Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?  (Przeczytany 14429 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damianczypek

  • Gość
Mam taka sytuacje ze temperatura rośnie do około 100-105 stopni i z powrotem wraca do 90 i tak w kolko .Po wizycie w fachowym warsztacie francuzów powiedzieli ze stawiają na chłodnice ze kanaliki są zatkane ale dziś bylem u znajomego mechanika i umówiłem się na wtorek na oględziny i diagnozę ale wstępnie mówi mi ze chyba uszczelka pod głowicą...dodam jeszcze ze ucieka płyn chłodzący przez ten wylot kolo korka...co wy o tym myślicie?..

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2009, 11:47:29 »
Witam

Ja obstawiam na 90% termostat.
Musisz podać więcej szczegółów. Przy padającej uszczelce masz zwiększone ciśnienie w układzie chłodzenia; płyn może przedostawać się do oleju ( sprawdź poziom oraz wygląd oleju ); utrudniony rozruch zimnego (po nocy) silnika; zwiększone dymienie z tłumika (para).
Musisz sprawdzić co pasuje do tych rzeczy które podałem.


Pozdrawiam

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2009, 11:57:23 »
z tego co napisales to nic nie zaobserwowalem -olej w porzadku,rozruch tez bezproblemowy co do dymienia z tłumika to tez chyba nie ale musze to jeszcze sprawdzic...Wydaje sie ze chyba termostat to najlepsze(najtansze) co moze mnie w tej sytuacji spotkac...

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2009, 12:12:44 »
Ja zwykle zaczynam od najtańszych do sprawdzenia rzeczy, na wymianę uszczelki zawsze będzie czas, szkoda tylko pieniędzy.

Zaczynasz od kontroli układu (stan płynu, czy nie ma oleju), sprawdzasz/wymieniasz termostat, czyścisz chłodnicę z błota/robactwa, sprawdzasz wentylatory i przekaźniki (czy załączają się gdy temperatura dochodzi od 100 stopni, czy działa drugi bieg), odpowietrzasz układ (może np. cieknąca nagrzewnica zapowietrza). Po nitce do kłębka. Uszczelka pod głowicą to ostatnia rzecz. Zresztą obejrzyj czy okolice uszczelki nie są "spocone".
 
Xsara
 

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2009, 12:15:02 »
Nie chce krakac....ale dla mnie wygląda to na uszczelkę głowicy i zapowietrzony układ chłodniczy. Piszesz, że wylewa płyn korkiem, a więc coś wypycha płyn....co ? to tylko może być z cylindrów. Jazda w takim stanie grozi przegrzaniem głowicy- sam to przerabiałem. Masz pewnie płyn zmieszany z powietrzem stąd korki powietrzne w układzie i skoki temperatury. Do sprawdzenia jeszcze pozostaje czujnik temperatury, czy aby on nie fałszuje odczytu temperatury

PS: Do "4-ech liter" z takim fachowcem co chce wymieniać chłodnicę, o niebo rozsądniej gada 'znajomy mechanik'

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2009, 12:18:31 »
czujnik temperatury jest chyba dobry bo mierzyli mi temperature w wezach takim [color=ff0000]piii[/color]em i tam bylo cos 107stopni a wiec tak jak pokazuje zegar..

Offline Wiktor Baszun

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2,0HDi '05
  • Zainteresowania: Motoryzacja, muzyka, fotografia
  • Miejscowość: Łódź
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2009, 12:44:31 »
Ja również miałem ten problem. Padł termostat. Niestety okazało sie ze przy okazji oberwało sie uszczelce. Nie było na co czekac i musiałem zrobić również uszczelkę.
Ale najpierw proponuje bardzo dobrze odpowietrzyc układ chłodzenia oraz sprawdzic korek w chłodnicy. Wyrzucanie płynu może byc spowodowane ze nie trzyma ciśnienia korek i odpuszcza za wcześnie. U mnie tak było jak troche przegrzałem auto
Pozdrawiam
Wiktor
C5 2,0 HDi -jest
AX 1,5D , Xsara 1,8 VTS, Xsara Picasso 2HDi   -był

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2009, 16:11:30 »
No i problem się pogłębia...dziś zauważyłem plamę oleju pod silnikiem czy to coś wam mówi?...

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 06, 2009, 16:42:29 »
No, olej ci skądś kapie ;)

Byłeś na oględzinach u mechanika?
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2009, 17:15:25 »
no cala historia moich wizyt jest wyzej opisana...na wtorek jestem umowiony co do tej temperatury ktor askacze caly czas..a dzis jeszcze ten olej...

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 09, 2009, 18:17:04 »
dziś zawiozłem auto do znajomego mechanika ma być robione jutro jednakże po wstępnych oględzinach stwierdził że na pewno nie jest to uszczelka pod głowicą ponieważ wtedy nie pojeździłbym tym samochodem (robię około 50 km dziennie) obejrzał węże które są miękkie a jak mówi gdyby to była ta uszczelka byłyby twarde jak plastik....wstępnie stawia na czujnik temperatury...zobaczymy jutro.Natomiast co do wycieku oleju to może to nie mieć żadnego związku z skaczącą temperaturą...

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 09, 2009, 18:20:28 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
Nie chce krakac....ale dla mnie wygląda to na uszczelkę głowicy i zapowietrzony układ chłodniczy. Piszesz, że wylewa płyn korkiem, a więc coś wypycha płyn....co ? to tylko może być z cylindrów. Jazda w takim stanie grozi przegrzaniem głowicy- sam to przerabiałem. Masz pewnie płyn zmieszany z powietrzem stąd korki powietrzne w układzie i skoki temperatury. Do sprawdzenia jeszcze pozostaje czujnik temperatury, czy aby on nie fałszuje odczytu temperatury

PS: Do "4-ech liter" z takim fachowcem co chce wymieniać chłodnicę, o niebo rozsądniej gada 'znajomy mechanik'
Przez to ciągłe sprawdzanie pozimu petrygo zgubiłem korek od chłodnicy.. po kupieniu nowego chyba przestało ubywać tego płynu , jednakże temperatura dalej skacze...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2009, 14:14:55 »
Cytuj

damian czypek napisał:
Przez to ciągłe sprawdzanie pozimu petrygo zgubiłem korek od chłodnicy.. po kupieniu nowego chyba przestało ubywać tego płynu , jednakże temperatura dalej skacze...

Do sprawdzania poziomu nie trzeba odkręcać korka....
Wygląda że skupić się należy najpierw dlaczego skacze wskazówka temperatury na mierniku?
Sprawdziłbym temperaturę wody (ale na małym obiegu) osobnym miernikiem, czy faktycznie temperatura wody skacze. Potem czujnik rezystancyjny - po wykręceniu - osobno miernikiem. Następnie złączki w obwodzie, nie znam skąd zegar dostaje sygnał w Mk 1 (w mk2 BSI zadaje sygnał do wskaźników - podpiąć pod komputer i odczytać sygnał temperatury)
Muszisz znaleść majstra który logicznie dojcie do sedna, sprawdzając i eliminując kolejno przyczyny.
Miałem robioną uszczelkę - i spokojnie można było jeździć. Więc majster swoim stwierdzeniem "nie wysilił się". Fakt, przy kompresji do układu chłodzenia będzie większe ciśnienie ale czy to można autorytatywnie sprawdzić na twardość węża, wątpię, może to być tylko dodatkowa oznaka.

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2009, 19:21:20 »
Wyciek był ze skrzyni biegów sytuacja została opanowana, natomiast co do tej temperatury to tak: czujnik został sprawdzony jest ok włącza wentylator ,termostat ok ,poziom petrygo tez jest ok i się utrzymuje. Wskazówka zegara natomiast dalej wychyla się powyżej 90 stopni i wraca.Znajomy mechanik radzi się tym nie przejmować tylko jeździć bo twierdzi że skoro jest płyn i wentylator się włącza nic się nie stanie bo silnik jest chłodzony...

Offline Marek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara break 1.4i + LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2009, 20:24:49 »
u mnie miałem podobny problem z temperaturą ,przyczyną był termostat zbyt późno się otwierał ,dopóki były plusowe temperatury nie miałem problemu ,dopiero jak zaczęły się mrozy zaczęł. mi temperatura skakać ,po wymianie termostatu na stary problem się rozwiązał .

