Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Co zamiast C5 X7...???  (Przeczytany 14922 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Co zamiast C5 X7...???
« dnia: Marzec 19, 2021, 10:50:42 »
Jedna z moich C5 zbliża się do 300tys. km i wieku 11 lat.
Czeka mnie wymiana rozrządu no i ogólny przegląd...
Zastanawiam się nad zmianą na jakiś nowy i trochę (chyba) mniejszy...
Co ew. polecacie? Dojazd do pracy, czasami dłuższy wyjazd na wakacje. Raczej kombi. Dobrze wyposażony...

Raczej w benzynie (ew. hybryda). Bo te AdBlue swojego czasu nieźle mnie wkurzyło...
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2021, 19:52:46 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 19, 2021, 11:16:58 »
Ja również rozważam zmianę. Na razie tylko jeden model mi przychodzi na myśl - 508 RXH z 2015-2017

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2021, 13:09:43 »
Też rozważam zmianę i wsumie jakbym miał jeszcze jedno miejsce parkingowe to bym już coś kupił (mieszkam w Szwajcarii, a teraz wchodzi kwarantanna dla Polaków więc nie ma jak ściągnąć auta).

Na pewno nie kupię diesla, więc cała grupa PSA odpada.

Rozważam:
mazdę 6 2.5 revolution - w Szwajcarii nie sypią soli na drogę więc nie rdzewieją.
BMW 3/5 2.0.turbo - z niskim przebiegiem coś trafie to nie będę się martwił o bolączki tych silników.
Megane GT - francuz ale mi się podoba.


Z chęcią bym wziął 508 jakby miała jakaś 2l benzynę turbo. A jak jest to każdy wie, 1.6thp które rozlatuje się zaraz po gwarancji.

I do 60 tys zł (15tys chf) nie wiem co wziąć, od miesiąca jeżdżę i testuje i nie mogę się zdecydować.

2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 080
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2021, 14:38:48 »
Na razie tylko jeden model mi przychodzi na myśl - 508 RXH z 2015-2017
Tylko pamiętaj, że tam nie ma klasycznej hydraulicznej skrzyni tylko jest mechaniczna ML6 ze sterowaniem sprzęgła oddzielnym blokiem. Nie każdemu to odpowiada. Poza tym alternatory padają jak muchy a nowy to koszt 2500-3000 zł
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2021, 16:31:15 »
Hm... Te wymienione to tak średnio mi pasują.
Może jakiś Koreańczyk? Kia albo Hyundai.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2021, 17:43:23 »
No, koreańczyki to już nie to co kiedyś. Jechałem KIA Sortage i całkiem, to wygodne. W środku miejsca sporo, bagażnik może nie rewelacyjny. Widoczność dobra, dobre wyciszenie, tylko nie wiem jak z trwałością i awaryjnością.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2021, 18:51:39 »
Akurat też o Sportage myślałem. Ale jakoś nie miałem okazji bliżej się przyjrzeć...
Może ktoś ma i coś doda.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2021, 19:44:55 »
Jedna z moich C5 zbliża się do 300tys. km i wieku 21 lat.
Czeka mnie wymiana rozrządu no i ogólny przegląd...
Zastanawiam się nad zmianą na jakiś nowy i trochę (chyba) mniejszy...
Co ew. polecacie? Dojazd do pracy, czasami dłuższy wyjazd na wakacje. Raczej kombi. Dobrze wyposażony...

Raczej w benzynie (ew. hybryda). Bo te AdBlue swojego czasu nieźle mnie wkurzyło...
Benzyna z hybrydą to fatalne połączenie. Chyba że jeździsz w koło komina i masz ładowarkę w domu tak żeby te 30 km jechać na baterii. Później jedziesz autem bez mocy z mego spalaniem. Następna sprawa to te wszystkie nowe silniki 3 cylindrowe z 1.5-1.6 litra pojemności nie zrobią 200 tyś. A to łańcuch się rozciągnie a to co innego padnie. Ostatnim normalnym autem dla mnie jest 508 2.0 BHDI ale masz cyrki z adblue więc znasz temat na co trzeba uważać. Poza tym silnik jest już oficjalnie wycofany ze sprzedaży a kupno z 1.6 PT czy 1.5 HDI to będzie porażka. Mazda nawet z 2.5 nie jedzie, BMW problemy z łańcuchami i mega koszty utrzymania.
Normalne silniki ma jeszcze Ford w Fiesta ST 2.3 i grupa VW gdzie masz jeszcze 2.0 z 4 cylindrami.
Generalnie pytanie jak chcesz jeździć. Hybryda jest oszczędna w koło komina ale ma swoje wady. Chyba że zaczekasz aż będzie wysyp hybryd z Dieslem. Mercedes już pokazał coś takiego i na trasie pali to 6-7l przy ładowaniu baterii.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2021, 19:57:14 »
Nie, nie upieram się hybrydzie.
A już w dieslu (i jeszcze pewnie z AdBlue) to już w ogóle...
No, a 3-cylindrowe to jakieś nieporozumienie jest...
Jechałem jednym (nazwy nie wymienię z uwagi na osiągnięcia producenta w obszarze innych modeli) - to porażka... Czułem się jakbym jechał traktorkiem do koszenia z trochę lepszym wyposażeniem...

