Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?  (Przeczytany 7333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maciej Chrost

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: BX 1.9D Image Xsara 2.0HDI
  • Miejscowość: zabrze
2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« dnia: Lipiec 18, 2010, 17:33:25 »
tak jak w temacie, jestem świeżym posiadaczem Sxary 2.0HDI w wersji 90KM, i zastanawia mnie fakt czym różni się ona od wersji 110KM? Czy jest to jakaś mechaniczna różnica czy jedynie modyfikacja w oprogramowaniu (chip)?

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2010, 18:23:34 »
Mechanicznie to tylko chłodncia powietrza doładowującego a pewnie oprócz tego jakieś zmiany w oprogramowaniu wtrysku.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2010, 20:36:31 »
Inna turbina i jej sterownie, inny sterownik silnika, inne wtryski, intercooler.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Maciej Chrost

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: BX 1.9D Image Xsara 2.0HDI
  • Miejscowość: zabrze
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:05:45 »
rozumiem. myślałem że sprawa bedzie łatwiejsza i  tylko chip tuning załatwi sprawę, ale skoro ta różnica wynika też z mechaniki to nie wchodzę w to.

Dzięki Panowie za pomoc.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 19, 2010, 19:56:55 »
Glowna bolaczka 2.0HDi 8V 90 jest brak intercoolera i dlatego samym chipem za wiele sie nie ugra.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2010, 21:19:50 »
Jeżeli masz manulaną skrzynię biegów to owszem możesz bezpiecznie zyskać z 20kM i 30Nm tuningując silnik w sposób bezpieczny dla niego, nic nie tracąc przy tym z jego trwałości a zyskując jeszcze niższe zużycie paliwa, bez jakiejkolwiek  modernizacji mechanicznej tylko modyfikacja oprogramowania, koszt - ok. 1500zł.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

redirox

  • Gość
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2010, 19:08:38 »
w 110km jest dwumas ja w 90 nie mam.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2010, 19:47:55 »
Cytuj

Filip Gańcza napisał:
w 110km jest dwumas ja w 90 nie mam.


o jakim dwumasie piszesz?
Możesz rozwinąć?

edit:
polecam poczytać ten wątek:
Jakie są różnice między dieslami?
 
Xsara
 

redirox

  • Gość
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 01, 2011, 19:48:18 »
Dwumasowe koło zamachowe.

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe_kolo_zamachowe.html

Moja jest po chipie i faktycznie brakuje IC, myślę nad dołożeniem.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2011, 11:39:11 »
Cytuj

Filip Gańcza napisał:
Dwumasowe koło zamachowe.

http://www.motofakty.pl/artykul/dwumasowe_kolo_zamachowe.html

Moja jest po chipie i faktycznie brakuje IC, myślę nad dołożeniem.


No to nie masz racji. W żadnej Xsarze nie ma dwumasowego koła zamachowego. W żadnej.

W Xsarach z silnikiem HDI występuje pasowe koło dwumasowe. To jest zupełnie coś innego. To koło pasowe występuje w każdej Xsarze 2.0 HDI.
 
Xsara
 

Offline Mateusz Ptasiński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Łazy
  • Posiadany samochód: Xsara 2.0 Hdi rok produkcji 2000
  • Miejscowość: Łazy
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2011, 19:02:31 »
w każdej xsarze wyprodukowanej po 10/2000 jest dwu masowe kolo zamachowe.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2011, 20:03:22 »
Cytuj

Mateusz Ptasiński napisał:
w każdej xsarze wyprodukowanej po 10/2000 jest dwu masowe kolo zamachowe.


Skąd takie nieprawdziwe informacje?

Zerknij czym różni się sprzęgło w autach z klasycznym kołem od tych z dwumasowym kołem zamachowym, załączam schematy sprzęgła (Citroen C4 1.6 HDI 90 i 1.6 C4 HDI 110) - proszę nie mylić tych części z kołem zamachowym. Polecam poprzedni artykuł, wyczytasz tam m.in:
"Ponieważ dwumasowe koło zamachowe posiada tłumik drgań skrętnych, tarcza sprzęgła już nie musi być wyposażona w ten element."

Nie wiem czy to jest prawdą zawsze i jedno wyklucza drugie, ale na 100% prawdą jest, że we wszystkich Xsarach (również HDI) występuje klasyczne sprzęgło (czyli tanie w eksploatacji) bez drogiego w wymianie koło dwumasowego.

Dwumasowe występuje ale tylko koło pasowe, z drugiej strony silnika, tanie w wymianie.
 
Xsara
 

Offline Piotr Nykiś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xsara HDI
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2013, 00:16:00 »
inne wtryski, inne turbo? co za pierdoły..
To jakim cudem dzięki temu że założyłem IC od wersji 110ps osiągnalem u siebie prawie 140ps i 290nm z 90ps w serii?

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2013, 07:43:34 »
Cytuj

Mateusz Ptasiński napisał:
w każdej xsarze wyprodukowanej po 10/2000 jest dwu masowe kolo zamachowe.


Ja mam Xsarę z 2003 r i na 100% nie mam koła dwumasowego  (wiem bo niedawno wymieniałem sprzęgło).
Co do wersji 110 KM sie nie wypowiadam bo nie wiem, ale na zacytowanym wyżej rysunku w wersji sprzęgła 110 na tarczy sprzęgłowej nie widzę tłumików ciernych, więc chyba jednak jest tu koło dwumasowe.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 04, 2013, 10:04:31 »
Ja powtórzę jeszcze raz:
Xsara 2.0 HDI nie ma koła zamachowego dwumasowego. Żadna. Xsara 2.0 HDI 90 km i 110 km mają klasyczne sprzęgło, które pełni też funkcję tłumika drgań. Konstrukcja znana od dziesiątek lat.



