Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Grzegorz Różycki w Marzec 14, 2016, 18:18:28

Tytuł: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 14, 2016, 18:18:28
Co prawda miałem kiedyś już podobne objawy w MkI, ale tym razem to nie jest jednoznaczne, jednak mam pewne podejrzenia. Otóż jakoś za niską mam temperaturę silnika na trasie i obawiam się, że termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak pojadę dłużej po trasie, to temperatura spada mi do jakiejś 1/4-1/3 wysokości skali. Muszę podłączyć jeszcze ELM i sprawdzić jak jest dokładnie, ale nie podoba mi się to. Czy to definitywnie świadczy o walniętym termostacie? W MkI robili mi to w ASO i zapłaciłem ok. 300zł z robocizną, jednak teraz po prostu zwyczajnie nie mam na to czasu (praca). Raczej nie sądzę, że ma to związek z ilością płynu chłodniczego. Jeszcze nie sprawdzałem, dopiero świeżo wróciłem z 200-kilometrowej trasy. Macie jakieś doświadczenia w tej materii? Chodzi mi zwłaszcza o właścicieli V6. Jaka Wam się w trasie utrzymuje temperatura tak przy ok. 130km/h w obecnych warunkach pogodowych?
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Przemek Kamiński w Marzec 14, 2016, 19:03:55
A podczas normalnej jazdy po mieście dogrzewa się do połowy skali? U mnie zwykle tam wskazówka nie dochodziła, a po kilku km nawet wskazówka nie wstawała. Na trasie przy kilkunastu stopniach temp dochodził do 1/4 skali.
Wymieniłem termostat i w końcu zaczął się normalnie grzać.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 14, 2016, 19:50:01
A podczas normalnej jazdy po mieście dogrzewa się do połowy skali? U mnie zwykle tam wskazówka nie dochodziła, a po kilku km nawet wskazówka nie wstawała. Na trasie przy kilkunastu stopniach temp dochodził do 1/4 skali.
Wymieniłem termostat i w końcu zaczął się normalnie grzać.
Po miescie grzeje sie momentalnie normalnie. Jak jade do pracy to po kilometrze przelacza na lpg. Bede monitorowal sytuacje.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Marzec 14, 2016, 20:07:39
Ja w C6 miałem walnięty Termostat. Po mieście oczywiście szybciej się nagrzewał, bo wolniej jeździłem, na trasie momentalnie się chłodził.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 14, 2016, 20:10:57
Ile Cie kosztowala ta "przyjemnosc"?

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Tomek Czajka w Marzec 14, 2016, 23:20:35
Termostat chyba 70, a na wymianę  wróciłem do swojego mechanika po ucieczce z ASO. Mechanik powiedział 100 ale robił przy okazji duuuużo innych rzeczy. Chciałem to sam robić, ale za te pieniądze to nie chciałem się babrać, a i tak się okazało, że trzeba było płukać instalację parę razy.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Marzec 19, 2016, 16:47:48
I mnie też dopadło :( w mieście turlałem się to tego nie zauważyłem gdyż silnik trzymał normalną temp ale jak pojechałem w trasę to przy spokojnej jeździe temp spada prawie do samego dna jak by silnik był zimny :/ zakupiłem termostat ~60zł i niedługo wybieram się na wymianę tak się też zastanawiam czy nie ma to wpływu na temp skrzyni albo mam w niej walnięty czujnik bo mi pokazuje że ma -40*C ://

