Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 169128 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwiec 16, 2017, 20:35:46 »
Witam, tak żeby nie zaśmiecać forum zapytam tutaj, w jaki sposób auto potwierdza osiągnięcie ustawionego poziomu (wysokości zawieszenia)?Dopiero kupiłem i nie za bardzo się orientuję
po zakończeniu na wyświetlaczu licznika pokazuje sie komunikat w postaci obrazka auta

Offline Mariusz Tober

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Warszawa Ursus
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 163KM 2011 sedan
  • Zainteresowania: Astrofotografia, psytrance
  • Miejscowość: Warszawa Ursus
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwiec 18, 2017, 12:36:56 »
Cześć!


Czy standardowe wartości 170/116 dotyczą wszystkich wersji nadwozia czy też jest podział na kombi / sedan?
Pytam, bo mi w DB podczas próby zmiany wysokości pojawia się pytanie C5 Tourer tak/nie - jak wybieram "nie" bo mam sedana to pojawia mi się taki komunikat (pisane z pamięci) "wartości nominalne zapisane na twardo nie mogą być zmienione i wynoszą przód 128, tył 120". Ja miałem zmienione te wartości na 119 przód i 133 tył. Przywróciłem wartości nominalne 128 przód i 120 tył i teraz fizycznie wysokość auta od środka felgi do nadkola to z przodu 41/42 cm (różnie z dwóch stron), a tył około 36/37cm.


Teraz pytanie właściwe - czy takie wysokości dla sedana powinny być? Dopiero teraz auto jest naprawdę komfortowe, a przy wyższej prędkości nie zauważyłem żadnych problemów ze stabilnością.
Dzięki!
Warszawa Ursus - Lexia

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwiec 18, 2017, 19:31:35 »
Cześć!


Czy standardowe wartości 170/116


To nie są standardowe wartości, standard to
-wysokość odniesienia (przód) : 160 ± 6 mm
-wysokość odniesienia (tylne) : 106 ± 6 mm.
Pozdrawiam

Offline Piotr Fajdek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytów
  • Posiadany samochód: 407 SW 2.0 HDI 136KM 06r
  • Zainteresowania: Peugeot, sporty walki
  • Miejscowość: Bytów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwiec 23, 2017, 10:41:14 »
Mam kolejny problem.
Przód podnosi się zawsze po odpaleniu auta, ale teraz także i tył.
Przy odpalonym silniku mierzyłem wysokości i z tyłu jest 39.5 a przód 41 więc chyba dobrze.
Zamówiłem nowy korektor i cięgno na tył bo jest mega skorodowane i przestało się ruszać na przegubach kulowych. Dopiero po mocnym potraktowaniu WD40 ruszyło.
Po zgaszeniu silnika opada przód jak i tył. O co tu chodzi?
Czy już ktoś tak miał i jak to ugryźć? :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #129 dnia: Czerwiec 26, 2017, 14:30:14 »
U mnie również tak jest.


Po zgaszeniu silnika przód opada, a jak wysiądę z auta również tył opadnie. Ale jak nie wysiadam tył stoi :)


No cóż może waga robi swoje :D

Offline Piotr Fajdek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytów
  • Posiadany samochód: 407 SW 2.0 HDI 136KM 06r
  • Zainteresowania: Peugeot, sporty walki
  • Miejscowość: Bytów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #130 dnia: Czerwiec 27, 2017, 14:39:36 »
Dlatego zmieniam korektor wysokości i cięgno z tyłu bo drażni mnie to ;)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #131 dnia: Czerwiec 27, 2017, 17:11:37 »
To daj znać czy to rozwiązało problem.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #132 dnia: Wrzesień 06, 2017, 10:53:13 »
Ktoś na śląsku pomógł by ustawić DB wysokość chciałbym sprawdzić czy u mnie jest wszystko ok z komfortem

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #133 dnia: Wrzesień 06, 2017, 21:02:31 »
Panowie,
W dniu dzisiejszym udało mi się zmierzyć wysokość swojego auta.
Przód 41 i tył 39.
Wedle informacji wynika, że tył jest trochę za nisko.
Rożnica niby niewielka bo tylko 0.5 cm.
Warto kombinować z korektą?

Może jest ktoś chętny na pomoc w ustawieniu poprawnych wartości.?


Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #134 dnia: Wrzesień 07, 2017, 14:06:28 »
Wg mnie masz dobrze ustawione i ja bym się już w temat nie zagłębiał. No, chyba że masz problem z komfortem.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #135 dnia: Wrzesień 07, 2017, 20:44:34 »
Jest bardzo dobrze  :)
Pozdrawiam

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #136 dnia: Wrzesień 07, 2017, 22:17:17 »
Jest bardzo dobrze  :)
Skoro jest bardzo dobrze, to czemu jest twardo :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #137 dnia: Wrzesień 07, 2017, 23:05:54 »
Bo wysokość to nie wszystko.

Offline Tomasz PAWLIK

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: silesia
  • Posiadany samochód: C5 X7
  • Miejscowość: silesia
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #138 dnia: Wrzesień 08, 2017, 00:00:20 »
Jest bardzo dobrze  :)
Skoro jest bardzo dobrze, to czemu jest twardo :)

Sfery do sprawdzenia

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #139 dnia: Wrzesień 08, 2017, 22:27:45 »
Bo wysokość to nie wszystko.
Waldek możesz podrzucić pomysł na to narzędzie do zmierzenia zawiasu bez kanału na punktach serwisowych ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #140 dnia: Wrzesień 10, 2017, 20:51:37 »
 
Cytuj

Sfery do sprawdzenia

Polecicie, jakiś konkretny warsztat, w którym wykonają taką usługę i ewentualnie nabiją (wymienią sfery)?
Zrobiłem przez weekend trochę kilometrów i powiem szczerze że odczuwalność z jazdy "jak wozem drabiniastym" twardo jak cholera.
Chciałbym wstawić do kogoś auto żeby dokładnie przeprowadzili test zawiechy (wysokość), test sfer.

Najlepiej okolice Warszawy/ Łodzi

Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #141 dnia: Wrzesień 15, 2017, 23:01:51 »
Panowie, a mam jeszcze jedno pytanie.
W trakcie zmiany parametrów zawieszenia(w DIAGBOX) wyskakuje zapytanie czy wersja auta to CROSS TOURER.
Jaka powinna być wybrana wartość (TAK) (NIE).
Moja C5 jest w wersji Tourer (opis na listwach przy szybie) ale raczej nie jest to wersja CROSS.
Prośba o ukierunkowanie mnie.
Pozdrawiam

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #142 dnia: Wrzesień 16, 2017, 07:04:29 »
Panowie, a mam jeszcze jedno pytanie.
W trakcie zmiany parametrów zawieszenia(w DIAGBOX) wyskakuje zapytanie czy wersja auta to CROSS TOURER.
Jaka powinna być wybrana wartość (TAK) (NIE).
Moja C5 jest w wersji Tourer (opis na listwach przy szybie) ale raczej nie jest to wersja CROSS.
Prośba o ukierunkowanie mnie.
Pozdrawiam
Nie

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #143 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:09:48 »
Cytuj

Sfery do sprawdzenia

Polecicie, jakiś konkretny warsztat, w którym wykonają taką usługę i ewentualnie nabiją (wymienią sfery)?
Zrobiłem przez weekend trochę kilometrów i powiem szczerze że odczuwalność z jazdy "jak wozem drabiniastym" twardo jak cholera.
Chciałbym wstawić do kogoś auto żeby dokładnie przeprowadzili test zawiechy (wysokość), test sfer.

Najlepiej okolice Warszawy/ Łodzi
Jak nie chcesz jechać do ASO to np. w Wawie w "Vorbrodt" sprawdzą Ci sfery, nabiją je jak chcesz (ja tak zrobiłem), ustawią zawieszenie...wedle życzenia. Samo sprawdzenie sfer to ok. 20zł. szt., ale nabicie to sporo więcej...Zawsze możesz zadzwonić i popytać....

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 17, 2017, 18:46:34 »
A podobno do C5 X7 nie można nabić sfer tylko wymiana.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Obal

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163KM Excusive
  • Miejscowość: Skierniewice
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #145 dnia: Wrzesień 18, 2017, 11:18:31 »


Jak nie chcesz jechać do ASO to np. w Wawie w "Vorbrodt" sprawdzą Ci sfery, nabiją je jak chcesz (ja tak zrobiłem), ustawią zawieszenie...wedle życzenia. Samo sprawdzenie sfer to ok. 20zł. szt., ale nabicie to sporo więcej...Zawsze możesz zadzwonić i popytać....


