Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik  (Przeczytany 62865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
Przepływomierz podmieniony i bez zmian

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Przepływomierz podmieniony i bez zmian
Wszystko wskazuje na EGR, a gdybys jeszcze odpiął wtyczkę od elektrowany dozownika powietrza znajduje sie pod alternatorem, gdy to zrobisz dozownik zostanie w pozycji kompletnie otwartej i nie bedzie dławił o ile dławi. Zapewne wyskoczy Ci blad jak odepniesz .... ale bedziesz miał 100% pewność ze to EGR ponosi winę.

mati2642

  • Gość
A jakieś zdjęcie poglądowe ? Z tego uda węże do przepustnicy .?jak wtedy ma się auto zachowywać ? I co sądzisz o teorii zke dzialajacego układu paliwowego ?
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2016, 16:48:31 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Tutaj

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Myk z wymuszonym otwarciem dozownika chyba nie wiele nam powie, moze zakamuflować jedynie jakaś wartość spalin i szarpanie bedzie mniej odczuwalne. Na filmiku szarpał przy przyspieszaniu tak? A wtedy EGR powinien być zamknięty w Diagboxie miałbyś podglad na to w jakiej pozycji sie znjduje.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Przepływomierz podmieniony i bez zmian
Dostałeś namiar na sprawdzonego, kompetentnego mechanika w okolicy, a dalej kombinujesz... W ten sposób możesz wymienić pół samochodu, i dalej będzie kicha. Skąd wiesz, że to np. nie dwie nakładające się usterki?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #81 dnia: Czerwiec 02, 2016, 16:09:03 »
Tak dostałem i powiedział mi że mam sobie wlać preparat do czyszczenia wtryskow...

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #82 dnia: Czerwiec 02, 2016, 23:53:44 »
Do Jego rad akurat bym się zastosował.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

tomekkaz

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 03, 2016, 01:22:25 »
Jaki to preparat?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 03, 2016, 16:37:08 »
Jak można lać preparat do czyszczenia wtrysków, skoro auto ,siłę ma ,nie traci mocy, nie kopci a szarpie tylko przy podłączonym EGR, po rozłączeniu , nie szarpie, nie kopci, ma moc,
Tu nie ma co czarować winny jest układ dolotowy:
EGR
przepustnica
przepływka.

Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 03, 2016, 17:23:03 »


EGR
przepustnica
przepływka.
Na 99% EGR się przycina... Jak przepływka uszkodzona to w większości wypadków mocy brakuje i auto zamulone.


mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 03, 2016, 18:23:17 »
Ja już ten preparat wlewalem jakieś 3 baki temu i żadnej różnicy nie zauważyłem więc nie wiem czemu to teraz by miało pomóc . W przyszłym tygodniu idzie do innego mechanika i chyba wymienię ten egr.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 03, 2016, 18:50:05 »
Z tym usuwaniem Egr to lepiej to zrobić u naprawdę kogoś kto zna się na rzeczy. Wielu to robi gotowcami,  bez analizy czego kolwiek,  robią to też tak, że jedyne co robią to odlaczajają i tylko z tablicy błędów zostają usunięte błędy związane z tym. Tak wiec ktoś to skonstruował,  skonfigurowal i tego tak bezkarnie nie można usunąć,  gdyż prowadzi to w dłuższej perspektywie czasu do większych problemów.  Taki był wymysł aby ograniczyć cześć szkodliwych związków i zrobiono to wtedy gdy silnik może sobie na to pozwolić,  czyli na wolnych obrotach oraz gdy nie ma żądania obciążenia go. To temat rzeka.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 03, 2016, 20:54:29 »
Ja mam inne odczucia co do egr, w golfie 4tdi przejeździłem 120tyś(zaślepka), żona w corsie d 1,3cdti ok60tyś (usunięcie elektroniczne), w obu przypadkach po przejechanych dystansach nie było żadnych problemów,
w mojej cytrynie odłączyłem wtyczkę i zauważyłem że filtr DPF wypala się rzadziej o ok 70do100km.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 04, 2016, 09:52:24 »
Taki dostałem wydruk z ASO  zerknijcie na wartości wtryskiwaczy i resztę parametrów czy mieści się w tolerancji ?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 04, 2016, 14:36:09 »
Układ wtryskowy ok

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 06, 2016, 16:53:49 »
No Zobaczymy bo egr już kupiony

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwiec 06, 2016, 19:00:48 »
A będziesz sam wymieniać ? Jestem ciekawy w jaki sposób zdejmuje się plastikowe kolanko od dolotu powietrza do turbiny, chciałem czyścić egr, ale nie miałem dojścia do przez to kolanko.

tomekkaz

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwiec 06, 2016, 20:06:03 »
Najlepiej zrób jakieś fotki.

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 07, 2016, 02:02:44 »
Nie sam . Niech się mechanik tym zajmie.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 14, 2016, 19:46:02 »
Ja już jestem po usunięciu zadowolony .

mati2642

  • Gość
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 19, 2016, 10:40:26 »
Hej ja też zdecydowałem się na wyprogramowanie  egr i jestem bardzo zadowolony dolegliwości czyli szarpanie ustały. Auto zbiera się teraz płynnie i chodzi zdecydowanie lepiej. Więc u mnie winny był egr.
Zdecydowałem tak ponieważ auto było u 4 mechaników w tym wypowiadał się vizaks po którego radach wyczyscilem wtryskiwacze tj. kupiłem preparat liqui moly i podpialem bezpośrednio pod układ wtryskowy i.... nie pomogło kompletnie nic.
Przyznam egr już miałem kupiony oryginalny koszt 580 zł ale 3 mechaników nie potrafiło dać gwarancji że to egr tym bardziej że stary był oczyszczony i nie pomogło tak samo jak podminienie przepływomierza i zaworu wysokiego cisnienia
Już miałem dość kosztów i metody prób i błędów a wyprogramowanie gdyby nie pomogło to wrócili by do starych ustawień kosztem tylko diagnostyki czyli 50zl. A tak kosztowało mnie to 300zl i problem z głowy. Jeżeli jak niektórzy twierdzą nie z doświadczenia tylko z teorii że ma to negatywny wpływ itp to trudno ja jestem zadowolony i mam nadzieję że efekt tego zabiegu się utrzyma.
 Pozdrowienia.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #97 dnia: Grudzień 29, 2016, 15:35:19 »
To ja mam pytanie a nie chce nowego tematu zakladac u mnie pod db przeplywomierz pokazuje przy zadanym wydatku 235mg a na zmierzonym 481 to na biegu jalowym, natomiast jak sie podkreci obroty do 3-3,5 tys wtedy jest na mniej wiecej rowno kolo 600mg. Czy to juz koniec przeplywki? Egr jest wylaczony i zaslepiony. Oraz po odlaczeniu przeplywki wogole nie czuje roznicy

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #98 dnia: Grudzień 29, 2016, 19:28:07 »
To ja mam pytanie a nie chce nowego tematu zakladac u mnie pod db przeplywomierz pokazuje przy zadanym wydatku 235mg a na zmierzonym 481 to na biegu jalowym.
To nie koniec przepływki, tylko zaślepiony EGR, powietrze które powinno iść z EGR idzie normalnie i stąd różnica.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MkIII] C5 2.0 HDI EGR czyszczenie , wymiana na nowy oryginał lub zamiennik
« Odpowiedź #99 dnia: Grudzień 29, 2016, 19:41:40 »
Piotr Osiński czyli mam sie nie przejmowac tym co pokazuje DB? Czy po odlaczeniu przeplywomierza auto nie powinno lepiej sie zbierac?