Z gory przepraszam ale posanowilem zebrac to w jednym watku. I oczekuje od was ostatecznej pomocy. Prosze nie zamykajcie tego watku. Bedzie dla potomnych w jednym miejscu:(
1. Samochod ma problemy z zapalaniem
2. Samochod duzo pali
Ad.1 Samochod genralnie mial duze problemy z zapalaniem. Musialem go odpalac na z gazem wcisnietym. Gasl po wrzuceniu biegu na luz. Pojechalem wiec do serwisu ASO podpieli go pod komputer i nie wykazalo zadnych bledow. Stwierdzili ze dostawalo sie lewe powietrze, przez uklad dolotowy- wiec do uszczelnili. I odjechalem szczesliwy, niestety po 3 godzinach problem sie znow pojawil. Wiec nastepnego dnia pojechalem do nich poraz kolejny. Podpieli pod komputer i nagle wyszlo ze sonda podaje duze wartosci na komputerze. Sterdzili ze masa sie rozlaczyla( sonda lamba bosh ls-07 dolaczona do starej wtyczki przez zaciski bedace w komlecie-uniwersalna), wiec zrobili ta sonde. I mysleli ze jest dobrze. Wiec przejechali sie samochodem przez 5 min. wrocili niby bylo dobrze. Pozniej znow sie przejechali i podpieli pod kompa powiedzieli mi "ze samochod podaje za bogata mieszanke" oraz " mam duza wartosc spalin". Ale powiedzieli ze elektryk potrzebuje jeszcze 4 godzin zeby zbadac bo to pewnie gdzies w ukladzie elektrycznym.
Samochod wrocil od nich i co sie dzieje. Co prawda juz nie gasnie przy dojezdzie do skrzyzowania i wrzuceniu na luz, ale nadal ma cos jakis czas problem z odpaleniem musze z gazem i sie dzialo ostatnio cos takiego:
Dzis rano samochod zapalil normalnie,ale jakby nie do konca.Otoz odpalilem go na luzie obroty po przekreceniu kluczyka i zapaleniu silnika od razu skoczyly do 2000 pozniej spadly do 1500 w tym momencie lekko zafalowaly i spadly do 1100 i tak juz je samochod trzymal rowno.Czynnosc zapalania powtorzylem 3 razy i bylo tak samo.Teraz sie przejechalem kawalek i juz normalnie zapala.Czasem jednak zdarza sie ze samochod zapala po przekreceniu zwawo, a czasem mam wrazenie ze nie uda mu sie pociagnac obrotow
P.S. Czasem zdarza sie ale juz bardzo rzadko ze ma problemy z zapalaniem. Zapala tylko z trzymaniem nogi na pedale gazu. ALe gasnac juz nie gasnie na skrzyzowaniach.
Ad.2 Samochod bardzo duzo pali. Zatankowalem 12 litrow i samochod przejechal 80km z czego 30km w trasie.
Do tej pory wymienione:
-sonda lambda BOSH
- swiece+ kable
-wszystkie filtry
Stwierdzone usterki w moich samochodzie:
- pekniety wezyk odpowietrzania baku
- mechanik mi mierzyl cisnienie na cylindrach na 1 bylo 6.6 na 3 pozostalych po 10.
-Co jakis czas zapala sie kontrolka silnika z literka K pomaranczowa, choc bardzo rzadko i znika po ok.1 minucie lub mniej
Od razu mowie ze nie odczulem jakiegos spadku mocy samochodu wielkiego czy przypieszenia
Prosze pomozcie bo juz nie wiem co sie dzieje i gdzie szukac pomocy. Nie wiem moze polecie jakis wasztat w woj. lodzkiego.
Z tego co wyczytalem na roznych forach ludzie mowie ze to moze byc:
- czujnik temeratury, polezenia walu, przepustnicy
-termostat
-nierowne wlasnie cisnienie w tych cylindrach
-Ktos znow mowi ze to wina tej sondy lamda BOSHA najlepiej od razu kupic orginalna tylko ona osztuje 900zl . Mam teraz sonde uniwersalna polaczona zaciskami i podlaczona bo opcietej kostki starej sondy orginalnej
Prosze o pomoc:(