Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Mateusz Chwist w Kwiecień 11, 2018, 16:28:40
-
Witam, proste i krótkie pytanie czy da radę obniżyć zawieszenie tylne o 1-1,5cm bez pomiarów? Czy trzeba kombinować, robić to mechanicznie? Może ktoś podpowie jakie wartości wpisać, żeby tył siadł o 1cm.
-
Ta metoda działa w mk3.W Twoim modelu zostaje tylko regulacja mechaniczna.Taka: https://www.youtube.com/watch?v=9Kz00x7oU7Q&t=0s&index=42&list=LLQ9l9Xil9SGmNWd5NjTWVHg
-
MK II 2005 r można w Diagbox (Lexia) bawić się wysokością zawieszenia w zakresie +- 20 mm. Nic nie można popsuć (wpisując wartości "z kosmosu" auto zawsze wróci do wartości "domyślnych" - 140 przód i 73 tył). Niestety nie znalazłem bezpośredniego przełożenia wpisywanych wartości na wysokość w cm. Np. u mnie standardowo przy ustawieniach domyślnych (140/73) jest wysokość pokazywana w jednostkach Lexii 129/115 co przekłada się na 39 cm przód i 39 cm tył mierzone od środka koła do krawędzi błotnika. Ogólnie - zwiększenie wartości telekodowania przód ponad 140 powoduje podniesienie się przodu, natomiast podniesienie tyłu można uzyskać zmniejszając wartość telekodowania tył na mniej niż 73. Przykład: po telekodowaniu przód 150 tył 60 wysokość zawieszenia tył i przód zwiększa się o ok. 1 cm. Przedstawione wyniki dotyczą mojego przypadku i w innym aucie mogą dać inne rezultaty (zależy to od wyjściowego ustawienia mechanicznego na regulatorach osi przedniej i tylnej). Moje spostrzeżenie ogólne: po wykonaniu wielu prób (niewymagające skomplikowanych i niejednoznacznych pomiarów z kanału) to takie, że auto najlepiej zachowuje się gdy poprowadzimy hipotetyczną linię przedłużającą srebrną progową listwę ozdobną w kierunku osi obrotu koła i wypadnie ona dokładnie w środku kół (dotyczy przodu i tyłu). Taki obraz to średnio ok 39 cm przód i 39 cm tył (od osi obrotu do krawędzi błotnika).
Przód: H1 = R1 - L1
Tył: H2 = R2 + L2
-
Kolega Mariusz ma rację :) spróbowałem i trochę obniżyło tył, ale pozostaje regulacja bo i tak za wysoko.
Natomiast nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo u mnie, wpisanie 153 powoduje obniżenie przodu, wpisanie 078 na tył powoduje obniżenie tyłu. Wpisanie 140 powoduje podwyższenie przodu, wpisanie 060 podwyższenie tyłu.
Dodam, że u mnie maksymalne wartości aby obniżyć to 153 przód i 078 tył, każda większa wartość powoduje powrót do ustawień domyślnych.
-
Kolega Mariusz ma rację :) spróbowałem i trochę obniżyło tył, ale pozostaje regulacja bo i tak za wysoko.
Natomiast nie wiem czy dobrze zrozumiałem bo u mnie, wpisanie 153 powoduje obniżenie przodu, wpisanie 078 na tył powoduje obniżenie tyłu. Wpisanie 140 powoduje podwyższenie przodu, wpisanie 060 podwyższenie tyłu.
Dodam, że u mnie maksymalne wartości aby obniżyć to 153 przód i 078 tył, każda większa wartość powoduje powrót do ustawień domyślnych.
Dobrze zrozumiałeś, Mariusz źle napisał, bo zawsze podanie większej wartości od domyślnej powoduje obniżenie zawieszenia.
Wartości domyślne dla przodu to 140mm, dla tyłu 73mm.
Wartość 140 wynika ze wzoru R1-H1=140mm
R1 - promień koła
H1 - wysokość między sankami a podłożem
-
Ostatnio jak grzebalem w Lexii to byly jakies wartosci ale podane w "krokach" ktos wyjasni jakie tam powinny byc prawidlowe wartosci?jak dobrze pamietam to u mnie bylo 118 i 123 kroki
-
Masz w lexi podane jakie są domyślne, jeśli dobrze pamietam: przód to 128 a tył 120.
-
I takie wartosci najlepiej zostawic ?bo wydaje mi sie ze mam troche za duza luke miedzy kolem a blotnikiem.Kola mam 225/45/17 o ile to ma jakies znaczenie
-
To są wartości domyślne, przy tych wartościach powinno się ustawiać zawieszenie mechanicznie na obejmie, aby później była pełna możliwość regulacji Lexią.
Jeśli masz za wysoko a masz wartości domyślne to możesz zrobić regulację Lexią i obniżyć zawieszenie.