Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?  (Przeczytany 3713 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« dnia: Wrzesień 24, 2008, 00:53:25 »
Czy probowal ktos z klubowiczow zastapic zwykla pompe jednosekcyjna i rozdzielacz wydatku pompa dwusekcyjna "6+2" ???
Jesli tak to czy komus sie udalo i czy zdaje to egzamin ?
Irytuje mnie juz syczenie mojego rozdzielacza :)
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2008, 01:25:43 »
Cytuj

Maciej Kliś napisał:
Czy probowal ktos z klubowiczow zastapic zwykla pompe jednosekcyjna i rozdzielacz wydatku pompa dwusekcyjna "6+2" ???
Jesli tak to czy komus sie udalo i czy zdaje to egzamin ?
Irytuje mnie juz syczenie mojego rozdzielacza :)

Mi wyszło taniej. 15 litrów ON + 5 nowego LHM i rozdzielacz nie syczy. Oczywiście jak go rano odpalę troszkę zasyczy im zimniej tym więcej ale to nic w porównaniu z tym co było. Jak przejadę 500m nie syczy na wolnych obrotach. Ogólnie syczenie występowało tylko na wolnych obrotach.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

Offline Mariusz Staniec

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 225
  • Skąd: Bukowa, dzielnica Spólne - prawie Bełchatów
  • Posiadany samochód: XM'an 2.1TD '93 ASB i XM'an3.0 V6 24V '00 był nieodżałowany XM'an 2.1TD '91 i XM'an 3.0 V6 Break '92r
  • Zainteresowania: King Crimson, Honda Goldwing
  • Miejscowość: Bukowa, dzielnica Spólne - prawi
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2008, 11:45:42 »
To Ty masz tam u siebie rozdzielacz jeszcze ?
Ale do meritum da się zastąpić sam jeżdżę takim po przeróbce (mam na myśli V6: patrz profil). Gość przerobił z powodu ciągłych kłopotów z rozdzielaczem i działa, ale nie jest to takie proste bo:

Usunięcie rozdzielacza wiąże się z przerobieniem hydrauliki i założeniem zaworów antyopadowych, w przeciwnym wypadku pompa 2-sekcyjna będzie Ci podnosić samochód rano 2-3 minuty :(

Aaa jeździ w klubie też wynalazek co ma dwie pompy drugą od audi i ten patent sprawdza się idealnie, zresztą niech się sam Przemek wypowie :)
Mariusz Staniec
Bukowa k/Bełchatowa dzielnica Spólne
XM'an 2.1TD 93r ASB
XM'an 3.0 V6 24V 00r

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2008, 22:17:37 »
Julian :
Boje sie troche pl;ukac starego nieplukanego pewnie niegdy ukladu ... Jeszcze sie wszystko zepsuje i zacznie syczec ;)

Mariusz :
Dzieki za uswiadomienie :) Zapomnialem o wydatku ...
Ale z tym antopadem to dobry plan ;) Tylko zrobil bym to po swojemu ...

Przemek :
Wypowiedz sie - Prosze :D :D :D
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2008, 13:22:25 »
O ile wiem V6 nie mają rozdzielacza, w każdym razie tak tu kiedyś wyczytałem. Czyszczenie układu ON jest najszybsze, najtańsze i równie skuteczne co słynnym zajzajerem zwanym hydroflush. Nie wiem kto to wymyślił iż szczelność hydrauliki zapewnia syf czy inny brud. Przy ciśnieniach jakie tam występują jest to nie możliwe. Pompy Wtryskowe ON jak i wtryskiwacze wytrzymują kupę tysięcy przebiegu i mają całe mnóstwo elementów smarowanych tylko przez ON więc tu ON niczego złego zrobić nie może. Nie ma też negatywnego wpływu na inne niż metalowe elementy hydrauliki.  
Rozdzielacz syczy z powodu zanieczyszczeń jak i wskutek utraty pasowania elementów składowych. Jak działa nie jest gorszym rozwiązaniem jak pompa 6 +2. Wolałbym kupić nowy rozdzielacz i ewentualnie inną używaną (regenerowaną) pompę LHM niż przerabiać pół hydrauliki. Pompa 6 + 2 to nie wszystko. Do tego inna sprężarka klimatyzacji i alternator. Inne rozwiązanie rolki zwrotnej paska wielorowkowego i inne koło pasowe silnika. Suma summarum spora inwestycja jak na moje blisko piętnastoletnie auto. Jak piszczy niech mu tam będzie, zwiększę wolne obroty o 50 czy 100 i już mam ciszę. Hamulce są, wspomaganie też więc po licho kombinować jak koń pod górę. Jak się zacznie podnosić 10 min. i zniknie wspomaganie wtedy będę się zastanawiać.
Cytuj

