylko guzik Economy Mode Off z diodą
-
Zgadza się, nie mam kontrolki EM tylko guzik Economy Mode Off z diodą
Przycisk ECO Mode na klawiszu to nie Economy Mode akumulatora, nie myl pojęć tylko zajrzyj do instrukcji obsługi.
Skoro kontrolka ECO gaśnie po dłuższym czasie to może kondensator jest zużyty lub uszkodzony i dlatego się wolno "ładuje"? Przeprowadź diagnostykę układu S&S.
-
Fakt może mylę delikatnie pojęcia, ale w swoim pierwszym poście nic nie pisałem o akumulatorze, diagnostyka S&S rozumiem że przez komputer. Nadmienię że po nocy kontrolka / guzik się nie świeci tylko i wyłącznie jak postoi w tym upale przez 9 h, dziś po pracy np. Się nie świecila.
-
Kondycja/stan akumulatora jest monitorowana; też w funkcji temperatury.
I S&S może być odłączany, także w lecie.
Ja też tak mam. A akumulator nówka…
A tak w ogóle to akumulatory AGM nie lubią wysokich temperatur…
Doktoryzowałem się niedawno z tego typu akumulatorów i obsługującego go systemu - jak mi padł i trzeba było nowy kupić…
-
Kondycja/stan akumulatora jest monitorowana; też w funkcji temperatury.
I S&S może być odłączany, także w lecie.
Ja też tak mam. A akumulator nówka…
A tak w ogóle to akumulatory AGM nie lubią wysokich temperatur…
Doktoryzowałem się niedawno z tego typu akumulatorów i obsługującego go systemu - jak mi padł i trzeba było nowy kupić…
Dzięki za info, o to mi zapewne mi chodziło na 99%.
Kiedyś koleś mi w ASO powiedział że ten cały system żyje własnym życiem . Ja tego samochodu cały czas się ucze choć mam go prawie 3 lata.
-
Z drugiej strony może nadchodzić kres już tego akumulatora. Mnie coraz częściej się włączał ten tryb aż w końcu akumulator padł…
Co dziwne bez żadnego komunikatu/ostrzeżenia typu ’awaria akumulatora’… Itp.
-
Robi się OT, temat nie jest o S&S i ECO mode.
-
Z drugiej strony może nadchodzić kres już tego akumulatora. Mnie coraz częściej się włączał ten tryb aż w końcu akumulator padł…
Co dziwne bez żadnego komunikatu/ostrzeżenia typu ’awaria akumulatora’… Itp.
Może i się kończy , aku ma 5 lat i jest fabryczny, poprzedni fabryczny wytrzymał bez dotykania 10lat w innym aucie.
A mi się wydaje że temat jak najbardziej pasuje, bo S&S jest powiązanie i z eco mode i economy mode jak zwał tak zwał.
Dziękuję za info wszystkim co zabrali głos w odgrzanym temacie, mnie się trochę rozjaśnilo.
-
A mi się wydaje że temat jak najbardziej pasuje, bo S&S jest powiązanie i z eco mode i economy mode jak zwał tak zwał.
Dziękuję za info wszystkim co zabrali głos w odgrzanym temacie, mnie się trochę rozjaśnilo.
Economy mode nie jest w żaden sposób powiązane z S&S, a Eco mode ze swoją kontrolką też nijak się ma do Economy Mode - to są zupełnie różne rzeczy. Rozmawianie o Eco mode w wątku o Economy mode jest jak pytanie o popsuty suwak w wątku o warowniach niby na jedno i drugie można powiedzieć zamek...
-
Może i off tylko w błąd wprowadza sam producent. Przycisk ECO moim zdaniem powinien mieć symbol S/S. ECO - Economy i stąd pomyłki. Tym bardziej, że te dwie funkcje są jednak powiązane. Jeśli tryb economy mode jest włączony, to nie działa funkcja s/s. Większość myśli, że jak wyłączy przyciskiem ECO, to wyłącza tryb economy mode, a jak dioda się zapala sama po rozruchu, to economy mode jest aktywowany. Tym czasem economy mode aktywację pokazuje na wskaźnikach, a po wciśnięciu klawisza jest komunikat o dezaktywacji funkcji ECO. Prościej byłoby moim zdaniem o dezaktywacji s/s.
Sam miałem z tym problem, teraz już to rozróżniam (trzeba trochę się zagłębić w instrukcję i nie mylić tych terminów). Natomiast potwierdzam, że przy wysokich temperaturach, po rozruchu zapala mi się dioda na przycisku ECO. Po jakimś czasie, jak klima schłodzi wnętrze i nie pracuje na wysokich obrotach, dioda gaśnie i tryb ECO można dopiero wyłączyć ręcznie. Pewnie czas kiedy dioda zgaśnie jest też uzależniony od kondycji akumulatora ale też wielu czynników zewnętrznych
-
Rozmawianie o Eco mode w wątku o Economy mode jest jak...
Przede wszystkim wprowadza w błąd nowicjuszy podobieństwem nazw, a potem są powielane przez nich różne dziwne teorie i udowadniaj człowiekowi, że nie jesteś wielbłądem.
-
No jest powiązane - u mnie S/S (ECO) nie działał w ogóle od jakiegoś czasu…
Myślałem, że w serwisie mi go wyłączyli kiedy miałem problem z systemem ad-blue.
Aż zaczął działać kiedy włożyłem nowy akumulator.
Wyczytałem na jakimś zagranicznym forum, że system monitorowania akumulatora analizuje jego stan i wyłącza S/S jak jego kres jest bliski.
Szkoda tylko, że bez żadnego komunikatu dla użytkownika.
Może ta informacja przyda się komuś kto ma S/S (ECO).
-
Nawet przy nowym akumulatorze, jeśli będzie mróz, włączysz ogrzewanie szyby/lusterek, wycieraczki, światła mijania plus inne odbiorniki (ładownie komórki z gniazda zapalniczki), to funkcja s/s nie zadziała. Obciążenie aku byłoby zbyt duże na wyłączonym silniku. Może się mylę ale właśnie funkcja economy mode w tym momencie przeliczy wpływ odbiorników na "kondycję" aku i nie pozwoli na włączenie s/s.