Ja zamowilem termostat w ASO. 150zl po rabatach razem z kompletem uszczelek. W poniedzialek mam odebrac. Wymiana jest ponoc lekko upierdliwa. Ja porownalem sobie moje oba V6. Mk1 z wymienionym 5 lat temu termostatem i jak startuje z pracy (4 km z czego 1 km w ostrym korku) to grzeje sie momentalnie do 85 stopni, potem widac po temperaturze ze otwiera sie termostat bo temperatura spada o jakies 2 stopnie ale mimo ze kawalek jade droga poza miastem to nie spada. W mk2 z uszkodzonym termostatem po jakichs 10 minutach jazdy w korku dochodzi do 66 stopni po czym jak juz dojdzie do 75 to jak rusze z korka trasa to potrafi spasc do 60 stopni.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Kwiecień 09, 2016, 18:28:00
Odkopalem temat. Jestem po wymianie termostatu. Co ciekawe robilem to w ASO Auto Broker w Lublinie. Zaplacilem z dolewka plynu i wymiana zarowki oswietlenia tablicy rejestracyjne oraz po rabacie 25% na robocizne na starsze auta 169 zl. Auto odebralem z uzupelnionym stanem plynu w spryskiwaczach. Termostat byl ewidentnie uszkodzony teraz auto momentalnie lapie temperature i co najwazniejsze trzyma w trasie 83-87 stopni. Polecam wszystkim przejechac sie w trase z wlaczonym interfejsem zeby zobaczyc jaka macie w trasie temperature i czy sprawny termostat. Nawet skrzynia mi inaczej biegi zmienia po wymianie termostatu.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 25, 2016, 19:24:39
I mnie chyba dopadła przypadłość otwartego termostatu. W mieście jest ok. Na trasie wskazówka spada bardzo nisko. Temperatura wtedy jest około 65 czyli jazda na nie dogrzanym silniku.

Ktoś wymieniał sam termostat? Chciałem sam się za to zabrać bo lubię dłubać przy aucie. Tylko pytanie czy mnie to nie przerośnie. W Mk1 2.0 16V wymieniłem sam. Tutaj miejsca mało.

Drugie pytanie skąd wziąć zniżkę na naprawę starszych aut te 25%?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Kwiecień 25, 2016, 20:15:45
I mnie chyba dopadła przypadłość otwartego termostatu. W mieście jest ok. Na trasie wskazówka spada bardzo nisko. Temperatura wtedy jest około 65 czyli jazda na nie dogrzanym silniku.

Ktoś wymieniał sam termostat? Chciałem sam się za to zabrać bo lubię dłubać przy aucie. Tylko pytanie czy mnie to nie przerośnie. W Mk1 2.0 16V wymieniłem sam. Tutaj miejsca mało.

Drugie pytanie skąd wziąć zniżkę na naprawę starszych aut te 25%?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


Pojedź do ASO na Mełgiewską. Jest tam Mirek Socha, stary Cytryniarz, on powinien te zniżki załatwić. Robota jest przekichana szczerze mówiąc i warto dać te 169zł za wymianę i się z tym nie męczyć. Zniżka chyba jest automatycznie odliczana. Termostat też kupiłem u nich. Wyszło taniej niż w Intercars.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 25, 2016, 20:55:51
Tylko ja jestem z Zagłębia...obok katowic....Zadzwonię jutro do Katowic i zapytam.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Kwiecień 25, 2016, 21:11:14
Przeprasza, pomyliłem Cię z Kolegą Piotrkiem Turczynem - obaj macie w avatarze silniki V6 :-). Myślę, że dasz radę to bez problemu załatwić. Procedury i stawki za robociznę są w Citroenie ujednolicone. A po wymianie termostatu temperaturę trzyma mi sztywno :-).
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 25, 2016, 21:31:11
Jutro będę dzwonił.....jak zabiją mnie ceną to zabieram się sam za pracę :D
Planowałem wymianę płynu w całym układzie....więc będzie okazja pogrzebać coś więcej :D
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 25, 2016, 22:49:03
A ma ktoś może jakiś manual jak się do tego zabrać???
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 26, 2016, 08:33:15
W auto Gazda Katowice wymiana termostatu - 586zł brutto. Sam termostat z uszczelką  200zł
Po rabacie na leciwe auto 441zł
Masakra....
Muszę sam się za to zabrać....dzisiaj jechałem do pracy i mierzyłem OBD temp to 60stC się trzymało...po dojechaniu do miasta temp poszła trochę w górę.....

Potrzebuję wskazówek co i jak robić!!
Termostat już zamówiłem na allegro.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Kwiecień 26, 2016, 09:12:47
W auto Gazda Katowice wymiana termostatu - 586zł brutto. Sam termostat z uszczelką  200zł
Po rabacie na leciwe auto 441zł
Masakra....
Muszę sam się za to zabrać....dzisiaj jechałem do pracy i mierzyłem OBD temp to 60stC się trzymało...po dojechaniu do miasta temp poszła trochę w górę.....

Potrzebuję wskazówek co i jak robić!!
Termostat już zamówiłem na allegro.

No to ładnie Cię podsumowali. Ciężko jest się dobrać do termostatu w V6, szczególnie, że tam w pobliżu idzie przewód od klimy. Ale tu jest mały poradnik. Co prawda dotyczy Laguny II V6, ale silnik w zasadzie ten sam:

http://autazfrancji.blogspot.com/2015/02/wymiana-termostatu-renault-laguna-ii-30.html

Mam nadzieję, że trochę pomoże.

P.S. Nie trzeba wymieniać wszystkich uszczelek, tak jak jest to napisane w opisie, ale tę główną trzeba.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 26, 2016, 09:48:00
Też zbieram graty na weekend majowy :(
Termostat zamówiony na allegro....uszczelek nigdzie nie ma....zostaje mi tylko serwis ;/
Ile płynu chłodzącego wchodzi ?? i gdzie znajdują się odpowietrzniki (w której kolejności odpowietrzać??)
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Kwiecień 26, 2016, 12:02:19
Spuścić wodę rozpiąć elementy które będą przeszkadzały w demontażu całej pokrywy termostatu i ją zdemontować... żadna filozofia ale roboty sporo... mnie chyba też to czeka :(

Uszczelkę zamówiłem w ASO w Lublinie 60 zł, termostat u znajomego kupiłem 80zł i pewnie w weekend majowy będę walczył :)

Piotrze, a może jednak umów się w ASO na Mełgiewskiej na wymianę. Ja zapłaciłem 169zł. Męczyli się chyba ze 3 godziny. Tak jak pisałem Adamowi, ASO na Mełgiewskiej ma całkiem przyjazne podejście do starszych aut. Nie jestem generalnie zwolennikiem ani entuzjastą napraw w ASO, ale zdarza się, że mają takie promocje, że nie opłaca się naprawiać gdzie indziej. Np. teraz mają fajną promocję na klocki hamulcowe: oryginały kosztują u nich do C5 V6 242zł minus rabat :-).
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 26, 2016, 12:19:11
W Chorzowie też mają takie ceny....więc serwis odpada....myślę że dwa piwka i spokojnie sobie poradzę :D
Miejsca mało ale jakoś sobie poradzę...muszę....
Problemem teraz jest jeszcze dostanie uszczelki pod termostat....nigdzie nie ma....wszędzie mają pakowane po 5 sztuk.....
Będę montował na starej + silikon
http://allegro.pl/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-i6062971983.html

Ile tego płynu przygotować??
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Kwiecień 26, 2016, 17:15:59
Płynu 14 litrów
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 26, 2016, 18:14:35
Dzięki

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Kwiecień 30, 2016, 20:00:42
Panowie od rana dzisiaj siedziałem i wymieniałem termostat.....never again!!! Masakra po porostu....żeby cokowiek wykręcić to trzeba " pół auta " rozebrać....nie jest lekko.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/4ca92e2e61ebf402586171c38791b9ea.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/824636cdc9013e47c22987127f9cb99a.jpg)
Ale do rzeczy.
Proszę o odpowiedź na dwa pytania.
1. Jak poprawnie odpowietrzyć układ ??
jeden korek jest na chłodnicy a drugi na przewodzie pod ścianą grodziową. - w jakiej kolejności to zrobić??
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/4435f3c0207862652c9c5dd1faa22fc5.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/da9234cbd12a17b0c620c587098ea413.jpg)

2. podczas demontażu urwała mi się końcówka od zwrotu płynu (patrz zdjęcie) oczywiście ciekło z tego cały czas...."potrzeba matką wynalazków" i na chwilę obecną zrobiłem taką przejściówkę z węża ogrodowego. Docelowo będę chciał to wymienić ale wcześniej dam tam inną rurkę - "mocniejszą". - czy to wystarczy ??

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/b15d64afb90e04f4594c559944762890.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/09215282271b1bcdfcd40ccc25997981.jpg)



3. jazda testowa wychodzi OK temperatura trzyma się na poziomie 87stC. Ale po zatrzymaniu się za chwilę leci w górę od 97 włącza się wentylator. Po dodawaniu  gazu dochodzi tem do 109. Czy takie tem są normalne ??
Temp dochodziła nawet do 112st ale jak trzymałem obroty 2,5k
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/599348cdf83fa0fb8fd1f3080c15a49e.jpg)
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Maj 01, 2016, 08:19:55
97 stopni to jeszcze ujdzie w tlumie, u mnie czasem taka wartosc sie pojawia ale jiz ponad 100 to za duzo. Moze wlasnie masz zapowietrzony uklad chlodzenia. Niestety nie wiem jak go odpowietrzyc, ale moze ktos tu bedzie znal odpowiedz. Szkoda ze ASO w Twojej okolicy ma takie ceny za wymiane, ja jak zobaczyle ile tam jest roboty to odpuscilismy sobie samodzielna wymiane.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Maj 01, 2016, 08:53:17
Odpowietrzanie w załączniku.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Maj 01, 2016, 09:46:26
Dzięki za plik...ale jest tak zawiły że nic nie rozumiem z niego....

Panowie a co z tym powrotem ?? Mogę tymczasowo zastosować takie wężyk (będzie zmieniony na gruby)
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Maj 01, 2016, 11:52:24
Dzięki za plik...ale jest tak zawiły że nic nie rozumiem z niego....

Panowie a co z tym powrotem ?? Mogę tymczasowo zastosować takie wężyk (będzie zmieniony na gruby)

Z tym powrotem to straszną partyzantkę zrobiłeś. Weź chociaż kup kawałek dedykowanego węża do układu chłodzenia i załóż normalne metalowe opaski zaciskowe a nie tzw. trytytki.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Maj 01, 2016, 12:04:47
Przecież pisałem że potrzeba matką wynalazków. Wczoraj wieczorem już nic nie udało się zorganizować. Dzisiaj to samo. Jutro dzień roboczy to zorganizuje rurki i opaski skręcane.
Co ciekawe ten "patent" na razie działa. Ale w dalszą drogę raczej się nie wypuszczam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Maj 02, 2016, 14:35:37
No to wąż ogrodowy zastąpiony.
W czasie jazdy temperatura utrzymuje się w granicy 85-87
Po zatrzymaniu idzie w górę do 95, na dłuższym postoju 97 i włącza się wentylator.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160502/66b09f3d9d0f8d106f945995d470f425.jpg)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Maj 02, 2016, 16:25:27
I tak powinno byc. U mnie jest praktycznie tak samo.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Maj 04, 2016, 10:06:57
Też masz dorabiane?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Różycki w Maj 04, 2016, 10:13:30
Też masz dorabiane?

Pisałem o temperaturach.
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: crprog w Lipiec 23, 2016, 20:25:43
No i wymieniłem też u siebie.... oczywiście klasyka uszkodziłem przy demontażu tą plastikową złączkę ( nie wiem co za ... to wymyślił ) pytanie czy da się to kupić? bo mi urwała się cześć która wchodzi w środek i kawałek został w tej puszcze więc musiałem zrobić rzeźbę jak wyżej ale średnio mi się to podoba :(
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Lipiec 23, 2016, 21:30:45
Powiem Ci że ja tą rzeźbę nadal mam u siebie i sprawdza się w 100%.
Można kupić te elementy, koszt nie mały z tego co pamiętam.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Paweł Ilnicki w Lipiec 31, 2018, 08:08:08
Odkopię temat... Panowie, nie wiem, czy AŻ tyle pozmieniało się w ASO ale w dolnośląskim chcą za jego wymianę od 800 do 1500 zł. Ciekawe jest to, że w każdym serwisie mówią coś innego... W jednym chcą wymieniać tylko termostat plus  uszczelki, w kolejnym chcą wymieniać całość, czyli termostat razem z tymi rurkami łączącymi oba V. Koniec końców trafi pewnie do mojego mechanika ale podpowiedzcie mi proszę jak to w końcu jest z tym termostatem ?
Tytuł: Odp: [MkII] V6 - padnięty termostat?
Wiadomość wysłana przez: Adam Madejski w Sierpień 01, 2018, 10:33:38
Sam termostat i uszczelka pod nim. Nic więcej.
Za te pieniądze co chcą, to przyjadę do Ciebie i Ci to zrobię na miejscu ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka