Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Nadwozie i wyposażenie wnętrza. => Wątek zaczęty przez: Tomasz Opałka w Wrzesień 29, 2008, 13:56:07
-
Mam problem z fotelem kierowcy. Niewiem ile ważył poprzedni właściciel auta ale siedzenie jest krzywe. Lewa strona (od drzwi) jest bardziej zapadnieta i nie równo sie siedzi. Jeżdze nim już 3 miesiace i codziennie mi to przeszkadza. Można u tapicera w jakiś sposób to naprawić, czy trzeba kupić na allegro jakąś używkę(bez gwarancji że kupię w lepszym stanie :) ). Miał ktoś taki problem. Jeżdze doblo firmowym i siedzenie jest 100% wygodniejsze(twarde). W picasso siedzi sie jak na pierzynie. U was też tak jest?
Auto ma przejechane 91 tyś km.
-
Podnieś fotel jak do wyjęcia akumulatora i sprawdź czy pod spodem nie pozrywały się druty trzymające piankę siedziska. Możliwe że wystarczy je zamocować, żeby siedzenie znowu było równe.
-
Kolego te fotele są dość delikatne, miałem podobnie u siebie ale mój sie ruszał z prawej strony. Rozebrałem go i okazało się że jest pęknięta podpora na środku fotela i jeden trzpień głębiej. Spawanie rozwiązało problem a sam demontaż fotela nie jest skomplikowany.
-
Fotel kierowcy rzeczywiście jest delikatny i ja też dojrzewam do myśli żeby go wyciągnąć i zrobić mu porządny przegląd. :-) Z wrodzonego lenistwa zrobię to pewnie dopiero na wiosnę, ale wtedy wybebeszę drania dokumentnie, pospawam co jest do spawania (a jedno z poprzecznych wzmocnień na pewno jest), poprawię mocowanie sprężyn (bo jedna dolna złośliwie mi wyskakuje co jakiś czas) i poprawię działanie mechanizmu regulacji podparcia lędźwiowego (bo coś słabo działa). Pomyśleć, że ważę tylko +-90 kg - jakiś zawodnik sumo zarwałby pewnie ten taboret po jednej przejażdżce. :-)
-
Jestem właśnie po naprawie sprężyn fotela bo wyskakiwała mi skrajna wzdłużna lewa sprężyna z ramy. Tapicer tylko zerknął i stwierdził że nic z tym robić nie będzie i wymieni od razu całą siatkę na swoją, która powinna wytrzymać znacznie dłużej niż fabryczna. Za całość roboty wziął 100 a w siedzeniu czyję naprawdę wyraźną różnicę na + oczywiście. Z braku czasu i choroby nie oglądałem jak to wszystko zrobił ale postaram się zrobić fotki i dołączyć do tematu.
Zgodnie z zapowiedzią załączam zdjęcie sprężyn.
-
Dzieki za wpisy.Dziś rozebrałem fotel i okazało się że spreżyny są ok.Po sciągnięciu tapicerki widzę że przyczyną jest wierzchnia warstwa gąbki która popekała i fotel jest niewygodny. trzeba albo wymienić gąbke którą pewnie niedostane nigdzie lub zakupić używke. Czy ktoś takie coś już miał? Pozdrawiam
-
Czy jest różnica gdy kupie używany fotel z anglika? Czy bedzie pasował? Czy anglik też ma uchylny fotel pasażera czy trzeba przerabiać. Napewno bedzie w lepszym stanie z anglika bo wiadomo pasażer nie zawsze siedzi:)
-
a nie lepiej kupić gąbkę w sklepie z materiałami tapicerskimi i dociąć na wymiar?
-
Witam panowie.
Powiedzcie czy odłączaliście kabelki pod fotelem i co z poduszką boczną w fotelu. Czy nie ma z tym problemu i czy nie ma ryzyka, że wystrzeli. Chciałbym jeszcze wiedzieć czy ktoś z was naprawiających ma podgrzewany fotel ?.
