Już dość dawno , jakieś 60 tyś km temu, znalazłem opiłki na dnie obudowy filtra paliwa. Już wtedy czytałem fajną dyskusję na jakimś forum i tam jednak wskazywano na pompę wysokiego ciśnienia. Ogólnie winne okazywało się dość suche, jak na ON , paliwo dostępne na naszych stacjach.. Opiłki dostają się ponownie do zbiornika przelewem i stamtąd przechodzą przez filtr i na nim się osadzają. Cechą charakterystyczną świadczącą o pochodzeniu opiłków miał być ich kolor . Srebrne - pompa WC, miedziane, złote lub inne - pompa NC. Poradą, jak wynikało z komentarzy - bardzo skuteczną - było dolewanie odpowiedniego oleju do baku przed tankowaniem ON.
W moim przypadku opiłki były srebrzyste, do dnia dzisiejszego silnik pracuje poprawnie, czy nadal się pojawiają ?przekonam się wkrótce przy okazji wymiany filtra:)
Najgorsza możliwość to opiłki, które dostają się do wtryskiwaczy, sama pompa WC podobno do mało trwałych nie należy