Cytuj

Piotr Nykiś napisał:
inne wtryski, inne turbo? co za pierdoły..
To jakim cudem dzięki temu że założyłem IC od wersji 110ps osiągnalem u siebie prawie 140ps i 290nm z 90ps w serii?


Skoro wtryski i turbo są inne, to znaczy że są inne. Po prostu. Producent wymyślił sobie, że zamontuje inne elementy i już.

To że wyciągnąłeś taką moc to oznacza tylko tyle, że dzięki zwiększeniu sprawności silnika (poprzez IC) mogłeś zrobić ciekawszy program do silnika, a pozostałe elementy osprzętu są wystarczająco wydajne. To cenna wiedza dla ludzi, którzy chcą z HDI 90 KM wyciągnąć trochę więcej mocy.
 
Xsara
 

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 04, 2013, 13:07:38 »
Wszystko pięknie i ładnie ale co z poz. 2 na rysunku c4_1_6_hdi_110.jpg  Przecież widać wyraźnie, że nie ma tłumika ciernego a nie wyobrażam sobie pracy sprzęgła bez tego elementu zwłaszcza diesla. ?

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2013, 13:11:47 »
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:
Wszystko pięknie i ładnie ale co z poz. 2 na rysunku c4_1_6_hdi_110.jpg  Przecież widać wyraźnie, że nie ma tłumika ciernego a nie wyobrażam sobie pracy sprzęgła bez tego elementu zwłaszcza diesla. ?


chłopaki piszą o XSARZE 2.0 a Ty przytaczasz C4 1.6 - dwa różne silniki.

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2013, 15:07:31 »
Ja też mam na myśli XSARę ale w poście #12 kolega Ferde wrzucił takie obrazki i ja się na nie powołuję.
Jeśli już to nie ja wprowadziłem zamęt a te symbole (C4) na rysunkach niekoniecznie muszą dotyczyć Citroena C4 chociaż mogą :)

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 04, 2013, 17:15:23 »
Tamta wypowiedź dotyczyła silnika 1.6 hdi w citroenie C4 i obrazki odnosiły się tylko do tego silnika.
 
Xsara
 

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2013, 20:27:02 »
Cytuj

Jan Ferde napisał:
Tamta wypowiedź dotyczyła silnika 1.6 hdi w citroenie C4 i obrazki odnosiły się tylko do tego silnika.


Cytuj

Maciej Chrost napisał:
tak jak w temacie, jestem świeżym posiadaczem Sxary 2.0HDI w wersji 90KM, i zastanawia mnie fakt czym różni się ona od wersji 110KM? Czy jest to jakaś mechaniczna różnica czy jedynie modyfikacja w oprogramowaniu (chip)?


I to by było na tyle.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 05, 2013, 17:32:23 »
Właściwie nie wiem o co się spieramy. W wątku nastąpiła spora dygresja i padł przykład Citroena C4. Dla mnie EOT.
 
Xsara
 

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 06, 2013, 07:18:54 »
Też twierdzę, że nie ma o co kruszyć kopii tylko ta dygresja przynajmniej u mnie spowodowała, że dalej nie mam pewności czy XSARA 2.0 HDI 110 KM ma koło dwumasowe czy nie, chociaż mnie to nie dotyczy bo mam 90KM i dwumasy na pewno nie mam.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 06, 2013, 08:48:38 »
Cytuj

Włodzimierz Śmieszek napisał:
 dalej nie mam pewności czy XSARA 2.0 HDI 110 KM ma koło dwumasowe czy nie, chociaż mnie to nie dotyczy bo mam 90KM i dwumasy na pewno nie mam.


chyba z 5x było napisane, że nie ma, dodatkowo drugie 5x będzie na forum w innych wątkach , w Twoim przypadku pozostaje tylko kupno takiej xsary 110KM i rozebranie auta i organoleptyczne stwierdzenie jak jest naprawdę..

ale pewnie wtedy się zacznie, że były różne wersje.. chyba do końca życia będziesz miał tą wątpliwość:)

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 06, 2013, 09:03:02 »
Tja ... ale też z 5x było gdzieś napisane , że ma. Więc jak już całkiem nie będę miał co robić z forsą i będę narzekał na nadmiar wolnego czasu to posłucham Twojej rady :D
Pozdrawiam

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: 2.0 HDI o co chodzi w różnicy koni?
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 06, 2013, 09:22:53 »
Tak naprawdę Xsara HDI jednocześnie ma koło dwumasowe i nie ma. Przytoczę to co pisałem:


W żadnej Xsarze nie ma dwumasowego koła zamachowego. W żadnej.

W Xsarach z silnikiem HDI występuje pasowe koło dwumasowe. To jest zupełnie coś innego. To koło pasowe występuje w każdej Xsarze 2.0 HDI, jest z przodu silnika i służy do napędu paska osprzętu.


Ale w tym wątku dyskutujemy o kole zamachowym dwumasowym i o sprzęgle. Zarówno Xsara 2.0 HDI 90km jak i 110 KM oraz 1.4 HDI mają klasyczne zwykłe sprzęgło.
 
Xsara