Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r  (Przeczytany 11085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 02, 2018, 15:34:32 »
Jeszcze mam odczucie ze glosno chodzi troszke czy pekniety kolektor wydechowy mogl by miec cos z tym wspolnego ? to znaczy ze spadkiem mocy na cieplym i duzym spalaniem ?

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 02, 2018, 15:52:24 »
ten lacznik elastyczny na nowy zmienilem ;]

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 02, 2018, 16:25:33 »
Z odmą jest wszystko OK. U mnie identycznie zasysa.Uszczelka może pod kolektorem przedmuchana? A może ktoś "zajumał" sobie katalizator i go tam nie ma. Rozrząd zmieniałeś jak? Po starym ustawieniu czy na nowo łapałeś z punktów. Jakoś bym się nie zdziwił jak by źle ustawiony był.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 02, 2018, 16:59:30 »
Jest... Aż zaraz pójdę zobaczę jak u mnie jak teraz. Bo u mnie identycznie zasysało kiedyś.
Sprawdzałem zasysa. Fakt że nie aż tak mocno. Rozrząd do sprawdzenia moim zdaniem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2018, 17:36:36 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 02, 2018, 17:39:35 »
Dajcie pokój odmie, bo już nie można czytać! Uczepiliście się....

Autorze weź się za diagnozę auta , powtórzę się .... nie masz pomysłu , chcesz to "daj mi szansę się wykazać"  ;D
Poszukaj mechanika , bo w ten deseń to nie wróżę sukcesów.

No ufff, zeszło ze mnie... :-X

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 02, 2018, 18:08:03 »
rozrzad ustawilem tak jak byl po staremu ale ustawilem na znaki wrzucilem blokady i sie zgadzalo. Grzegorz to polec mi w Rzeszowie albo okolicy warsztat ktory by sie tym zajal.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 02, 2018, 18:09:43 »
katalizator jest patrzylem jak zmienialem ta siatke elastyczna

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 02, 2018, 18:51:41 »
No to pozostaje podłączyć Lexię i patrzeć jakie są odczyty z poszczególnych czujników... Zwłaszcza sond lambda.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 02, 2018, 19:01:46 »
Grzegorz to polec mi w Rzeszowie albo okolicy warsztat ktory by sie tym zajal.
Podjedź...daj mi się wykazać lub polec. A nuż mi się uda...
Jak polegnę to polecę serwis. :D

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 02, 2018, 19:35:00 »
daj namiary ugadamy sie to podjade

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 02, 2018, 20:27:26 »
daj namiary ugadamy sie to podjade
Poleciało PM....

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 02, 2018, 22:01:56 »
sprawdze jutro na spokojnie Pawel opisze co sie dzialo ;]

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 03, 2018, 14:08:06 »
Ktoś wie jak i kiedy działa ten podgrzewacz odmy?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 03, 2018, 14:32:23 »
Zapewne włącza się przy minusowych temperaturach , aby zapobiec zamarznięciu odmy, bo niejedna benzyna się rozleciała przez zatkaną odmę a w zimie to lubi tam zamarznąć jak jest dużo mazi z wodą.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 03, 2018, 15:29:32 »
Ktoś wie jak i kiedy działa ten podgrzewacz odmy?
Oglądałem to już kiedyś u kogoś. Sądzę że wykorzystali piny od elektronicznego termostatu i dali to na grzanie odmy, zmieniając program odpowiednio. Bo Elektroniczny termostat jak widziałem nie występował z grzaną odmą, chyba ze nie trafiłem...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 03, 2018, 22:22:53 »
Po diagnostyce u Autora....co to jest CMM? W załączniku odczytywane napięcia, "niewłaściwe", czyli jakie, czy chodzi o kalkulator silnika? Ktoś coś wie, może zaglądnąć do swojego wieloryba do ecu/standardowe pomiary parametrów/środowisko silnika.

PS: silnik pracuje, pod obciążeniem nie ma mocy w ogóle , odczyty parametrów z grubsza nic nie wnosi, zadane z pomierzonymi się zgadzaja, a silnik na ucho jest opóźniony...praktycznie nie przyśpiesza.
Właściciel dostał zadanie kontroli rozrządu i czujnika stukowego.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 04, 2018, 07:36:39 »
Nie widziałem tego w Lexii, Jak będę miał chwilę sprawdzę wchodząc w Diag jako X7

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 04, 2018, 08:09:59 »
moje spalanie to chyba rekord 65 km 22litry gazu ;] to auto to smok spala ile chce a nie jedzie wogole...

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 04, 2018, 08:52:08 »
Filtr powietrza jest OK?
A reset mapy w ECU nic nie pomaga?