Mariusz Staniec napisał:
To Ty masz tam u siebie rozdzielacz jeszcze ?
 

Skoro piszę znaczy tak jest. Auto jest z kwietnia 1995 i widać jeszcze wtedy zakładali rozdzielacze albo nie lubili (lubią) Austriaków bo to na ich rynek wersja. Ja się wcale nie dziwię bo tam mieszkali/mieszkają dwaj znani na cały świat zwyrodnialcy. Co to za kraj gdzie samochody jeżdżą pociągami? Takie samo rozwiązanie jak wibrator. Nie ma to jak "oryginał" ale to już inny temat.  :evil:
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt

  • Gość
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2008, 22:15:21 »
Ja mam dwa XMiki z 1995r i też wersję austriacką a każdy ma pompę 6+2 :)

Offline Mariusz Staniec

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 225
  • Skąd: Bukowa, dzielnica Spólne - prawie Bełchatów
  • Posiadany samochód: XM'an 2.1TD '93 ASB i XM'an3.0 V6 24V '00 był nieodżałowany XM'an 2.1TD '91 i XM'an 3.0 V6 Break '92r
  • Zainteresowania: King Crimson, Honda Goldwing
  • Miejscowość: Bukowa, dzielnica Spólne - prawi
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2008, 08:45:09 »
Cytuj

Julian Donajski napisał:
O ile wiem V6 nie mają rozdzielacza, w każdym razie tak tu kiedyś wyczytałem.


Mają, mają jak wszystkie MKI, ten mój egzemplarz został przerobiony na moich oczach poprzedni właściciel pozbył się kilku rzeczy z niego: hydroaktivu brak, diravi brak, rozdzielacza brak a to 3.0 V6 12V Estate


 
Cytuj

Mariusz Staniec napisał:
To Ty masz tam u siebie rozdzielacz jeszcze ?
 

Skoro piszę znaczy tak jest. Auto jest z kwietnia 1995 i widać jeszcze wtedy zakładali rozdzielacze albo nie lubili (lubią) Austriaków bo to na ich rynek wersja. [/quote]

Tylko myślałem, że go nie masz :)
Mariusz Staniec
Bukowa k/Bełchatowa dzielnica Spólne
XM'an 2.1TD 93r ASB
XM'an 3.0 V6 24V 00r

  • Gość
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2008, 10:15:31 »
Cytuj

Mariusz Staniec napisał:
Cytuj

Julian Donajski napisał:
O ile wiem V6 nie mają rozdzielacza, w każdym razie tak tu kiedyś wyczytałem.


Mają, mają jak wszystkie MKI, ten mój egzemplarz został przerobiony na moich oczach poprzedni właściciel pozbył się kilku rzeczy z niego: hydroaktivu brak, diravi brak, rozdzielacza brak a to 3.0 V6 12V Estate


Mariusz nie wprowadzaj w blad - zaden v6  nie posiada rozdzielacza wydatku, czy to mkI czy to mkII. tak samo jak v6 nie posiada antyopadu (jesli ma diravi) nie zaleznie czy to mkI czy mkII (przynajmniej wersje do '97, nie jestem pewien jak '98-'00)

dodatkowo z tego co kojarze to role rozdzielacza po czesci przejelo diravi wiec musial sie cos na kombinowac aby nie miec rozdzielacza i diravi ;)