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2021, 20:14:39 »
To wyobraź sobie teraz nowego Talismana z topowym benzynowym 1.3 TCe na pokładzie, 160 KM. Na szczęście ten akurat ma 4 cylindry.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2021, 20:16:39 »
Jedna z moich C5 zbliża się do 300tys. km i wieku 11 lat.
Czeka mnie wymiana rozrządu no i ogólny przegląd...
Zastanawiam się nad zmianą na jakiś nowy i trochę (chyba) mniejszy...
Co ew. polecacie? Dojazd do pracy, czasami dłuższy wyjazd na wakacje. Raczej kombi. Dobrze wyposażony...

Raczej w benzynie (ew. hybryda). Bo te AdBlue swojego czasu nieźle mnie wkurzyło...


Focus 1,6 benzyna w kombi 125KM. Miałem okazje troche pojeździć dość przyjemnie sie prowadzi.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2021, 20:27:44 »
A coś w okolicy 1.8...2.0 litra z 180KM minimum?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2021, 20:30:38 »
Kiedyś był taki pojazd, pakowny, co prawda dwuosobowy, Melex się nazywał  :D To tak apropo hybryd i elektryków. Mechanicy, to mówią, że prawdziwe samochody skończyły się po 2000 roku i coś w tym jest. Teraz to odkurzacze i smartfony, a cel producenta jest jeden. Wymieniać jak najczęściej, żeby produkcja się kręciła. Komu teraz zależy na trwałości? Jaki w tym interes? W sumie całkiem by mi pasowało zmieniać samochód co 3-5 lat i na złom, tylko mnie na to nie stać i pewnie większości z nas tutaj. Niestety wybór coraz mniejszy. Jakbym miał kasę i stać by mnie było na utrzymanie, to kupiłbym sobie jakiegoś starego V6. Dźwięk, kultura, niezniszczalność i prawdziwy duch motoryzacji, anie jakaś elektryfikacja  ;D Wiem stary wapniak ze mnie ;)
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof Adamski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Rudna
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MkI2.2hdi 2003 ,CirtoenMkI c5 3.0 V6 carlsson,Citroen C6 3.0
  • Miejscowość: Rudna
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2021, 20:40:41 »
 Jakbym miał kasę i stać by mnie było na utrzymanie, to kupiłbym sobie jakiegoś starego V6. Dźwięk, kultura, niezniszczalność i prawdziwy duch motoryzacji, anie jakaś elektryfikacja  ;D Wiem stary wapniak ze mnie ;)
[/quote]

Z tymi kosztami starego v6 to bez przesady.
W europie to już faktycznie nie za bardzo jest w czym wybierać, więc może zerknąć za czymś w USA?

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2021, 20:48:25 »
Jakby tak cena paliwa była jak z USA i średnia płaca  ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Krzysztof Adamski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Rudna
  • Posiadany samochód: Citroen c5 MkI2.2hdi 2003 ,CirtoenMkI c5 3.0 V6 carlsson,Citroen C6 3.0
  • Miejscowość: Rudna
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2021, 20:52:09 »
Jakby tak cena paliwa była jak z USA i średnia płaca  ;D
Zarobki i paliwo to jedno, a koszty utrzymania takiego samochodu to drugie. W brew pozorom nie jest tak strasznie.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2021, 09:03:36 »
W ofercie Focusa nie ma już 1.6. Do wyboru są 3 cylindrowe benzyny 1.0 i 1.5 i 4 cylindrowy Diesel 1.5. Wersja ST ma 2.3 280 KM 4 cylindry. 2 litrowe benzyny ma jeszcze grupa VW. W Toyocie masz hybrydy 1.8 i 2.5 ale z wyjącą skrzynia i zasięgiem na baterii paru km. Z V6 przychodzi mi do głowy Kia Stinger i Lexus ale też hybryda oraz znów grupa VW ale w tych rozciągają się łańcuchy od strony skrzyni biegow

