Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości  (Przeczytany 165381 razy)

0 użytkowników i 7 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Zimny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: C4 Cactus 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Leszno
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 30, 2017, 23:15:36 »
I ja walczę z wysokością zawieszenia. Nie dochodził do górnej pozycji i na oko było widać, że tył jest za wysoko. Jeszcze w styczniu byłem ma regulacji w warsztacie co sie zna i zawieszenie niby wyregulowane, ale wtedy zapomniałem powiedzieć, że górnej pozycji nie osiąga. Dopiero na drugi dzień po regulacji sprawdziłem i nadal nie osiągał a pompa chodziła. Postanowiłem, że zrobię to sam. W międzyczasie kupiłem interfejs, a przyszedł w końcu czas na założenie letnich czyli u mnie 18 cali, zimowe 17.
Pomierzyłem i przód około 41 cm od osi, tył tak samo, a nawet 41,5 (po regulacji w warsztacie).
Podpiąłem diagboxa i połączył sie z zawieszeniem (nie zrobiłem zrzutów ekranu, ale tył był chyba na wysokości 120), ale postanowiłem najpierw lekko opuścić mechanicznie na obejmie co mi się udało do 40 cm z tyłu. Sprawdziłem i zaczął podnosić się na górne położenie jak i na wszystkie pozostałe. Od tego momentu przy teście globalnym już mi nie połączył się z zawieszeniem, a jak przejechałem się trochę, to ponownie nie osiąga górnego położenia, a także z ustawieniem normal długi idzie, ale w końcu pokazuje że "jest", przy czym tył nadal jest za wysoko 
Niestety było już późno, a korzystałem z czyjegoś kanału więc nie mogłem dalej przy tym grzebać i chyba dopiero w niedzilę zajrzę ponownie.
Martwi mnie to, że po mechanicznej regulacji Diagbox nie łączy się z zawieszeniem (błąd komunikacji).
Były: Xantia 1.8 16v LPG, C5 MKII 2.0 HDi, C5 X7 1.8 16v LPG, C5 X7 2.0 LPG AL4

Offline Piotr Fajdek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytów
  • Posiadany samochód: 407 SW 2.0 HDI 136KM 06r
  • Zainteresowania: Peugeot, sporty walki
  • Miejscowość: Bytów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 01, 2017, 09:31:49 »
Witam ;)
Wczoraj spuszczalem ciśnienie z układu żeby zobaczyć ile jest lds. Stan full, ale po odpaleniu auta i napompowaniu układu już nie stoi na każdym kole po 40 cm tylko po 39. Czy tak może być?  Można tak jeździć?  Teraz jest bardziej twarde Zawieszenie na tych 39 cm niż na 40. Mi to odpowiada tylko czy tak może być?

Offline Piotr Fajdek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Bytów
  • Posiadany samochód: 407 SW 2.0 HDI 136KM 06r
  • Zainteresowania: Peugeot, sporty walki
  • Miejscowość: Bytów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 01, 2017, 13:55:07 »
Już ok przejechałem się i sam wrócił do ustawien

Offline Krzysztof Zimny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 256
  • Skąd: Leszno
  • Posiadany samochód: C4 Cactus 1.6 BlueHDI
  • Miejscowość: Leszno
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 02, 2017, 22:21:57 »
U mnie już ok. Jeszcze raz opuściłem mechanicznie na obejmie i teraz mam takie słabe 40 z tyłu. Przodu nie ruszałem bo było ok. Najważniejsze było dla mnie aby w końcu osiągał górną pozycję serwisową. Diagbox ponownie łączy się z zawieszeniem.
U mnie w programie ma takie wartości
-wysokość odniesienia przednia początkowa           -128
- wysokość odniesienia tylna początkowa                -120
- wysokość odniesienia przednia zaprogramowania - 129
- wysokość odniesienia tylna zaprogramowana        - 122


Czy zmienić w diagboxie te wartości po mechanicznej regulacji (zwłaszcza tył) ?


Były: Xantia 1.8 16v LPG, C5 MKII 2.0 HDi, C5 X7 1.8 16v LPG, C5 X7 2.0 LPG AL4

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 03, 2017, 10:10:22 »
Porównałem wczoraj moje c5 z c5 kolegi i u mnie duuużo twardziej Oprócz tego widzę, że u mnie nie pokazuje górnego położenia. Trzeba będzie chyba odwiedzić Częstochowę...

