Tak sobie czytam ten wątek, bo mam zamiar kupić c5 2.0 BHDI i tak nasuwa mi się pewien wniosek, że w wielu przypadkach problem wystąpił po dolaniu płynu z dystrybutora. W instrukcji zabraniają uzupełniania płynu z dystrybutora dla ciężarówek. Nie mam pojęcia, czy na stacjach są osobne dystrybutory dla osobowych i ciężarowych ale jeśli tak, to pytanie, czy sam płyn jest różny, czy tylko same dystrybutory. Generalnie może też sam płyn na polskim rynku jest kiepskiej jakości i powoduje tyle problemów. Szczególnie przy niższych temperaturach.
Ktoś pisał, że w Danii ten problem nie występuje, więc chyba coś w tym jest.
Profilaktycznie chyba warto często uzupełniać płyn tak, aby było jak najmniej powietrza i stosować Tunap. W instrukcji też nie doczytałem, że płyn należy uzupełniać dopiero po komunikacie, więc chyba lepiej nie czekać.
Przy okazji, czy stan poziomu można jakoś sprawdzić? Czy tylko "na oko" przez wlew. Czy jeśli zanurzyłbym trytytkę odpowiedniej długości zostanie jakiś ślad?