Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 25, 2017, 07:30:32

Tytuł: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 25, 2017, 07:30:32
Witam. Zauważyłem że po odpaleniu samochodu na zimnym gdy zacznie sie rozgrzewac motorek wydostaje sie bialy dym z wydechu. Dym jakby para wodna wyparuje po zagrzaniu auta i jest ok. Zauważyłem od pewnwgo czasu że znika w małych ilościach płyn chłodniczy, jednak nie widzialem zadnego wycieku jak narazie.  Cisnienia w zbiorniku wyrównawczym nie robi po dodaniu gazu plyn tez czysty.Macie jakies sugestie gdzie szukac przyczyny?  Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo. Silnik 2.0 HDi 140KM Fap. 2009r.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Baranowski w Wrzesień 25, 2017, 08:40:26
Zobacz czy ten dym nie ma zapachu płynu chłodzącego. Z tego co wiem to może być oznaka uszczelki pod głowicą.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 25, 2017, 08:46:25
Zamowilem tester szczelności głowicy wiec sprawdze ja przyjdzie
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Marek_S w Wrzesień 25, 2017, 09:16:35
Jest ogromna wilgotność może to być to

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Machoński Tomasz w Wrzesień 25, 2017, 09:18:40
Jest ogromna wilgotność może to być to

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Nie.Bo:
  Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Wrzesień 25, 2017, 10:37:20
Chłodnica spalin przy EGR .......?
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 25, 2017, 11:36:58
Chłodnica spalin przy EGR .......?
wyglada to tak jakby plyn przedostawal sie ukladu  wydechowego i tam sie zgromadzil a po zagrzaniu silnika wyparował.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Lech Sulikowski w Wrzesień 26, 2017, 20:31:35
Przez nieszczelną chłodnicę spalin przy EGR jak najbardziej płyn wyląduje w wydechu, tyle że bardziej okrężną drogą, przez komorę spalania.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Henryk Guzicki w Wrzesień 26, 2017, 20:51:47
Mi w poprzedniej cytrynie 1.6 hdi tez ubywalo troche plynu ale po wymianie rozrzadu wraz z pompa wody problem znikl co oznaczac moze ze pompa gdzies miala nieszczelnosc ,moze u ciebie jest podobny problem.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 27, 2017, 07:37:34
Pompa byla wymieniana razem z rozrzadem 10 tys temu. Sprawdzałem testerem szczelnosc ukladu i wyszlo ze nie ma spalin w układzie chłodzenia plyn czysty ani go nie wywala. Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Wrzesień 27, 2017, 08:12:39
  Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Jesteś pewien ....? Pomyśl
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 27, 2017, 11:34:49
No fakt, moze byc ten plyn pchany w dolot. Nowa chlodnica jest chyba z calym egr. Uzywek jest wiele na allegro. Chyba dwa rodzaje byly tych chlodnic. Ja mam kod RWR a silnik jest nie 136 a 140 KM.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Eugeniusz Święs w Wrzesień 27, 2017, 13:23:43
Tylko gdyby trafial od razu w  dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.
Tytuł: Odp: Biały dym po odpaleniu.
Wiadomość wysłana przez: Marc Waldemar w Wrzesień 27, 2017, 15:54:02
Tylko gdyby trafial od razu w  dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.
Załóżmy że gasisz silnik, ciśnienie w obwodzie plynu hłodniczego przez długi czas będzie pchało się przez nieszczelność a że silnik nie pracuje to też od razu płyn nie odparuje. Trzeba wymontować chłodniczkę spalin, zapchać jeden kruciec do drugiego zapodać powietrze pod ciśnieniem a całość zanurzyć w wodzie  i obserwować bąbelki.