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 03, 2017, 11:35:41 »
Położenie położeniem, ale przez zatarty przegub raczej twardy nie jest... Poza tym jednak przy zjeżdżaniu z krawężnika przednie koła spadają z hukiem. Może trzeba sfery posprawdzać, auto ma w końcu 9 lat...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 03, 2017, 11:49:21 »
Położenie położeniem, ale przez zatarty przegub raczej twardy nie jest... Poza tym jednak przy zjeżdżaniu z krawężnika przednie koła spadają z hukiem. Może trzeba sfery posprawdzać, auto ma w końcu 9 lat...
Leszek, ostatnio "oszukiwałeś" kalkulator podając dane niemierząc samochodu w celu obniżenia auta,
Gdzieś pisałem że wizualnie to działa niestety mogą wyniknąć z tego tytułu problemy dla Ciebie najrozsądniej to ustawić wysokość według manuala.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 03, 2017, 12:34:23 »
Położenie położeniem, ale przez zatarty przegub raczej twardy nie jest... Poza tym jednak przy zjeżdżaniu z krawężnika przednie koła spadają z hukiem. Może trzeba sfery posprawdzać, auto ma w końcu 9 lat...
Leszek, ostatnio "oszukiwałeś" kalkulator podając dane niemierząc samochodu w celu obniżenia auta,
Gdzieś pisałem że wizualnie to działa niestety mogą wyniknąć z tego tytułu problemy dla Ciebie najrozsądniej to ustawić wysokość według manuala.
I tak będę musiał zrobić. Czy profil felg ma znaczenie w ustawianiu zawieszenia? Oryginalnie miałem 17" a teraz 18". Musimy zorganizować jakiegoś krakowskiego spota i powymieniać doświadczenia

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 03, 2017, 13:04:20 »
Najpierw wysokość pózniej sfery. Ja wymieniałem z 16 na 17 i też było przez moment minimalnie gorzej pózniej auto przeszło adaptacje  ale chyba bardziej tą w mózgu :-)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 03, 2017, 19:30:14 »
Musimy zorganizować jakiegoś krakowskiego spota i powymieniać doświadczenia

Będę w Krakowie na Majówce, chętnie sie spotkam
Pozdrawiam

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 09, 2017, 07:26:43 »
Panowie
Czy przy podniesieniu w najwyższe położenie auto również melduje na wyświetlaczu, że taki poziom "zawias" już osiągnął ?


Pytam ponieważ u mnie pokazuje glebę, normalne ustawienie oraz jeden poziom wyżej - brak jest informacji o osiągnięciu serwisowego ustawienia (najwyższego)

mam to samo u siebie w aucie.
czy może mieć to wpływ na "twardość" zawieszenia i jego pracę podczas jazdy?


tak tylko informacyjnie, u mnie problem usunięty.
wymieniony element pomiędzy mocowaniem i czujnikiem wysokości oraz dodatkowo diagboxem ustawiona wysokość i jest ok.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 09, 2017, 12:17:46 »
Michał Jarek, czyli wymieniłeś łącznik. Taka informwcja jest bardzo istotna dla potomnych.
Pozdrawiam

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:15:16 »
Czy taki sam łącznik jest dla tyłu i przodu? Tylni u mnie szczególnie jest pordzewiały, ale kupiłbym 2 i wymienił profilaktycznie. Górnego położenia nie komunikuje i nie wiem z którym jest problem...

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:34:33 »
Ja wczoraj miałem ten sam problem ,  u wulkanizatora chciałem podnieść auto na maksa a tu Zonk , auto nie meldowalo górnego położenia i pompa chodziła cały czas , sprawdziłem korektor wysokości i łącznik na przegubach był cały zastany, po rozruszabiu i psikaniu duża ilością odrdzewiacza puscilo i wszystko wróciło do normy, samochód normalnie melduje wszystkie wysokości. W miedzy czasie dzwoniłem do Vizeksa i powiedział że to racej wina jakiejś obejmy metalowej ktora kosztuje 1000zł "what the fu..k"? Co to za element ze tyle kosztuje ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2017, 13:46:00 wysłana przez Mateusz Szweda »

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 09, 2017, 13:49:02 »
Czy taki sam łącznik jest dla tyłu i przodu? Tylni u mnie szczególnie jest pordzewiały, ale kupiłbym 2 i wymienił profilaktycznie. Górnego położenia nie komunikuje i nie wiem z którym jest problem...
 

Spróbuj ustawić go w położenie o jeden wyżej niż normalnie , następnie na maksa jeżeli tyl się podniesie a przód nie ruszy to ten z tyłu jeżeli przód ruszy do góry a auto dalej nie infornuje o gornym polozeniu to ten przedni . ( samochod podnosi najpierw tyl i po uzyskaniu przez tyl wymaganej wysokości podnosi przód , jeżeli korektor z tyłu nie działa poprawnie to komp nie otrzyma sygnału uzyskanej wysokości z tyłu i przód nie ruszy. ) oczywiście to tylko moje spostrzeżenie mogę się mylić.

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 09, 2017, 14:14:12 »
samochod podnosi najpierw tyl i po uzyskaniu przez tyl wymaganej wysokości podnosi przód , jeżeli korektor z tyłu nie działa poprawnie to komp nie otrzyma sygnału uzyskanej wysokości z tyłu i przód nie ruszy. ) oczywiście to tylko moje spostrzeżenie mogę się mylić.
Wątpie, żeby sterownik czekał na tył, a potem dopiero podnosił przód, ale może..
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:14:59 »
Tak czytam Wasze posty i wychodzi, że u mnie na wyświetlaczu po podnoszeniu lub opuszczaniu nie mam żadnego komunikatu. Auto osiąga wszystkie pozycje ale poza widoczną strzalką do określonej pozycji i komunikacie typu rising in progress, potem znika i tyle. Do teraz nie zwróciłem na to uwagi a wychodzi na to, że jeszcze powinien po skończonej procedurze to potwierdzić?

gienas

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:20:26 »
Potwierdza i wyświetla max prędkość przy tym poziomie.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:24:57 »
samochod podnosi najpierw tyl i po uzyskaniu przez tyl wymaganej wysokości podnosi przód , jeżeli korektor z tyłu nie działa poprawnie to komp nie otrzyma sygnału uzyskanej wysokości z tyłu i przód nie ruszy. ) oczywiście to tylko moje spostrzeżenie mogę się mylić.
Wątpie, żeby sterownik czekał na tył, a potem dopiero podnosił przód, ale może..
Tył podnosi się szybciej bo jest lżejszy ale opada wolniej.

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:28:46 »
Potwierdza i wyświetla max prędkość przy tym poziomie.
Teraz sobie przypominam, że tak kiedyś faktycznie miałem. Ale podnieśli mi zawias trochę i się zmieniło....Może po ustawieniu właściwej wysokości zawieszenia zgodnie z procedurą wszystko wróci do normy...?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:29:20 »
Czy taki sam łącznik jest dla tyłu i przodu? Tylni u mnie szczególnie jest pordzewiały, ale kupiłbym 2 i wymienił profilaktycznie. Górnego położenia nie komunikuje i nie wiem z którym jest problem...
Dobre podejście ,wymień dwa i bedzie spokój. Czasami smarowanie jest dobre ale plastik w główce jest wytarty i powstają luzy co odbija sie na funkcjonowaniu. I sprawdzić czy po zamocowaniu są w pozycji prostopadłej do czujnika, widziałem przesunięte obejmy i łączniki założone pod skosem co wraz z czasem i brudem je blokuje.

gienas

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 09, 2017, 16:41:05 »
Potwierdza i wyświetla max prędkość przy tym poziomie.
Teraz sobie przypominam, że tak kiedyś faktycznie miałem. Ale podnieśli mi zawias trochę i się zmieniło....Może po ustawieniu właściwej wysokości zawieszenia zgodnie z procedurą wszystko wróci do normy...?
Komunikat o wysokości jest z komputera który porównuje wartość wpisaną z podaną z korektora. Jak zmienisz "zawias" to tylko któryś skrajny poziom będzie poza zakresem i info na ekranie nie będzie, a pompę wyłączy dopiero zabezpieczenie.
 Kiedy słyszysz pompę za długo w skrajnych położeniach to też info że coś jest nie tak...

dziara

  • Gość
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 09, 2017, 17:10:18 »
Dobra....dziś wieczorem idę wachlować położeniami i słuchać pompy..... A zmiana zawiasu u mnie akurat nie oznaczała nie osiągania skrajnych pozycji. Wszystkie są osiągane, ale nie pokazywane na wyświetlaczu.
Uzupełnienie: przed chwilą wróciłem z samochodu. Wszystkie pozycje są osiągane i po jakimś czasie pokazywane  na wyświetlaczu.. Chyba po prostu przestałem na to zwracać uwagę bo to jednak długo trwa..  W drodze z kolei niedozwolone pozycje też pokazuje lub ewentualnie zmienia.
Ale mam wrażenie, że czasem jak chcesz max. obniżyć to za długo myśli...Może ten typ tak ma? A może ja się cały czas uczę jej zachowań....?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2017, 19:27:14 wysłana przez Marcin Gałek »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 09, 2017, 22:29:15 »
A nie trzymasz czasem nogi na hamulcu jak czekasz na reakcję?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] Wysokość zawieszenia - nominalne wartości
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 10, 2017, 03:57:30 »
Czy taki sam łącznik jest dla tyłu i przodu? Tylni u mnie szczególnie jest pordzewiały, ale kupiłbym 2 i wymienił profilaktycznie. Górnego położenia nie komunikuje i nie wiem z którym jest problem...
Dobre podejście ,wymień dwa i bedzie spokój. Czasami smarowanie jest dobre ale plastik w główce jest wytarty i powstają luzy co odbija sie na funkcjonowaniu. I sprawdzić czy po zamocowaniu są w pozycji prostopadłej do czujnika, widziałem przesunięte obejmy i łączniki założone pod skosem co wraz z czasem i brudem je blokuje.
A czy jest jakaś specjalna procedura wymiany tych cięgien? Bo nie chciałbym, żeby mi auto na głowę spadło jak porozłączam te cięgna