Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa LHM  (Przeczytany 1306 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Pompa LHM
« dnia: Październik 23, 2009, 10:06:07 »
Witam koledzy. Czy jest możliwość regulacji paska na pompie LHM (motor 3,0 V6 12V)? Co jakiś czas na postoju pasek ślizga się na pompie gdy powinna dobic cisnienie. W czasie jazdy i na wyższych obrotach jest ok. Chyba, że to już koniec pompy? Prosze o podpowidzi co zrobić.

Offline Andrzej Biniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 575
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3,0 V6 12V 167 KM 1989r HAI bez LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pompa LHM
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2009, 12:03:55 »
Jest możliwość regulacji naciągu paska śrubą regulacyjną , która jest od strony zbiornika LHM-u. Pompę trzeba poluzować i można zwiększać lub zmniejszać naciąg,  podobny do naciągu paska od alternatora.
Proponuję obecny pasek wymienić na nowy, bo "ślizganie" nie wyszło mu  zapewne na zdrowie  ;-)
XM 3.0 V6 1989r HA1 bez LPG.Pozdrawiam. Sprzedany
od września 2008 BMW 735i Automat  x 2szt

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Pompa LHM
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2009, 14:19:57 »
Miałem podobnie gdy w układzie było dużo powietrze - pasek się kręcił a koło pompy stało w miejscu. Było dużo dymu...

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: Pompa LHM
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2009, 15:29:39 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Miałem podobnie gdy w układzie było dużo powietrze - pasek się kręcił a koło pompy stało w miejscu. Było dużo dymu...


Jakaś rada? Samo odpoweitrzenie coś dało w twoim przypadku?

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Pompa LHM
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2009, 17:03:13 »
Mimo, że 12 na konżektorze nie służy do odpowietrzania to odkręcenie jej na kilka minut i zakręcenie (na zapalonym silniku). Zrobiłem tak kilka razy i pomogło.

Pompa blokowała się zaraz po wymianie dystrybutora hamulcowego i LHM-u, dlatego podejrzewam powietrze w układzie.