Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Białowąs Tomasz w Grudzień 05, 2010, 19:52:32
-
Witam.
Przyjrzałem się ostanio akumulatorowi i okazało się że ma tylko 60ah i 560A prądu rozruchowego .Wydawało mi się że to dużo za mało . Poszperałem troche i odnalazłem pare konfiguratorów, zalecają one aku przeważnie 72-77 ah i prądu 720-770. .Dodam jeszcze że autro zostało sprowadzone z Holandii może tam taki akumulator to standard ze względu na cieplejszy klimat?. Stan aku jest raczej dobry 12.7v przy mrozie -14 a napięcie przy rozruchu spada nawet do 8,5 volta prawdopodobnie z powodu zbyt małego prądu rozruchowego .Z tego powodu też długo kręci i ciężko odpalić .Stąd moje pytanie jakie mają prarametry mają wasze aku i o ile spada napięcie podczas rozruchu ?
-
W wątku akumulatorowym było sporo już tematów. Do ubiegłego roku miałem akumulator 62 Ah, prąd rozruchu około 600 A. Liczył sobie już kilka lat i w związku z ubiegłorocznymi mrozami został wymieniony. Zgodnie z wszelkimi mądrymi wpisami dotyczącymi tego silnika zdecydowałem się na akumulator 77 Ah i prądzie rozruchowym 760 A. Bateria liczy sobie mniej więcej rok i od czasu wymiany mam absolutny spokój. Przy czym w naszych autkach nie da się zastosować każdego akumulatora. Muszą być spełnione wymagania oprócz prądowych to jeszcze gabarytowe, czyli rozmiar skrzynki akumulatora. Skrzynka musi być L3 co oznacza: 278 mm długość, 175 mm szerokość i 190 mm wysokość.
Oczywiście przy silnikach diesla.
Pozdrawiam.
-
sluchajcie ja mam centre plus-ile taki akumulator sie laduje?72ah bodajze mam,dzieki za odp
-
Jeżeli nie posiadasz t. zw. automatycznego prostownika to prądem 7,2 A przez 10 godzin do pełnego naładowania. Oczywiście prądem 3,6 A już przez 20 godzin. Najlepszym pomiarem jest jednak pomiar gęstości elektrolitu. Jeżeli areometr pokazuje, że jest OK, to można wyłączyć ładowanie. Przy prostownikach automatycznych, również posługuję się wskazaniami areometru. W przypadku akumulatorów, w których nie ma dostępu do elektrolitu, no to już na chłopski rozum, np. jeżeli przez jakiś dość długi czas pokazuje mi prąd ładowania w granicach 1 A (lub mniej), to raczej akumulator jest naładowany.
Jak dotychczas te metody mnie nie zawiodły.
Pozdrawiam.
-
a jak mieliyscie wybierac miedzy aku boscha a centra futura to co byscie wybrali?
-
mi gościu powiedział, że bosch to klasa niżej niz futura
-
aku boscha są s3 s4 i s5, nie wrzucajmy ich do jednego koszyka
-
Ja tydzień temu zmieniłem na nowy do mojego C5 2,0 HDI Varta Blue E11 74Ah 680A.
-
W swoim zamontowałem centre future ca770 77ah i o prądzie 760a :) czekam teraz na mrozy hehe :D Tak przy okazji spytam jakiej mocy macie rozrusznik ? Wyczytałem gdzieś że były montowane różne mocowo 1,4kw 1,7kw oraz 2,2kw do silników hdi .
-
Tadeusz Lorkiewicz napisał:
aku boscha są s3 s4 i s5, nie wrzucajmy ich do jednego koszyka
porównywałem aku o podobnej cenie, nie pamiętam juz teraz jaki to był model, bosch był ok. 20PLN droższy niż futura CA770i miał być raczej modelem z górnej półki, nie ma sensu porównywać aku o podobnych parametrach gdzie różnica ceny jest 50%. Z tego co mówią ludzie, którzy siedzą od lat w akumulatorach obecnie centra futura jest nr1 (przynajmniej w Polsce).
-
Białowąs Tomas napisał:
W swoim zamontowałem centre future ca770 77ah i o prądzie 760a :) czekam teraz na mrozy hehe :D Tak przy okazji spytam jakiej mocy macie rozrusznik ? Wyczytałem gdzieś że były montowane różne mocowo 1,4kw 1,7kw oraz 2,2kw do silników hdi .
Jak kręci teraz?:)
-
Przy minus 4 kręcił troche szybciej niż ten 60 ah ale myślałem że będzie dużo większa różnica. Czekam teraz na większe mrozy wtedy się okaże czy było warto. Stary przy minus 15 miał strasznie ciężko .
-
Weź pod uwagę,że nie będzie drastycznej różnicy między starym aku a nowym,po prostu w nowym masz super prąd rozruchowy,po drugie chodzi o to że futura jest tak skonstruowana że przy niskich temp dobrze trzyma prąd rozruchowy co przy innych aku ucieka razem z mrozem i jest ciężko,no i jak wiadomo wszystko jest gęste olej itp.Ale 100% że odpalisz auto nawet w największe mrozy,no chyba ze okaże się że masz "wyjechany" silnik to może być problem.Pozdro