Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Buczenie pomimo nowego łożyska  (Przeczytany 3839 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Buczenie pomimo nowego łożyska
« dnia: Sierpień 30, 2010, 21:49:26 »
Podobny temat przerabiałem w XMie... Ale tu jest zupełnie inaczej jeśli chodzi o rozwiązanie.

Od jakiegoś czasu w osiołku jest dziwna tendencja do buczenia... Buczy zwłaszcza przy hamowaniu, skręcie w lewo, hamowaniu silnikiem...

przy skręcie w prawo lekko cichnie, ale niewiele.

Dlatego też wymieniliśmy prawe łożysko... Nie pomogło... Koła kręcą się bardzo ładnie, nie ma śladu uszkodzeń łożyska... Opony też sprawdzone, to nie to...

Sprawa nieuzależniona od skrzyni biegów i silnika, bo wysprzęglony i na luzie robi dokładnie tak samo.

Sprawa zaczyna się od ok 50km/h wzwyż.

Wymienione końcówki drążka, łączniki stablizatorów...
Swożnie wahaczy są ok, hamulce w bardzo dobrym stanie, nie mam przypuszczeń co do nich...

Myślałem, że to prawy tył, ale kiedyś buczał tył lewy i pamiętam, że to zupełnie nie taki odgłos... To ewidentnie coś w przedzie...

Może ktoś pomóc?

2.0 HDI 2003r. 110 000
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Mariusz Spałek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Berlingo 1,4 ( SWAP na 1,6 8V )
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Buczenie pomimo nowego łożyska
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2010, 21:37:52 »
Łożysko podpierające półoś prawą.
Mariusz

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • ******
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: Buczenie pomimo nowego łożyska
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2010, 21:40:15 »
tez tak mowie :)

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Buczenie pomimo nowego łożyska
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2010, 21:55:33 »
Tak przewidywałem... Niestety. A możecie mi powiedzieć jak się do tego zabrać? Da się zrobić samemu?

EDIT: Gotowe ;)
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Buczenie pomimo nowego łożyska
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:48:10 »
Dobra, to ja napiszę, jak się moja bitwa zakończyła :P

Zatem dam instrukcję może, gdyby ktoś potrzebował:
1. Spuścić olej ze skrzyni, i tak się wyleje



2. Zdjąć zabezpieczenie przegłubu i odkręcić śrubę mocującą go (36)
3. Podnieść i odkręcić koło prawe
4. Odkręcić śrubę swożnia i zdjąć zwrotnicę z wahacza (nie ma potrzeby zbijania zwrotnicy z amortyzatora)
5. Odkręcić drążek kierowniczy i łącznik stabilizatora
6. Tu popełniłem błąd, gdyż znajomy mechanik powiedział mi, żeby zdjąć podporę silnika razem z mocowaniem półosi... Czego nie róbcie

6.1 DOBRZE W efekcie można było odkręcić dwie śrubki



i wybić półoś z mechanizmu różnicowego razem z łożyskiem, powinna wyjść bez problemu.



6.2 ŹLE Jeśli jednak popełnicie ten sam błąd to współczucia, gdyż ta metoda jest tragiczna. Odkręcacie 3 śruby trzymające podporę razem z mocowaniem silnika (poduszkę), potem odkręcacie króciec (kolektor wylotowy) pompy wody (sam tego nie zrobiłem, polecam serwis - 32złm właśnie na niego czekam), odpinając węże, żeby Wam podpora wyszła razem z półosią... Do tego ma w sobie kołki ustalające, co wyklucza możliwość normalnego wyjęcia, trzeba trzech breszek, młotka, rury i ogólnie ciężkiego spzętu.. Jak już to się Wam uda i jakimś cudem wyciągniecie półoś, obracacie podporę przodem do tyłu i dopiero wtedy możecie ją wyjąć.

7. Półoś zawozimy do znajomego mechanika który łożysko nam nabije na nią uprzednio zbijając stare (koszt - 12,50 łożysko)

8. Przyjeżdżamy do naszego osiołka i skręcamy w odwrotnej kolejności. Nalewamy od boku korkiem wlewowym za pomocą wężyka i lejka olej do skrzyni (korek to ta śruba z boku z dziurą, każdy chyba wie...)





Z ciekawości powiem... Mój osiołek był sprowadzony z Francji w rozsypce ze tak powiem... W 2005r. z przebiegiem 35kkm... Był wyprodukowany w Hiszpanii wg. ORGA... Wiecie, że łożysko tam zamontowane było polskie? :)
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: Buczenie pomimo nowego łożyska
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 04, 2010, 15:59:49 »
Ok, dostałem ten kolektor, zakręciłem... I dalej buczy. Jakieś pomysły?
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998