Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Marcin Drozdowski w Marzec 17, 2021, 20:33:25

Tytuł: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Marzec 17, 2021, 20:33:25
Dziś miałem wymieniany rozrząd, hamulce, łączniki stablizatora z tyłu w warsztacie i wszystko byłoby cacy gdyby nie fakt, ze moja Cytryna po tej wizycie zrobiła sie twarda. Auto wisiało troche na podnośniku wysokość zawieszenia została na niezmienionym poziomie a auta nie poznaje. Jadąc czuje wszystkie dziurki i łączenia asfaltu, straciłem przyjemnosc jazdy tym samochodem. Próbowałem odpowietrzyć układ podnosząc i opuszczając auto kilkanascie razy i nic zero efektu.  Korek LDS mam nowego typu. Wygląda na to , że układ nie jest zapowietrzony. Co robić ? Macie jakieś rady co mogło sie stac?
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Jan Malinowski w Marzec 17, 2021, 21:13:23
Może masz tryb sport włączony...?
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: gienas w Marzec 17, 2021, 22:46:45
Mierzyłeś wysokość? Może jednak jest inna niż poprzednio bo przesunęła się obejma kiedy auto było na podnośniku. Różnica centymetra to duża zmiana komfortu w cytrynie...

Może masz tryb sport włączony...?
Aż tak jak opisuje tego nie odczuje.
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Bartłomiej Drużbiak w Marzec 18, 2021, 00:23:30
Wymiana łączników z tytułu mogła ruszyć wysokość tyłu...
Odkręcić korek lds i wtedy zrobić góra dół a w pozycji na samym dole sprawdź czy nie widać czasem na dnie plynu, jeżeli tak to to jest przyczyna, za dużo płynu w układzie hydro
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Morawiec w Marzec 18, 2021, 05:38:44
Wystarczy kilka razy ruszyć zawieszeniem góra-dół i trochę pojeździć. Przejdzie po kilku dniach, nie ma co sie martwić. Miałem to samo po wymianie tulei w wahaczach.
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Garbacik w Marzec 18, 2021, 07:15:48
Na podnośniku auto było w trybie serwisowym?
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Marzec 18, 2021, 22:17:18
Jako, że mam lexie spusciłem dziś ciśnienie z układu i po całkowitym spuszczeniu płyn lds zakrywa sitko czy poziom jest odpowiedni?  zacząłem też grzebać w ustawieniach zawieszenia i rozregulowałem je totalnie.  Powiedzcie mi jeśli miałem zaprogramowane wartości liczone w krokach dla przodu 106 i dla tyłu 116 a teraz je pozmieniałem i mam 114 i 124 to jeśli przywrócę ponownie 106 i 116 to będzie to odpowiadało  wysokości jaką miałem ustawioną zanim zacząłem zmieniać dobrze rozumuje? Co do czynności serwisowych to na 99% auto wisiało w ustawieniu serwisowym.
 
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Marzec 18, 2021, 23:01:34
Jak spuściłeś interfejsem całkowicie ciśnienie z układu hydro to poziom LDS w zbiorniczku powinien być właśnie do sitka.

Jak uda Ci się utrafić te wysokości w krokach, to powinieneś być w punkcie wyjścia. Ja się kiedyś nie przygotowałem dokładnie do regulacji wysokości kompem i niezłego bałaganu sobie narobiłem. Metodą prób i błędów + notatki co się dzieje przy poszczególnych wpisanych wartościach osiągałem w końcu cel. Potem znalazłem na forum opis jak to zrobić. ;)
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Marzec 19, 2021, 02:08:00
Jako, że mam lexie spusciłem dziś ciśnienie z układu i po całkowitym spuszczeniu płyn lds zakrywa sitko czy poziom jest odpowiedni?  zacząłem też grzebać w ustawieniach zawieszenia i rozregulowałem je totalnie.  Powiedzcie mi jeśli miałem zaprogramowane wartości liczone w krokach dla przodu 106 i dla tyłu 116 a teraz je pozmieniałem i mam 114 i 124 to jeśli przywrócę ponownie 106 i 116 to będzie to odpowiadało  wysokości jaką miałem ustawioną zanim zacząłem zmieniać dobrze rozumuje? Co do czynności serwisowych to na 99% auto wisiało w ustawieniu serwisowym.
 

Tak, wrócisz do poprzednich ustawień, sprawdź jaką masz wysokość dla przodu i tyłu od środka koła do rantu błotnika. Przód 41cm, tył 39,5cm.
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Jacek Kozłowski w Marzec 19, 2021, 07:59:50
Przód 41cm, tył 39,5cm.
To jest wartość przy pozycji parkingowej, czy po odpaleniu auta?
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Marzec 19, 2021, 20:13:23
Przód mam 41 cm tył 38 przy ustawieniu w lexii 106 dla przodu i 118 dla tyłu. Prawie wróciłem do tego co było wg Lexii ale mimio to auto nie wróciło do tego komfortu. Pytanie jeszcze z innej beczki mam 280 tyś i wymienione tylko przednie sfery. Może już czas na pozostałe.
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: Marcin Drozdowski w Marzec 19, 2021, 20:13:44
Przód 41cm, tył 39,5cm.
To jest wartość przy pozycji parkingowej, czy po odpaleniu auta?


po odpaleniu auta
Tytuł: Odp: twarde zawieszenie po wizycie w warsztacie
Wiadomość wysłana przez: gienas w Marzec 19, 2021, 22:50:26
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98257.0