Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Nadwozie i wyposażenie wnętrza. => Wątek zaczęty przez: Marek Kuźniar w Kwiecień 15, 2019, 11:15:18

Tytuł: Demontaż kokpitu
Wiadomość wysłana przez: Marek Kuźniar w Kwiecień 15, 2019, 11:15:18
Część.Muszę się dostać do parownika.Zdemontowałem wszystkie plastiki z dołu, wszystkie wkręty t30 odkręciłem, kierownica zdjęta, kokpit jest dość luźny ale trzyma jeszcze w okolicy połączenia przewodów powietrznych z zespołem nagrzewnicy/wentylatora.Może ktoś wie jak to jest połączone? Może jest jeszcze jakaś śruba lub wkręt, którego nie odkręciłem?Śrubę 10 od strony komory silnika też wykręciłem.Może ktoś to rozbierał i pomoże.
Tytuł: Odp: Demontaż kokpitu
Wiadomość wysłana przez: Marek Kuźniar w Kwiecień 22, 2019, 22:56:12
Niestety brak odzewu ale poradziłem sobie.Może komuś się przyda więc w skrócie opiszę jak to zrobić.Narzędzia: nasadki 10,13,16, torx 50,20,30 i jeszcze krótki bit t30.
Najlepiej odłączyć akumulator bo trzeba będzie wymontować airbagi.
Najpierw demontaż wszystkich plastików, radia ,panelu klimy,licznika,schowków oraz odpiąć wszystkie wtyczki.Teraz kierownica wraz z całą kolumną.Następnie trzeba odkręcić wkręty torx 30, jest ich 15 oraz 4 mocujące prawą poduszkę powietrzną.Dostęp do większości koszmarny i tu przyda się krótki bit t30.Po odkręceniu deska trzyma się jeszcze na 5 kołkach (trzy koło szyby, jeden centralny i jeden w obudowie nagrzewnicy) oraz przymocowana jest przewodami powietrznymi do obudowy nagrzewnicy.Być może jest sposób by zdjąć deskę bez odkręcania metalowego wspornika ja jednak go odkręciłem, łatwiej zdjąć całość.Teraz trzeba odpiąć wiązki elektryczne przymocowana kółkami do spodu deski i wspornika.
By wyciągnąć zespół nagrzewnicy i parownika trzeba rozpiąć rurki nagrzewnicy (wyleje się trochę wody), odkręcić śrubę po prawej na dole, jedną śrubę 10 od strony silnika oraz połączenie rurek klimatyzacji z zaworem rozprężnym parownika ( by było łatwiej opuściłem trochę silnik). Można teraz wyjąć zespół rozpołowić, wymienić parownik i złożyć.
Skręcanie w odwrotnej kolejności.
Podsumowując ciężka i upierdliwa robota.Majstry biorą za to min. 500 PLN

Tytuł: Odp: Demontaż kokpitu
Wiadomość wysłana przez: Piotr Czajkowski w Lipiec 20, 2019, 11:04:53
Witam.
Jestem na etapie wymiany parownika w serwisie BOSH. Zdemontowana cała deska, kierownica i airbagi. Wyjęty zespół nagrzewnicy i rozpołowiony. Parownik wyjęty i tutaj... ZONK! :-(. Nie mogę dostać nigdzie parownika, który by pasował :-(. Kupione już były dwa różnych producentów i w różnych sklepach i trzeba było je odesłać. Mają za krótkie rurki w stosunku do oryginału. Brakuje ok 29mm. Wymontowany oryginał BEHR S2 H8R K3737005 ma od tylnej ścianki do końcówek rurek 180mm a te dostępne w sprzedaży mają 151mm. Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie można dostać oryginalny parownik, który będzie pasował? Serwis, który rozebrał auto oznajmił, że jego możliwości się skończyły i jedynie moze zamówić cały zespół w ASO a to kosztuje majątek.
Bardzo proszę o wszelkie uwagi lub informacje.
Tytuł: Odp: Demontaż kokpitu
Wiadomość wysłana przez: Kudyba Wojciech w Lipiec 22, 2019, 09:05:32
Najprościej to wspawać brakujący odcinek rurki. Dziwne że montowali różne wersje.
Tytuł: Odp: Demontaż kokpitu
Wiadomość wysłana przez: Piotr Czajkowski w Lipiec 22, 2019, 15:59:03
Witam.
Też tak sobie pomyślałem o wspawaniu dwóch króćców wydłużających wymiar do wymaganych 180mm. Nie wiem tylko czy w okolicy znajd kogoś, kto spawa aluminium i ma uprawnienia ciśnieniowe. Obdzwoniłem dzisiaj kilka naście sklepów internetowych i użytkowników allegro. Wszyscy mają wersję 151mm. Zastanawiam się nad zakupem kompletnej nagrzewnicy w wersji LIFT z Klimą. Powoli kończą mi się pomysły. W przyszłym tygodniu mechanik, który rozebrał idzie na urlop. Oprócz niego nikt tego potem nie złoży :-(.