A jesteś w stanie podać koszt nabicia sfer? Chociaż Ci powiem że dziwne bo jak czytałem/ rozmawiałem z Panem Stanisławem z Częstochowy to powiedział że do C5 x7 nie nabija się bo słabo to wytrzymują?
Przy okazji może ktoś podpowie, czy u was też jest taka sytuacja, że jak jest nierówna droga to w zależności od ubytku w jezdni (prawa\lewa) strona auto przestawia sobie kierownicę?
Raczej nie jest to normalne, zbieżność OK, czyżby były jakieś luzy w zwieszeniu?

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #146 dnia: Wrzesień 22, 2017, 17:31:53 »


Jak nie chcesz jechać do ASO to np. w Wawie w "Vorbrodt" sprawdzą Ci sfery, nabiją je jak chcesz (ja tak zrobiłem), ustawią zawieszenie...wedle życzenia. Samo sprawdzenie sfer to ok. 20zł. szt., ale nabicie to sporo więcej...Zawsze możesz zadzwonić i popytać....


A jesteś w stanie podać koszt nabicia sfer? Chociaż Ci powiem że dziwne bo jak czytałem/ rozmawiałem z Panem Stanisławem z Częstochowy to powiedział że do C5 x7 nie nabija się bo słabo to wytrzymują?
Przy okazji może ktoś podpowie, czy u was też jest taka sytuacja, że jak jest nierówna droga to w zależności od ubytku w jezdni (prawa\lewa) strona auto przestawia sobie kierownicę?
Raczej nie jest to normalne, zbieżność OK, czyżby były jakieś luzy w zwieszeniu?


Z tym że sfer do C5 (żadnej generacji) się nie nabija :) natomiast nabija się klientów w but...sferę :)

Nabija się..nabija Pawle (montując dodatkowy zawór poprzez nawiercenie sfery)...i to sfery, a nie w butelkę. Koszt jednej jakieś 160 zł. Tylko membrana w środku musi być sprawna. Odnośnie 'żywotności" nabitych sfer- na razie nie wiem. Okaże się w jakimś czasie...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #147 dnia: Wrzesień 22, 2017, 17:34:12 »
A jak mocno Twoje odbiegały od normy bo zakładam że zrobiłeś regenerację  ?

Efekt odczuwalny  ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #148 dnia: Wrzesień 22, 2017, 19:18:03 »
A jak mocno Twoje odbiegały od normy bo zakładam że zrobiłeś regenerację  ?

Efekt odczuwalny  ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Na dwóch z przodu miałem ubytki ok. 40%, dwie z tyłu przy siłownikach nieco mniej ok. 30%. I te 4 zostały nabite. Efekt- mniejsze bujanie wzdłużne. Lepiej tłumi nierówności. Ostatnio sprawdziłem jeszcze dwie środkowe z tyłu- w nich praktycznie nie ma ubytków (tej siódmej nie sprawdzałem ze względu na trudności dostępu). Do ideału mi jeszcze trochę brakuje bo z tego co wyczytałem muszę ustawić zbieżność tylnej osi (było gdzieś na forum) bo tył jakby mi się ześlizgiwał na bok (takie mam odczucie) na niektórych nierównościach. Ktoś tu ustawiał na skrajne wartości w tolerancji stopniowej, a  u mnie po ustawieniu wcześniejszym miałem jakoś pośrodku..Tylko rozglądam się za specem w Wawie aby nie robić metodą prób i błędów.

Paweł Hrupa- kilku procent moim zdaniem w życiu nie odczujesz. Ale jak ja wcześniej przejeżdżając przez śpiących policjantów miałem: łup, łup.. to teraz jest łagodnie...I żeby nie było- nikogo nie namawiam na Vorbrodt (każdy robi co mu pasuje) bo ostatnio mi z inną rzeczą trochę schrzanili. Nabicie zamiast kupna innych to był mój wybór.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #149 dnia: Wrzesień 22, 2017, 20:44:13 »
Zastanawiam się jak mniejsze ciśnienie w sferze,  nie mówię o dużym spadku rzędu połowy ciśnienia,  ale takim kilkuprocentowym, powoduje pogorszenie komfortu.  Skoro gazu mniej to sfera powinna być miększa?, może łatwiej o bujanie na boki, dobicia na dużych nierównościach, ale w normalnej eksploatacji na drodze powinno być bardziej miękko, tak mi się wydaje
Mniej gazu=mniejsza przestrzeń robocza=bardziej naciągnięta membrana to tak jakbyś obciął dwa zwoje sprężyny w sprężynowcu.