Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Halogeny jako Światła dzienne  (Przeczytany 43782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Janczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Posiadany samochód: C4 VTS
  • Zainteresowania: motoryzacja, ciekawe rozwiązania :)
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:15:18 »
mam pytanie apropo podłączenia do bezpieczników:

- czy lepiej podłączać do F15 (30A) elementy wykonawcze kontroli silnika (cewka zapłonowa, elektrozawór, sonda lambda)

- czy moze do F18 (40A) dmuchawa powietrza

które rozwiązanie wydaje sie bezpieczniejsze ?
bo przy obu bezpiecznikach napiecie jest dopiero podawane po wlaczeniu silnika, jedynie co moze stanowić problem to natężenie chyba?

Marek_S

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 29, 2009, 13:53:25 »
Proponuje prostsze rozwiazanie . Podłączenie osobnego niezależnego bezpiecznika . W ten sposób nie będziemy obciążać układu istniejących bezpiecznikow.

Offline Michał Janczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 50
  • Posiadany samochód: C4 VTS
  • Zainteresowania: motoryzacja, ciekawe rozwiązania :)
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 29, 2009, 18:39:16 »
jedno wyjasnienie z mojej strony ;] 1xksenon = 140zł, 2xLed+zamontowanie we wlasnym zakresie = 170zl. nie doliczam innych zarówek (pozycyjne przod tył) :]

a inna sprawa jak kto woli :P

Offline Marek Ziemba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Miłków k/Karpacza
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI '02 a wcześniej ZX 1,9D '93
  • Miejscowość: Miłków k/Karpacza
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 29, 2009, 19:30:54 »
Cytuj

...Bardzo proszę o wyjaśnienie mi powodu zakładania "świateł dziennych" do C5tki ;)


Istotnie cena ksenonów ma tu niezmiernie duży wpływ. Jednak jest tu jeszcze jeden duży powód - wygoda! Jeśli masz  światła dzienne to włączasz jeszcze automatyczne zapalanie świateł mijania i masz święty spokój.
Miłków k/Karpacza, Jelenia Góra, Karkonosze
jest:C5 2,2 HDI '02 kombi, automacik "Duch Gór"
a wcześniej: ZX, dwa XM-y, BX, FSO 1500

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 29, 2009, 23:02:35 »
A propos opłacalności zakładania świateł dziennych.
Jak długo wytrzymują wam ksenony? Często je wymieniacie?
Ja mam samochód z ksenonami za krótko, żeby to ocenić.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 30, 2009, 08:02:29 »
Mój wieloryb ma 7 lat, i zmiana ksenonów nastąpiła aż........1 raz a od samego początku były włączane zawsze. Więc się tak zastanawiam nad sensem zakładania dziennych świateł.
Swenson

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 30, 2009, 11:45:16 »
poprawiony schemat układu przekaźników, z prawidłowo umieszczonymi diodami zabezpieczającymi, poprzednie schematy miały źle zaplanowane diody. Pytanie do Andrzeja: czy te diody są konieczne?
@Paweł
Cytuj

Czy to jest poprostu "owczy pęd" żeby mieć namiastkę jakiegoś VW czy Audi ??? czy czegokolwiek innego ?
Próba nadążania za modą jaka nastala na "LEDowe paski" ?

Nie jest to owczy pęd, a chęć nieużywania żarówek xenon które (chociaż rzadko się przepalają) są drogie. Nie wszyscy chcą ledowe paski, ja zastanawiam się nad w pełni homologowanymi reflektorami fi80 na żarówki P21W (70zł para), które można wkomponować w otwory na halogeny i nie namiastkę VW czy Audi bo nowe cytryny też mają LED-y :). Często robię krótkie przejazdy z miejsca w miejsce w mieście i nie wiem czy takie ciągłe "strzelanie" xenonami jest dla nich zdrowe, ponadto wymiana tychże żarówek jak każdy wie do przyjemności techniczno-manualnych w C5 nie należy, nie wspominając o "przyjemności" portfela.
Można pod bezpiecznik F18, ale nie wiem czy wyłączając dmuchawę nie wyłączysz świateł, trzeba to sprawdzić.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 30, 2009, 12:06:02 »
Cytuj

Marek Spychalski napisał:
Proponuje prostsze rozwiazanie . Podłączenie osobnego niezależnego bezpiecznika . W ten sposób nie będziemy obciążać układu istniejących bezpiecznikow.

Od początku właśnie idę taką drogą, stąd wziął swój początek pomysł układu przekaźników. Zasilanie bezpośrednio z akumulatora przez dodatkowy bezpiecznik dla samych świateł dziennych, załączanie i wyłączanie automatyczne za pomocą sygnału z bezpieczników F15 i F9 lub F10. Obciążenie cewkami jak już było wcześniej jest bardzo małe (0,15A), a sterowanie światłami trzeba wziąć z instalacji samochodu. W innym wypadku nie będą spełnione wymagania rozporządzenia o stosowaniu świateł dziennych.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 31, 2009, 10:45:01 »
Paweł widzę że temat dziennych świateł podziałał na Ciebie tak mocno gdyby ktoś nasypał Ci soli nie powiem gdzie ;), ale to żart.
"Przyjemność portfela" polega na wydawaniu pieniążków na nowego xenon-a, ale jak już napisałeś można je kupić poniżej 100zł, to w porównaniu cen sprzed dwóch lat niewiele. Też mam włączone światła 24h (szwedzkie), ale miałem dwa lata temu przypadłość wymiany xenona, a krótko po tej operacji padła przetwornica (też się zdarza) i łącznie kosztowało mnie to około 600zł. Po prostu pech.
Co do led-owych pasków też jestem przeciwny "doklejaniu" czegoś w miejscu nieprzeznaczonym, do tego dołożenie zestawu za prawie 200zł mnie nie pociesza, jak już pisałem, jeżeli założę to tylko takie, które dają się wkomponować w oryginalne otwory na halogeny (oczywiście kształtem idealnie nie będą pasowały) i muszą spełniać wymogi homologacji, innego rozsądnego rozwiązania nie widzę. A co do sensu zakładania opinie są podzielone i tak być powinno, każdy ma swoje zdanie, gust i pomysły, nie oznacza to jednak że pomysł jest totalnie zły, a Ty niestety starasz się na siłę udowodnić bezsens założenia świateł dziennych, sprawiasz wrażenie że C5 jest ładne pod warunkiem że jest w takim kolorze jaki się Tobie podoba, wszystkie inne są brzydkie. Ale nie po to mamy forum żeby się przekrzykiwać, tylko sobie pomagać i taka pewnie była idea twórców portalu. Niestety Twoje posty w tym akurat temacie zaczynają nabierać wyglądu kłótni toczonych na forach szmatławych portali i prób "siłowego" przedstawienia swoich racji. Uważam, że wyrażenie swojej opinii jest jak najbardziej słuszne, ale prowadzenie kłótni w temacie który Cię nie interesuje jest żenujące.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 31, 2009, 11:21:01 »
Cytuj

Tomasz Machura napisał:
... Uważam, że wyrażenie swojej opinii jest jak najbardziej słuszne, ale prowadzenie kłótni w temacie który Cię nie interesuje jest żenujące...


Nic dodać nic ująć.
Pozdrawiam
Swenson


P.S. Sorry za OT

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 01, 2009, 16:02:15 »
Zasypano mnie informacjami z grupy finansowej, które jak sam przyznałeś sa MITEM.
I tyle, także nie widzę finansowego uzasadnienia instalowania świateł dziennych.


Z moich szacunkowych obliczeń wynika, że dołożymy ok 35zł/10tys. km, czyli średnio 50 zł na rok (różnica pomiędzy stosowaniem świateł dziennych i mijania). Nie jest to już taka mała kwota. Spójrzmy jeszcze na to globalnie i ja tak na to patrzę. Olbrzymie pieniądze robią na tym wszyscy związani z obrotem paliw. Spójrzmy też globalnie od strony środowiska. To też Cię nie przekonuje ?
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 01, 2009, 18:40:23 »
Dokładnie, z wyliczeń (średnich) przy przebiegu 15000km rocznie użytkownik może zaoszczędzić ok. 50zł, dla jednych to niewiele a dla innych dużo (dla mnie dużo), ale właśnie dopiero myślenie globalne pokazuje, że oszczędności są znaczące, a nawet bardzo znaczące. W każdym razie każdy sposób liczenia wykazuje oszczędności podczas korzystania ze świateł dziennych. Zarówno na paliwie, jak i na ewentualnych wymianach żarówek typu xenon.
pobór mocy mijania: xenon 2x35W + pozycyjne 2x4W  + pozycyjne 2x5W = 88W
pobór mocy dzienne żarówki 2x21W + 1W(przekaźnik) = 43W, a w przypadku LED pobór wynosi ok. 2W
P.S. Andrzeju ostatnia "wersja" schematu dobra?
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 01, 2009, 21:30:49 »
Cytuj

Tomasz Machura napisał:
Dokładnie, z wyliczeń (średnich) przy przebiegu 15000km rocznie użytkownik może zaoszczędzić ok. 50zł, dla jednych to niewiele a dla innych dużo (dla mnie dużo), ale właśnie dopiero myślenie globalne pokazuje, że oszczędności są znaczące, a nawet bardzo znaczące.