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 052
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 20, 2021, 09:41:39 »
... Mechanicy, to mówią, że prawdziwe samochody skończyły się po 2000 roku i coś w tym jest. ...
Nie mechanicy a dinozaury mechaniki. Trzeba się rozwijać a nie stać w miejscu. Tak do 2010 roku jest nieźle jeszcze. Później zaczynają się schody, jednak w autach do 2015-2019 roku jeszcze można znaleźć coś ciekawego co jest rozwinięciem starej myśli technicznej.

 Najgorszym hamulcem rozwoju motoryzacji był silnik 1.6 8V od VW. Boże ileż o nim legend... A tak naprawdę po 2000 roku nie powinno być miejsca dla niego ma rynku. W czasach gdy cała konkurencja miała silniki z 16 zaworowymi głowicami... Owszem trafiały się wyjątki...

Offline Adam Szydłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Stalowa Wola/Nisko
  • Posiadany samochód: 508 RXH 180 KM
  • Miejscowość: Stalowa Wola/Nisko
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 20, 2021, 09:52:42 »
Tylko pamiętaj, że tam nie ma klasycznej hydraulicznej skrzyni tylko jest mechaniczna ML6 ze sterowaniem sprzęgła oddzielnym blokiem. Nie każdemu to odpowiada. Poza tym alternatory padają jak muchy a nowy to koszt 2500-3000 zł
Nie jeździłem jeszcze RXH. Mógłbyś przybliżyć temat tej skrzyni? Co niektórym w niej nie odpowiada? Czy te padające alternatory to jakiś indywidualny wynalazek przy tym modelu auta? Teraz patrzyłem na Vin przykładowego egzemplarza, skrzynia wg service boxa BVA AM6C

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 20, 2021, 10:29:36 »
... Mechanicy, to mówią, że prawdziwe samochody skończyły się po 2000 roku i coś w tym jest. ...
Nie mechanicy a dinozaury mechaniki. Trzeba się rozwijać a nie stać w miejscu. Tak do 2010 roku jest nieźle jeszcze. Później zaczynają się schody, jednak w autach do 2015-2019 roku jeszcze można znaleźć coś ciekawego co jest rozwinięciem starej myśli technicznej.

 Najgorszym hamulcem rozwoju motoryzacji był silnik 1.6 8V od VW. Boże ileż o nim legend... A tak naprawdę po 2000 roku nie powinno być miejsca dla niego ma rynku. W czasach gdy cała konkurencja miała silniki z 16 zaworowymi głowicami... Owszem trafiały się wyjątki...

1.6 8v został zastąpiony przez wersję 16v w 1999 roku. Co prawda jak jakiś model był oferowany z 8v to nadal można było go kupić.

" w 1999 roku nuda w palecie silnikowej Golfa skończyła się. Ośmiozaworowe 1.6 101 KM EA113 zastąpiono szesnastozaworowym 1.6 105 KM EA111 (oznaczenia AUS, AZD, BCB). "
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 20, 2021, 11:04:43 »
Nie mechanicy a dinozaury mechaniki. Trzeba się rozwijać a nie stać w miejscu. Tak do 2010 roku jest nieźle jeszcze. Później zaczynają się schody, jednak w autach do 2015-2019 roku jeszcze można znaleźć coś ciekawego co jest rozwinięciem starej myśli technicznej.
Mi ten rozwój nie koniecznie podchodzi. Te trzy cylindrowe bzyczki, hybrydy i elektryki. Wiem, wiem ekologia, dziura ozonowa i smog, a zabije nas niewidzialny wirus ;) Poza tym z tą ekologią, to dla mnie nie do końca tak jest. Niemcy będą ekologiczni, bo będą zmieniać samochód, co 3-5 lat. Tyle zresztą będzie opłacało się nim jeździć, a gdzie się będzie utylizować, te samochody? No, w Polsce i innych krajach wschodnich. Tam jeszcze pojeżdżą z 10 lat.To jest na zasadzie, sąsiadowi szambo wyleję przez ogrodzenie, śmieci do lasu wywiozę, a przy tym trochę dobrej ziemi ukopię i u mnie czysto, ekologicznie ;D
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 080
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 20, 2021, 11:14:21 »
Teraz patrzyłem na Vin przykładowego egzemplarza, skrzynia wg service boxa BVA AM6C
Nie zmienia to postaci, że jest to "zwykła" skrzynia ze sterowaniem blokiem hydraulicznym. Działa wolniej od zwykłego automatu. Brak fachowców w przypadku uszkodzenia sterowania skrzynią.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 20, 2021, 12:18:02 »
...przychodzi mi do głowy Kia Stinger...

