Mateusz Ptasiński napisał:
w każdej xsarze wyprodukowanej po 10/2000 jest dwu masowe kolo zamachowe.
Skąd takie nieprawdziwe informacje?
Zerknij czym różni się sprzęgło w autach z klasycznym kołem od tych z dwumasowym kołem zamachowym, załączam schematy sprzęgła (Citroen C4 1.6 HDI 90 i 1.6 C4 HDI 110) - proszę nie mylić tych części z kołem zamachowym. Polecam poprzedni artykuł, wyczytasz tam m.in:
"Ponieważ dwumasowe koło zamachowe posiada tłumik drgań skrętnych, tarcza sprzęgła już nie musi być wyposażona w ten element."
Nie wiem czy to jest prawdą zawsze i jedno wyklucza drugie, ale na 100% prawdą jest, że we wszystkich Xsarach (również HDI) występuje klasyczne sprzęgło (czyli tanie w eksploatacji) bez drogiego w wymianie koło dwumasowego.
Dwumasowe występuje ale tylko koło pasowe, z drugiej strony silnika, tanie w wymianie.