Pozdrawiam
-
Ja niestety mam fotele bez poduszek i ogrzewania.
-
Witam
Mam pytanie Tomka O. Czy gąbka siedziska jest sklejona razem z tapicerką (poszyciem) ?. Jak można zdemontować obicie siedzenia (tapicerkę) od gąbki ?. Czy odklejenie gąbki i po złożeniu spowrotem tapicerka nie bedzie się marszczyć ?.
Pozdrawiam
-
Trochę stary temat ,ale mam podobne uszkodzenie, więc nowego tematu nie będę zakładał.
U mnie fotel ma też pękniętą gąbkę, więc go dziś rozebrałem. Pod siedzisko, wsadziłem drugą gąbkę, ale to rozwiązanie połowiczne. Zastanawiam się nad kupnem "nowego" fotela, a raczej jakiegoś ze złomu, bo nowy to będzie kosztował z 1/3 ceny samochodu ;).
Do tego przed zakupem muszę "pomacać" fotel aby nie kupić takiego samego jak mam. Czy ktoś w końcu sprawdził czy fotel lewy z anglika pasuje do wersji europejskiej?
-
W anglikach prawy fotel ma regulację lędźwiową - tą gałeczkę po lewej stronie a lewy fotel nie ma tej regulacji. W klasyku lewy fotel ma regulację lędźwiową - tą gałeczkę po prawej stronie a prawy fotel nie ma tej regulacji.
-
a w angliku akumulator jest pod prawym czy lewym fotelem?
-
ja wymieniałem w moim xp wszystkie fotele bo miały dziurki po papierosach stare stoją jeszcze w garażu zainteresowanych proszę o kontakt [email protected]
-
Witam, w angielskiej wersji akumulator jest po lewej stronie tam gdzie siedzi pasażer. Pod kierowcą jest schowek(szufladka).
-
Ci Anglicy są nienormalni ;-)
-
Powiem więcej - są niekonsekwentni. Bo skoro kierownica jest z prawej strony, to dlaczego do diaska pedał sprzęgła nie jest obsługiwany prawą nogą. ;-)
-
Dariusz Paruzel napisał:
ja wymieniałem w moim xp wszystkie fotele bo miały dziurki po papierosach stare stoją jeszcze w garażu zainteresowanych proszę o kontakt [email protected]
A masz jeszcze stoliki z przednich foteli?
-
witam do Pana Artura Świderskiego stoliki są
-
Odświeżę temat fotela kierowcy. Mam taki mały problem. Oparcie mojego fotela porusza (przód-tył) się jakieś 1,5 cm. Przy hamowaniu poruszam się razem z nim co jest trochę denerwujące. Czy można to jakoś naprawić?
Druga sprawa to blokada fotela. Gdy chcemy podnieść fotel trzeba wcisnąć dwie dźwignie aby go odblokować. Mój fotel trzyma się na jednej, drugi bolec blokujący (lewa strona) nie jest zablokowany, nie wskakuje. Wnioskuję, że fotel jest trochę wykrzywiony. Czy ktoś też miał taką usterkę u siebie?
-
u mnie też lewy zaczep blokady fotela nie łapie ale fotel się nie przesywa tylko czasem skrzypi :(
-
U mnie też skrzypiał. Słuchałem, słuchałem i odkryłem, że skrzypiał w miejscu gdzie dźwignia regulacji nachylenia oparcia styka się z fotelem. Ocieranie powodowało skrzypienie.
Jak widzę lewy zaczep nie łapie nie tylko u mnie. Wprawdzie nie powoduje to ruchu całego fotela przy normalnym użytkowaniu, ale gdyby wydarzył się wypadek, to fotel trzyma się tylko na jednym zaczepie...
-
Fakt ,ale nie mam zamiaru uczestniczyc w żadnym wypadku :) Jak będzie czas muszę się za to zabrać i spróbować naprawić....