No bez jaj... Toć to pewnie w Korei jest egzotyka a co dopiero u nas...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 052
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 20, 2021, 12:25:28 »
... Mechanicy, to mówią, że prawdziwe samochody skończyły się po 2000 roku i coś w tym jest. ...
Nie mechanicy a dinozaury mechaniki. Trzeba się rozwijać a nie stać w miejscu. Tak do 2010 roku jest nieźle jeszcze. Później zaczynają się schody, jednak w autach do 2015-2019 roku jeszcze można znaleźć coś ciekawego co jest rozwinięciem starej myśli technicznej.

 Najgorszym hamulcem rozwoju motoryzacji był silnik 1.6 8V od VW. Boże ileż o nim legend... A tak naprawdę po 2000 roku nie powinno być miejsca dla niego ma rynku. W czasach gdy cała konkurencja miała silniki z 16 zaworowymi głowicami... Owszem trafiały się wyjątki...

1.6 8v został zastąpiony przez wersję 16v w 1999 roku. Co prawda jak jakiś model był oferowany z 8v to nadal można było go kupić.

" w 1999 roku nuda w palecie silnikowej Golfa skończyła się. Ośmiozaworowe 1.6 101 KM EA113 zastąpiono szesnastozaworowym 1.6 105 KM EA111 (oznaczenia AUS, AZD, BCB). "
To wiem... Tylko jest taki mały problem... Tego 1.6 16V od VW jeszcze nie widziałem na oczy... Nikt go nie kupował czy jak? Ciekawe też czy miał te same problemy co 1.4 16V. Ale tu już schodzimy z tematu, tak jak 1.6 8V powinien zejść z produkcji w tamtych latach.

  Dobre silniki benzynowe zabiły normy emisji spalin niestety. Wszyscy czepiają się C02 a bez CO2 żadna roślina nie urośnie... Taki tam szczegół.

 Po 2010 roku z dobrych silników (do LPG) zostały tylko Ople z 1.4T (bez Turbo też niezłe są i lepsze skrzynie). FIAT i ich 1.4T (ale nie każdy) i Toyota... Ale czy ich silniki do dobrych można zaliczać? Mają spore problemy z LPG.

 Co do postępu silników benzynowych - najlepsze co mogło je spotkać to właśnie okres od 2000 do 2010 roku. Wtrysk MPI stał się standardem i skończyły się niemal problemy z układami zapłonowymi. Większość producentów pozbyła się zbędnych kabli zapłonowych.(Nie licząc kilku wyjątków, dlaczego byli tacy oporni?) Osobna cewka na cylinder to najlepsze możliwe rozwiązanie.

 Problemem sporym jest bezpośredni wtrysk... Póki co to rozwiązanie wydaje się ślepą uliczką... Chociaż ma kilka zalet.

 Z większych aut to chyba właśnie trzeba się rozglądać za jakimś Oplem z 1.4T w automacie bo manualne skrzynie były słabe. Kilka lat temu nawet bym nie pomyślał żeby polecać opla...
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2021, 12:35:47 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Artur Kubica

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Skąd: Hoorn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2.0 HDi 138KM Automat
  • Miejscowość: Hoorn
Odp: Co zamiast C5 X7...???
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 20, 2021, 13:02:34 »
Robiłem SWAP w passacie z 8v na 16v. 8v padł po 300 tys km.
16v też brał olej i miał spory problem z egrem który było trzeba zaslepic (tak, 1.6 z 2000 roku miał EGR). Różnicy w działaniu nie było, nawet komputer i instalacja LPG z 8v pasowała.


A co do 3 cylindrów. One są dobre jak są w odpowiednim aucie, max golf.

Jeździłem przez rok flotową corsą z 2017 roku z 1.0t 90km i nie mam się do czego przyczepić
2 letnie auto, 65 tys przebiegu, sam nabiłem 25 tys i żadnych problemów. A nawet olej był zmieniany co 25 tys km xd katowanie na odcince na 3 biegu to była norma.
2.0 HDi AUTOMAT 136KM 340nm ---> 162KM 385nm.