Artur Heise napisał:
Marek Kaszycki napisał:
- Na service.citroen.com nie mogłem znaleźć w ogóle odniesień do AMVARa. Przypuszczam, że zabudowany jest w jednej obudowie z siłownikiem.
OIDP to właśnie tak jest.
Czyli teoretycznie C5 może mieć AMVAR. Ciekawe, czy Citroën pokusi się o zrobienie jeszcze jednej generacji C5? Rząd francuski mocno wsparł PSA, żeby kolejna generacja samochodów segmentu D nie była Oplem C5, ani Citroënem Insignią, tylko żeby ją robić we Francji.
Nie mam pojęcia, czemu miałyby służyć czujniki wysokości bez sprzężonego z nimi układu zmiennego tłumienia (AMVAR).
"Tak na moje": Zamiast jednej uśrednionej wartości położenia dwóch kół na jednej osi, masz dwa czujniki dające informację o położeniu kół niezależnie.
Niby tak, jest to oczywiste. Ale do czego mogłoby to być wykorzystywane? Bo jeśli nie jest, to tylko do popsucia siebie i krwi właścicielowi.
Najtrafniejsza analogia, jaka mi się trafia to fotografia 3D.
Czujniki wysokości to aparat 3D. AMVAR to telewizor 3D.
Jak mamy tylko jedno z nich, to w żadnym stopniu nie korzystamy z dobrodziejstw 3D. No, niby telewizory 3D potrafią zrobić jakieś przeróbki zdjęć i filmów na 3D, ale taki efekt to bardziej zagięcie płaskiej powierzchni, niż 3D -- niby jest, ale to nie to.
Sam aparat 3D też nam nic nie da. Niby na ekranie zobaczymy jakieś niby 3D, tak samo tutaj -- wiemy, że samochód mógłby coś więcej, ale tego nie robi, bo nie dostaje żadnego wsparcia w tym kierunku. Jakby chociaż usztywniał pojedyncze koła, ale się nie da.
Więc po co?
--
Aha, przy okazji sprawdziłem też, jakie były wersje silnikowe C6 -- Citroën planował wprowadzenie wersji z silnikiem DW12C (czyli 200-konnym 2,2 HDi). Jakby tam wrzucili AMVAR i sprzedawali za ludzką cenę, to byłby ideał...