Globalne oszczędności będą jeszcze bardziej znaczące jeżeli wymienimy pozostałe żarówki na ledowe, przy szybkiej jeździe będziemy składali elektryczne lusterka (opór powietrza) i rozkładali je przy hamowaniu aby oszczędzić na tarczach hamulcowych. Ogromne oszczędności przyniesie na pewno planowanie urlopu tak, aby jechać nie pod wiatr a z wiatrem. Zastanówmy się jeszcze nad przeróbką automatycznej skrzyni biegów na ręczną (oszczędność paliwa rzędu 1l/100) i koniecznie w kolektorze ssącym zainstalujmy turbinkę kowalskiego.

Offline Marcin Serafin

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 750
  • Skąd: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
  • Posiadany samochód: C5 2,2HDI 16V EXCLUSIVE 2002r.
  • Miejscowość: Wrocław/Nowa Sól/Międzyrzecz
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 01, 2009, 23:07:59 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
...zainstalujmy turbinkę kowalskiego.


he he dobre muszę przyznać.
A tak nawiasem co to ta turbinka?
Swenson

Offline Tomasz Machura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Miasteczko Śląskie
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.0 16V (2004)
  • Miejscowość: Miasteczko Śląskie
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 02, 2009, 08:21:39 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Globalne oszczędności będą jeszcze bardziej znaczące jeżeli wymienimy pozostałe żarówki na ledowe, przy szybkiej jeździe będziemy składali elektryczne lusterka (opór powietrza) i rozkładali je przy hamowaniu aby oszczędzić na tarczach hamulcowych. Ogromne oszczędności przyniesie na pewno planowanie urlopu tak, aby jechać nie pod wiatr a z wiatrem. Zastanówmy się jeszcze nad przeróbką automatycznej skrzyni biegów na ręczną (oszczędność paliwa rzędu 1l/100) i koniecznie w kolektorze ssącym zainstalujmy turbinkę kowalskiego.


Jazda ze złożonymi lusterkami jest niezgodna z przepisami, turbinka Kowalskiego była do benzyniaków z gaźnikiem - czyli wolnossących, jeszcze technologia LED nie jest tak doskonała by zastosować ją we wszystkich światłach, o jeździe z wiatrem czy pod wiatr - bez komentarza. Chodziło o to czy jest na światłach dziennych zysk czy nie? Jak widać jest.
Marcin ta turbinka była popularna w czasach PF125p i POLONEZ-a gdy benzyna była "na kartki", nie znam skuteczności jej działania bo ojciec jej nie miał bo mieliśmy 126p z włoskim silnikiem 600ccm, który był o niebo lepszy od genialnej twórczości polskich inżynierów w postaci 650ccm, ale ponoć pomagała.
Były:
ZX 1.4i
Opel Astra F 1.6i 16V
Citroen C5 MkI Exclusive 2.2HDi
Skoda Octavia 1.6i
Jest: Citroen C5 MkII 2.0 16V Break

Offline Patryk Liber

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 295
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDi 2014r 115 KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 02, 2009, 09:34:39 »
Paweł,
1. Nie pisz postów jeden po drugim!
2. Jeśli jesteś takim przeciwnikiem świateł dziennych to idź do jakiegoś innego tematu ( np. rozpocznij "Przeciwnicy świateł dziennych" na C5 - Pogaduszki) się wypowiadać, a nie ciągle robisz OT tutaj. Dyskusja była czysto techniczna i taka powinna pozostać

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 02, 2009, 09:58:15 »
witam
Zacząłem ten temat, kiedy byłem przed wymianą xenonów po 6 latach ich eksploatacji. Okazuje się że montaż świateł dziennych jest nieracjonalny i ze względu na wygodę i ze względu na ekonomię tego przedsięwzięcia.
1. Wygoda - mam włączoną opcję świateł szwedzkich i o konieczność włączenia świateł dba autko
2. Czy ktoś w tym wyliczeniu wziął pod uwagę, że:
  - światła dzienne trzeba kupić i zapłacić za nie
  - skąd wzięła się kwota 50 zł rocznie oszczędności tego nie  
     wiem, ale wiem że autko takie jak nasze C5 naszpikowane
     elektryką i elektroniką zużywa tak dużą ilość energii, że
     odjęcie kilkunastu czy kilkudziesięciu watów nie jest warte
     całej zabawy.
3. Estetyka - myślałem, że w prosty sposób można dołożyć
    światła dzienne w miejsce zaślepek w zderzakach - skoro
    tak się nie da to dla mnie montowanie jakichś protez
    ledowych z allegro jest po prostu nieestetyczne i odpada

I tyle w tym temacie - a z ekonomią jest tak jak z polskimi przetargami - nie wszystko co najtańsze jest najlepsze :)

Pozdrawiam
Sławek
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 02, 2009, 12:20:13 »
C5 to piękne, duże luksusowe auto, a wersji z automatem, silnikiem 2.2 HDi + FAP lub 3l V6 dosyć drogie w eksploatacji. W towarzystwie ludzi, którzy świadomie zdecydowali się na taki komfort i wydatek mówienie o oszczędnościach rzędu 5 zł miesięcznie jest nieprzyzwoite.
Można natomiast zastanowić się nad sensem i sposobem włączenia świateł dziennych w samochodach z tradycyjnymi reflektorami halogenowymi. W tym przypadku żarówki palą się znacznie częściej niż ksenony, a ponadto ze względu na wyższą niż w ksenonach temperaturę pracy wypala się warstwa odblaskowa z odbłyśników reflektorów. Zużycie prądu w halogenach też jest znacznie (o 40W) większe niż w ksenonach.
Aby nie psuć wyglądu auta proponowałbym w tym przypadku jako światła do jazdy dziennej zastosować fabryczne przeciwmgielne (drugie włókno żarówki świateł drogowych), ale obie żarówki połączone w szereg w celu obniżenia napięcia i wydzielanej mocy.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 02, 2009, 15:36:23 »
Cytuj

Tomasz Machura napisał:
turbinka Kowalskiego była do benzyniaków z gaźnikiem - czyli wolnossących
Marcin ta turbinka była popularna w czasach PF125p i POLONEZ-a gdy benzyna była "na kartki", nie znam skuteczności jej działania bo ojciec jej nie miał bo mieliśmy 126p z włoskim silnikiem 600ccm, który był o niebo lepszy od genialnej twórczości polskich inżynierów w postaci 650ccm, ale ponoć pomagała.


Pomagala tylko komunistycznej propagandzie :) Bo faktycznie auta z turbinka palilo wiecej niz bez niej :)
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 02, 2009, 15:41:18 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Aby nie psuć wyglądu auta proponowałbym w tym przypadku jako światła do jazdy dziennej zastosować fabryczne przeciwmgielne (drugie włókno żarówki świateł drogowych), ale obie żarówki połączone w szereg w celu obniżenia napięcia i wydzielanej mocy.


Jesli juz to nie na swiatlach przeciwmgielnych tylko drogowych z zarowkami polaczonymi szeregowo (nie wiem czy nie beda jednak za slabo sie swiecic tzn ponizej normy dla swiatel dziennych). O ile pamietam tak dzialaja dzienne w autach Audi sprzed okresu w ktorym jako dzienne zaczeli stosowac LED.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 02, 2009, 16:04:38 »
Drogowe mogą świecić po oczach tym z naprzeciwka, natomiast przeciwmgielne nieźle udawałyby światła mijania - nie oślepiają. No i wykorzystujemy rzadko używane drugie włókno żarówki od drogowych.
Kto ma reflektory na halogenach i chce się trochę pobawić, może przetestować obie opcje.

Marek_S

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 02, 2009, 16:26:28 »
Własnie zastanowilo mnie jak dzialaja swiatla przeciwmgielne w C5 . Wlaczyłem ta opcje na lexii tyle ze nic sie nie dzieje tylko mam mozliwosc zaswiecenia kontrolki na tablicy . Mam xenony i tez rozwazałem opcje wsadzenia LED w reflektor . Mam go zbyt krotko zeby rozebrac reflektor i zobaczyc jak to  rozwiazec . Potem dorobie automatyke rozpoznawanie oswietlenia , która przelaczy xenon na Led . To narazie w planach.

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 02, 2009, 16:30:49 »
Z tą automatyką to ostrożnie. Zbliża się jesień i moga być gęste mgły. Automatyka włączy LED-y i ktoś z naprzeciwka zobaczy Cię jak już będziesz mu lakier na masce rysował...

Marek_S

  • Gość
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 02, 2009, 16:47:20 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Z tą automatyką to ostrożnie. Zbliża się jesień i moga być gęste mgły. Automatyka włączy LED-y i ktoś z naprzeciwka zobaczy Cię jak już będziesz mu lakier na masce rysował...


eeee nie .... bedzie to zalezalo od oswietlenia zewnetrznego , a kiedys mialem automat przelącznia swiatel dlugich / krotkich i dzialal super ( wlasnego projektu )

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1 2003] Halogeny jako Światła dzienne
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 02, 2009, 16:56:57 »
Cytuj

Janusz Radzienczak napisał:
Drogowe mogą świecić po oczach tym z naprzeciwka, natomiast przeciwmgielne nieźle udawałyby światła mijania - nie oślepiają. No i wykorzystujemy rzadko używane drugie włókno żarówki od drogowych.
Kto ma reflektory na halogenach i chce się trochę pobawić, może przetestować obie opcje.


Ale dzienne maja wlasnie dawac po oczach tak jak drogowe tylko, ze z wyraznie mniejsza moca swietlna. Mijania sa tak samo do kitu jako dzienne jak przecimgielne bo oba te typy swiatel swieca przed auto i w dol a nie na wprost jak drogowe czy dzienne.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR