Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 25, 2017, 07:30:32
-
Witam. Zauważyłem że po odpaleniu samochodu na zimnym gdy zacznie sie rozgrzewac motorek wydostaje sie bialy dym z wydechu. Dym jakby para wodna wyparuje po zagrzaniu auta i jest ok. Zauważyłem od pewnwgo czasu że znika w małych ilościach płyn chłodniczy, jednak nie widzialem zadnego wycieku jak narazie. Cisnienia w zbiorniku wyrównawczym nie robi po dodaniu gazu plyn tez czysty.Macie jakies sugestie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo. Silnik 2.0 HDi 140KM Fap. 2009r.
-
Zobacz czy ten dym nie ma zapachu płynu chłodzącego. Z tego co wiem to może być oznaka uszczelki pod głowicą.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
-
Zamowilem tester szczelności głowicy wiec sprawdze ja przyjdzie
-
Jest ogromna wilgotność może to być to
Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
-
Jest ogromna wilgotność może to być to
Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Nie.Bo:
Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo.
-
Chłodnica spalin przy EGR .......?
-
Chłodnica spalin przy EGR .......?
wyglada to tak jakby plyn przedostawal sie ukladu wydechowego i tam sie zgromadzil a po zagrzaniu silnika wyparował.
-
Przez nieszczelną chłodnicę spalin przy EGR jak najbardziej płyn wyląduje w wydechu, tyle że bardziej okrężną drogą, przez komorę spalania.
-
Mi w poprzedniej cytrynie 1.6 hdi tez ubywalo troche plynu ale po wymianie rozrzadu wraz z pompa wody problem znikl co oznaczac moze ze pompa gdzies miala nieszczelnosc ,moze u ciebie jest podobny problem.
-
Pompa byla wymieniana razem z rozrzadem 10 tys temu. Sprawdzałem testerem szczelnosc ukladu i wyszlo ze nie ma spalin w układzie chłodzenia plyn czysty ani go nie wywala. Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
-
Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Jesteś pewien ....? Pomyśl
-
No fakt, moze byc ten plyn pchany w dolot. Nowa chlodnica jest chyba z calym egr. Uzywek jest wiele na allegro. Chyba dwa rodzaje byly tych chlodnic. Ja mam kod RWR a silnik jest nie 136 a 140 KM.
-
Tylko gdyby trafial od razu w dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.
-
Tylko gdyby trafial od razu w dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.
Załóżmy że gasisz silnik, ciśnienie w obwodzie plynu hłodniczego przez długi czas będzie pchało się przez nieszczelność a że silnik nie pracuje to też od razu płyn nie odparuje. Trzeba wymontować chłodniczkę spalin, zapchać jeden kruciec do drugiego zapodać powietrze pod ciśnieniem a całość zanurzyć w wodzie i obserwować bąbelki.