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 04, 2018, 10:10:36 »
O masakra. Po kolei do kontroli filtr, cały dolot, mapy gazowe, świece, cewka, sondy lambda auto nie jedzie bo jest dosłownie zalewane paliwem, jeździć tak nawet nie wolno bo ci może wydech rozwalić.

Offline Jacek Barlik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 1.8 16v
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 04, 2018, 16:49:37 »
Panowie wymienilem wszystko swiece caly dolot nowe uszczelki przepustnica czysczona wszystkie czujniki wymienione nowa odma i auto sondy sprawdzone bylem u paru mechaniorow mowia odma a odma nowa. Grzegorz podlaczyl lexie i wykazalo pedal gazu spojnosc sciezki i 2 blad p0170 wtryski benzynowe. Po wymianie pedalu gazu nie robilem adaptacji moze dlatego tak pokazalo ale chyba przez to by tyle nie palil bo to ze nagazie jest masakra to na benzynie nie jest lepiej swiece mokre i czarne juz niewiem za co sie zabrac. Jutro sprawdze rozrzad niby robilem z blokadami zobaczymy...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 04, 2018, 17:12:33 »
Adaptację pedału warto wykonać, niech sterownik prawidłowo widzi pedał...będziesz miał następny punkt do odhaczenia. Wykonasz reset map...
P0170....zastanawiam się z jakiego powodu jest zła mieszanka.
Sonda sprawna, choć trzeba by ją dokładnie zweryfikować, nie tylko, że faluje....
Jak pedał adaptujesz, sprawdź otwieranie (fizycznie, popatrzyć na przepustnicę) ile się otwiera, jaki kąt pokazuje DB. Jakby się nie otwierała w pełni to by był brak powietrza dla mieszanki (bogato).
Wtryski sprawne, przy tym przebiegu....zresztą problem istniał "od zawsze".
Złe fazy otwierania zaworów wylotowych w stosunku do ssania....dałyby złe spalanie. A więc chciałby lecieć z korekcją wtrysku...
Kuknij na korekcje LTFT i STFT...

Liczę, że znajdziesz błąd w ustawieniu rozrządu (czytałeś pocztę?).
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2018, 17:24:02 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 04, 2018, 17:30:07 »
Jest na forum (czyta ten post) właściciel z silnikiem 1,8i ? Prośba o podejrzenie parametrów pracy silnika....
Mam podejrzenie o wskazania zmiennych faz w tym silniku. Na biegu jałowym pokazuje kąt wałka 9-10 st. po kopnięciu w pedał gazu kąt ten rośnie  ??? Może ten sterownik tak to pokazuje? Chcę to zweryfikować.

Jacek B. zrób próbę , odepnij sterowanie elektrozaworu zmiennych faz, niech stoją w skrajnym położeniu. Czy da się jechać tak? Jakaś poprawa?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 049
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 04, 2018, 18:03:30 »
W 2.0 kąt zmiennych faz zachowuje się dość podobnie... Fakt że nie widziałem żeby spadł niżej jak 10 stopni, ale i specjalnie nie patrzyłem się za mocno na to. Po dodaniu gazu rośnie. Na zimnym silniku też jest ciut większy. Błąd wtrysków benzynowych może powodować instalacja LPG.... Osobiście dla testu bym całkiem ją odłączył od wtrysków(sporo pracy w kablach) i dał je bezpośrednio tak jak to było w oryginale. Bo może walić sterownik LPG głupoty. Niby jak się gaz wyłączy nie powinien mieć wpływu na PB, ale spotkałem się kiedyś z przypadkiem że jednak miał...
No i kolejna sprawa, przebieg to jest do ustalenia w tym kraju więc na to nie patrz.
Wejście w kalkulator silnika jako X7 skończyło się u mnie check engine i zgasł. Dalej nie próbowałem. A w Lexii nie znalazłem czegoś takiego jak CMM i napięcie zasilania CMM Może to być jakiś błąd DiagBoxa... Bo te oprogramowanie nie jest idealne. A może słabo szukałem... Samochody nieco inne... Więc to też może mieć znaczenie chociaż nie powinno w tym wypadku.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2018, 21:21:40 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Citroen C5 x7 1.8 16v 2008r
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 05, 2018, 07:17:42 »
W 2.0 kąt zmiennych faz zachowuje się dość podobnie... Fakt że nie widziałem żeby spadł niżej jak 10 stopni, ale i specjalnie nie patrzyłem się za mocno na to. Po dodaniu gazu rośnie.
To zastanawiam się od jakiego "punktu" jest liczony? bo zmienne fazy "opóźniają wałek dolotowy" od swojego kąta biegu jałowego silnika....