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2008, 12:41:02 »
Cytuj

Mariusz nie wprowadzaj w blad - zaden v6  nie posiada rozdzielacza wydatku, czy to mkI czy to mkII. tak samo jak v6 nie posiada antyopadu (jesli ma diravi) nie zaleznie czy to mkI czy mkII (przynajmniej wersje do '97, nie jestem pewien jak '98-'00)


Od 98 roku razem z wejściem nowej V6 Citroen przestał montować diravi do XM-a :-(
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Mariusz Staniec

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 225
  • Skąd: Bukowa, dzielnica Spólne - prawie Bełchatów
  • Posiadany samochód: XM'an 2.1TD '93 ASB i XM'an3.0 V6 24V '00 był nieodżałowany XM'an 2.1TD '91 i XM'an 3.0 V6 Break '92r
  • Zainteresowania: King Crimson, Honda Goldwing
  • Miejscowość: Bukowa, dzielnica Spólne - prawi
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 26, 2008, 14:42:00 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:


Mariusz nie wprowadzaj w blad - zaden v6  nie posiada rozdzielacza wydatku, czy to mkI czy to mkII. tak samo jak v6 nie posiada antyopadu (jesli ma diravi) nie zaleznie czy to mkI czy mkII (przynajmniej wersje do '97, nie jestem pewien jak '98-'00)

dodatkowo z tego co kojarze to role rozdzielacza po czesci przejelo diravi wiec musial sie cos na kombinowac aby nie miec rozdzielacza i diravi ;)


No to przepraszam (sądziłem mylnie, że v6 miały), w każdym razie, egzemplarz, który mam nie ma już diravi, hydroaktivu i ma pompę dwusekcyjną. Wszystko to po przeróbce na życzenie poprzedniego właściciela. Jak to zostało dokładnie zrobione nie mam pojęcia, bo samochód użytkuje od dwóch miesięcy i za dużo o nim nie wiem bo się nie psuje :)A i czas nie pozwala mi na dokładniejsze  przyjrzenie się mu.
Mariusz Staniec
Bukowa k/Bełchatowa dzielnica Spólne
XM'an 2.1TD 93r ASB
XM'an 3.0 V6 24V 00r

  • Gość
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 26, 2008, 15:23:33 »
Cytuj

Mariusz Staniec napisał:
Jak to zostało dokładnie zrobione nie mam pojęcia, bo samochód użytkuje od dwóch miesięcy i za dużo o nim nie wiem bo się nie psuje :)

i oto szczesliwy posiadacz XMa :D


Cytuj

Andrzej Barzał napisał:
Od 98 roku razem z wejściem nowej V6 Citroen przestał montować diravi do XM-a :-(

czyli juz wiem ze nastepny XM to bedzie v6 po '98 :D :evil: :D



wracajac do pytania Macka - wydaje mi sie ze ktos juz przerabial hydraulike pod pompe 6+2 i udalo mu sie bez wiekszych problemow, ale to bylo chyba jeszcze przed padem forum......

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2008, 16:58:22 »
Może masz na myśli kolegę.



  • Gość
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:07:49 »
Roman bardzo duzo zmodyfikowal w swojej cytrynie (automat, diravi, nawet silnik inny niz oryginal) ale nie pamietam aby walczyl z pompa, aczkolwiek moglo umknac to mojej uwadze ;)

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:21:24 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
Roman bardzo duzo zmodyfikowal w swojej cytrynie (automat, diravi, nawet silnik inny niz oryginal) ale nie pamietam aby walczyl z pompa, aczkolwiek moglo umknac to mojej uwadze ;)

Pompa też 2-6 i do tego dwa konżektory.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

  • Gość
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 26, 2008, 18:45:29 »
a jednak :D :D :D

Offline Julian Donajski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 137
  • Skąd: Gorzów Wlkp.
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD MkII automat 1995 HAII
  • Zainteresowania: święty spokój o ile istnieje
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
Re: Pompa dwusekcyjna 6+2 zamiast jednosekcyjnej ?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 26, 2008, 23:25:02 »
Cytuj

Michał Skowroński napisał:
a jednak :D :D :D

Im więcej czegoś tym większe prawdopodobieństwo awarii. Ale każdy przerabia na własną odpowiedzialność.
Pozdrawiam
XM2.1TD automat 1995
klient Media Markt