Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 279992 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2050 dnia: Kwiecień 28, 2024, 21:13:29 »
Panowie, gdzie to się montuje? Numer części Citroen OE 873576 podkładka pod szybę. Dziś wymieniałem osłonę słupka w drzwiach kierowcy i wypadło mi na ziemię. To taki zwyczajny gumowy prostopadłościan. Ok. 20mm długości.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 085
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2051 dnia: Kwiecień 28, 2024, 21:41:39 »
Wypadło spod szyby czołowej, daje się to w momencie wklejania szyby pomiędzy szybę a blachę słupka A, potem nie jest potrzebne.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2052 dnia: Dzisiaj o 00:30:26 »
Witam,
Czy to może być moduł termostatu?
Silnik DW10FD/2.0 bluehdi
Objawy : temp. Plynu chłodzącego rośnie i maleje, dochodzi do 118 st wg OBD w czasie jazdy, prawie wszyskie kreski do komunikatu
 Żeby zatrzymać, zwalniam i zaraz gaśnie i temp. Wraca do normy po kilku sek.
Podmieniłem czujnik temp., temp rośnie  ale nie tak gwałtownie mimo to utrzymuje się powyżej 100st. w czasie jazdy z prędkością ok. 100 km/h lub wyzej.
Dochodzi 8 kreska w temp. oleju.
Czy silnik krokowy w termostacie streruje otwarciem dużego i małego obiegu i czy może steruje praca wentylatora. Na klimie wentylator działa, bez klimy nawet przy +105 st. na postoju się nie załącza.
Czujnik podmieniłem z 508, ogólnie nie występuje w sprzedaży jako czujnik tylko z całym modułem.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 054
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2053 dnia: Dzisiaj o 06:45:49 »
Wentylator bez klimy potrafi startować w okolicach 110 a nawet 114 stopni.

Skoro jest termostat sterowany to on raczej steruje "przełączeniem klapy" między obiegami. Raczej wymiana Cię nie ominie.

 Wentylator jest sterowany zwykle przez ECU silnika na podstawie danych z tego czujnika który zapewne podmieniałeś.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 085
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2054 dnia: Dzisiaj o 09:19:21 »
Silnik DW10FD/2.0 bluehdi
....Podmieniłem czujnik temp., temp rośnie  ale nie tak gwałtownie mimo to utrzymuje się powyżej 100st. w czasie jazdy z prędkością ok. 100 km/h lub wyzej.
100-105 stopni to norma w BHDi, po poprzednich HDi musiałem się do tego przyzwyczaić, bo tamte miały max 90.
118 to oczywiście już nie "norma".
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2055 dnia: Dzisiaj o 11:10:20 »
Wiem że termostat jest do wymiany i nie robię z tego problemu (sam termostat to koszt ok. 700-850,00 PLN), auto ma 291tys. przebiegu i wszystko praktycznie jeszcze w oryginale więc przyszedł czas na termostat , możliwe że padło trochę wcześniej ale nie było tak ciepło i nie robiłem tras +100km  w jedna stronę.
Tylko byłem ciekawy jakie są temp. pracy  płynu i tu mnie zaskoczyłeś z tymi temperaturami ale OK, czytałem o różnych silnikach i były wzmianki o takich temperaturach ale nie sądziłem że u mnie.
A czy nagrzanie oleju w silniku o jedna kreskę będzie w porządku przy takich objawach, niby w instrukcji pokazuje że nawet o 3 jak wzrośnie to będzie dobrze i jest w normie? Ogólnie mam trochę  zapoconą chłodniczkę oleju - będzie wymieniana uszczelka w podstawie filtra oleju ale to przy wymianie oleju za 4 tyś. km czyli jeszcze w czerwcu.
I pytanie o płyn chłodzący czy musze jakiś inny kupować bo mam zwykły różowy?
Czy termostaty w tym silniku często padają?
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 085
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2056 dnia: Dzisiaj o 12:29:05 »
Nie wiem czy często pada termostat, bo mam trochę ponad 100tkm.
A co do płynu ja stosuję Prestone, bo jest dostępny od ręki na wielu stacjach benzynowych. No i ma dobre opinie.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Mariusz Chojnacki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #2057 dnia: Dzisiaj o 14:27:58 »
Ok - dzięki za info,
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm