Załóżmy ze kiedys auto wywaliło info o niskim poziomie dodatku do FAP, kontrolka SERVICE swieci właściciel jedzie do mechanika ten po konsultacji zalewa ze względów ekonomicznych 1l dodatku do zbiornika o całkowitej pojemnośći 3l w C5X7, w DB klika ze dodatek został uzupełniony kontrolka gaśnie. Problem polega na tym ze zbiornik nie posiada czujnika poziomu i dla niego każde dodanie dodatku oznacza uzupełnienie do pełna. Po każdym tankowaniu kilka gram zostanie wtrysnietych do baku i odjętych od 3l. Jak mozna sie domyśleć kiedys nastąpi moment w którym fizycznie dodatku juz nie bedzie kontrolka sie nie zaświeci a DB pokaże ze mamy jeszcze 2l dodatku. Co oznacza brak eolys wszyscy wiemy .... Z filtrem FAP podobnie, robiąc wirtualna wymianę kasujemy jego info o zawartości ceryny, wiec stary zapchany paroma kliknięciami zamieniamy na nowy. Niestety "nowy" bedzie miał pojemność robocza jak stary i po jakimś czasie coraz cześciej bedzie sie zapychał-wypalał. Wiec mając diagnoskop w którym wszystko jest cały trzeba brać i takie opcje pod uwagę.