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2009, 20:56:15 »
wiec jak się ociepli powinno być dobrze?? czy dużo jest roboty z wymiana termostatu?

Offline Marek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara break 1.4i + LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 11, 2009, 21:10:38 »
nie wiem czy będzie dobrze ,bo ja wróciłem do starej obudowy termostatu ,wymieniłem w nim tylko środek ,w tym starym przy uszczelce jest taka mała dziurka nie wiem czy tak fabrycznie była zrobiona czy jakiś magik ją zrobił ale lekko płyn przepuszcza i termostat otwiera się przy 90st i wyżej się nie podnosi bo ewentualnie wiatrak ją schłodzi ,a wcześniej wentylator chodził a temperatura dalej narastała dzięki temu mam uszczelkę pod głowicą do wymiany,sama wymiana termostatu to ok 0,5godziny roboty .

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2009, 19:47:45 »
przypomniało mi sie teraz ze mam niesprawny nadmuch powietrza tzn: działa od 4 biegu czy to może mieć coś wspólnego z moim problemem?

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2009, 20:50:21 »
dla swietego spokoju kupilem nowy termostat i mam zamiar go wymienic niestety nie wiem za bardzo jak moze ktos doradzi?   chcialbym jeszcze odpowietrzyc uklad chlodzenia na pewnym forum czytalem ze naljepiej jest odkrecic korek wlewu plynu i odpalic samochod po czym poczekac do nagdzania 90stopni po czym zgasic silnik czy to prawda?

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2009, 20:59:19 »
U mnie mam podobny problem, tzn temperatura podnosi się do około 95 stopni po czym opada. Sytuacja powtarza się 2-3 razy i dopiero temperatura stabilizuje się poniżej 90 stopni.

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2009, 21:36:21 »
u mnie się nie stabilizuje....

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2009, 21:49:20 »
No, ale i tak wymieniam termostat na nowy ponieważ wcześniej nie miałem takiego zjawiska. Teraz w ASO jest promocja i termostaty są po 35 zł. To nie majątek w porówananiu do wymiany uszczelki pod głowicą.

damianczypek

  • Gość
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 13, 2009, 17:35:36 »
chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia wiec w tym celu odpaliłem autko i pykałem silniczkiem na małych obrotach z 20 minut przy odkręconym korku. wyczytałem jeszcze jeden sposób a mianowicie nagrzanie autka do 90 stopni i odkręcenie korka chłodnicy- wtedy jak popuszczam korek wylewa się płyn chłodniczy przez ten wylot/odpływ kolo korka ( pod jakimś ciśnieniem) czy to normalne? coś robię źle ?

Offline Marek Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen xsara break 1.4i + LPG
  • Miejscowość: Łódź
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 13, 2009, 20:54:04 »
przy odpowietrzaniu odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i na wężach, odkręcam korek z chłodnicy  a na ten odpowietrznik na wężu zakładam wężyk taki żeby płyn który będzie z niego wypływał wlewał się bezpośrednio z powrotem do chłodnicy ,jak płyn zacznie wypływać z odpowietrznika na chłodnicy to go zakręcam a zostawiam tylko ten na wężu aż się odpowietrzy.

Offline Michał Rokos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Skąd: Warszawa-Bródno
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1,8 Ocean
  • Zainteresowania: Informatyka, samochody, muzyka
  • Miejscowość: Warszawa-Bródno
Re: wysoka(skacząca temperatura)wymiana uszczelki pod głowicą?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 22, 2009, 19:00:59 »
U mnie też faluje temperatura silnika...
Znam człowieka który pracuje w serwisie Citroena...podjechałem do niego i powiedział mi że to termostat...nagrzał silnik...i wąż który wychodzi z chłodnicy do termostatu był twardy (powinien być miękki) czyli nie wpuszczał płynu chłodniczego do silnika...

Więc nagrzej na postoju silnik i zobacz czy ten wąż jest twardy (między termostatem a chłodnicą)...jezeli jest twardy to wymień termostat i będzie po kłopocie...ja jade jutro wymieniać termostat i przy okazji płyn chłodzący :)