Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec  (Przeczytany 40977 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #100 dnia: Wrzesień 20, 2017, 13:40:14 »
A w oryginale do C5 PSA wkładało Luka czy Sachsa?

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #101 dnia: Wrzesień 20, 2017, 13:47:36 »
Ja wyciągnąłem LUK'a i łożysko skf, w kompletach sprzedawanych w sklepach różnica taka, że łożysko ina zamiast skf.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #102 dnia: Wrzesień 20, 2017, 13:57:20 »
To tylko centrator tarczy jest, przyrząd około 550-600zł z tego co widzę.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #103 dnia: Wrzesień 20, 2017, 13:58:47 »
Centrator to jest to co poniżej?

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #104 dnia: Wrzesień 20, 2017, 14:31:04 »
Tak jeszcze uzupełniając, kiedyś gadałem ze znajomym który robi w jakiejś hurtowni części (chciałem wiedzieć co on sądzi o tym przyrządzie), jeżdżą na szkolenia i inne, między innymi luk'a. No i mówił mi, że w gruncie rzeczy im też nie powiedzieli nigdy czemu to powinno być tak a nie inaczej. Jedyne co usłyszał po zapytaniu wprost przedstawiciela, to "lepiej to używać, bo nie uwzględnimy gwarancji jeśli coś padnie", ale zero konkretów.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 20, 2017, 14:51:23 »
Sachs również robi sprzęgła samoregulujące i nie zaleca ale wręcz wymaga stosowania tego przyrządu przy montażu sprzegieł typu xTend (samoregulujące).
Na filmiku jest to fajnie pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=Tp5KeAQntGM

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 20, 2017, 14:59:09 »
Valeo jako jedyny z tych trzech producentów nie wymaga tego.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 20, 2017, 15:08:00 »
Bo Valeo nie ma docisku SAC. Jest to zwykły docisk beż żadnych udziwnień.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 20, 2017, 15:11:18 »
Ja jestem ciekaw czy docisk od valeo by się zgrał z dwumasem luk'a.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #109 dnia: Wrzesień 20, 2017, 17:13:25 »
Valeo ma przecież docisk samoregulujący w wersji S.A.T
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2017, 17:46:36 wysłana przez Maciej Brzozowski »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #110 dnia: Wrzesień 20, 2017, 17:34:10 »
Też spotkałem się z info, iż ma samoregulujący ale nie wymaga przyrządu.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #111 dnia: Wrzesień 20, 2017, 20:14:05 »

Wklejam plik dla zainteresowanych. Jutro napiszę więcej, bo dziś nie mam czasu.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #112 dnia: Wrzesień 21, 2017, 08:16:38 »
U mnie już nie miało sensu użycie przyrządu bo teoretycznie docisk został uszkodzony wcześniej, podczas montażu z nim, z pewnych powodów nie ode mnie zależnych lekko się popuściło i zluzowało sprężynki, przez co się ustawił pod brak tarczy i tak zostało to złożone (jak coś uszkodziło to wtedy), dlatego nie wysprzęglał po złożeniu. Dlatego ile pojeździ to pojeździ. I tak w planach danie docisku po 407 (jest w lepszym stanie niż stary z C5 i tak jak pisałem wcześniej między bajki można wsadzić, że docisk przed 2006 jest inny niż po, więc wszystko jedno który wrzucę...gdyby to wiedział wcześniej, to teraz tylko dwumas bym kupił a resztę rzeźbił) do wzmocnienia albo dopasowanie innego mocniejszego (ponoć z jakiegoś bmw pasuje, ale to muszę doczytać), tarcza w kevlar i wtedy nie będę ograniczony do marnych 400 niutków :P


Jak się rozsypie za 20-30tys to trudno, a może pojeździ 50-60 czy 100 jak u innych którzy bez tego montowali... czas pokaże ;)


Generalnie ja wiem jak wygląda teoria, tyle że teoria się najczęściej mija z praktyką, bo jednak większość jeździ na sprzęgłach montowanych bez tego (u mnie w okolicy żaden mechanik nie używa) i robią dziesiątki tys km, a innym padnie od razu. Szczerze powiedziawszy wolałbym takie opracowanie zrobione przez niezależną osobę, której na pewno nie zapłacili za pisanie iż trzeba to czy tamto użyć ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2017, 09:12:17 wysłana przez Krzysiek Tomczyk »

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 08, 2017, 16:00:44 »
Że wpadło trochę luźnej gotówki, to czarnuch dostał opony na lato :P








Teraz tylko czekać do wiosny :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 10, 2018, 12:28:13 »
No to wszystko skompletowane... czekać teraz do wiosny zostało :D





Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 11, 2018, 19:25:03 »
A te dystanse to żeby zniwelować różnicę ET felg czy może chcesz wysunąć nieco koło ?

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 11, 2018, 22:48:46 »
Zniwelować ET i za razem trochę wysunąć i jeszcze otwór centrujący był inny


Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 12, 2018, 11:43:38 »
Tak jak napisał Tomek :)

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 12, 2018, 12:19:09 »
Szczerze powiedziawszy jej dobór był totalnym przypadkiem... w rozliczeniu ją dostałem od kolegi (nówki nigdy na aucie nie siedziały). Przymierzyłem do budy, jakoś mi spasowały, tyle że z parametrów pasował tylko rozstaw śrub (ET i otwór centrujący nie), więc stąd jeszcze musiałem zamówić dystanse. Ogólnie podobają mi się felgi odkrywające hebel, tyle że ten hebel musi jeszcze jakoś wyglądać (być duży), a że siedzi z przodu 330mm to wstydu nie ma :D

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 15, 2018, 14:06:11 »






Wczoraj przymierzyłem jedną stronę z nudy... jak na 1800zł (za wszystko) nie ma tragedii :P Zdałoby się ze 3-4 centy niżej. Przynajmniej nie ma drugiego takiego :P

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #120 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:30:23 »
Chyba rozmiar opony nie pod C5. Trochę małe te kółka.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #121 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:56:46 »
Pod C5, 245/45R18. W sumie na tej budzie dopiero 19 nie giną.

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 06, 2018, 17:21:46 »
Że miałem "deko" zniszczone nakładki plastikowe na kierze








to wpadły "nowe" alu








Jeszcze będzie trzeba poszukać listwę na deskę o tej fakturze i będzie współgrać dobrze, choć i tak nie jest źle.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 06, 2018, 22:15:38 »
Ja do siebie też kupiłem całą kiere razem z tą listwą w idealnym stanie za śmieszną kasę,teraz czekam do lata na jej wymianę.

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 X7 Tourer - czarny sprężynowiec
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 07, 2018, 07:48:54 »
Ja do siebie też kupiłem całą kiere razem z tą listwą w idealnym stanie za śmieszną kasę,teraz czekam do lata na jej wymianę.
do lata? a w lato się inaczej wymienia?